Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gisteren zag ik plotseling bovenin mijn scherm naast D6/7 een zeilbootje verschijnen met het woord zeilen erbij.

grappig, maar ik kan nergens vinden wat het is. Ik zat in D6 en ging naar D7(automaat).

Geplaatst

Lijkt mij een slechte vertaling ofzo, waarbij ze doelen op "uitlopen" ofzo, dus dat je met weinig gas tempo kunt houden.
Maar dat is een gok moet ik zeggen...

Geplaatst

... dan zul jij de voet van de gas pedal halen en de auto laat rollen (zeilen ...)  ... kan jij instellen in de gebruikersinstellingen via de toetsen rechts op de stuur.

• Like 1
Geplaatst
Op 11-7-2021 om 22:21, Gerd Bartels zei:

... dan zul jij de voet van de gas pedal halen en de auto laat rollen (zeilen ...)  ... kan jij instellen in de gebruikersinstellingen via de toetsen rechts op de stuur.

Kunt u mij vertellen waar het zit. De instellingen van de Stonic wijken af van een Niro namelijk. Ook in het instructie boekje zie ik bij symbolen geen “zeilbootje” staan. Ga dus de dealer maar bellen.

Geplaatst
Op 13-7-2021 om 10:26, jcjongebreur zei:

Kunt u mij vertellen waar het zit. De instellingen van de Stonic wijken af van een Niro namelijk. Ook in het instructie boekje zie ik bij symbolen geen “zeilbootje” staan. Ga dus de dealer maar bellen.

Dealer Kooijman gebeld. Het staat inderdaad niet in de boekjes en je kan niets instellen. Het is alleen zichtbaar bij een mild hybride auto, zoals de Stonic. Energie wordt teruggegeven aan de batterij tijdens het rijden als je de voet van het gaspedaal haalt bij bepaalde snelheid.

Geplaatst
Op 11-7-2021 om 20:12, Murcielaygo zei:

Lijkt mij een slechte vertaling ofzo, waarbij ze doelen op "uitlopen" ofzo, dus dat je met weinig gas tempo kunt houden.
Maar dat is een gok moet ik zeggen...

Beide transmissies, de 6 versnellingen tellende iMT en de 7DCT, maken 'zeilen' mogelijk om het brandstofverbruik verder te verlagen. Deze functie werkt bij snelheden tot 125 km/u en de motor wordt opnieuw geactiveerd wanneer de bestuurder het gas-, rem- of koppelingspedaal indrukt. Inmiddels ook de dealer gesproken. Wel een zeilbootje en het woord zeilen. Zie bovenstaande. Dit stond op de Kia site, maar in de boekjes niet terug te vinden. Is ook niet in te stellen en is alleen bij Mild Hybride auto’s. 

• Like 1
  • 2 jaar later...
Geplaatst

Hallo J, kan je mij ook vertellen bij welke snelheid het zeilbootje in beeld komt? Ik heb de 6-bak versie en krijg alleen het groene "A" op mijn dashboard als ik uitrol naar een stoplicht e.d. Verder heb ik geen idee wanneer het zeilbootje in beeld komt en waar?

Ik hoor het graag,

met vriendelijke groet,

Ron Weber

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...