Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb nu iets simpels maar kom er niet uit.

Dinsdag kreeg ik de melding dat mijn bandenspanning te laag was. Keurig wordt dan gevisualiseerd welke druk welke band heeft. Rechtsachter was gedaald naar 2,1 BAR, de rest was 2,2 BAR.

Nu heb ik alle banden tot 2,5 BAR bijgevuld maar de melding gaat niet weg. Ook niet nadat ik inmiddels weer 40km gereden heb.

Bovenin branden nog steeds de twee oranje waarschuwingslampjes terwijl alle banden volgens het TPMS-scherm een druk van 2,3 BAR hebben.

Weet iemand hoe ik deze melding weg krijg? In de manual lees ik hier niets over.

Geplaatst

Nou die knop heb ik niet gevonden.

Mn zoon had vandaag de Niro mee omdat hij met een paardentrailer er achter wilde oefenen voor zijn BE.

Toen hij terug kwam was de melding spontaan verdwenen. :cool:

• 4 weken later...
Geplaatst

Afgelopen week de winterbanden onder de Kia Niro hybride plugh in gekregen. Nu brandt het lampje Tpms. De bandenspanning is verder in orde. Hoe kun je de tpms resetten of moeten we hiervoor even naar de garage?

Geplaatst

Eergisteren mijn winterwieltjes (origineel KIA van mijn vorige Hybrid) er onder geschroefd. Na enige kilometers gewoon aanwijzing (bandenspanning) en geen foutmelding.

• 7 maanden later...
Geplaatst

Dit proces vraag ik mij dus ook af. Op mijn Stonic en eerste generatie Niro had ik een fysieke tpms reset knop. In mijn Niro PHEV 2021 zie ik nergens een knopje hiervoor. In de handleiding wordt hier ook niet over gesproken. Dus het zou volgens mij allemaal geautomatiseerd moeten gaan.

Geplaatst

Geen idee of mijn Niro 2017 Executive een fysiek knopje heeft. Toen ik eind vorig jaar een set winterbanden van iemand kocht en die onder mijn Niro monteerde zag mijn auto na een tien minuten vanzelf de nieuwe set wielen. Hetzelfde toen ik dit voorjaar weer de standaard 18" wielen er onder zette.

Geplaatst
23 uur geleden, Xmoo zei:

Dus het zou volgens mij allemaal geautomatiseerd moeten gaan.

Bij mijn Niro's (FE en nu PHEV) gaat alles vanzelf na wielenwissel.

• 1 jaar later...
Geplaatst (aangepast)
Op 13-11-2020 om 00:13, zei Servet Bozdag:

Tpms resetknop 5 seconden vasthouden tot het waarschuwingslampje in het dashboard gaat knipperen

Heb nu dezelfde melding (1 bar,  banden 2,7 Bar en daarna geen melding meer ook geen inicatie) bij mijn Kia Niro 2018 HEV, maar ik kan geen tpms resetknop vinden .
Ook geen code na uitlezen OBD II.
Waar zit dez knop bij de Niro 2018 HEV?

aangepast door Anticky
aanvulling meet gegevens
Geplaatst
Op 2-2-2023 om 19:35, zei gjcvro:

zie hierboven, nergens, gaan rijden dan gaat het vanzelf over.

Dank , het is inderdaad vanzelf weer aangegaan na oppompen banden naar 2,7Bar

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...