Guest Boanvdv Posted October 11, 2020 Posted October 11, 2020 Al enige tijd ondervond ik problemen met het rijden op constante snelheid. De auto hield in en gaf gas bij, zogenaamd zagend rijden. Heel extreem in de sportstand, maar ook in de normale rijmodus. Afgelopen vrijdag 9 oktober, is de auto naar de dealer geweest. Mijn ervaring bleek een bekend probleem te zijn, waar inmiddels ook een software-update voor beschikbaar is en geïnstalleerd werd. Mijn eerste, voorlopige, ervaring is positief. Hij rijdt een stuk vloeiender. Dus mocht het een herkenbaar probleem zijn, afspraak maken! Quote
Machlo Posted October 11, 2020 Posted October 11, 2020 Vraagje........ "hij rijdt een stuk vloeiender". "Zaagt" hij nu nog steeds (maar minder) of niet meer? Quote
Guest Boanvdv Posted October 11, 2020 Posted October 11, 2020 Zojuist nog een stuk gereden. De auto rijdt gewoon vloeiend. Het zaageffect is verdwenen. Quote
Proceed-Dennis Posted October 14, 2020 Posted October 14, 2020 Welke software versie heb je er op staan? Quote
Guest Boanvdv Posted October 14, 2020 Posted October 14, 2020 Zie de foto. IK weet niet of er een verschil is met de vorige, heb dit nog nooit gechecked. Quote
Guest Boanvdv Posted December 18, 2021 Posted December 18, 2021 Ik heb nadat ik de update heb laten uitvoeren enige tijd klachten vrij kunnen rijden, echter kwam het probleem langzaam weer binnengeslopen. Zelfs erger dan voorheen. Door de dealer is hierop de mappingsensor vervangen. Dit heeft wel enig effect, maar het probleem is nog niet over. Van een automonteur (niet Kia) het advies gekregen om te stoppen met het tanken van E10, maar minimaal E5 en beter nog super te gaan tanken. E10 geeft heel veel problemen schijnt het. Nu woon ik dicht bij de Duitse grens en is deze optie goed te doen en ga ik dit dus de komende tankbeurten uitproberen. Wordt vervolgd... Quote
Recommended Posts