Jump to content
Sign in to follow this  
Nir00tje

heeft TPMS reset nodig?

Recommended Posts

Ik heb nu iets simpels maar kom er niet uit.

Dinsdag kreeg ik de melding dat mijn bandenspanning te laag was. Keurig wordt dan gevisualiseerd welke druk welke band heeft. Rechtsachter was gedaald naar 2,1 BAR, de rest was 2,2 BAR.

Nu heb ik alle banden tot 2,5 BAR bijgevuld maar de melding gaat niet weg. Ook niet nadat ik inmiddels weer 40km gereden heb.

Bovenin branden nog steeds de twee oranje waarschuwingslampjes terwijl alle banden volgens het TPMS-scherm een druk van 2,3 BAR hebben.

Weet iemand hoe ik deze melding weg krijg? In de manual lees ik hier niets over.

Nou die knop heb ik niet gevonden.

Mn zoon had vandaag de Niro mee omdat hij met een paardentrailer er achter wilde oefenen voor zijn BE.

Toen hij terug kwam was de melding spontaan verdwenen. :cool:

Afgelopen week de winterbanden onder de Kia Niro hybride plugh in gekregen. Nu brandt het lampje Tpms. De bandenspanning is verder in orde. Hoe kun je de tpms resetten of moeten we hiervoor even naar de garage?

Eergisteren mijn winterwieltjes (origineel KIA van mijn vorige Hybrid) er onder geschroefd. Na enige kilometers gewoon aanwijzing (bandenspanning) en geen foutmelding.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By JAL
      Wie kan mij helpen met het volgende probleem.
      Tijdens het vervangen van de koplampen van de KIA van mijn vriendin had ik de sleutels in het contact zitten omdat ik de lampen achter had gecontroleerd na het vervangen. Aan de bijrijderszijde is bij het loshalen de motor van de hoogte verstelling gaan werken.
      Snel de boel uitgezet en daarna lamp vervangen, maar me verder niet gerealiseerd dat de koplamp waarschijnlijk verkeerd staat afgesteld. Het is gelukkig de lamp RV, bijrijderszijde, dus ik kan er redelijk bij met mijn maat 10 handen.
      Vraag is niet hoe ik de lamp vervang, maar hoe ik de hoogteverstelling reset zodat beide lampen in dezelfde stand staan. Monteren van de lamp kan maar op twee manieren volgens mij: goed of fout:) Dus het kan ook zijn dat de lamp niet goed in de fitting zit, maar ik heb dat twee keer gecontroleerd.

BVD,
      Dirk
      Als iemand me vertelt waar ik me even kan voorstellen, dan doe ik dat ook nog even.
    • By Jeffrey Ricardo
      Hallo mede Kia rijders! Ik heb sinds 2 weken een Kia Rio uit dec 2011 en wil graag de standaard radio vervangen voor een nieuw 2 din multimedia systeem. Ik heb het internet al afgezocht en nu ook al veel op dit forum gespit naar dezelfde topics, maar nergens zag ik uiteindelijk een oplossing of duidelijk antwoord of iemand die het uiteindelijk zelf heeft ingebouwd en daar een review van plaatst. Dus ik probeer het zo! 
      Iemand ervaring met kopen in Nederland via Navaudio bijv? Of via Aliexpress? Nu zijn er aanbieders in Nederland, maar dan ben je 500 euro kwijt + het nog eventueel inbouwen. Ook heb ik vernomen dat dat dezelfde systemen dan zijn die je voor 200 euro al op Aliexpress of AliBaba bijvoorbeeld hebt. Deze komen wel direct met een 2 din inbouwframe.
      Voorbeelden: 
      https://m.nl.aliexpress.com/item/4000212340360.html?spm=a2g0n.shopcart-amp.item.4000212340360&
      https://m.alibaba.com/product/62024981373/WITSON-Quad-Core-Android-10-Car.html?fullFirstScreen=true&redirect=1
      Ook zou ik een los inbouwframe kunnen kopen voor rond de 50 euro en dan een 2 din systeem kopen op bijvoorbeeld coolblue. Iemand daar ervaring mee? 

https://www.coolblue.nl/product/795727/pioneer-sph-da230dab.html#product-reviews
      De opties die ik graag zou willen hebben zijn:
      - Verbinding met IPhone
      - navigatie (mag ook het scherm van me iPhone zijn)
      - Muziek vanaf me telefoon luisteren
      - Met het stuur kunnen bedienen
      - Handsfree bellen
      - En eventueel achteruit rij camera
      Hoop vragen en info, maar ik hoop dat iemand mij verder weg kan helpen!

• By cgyj
      In mijn Ceed sw 1.4 dct gt-line ben ik op zoek naar de bandenspanning controle systeem. Dit zou aanwezig moeten zijn, echter kan ik het nergens vinden. Let wel, het betreft een 2020 model met het digitale dashboard.
      In de handleiding staat het volgende (7-9);
      Controleer de bandenspanning • U kunt de bandenspanning controleren via de assistentiemodus op het instrumentenpaneel. - Raadpleeg “LCD-modus” in hoofdstuk 4.
      Dit heeft betrekking op het 2019 model. In het 2020 model is de indeling van de boordcomputer iets anders opgezet en is in de Assistentiemodus geen bandenspanningscontrole te vinden.
      Er zit, links van het stuur, bij de koplampverstelling, een knopje met de bandenspanningscontrole teken erop. Dit wordt gebruikt om de bandenspanning opnieuw in te voeren nadat de bandenspanning is aangepast. Dus niet om te controleren.
      De bandenspanning controleren is nergens te vinden. Weet iemand dit? 
      Mijn dealer kan nog geen uitsluitsel geven. 
    • By Louis Carpaij
      Bij het vervangen van zomerbanden door winterbanden is 1 tpms waarschijnlijk kapot gegaan, 'men' heeft het gerepareerd, maar na een ritje Nijmegen - Amsterdam ging het controlelampje van de tpms aan.
      Er zit genoeg spanning op de banden, dus ga ik er van uit dat de 'gerepareerde' tpms losgeraakt is. Kan ik gewoon doorrijden (ik hoor geen geratel in de band) en kan ik ook één tpms ventiel vervangen??
      Bedankt alvast voor de tips!
      Louis

• By Gampie
      Wie heeft er een Proceed in bestelling?
      Wanneer heb je de Proceed besteld?
      Wanneer wordt jou Proceed afgeleverd?
  • Create New...