Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Goededag,

Sinds 2 maanden heb ik een KIA OPTIMA 2.0 CVVT HYBRID BUSINESSLINE uit 2014.

Ik heb dit inmiddels 3x gehad dat het motormanagement lampje gaat knipperen/branden en bij het uitlezen via OBD2 connector gaf deze P0304 aan. Dit betekend misfire in cilinder 4. Dit gebeurde elke keer als ik het gaspedaal (bijna) helemaal in trapte.

Mijn vraag is vooral of iemand hier ervaring mee heeft wat dit is en waarom dit alleen gebeurd bij hard optrekken met volgas.

Met vriendelijke groet, 

Robin

aangepast door Robinhe
Geplaatst

@Murcielaygo bedankt voor je reactie.

ik heb hier nog niet naar gekeken. ik denk er dit weekend naar te kijken.

het ging mij er vooral om de vraag of iemand deze zelfde problemen heeft aangezien ik het merkwaardig vind dat dit alleen gebeurd bij ineens volgas gaan en niet bij gewoon/normaal gebruik.

Geplaatst

Als bijv. een bobine versleten is kan deze bij hoge toeren "verzadigen" en daardoor geen (sterke) vonken meer leveren.
Versleten bougies kunnen ook moeite krijgen om "het bij te houden", net als kabels en verdeelkap als je die hebt.
Dus ik zou eerst de ontsteking nakijken.

Geplaatst

Ik heb hetzelfde probleem gehad en auto naar de dealer gebracht. Na een dag zoeken bleek de accu niet goed te zijn. Nieuwe accu en geen probleem meer gehad.

Hoe dat kan weet ik ook niet want voor de rest nooit geen indicatie gehad dat de accu slecht zou zijn. Auto startte altijd prima.

• 1 jaar later...
Geplaatst

Beste Robin,

Het is al weer even geleden dat je deze vraag hebt gesteld. Maar misschien kun je mij alsnog vertellen of het probleem uiteindelijk is opgelost. 

Mijn Optima heeft namelijk hetzelfde probleem. De bougies zijn al vervangen. Het leek toen verholpen maar het is nu weer terug.  Ik hoor het graag.

Groeten, Danny

• 3 jaar later...
Geplaatst

Hi, zelfde probleem met onze sedan optima uit 2013, vol gas met of zonder eco stand gaat er een geel motor lampje knipperen. De motor gaat ook schokken en na 1 km is het weg, maar het helpt ook om de auto even aan en uit te zetten. Overigens is de Bobine een jaar geleden gerepareerd. 

• 3 maanden later...
Geplaatst

Hoi Allemaal, kom per toeval op het forum terug en zie een aantal door mij onbeantwoorde berichten, mijn excuus hiervoor ik heb hier nooit een melding van gehad(denk in me spam folder gekomen)

dit probleem is bij mij redelijk snel na het plaatsen van het bericht verdwenen.
verwacht dat de auto lang stil heeft gestaan en de bougies/bobines etc vervuilt waren geraakt en dit vooral bij hoge toeren een probleem veroorzaakte.
ik heb een tijdje(paar maanden) rustiger gereden en toen weer een ff vol uitgehaald, maar zonder problemen.

hierna ook nooit meer iets gemerkt.

inmiddels heb ik afscheid moeten nemen van de Kia.
vanaf begin dit jaar zat er een trilling bij koude start.
de garage kon niks vinden aangezien het probleem na 5 minuten weg was(duurde langer om bij de garage te komen) en ze hadden pas eind mei een plek om het na te kijken.
hierom besloten om het zekere voor het onzekere te nemen en de auto weg te doen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...