Jump to content

Zeilbootje op het scherm

jcjongebreur
 Share

Recommended Posts

Gisteren zag ik plotseling bovenin mijn scherm naast D6/7 een zeilbootje verschijnen met het woord zeilen erbij.

grappig, maar ik kan nergens vinden wat het is. Ik zat in D6 en ging naar D7(automaat).

... dan zul jij de voet van de gas pedal halen en de auto laat rollen (zeilen ...)  ... kan jij instellen in de gebruikersinstellingen via de toetsen rechts op de stuur.

• Like 1

Op 11-7-2021 om 22:21, Gerd Bartels zei:

... dan zul jij de voet van de gas pedal halen en de auto laat rollen (zeilen ...)  ... kan jij instellen in de gebruikersinstellingen via de toetsen rechts op de stuur.

Kunt u mij vertellen waar het zit. De instellingen van de Stonic wijken af van een Niro namelijk. Ook in het instructie boekje zie ik bij symbolen geen “zeilbootje” staan. Ga dus de dealer maar bellen.

Op 13-7-2021 om 10:26, jcjongebreur zei:

Kunt u mij vertellen waar het zit. De instellingen van de Stonic wijken af van een Niro namelijk. Ook in het instructie boekje zie ik bij symbolen geen “zeilbootje” staan. Ga dus de dealer maar bellen.

Dealer Kooijman gebeld. Het staat inderdaad niet in de boekjes en je kan niets instellen. Het is alleen zichtbaar bij een mild hybride auto, zoals de Stonic. Energie wordt teruggegeven aan de batterij tijdens het rijden als je de voet van het gaspedaal haalt bij bepaalde snelheid.

Op 11-7-2021 om 20:12, Murcielaygo zei:

Lijkt mij een slechte vertaling ofzo, waarbij ze doelen op "uitlopen" ofzo, dus dat je met weinig gas tempo kunt houden.
Maar dat is een gok moet ik zeggen...

Beide transmissies, de 6 versnellingen tellende iMT en de 7DCT, maken 'zeilen' mogelijk om het brandstofverbruik verder te verlagen. Deze functie werkt bij snelheden tot 125 km/u en de motor wordt opnieuw geactiveerd wanneer de bestuurder het gas-, rem- of koppelingspedaal indrukt. Inmiddels ook de dealer gesproken. Wel een zeilbootje en het woord zeilen. Zie bovenstaande. Dit stond op de Kia site, maar in de boekjes niet terug te vinden. Is ook niet in te stellen en is alleen bij Mild Hybride auto’s. 

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By Jojan265
      Ik heb een paar vragen over het navigatie scherm van MY21:
      Links bovenin het scherm staat tijdens het rijden een verkeersbord. Vaak zie je dat er nog een bord achter zit (zie bijlage). Als je op het bord klikt zie je een keuze menu met 2 of 3 borden (afhankelijk van de weg). Ik kan dan kiezen wat ik wil, maar er verandert niets. Vaak wordt ook nog de verkeerde snelheid aangegeven. Kan iemand mij misschien hier meer uitleg over geven?

Rechts in het navigatiescherm staat een verticale balk, met daarin het symbool met de pijl. De positie van deze pijl staat soms onderin, soms bovenin. Ik ben er nog niet achter wat dat aangeeft. Als je erop klikt krijg je informatie over de laadstations. Kan iemand mij vertellen wat de positie van de pijl in de balk betekent?

• By gjcvro
      Ik heb voor mijn huidige niro een set winterbanden op 16 inch velgen, kan ik die ook onder de e-niro gebruiken, of moet het per se 17 " zijn omdat er anders iets aanloopt? Ik krijg de auto pas begin november maar nu is het makkelijker zoeken naar een leuk setje dan in november als iedereen ze wil hebben. 
    • By Willembreda
      Hoi allemaal. Sinds gisteren doen mijn remlichten het niet meer, zekering is niet kapot. Wat zou er  nog meer mis kunnen zijn?
      Bedankt alvast.
      Willem
    • By Kia pro-ceed driver
      Hallo allemaal
      Even voorstellen hier op het forum ik ben Paul 59 jaar en sinds bijna 1 jaar in het bezit van een kia pro-ceed 3 deurs uit 2010 en heb een klein probleem met het motorblok en ga in het juiste topic de vraag stellen hopelijk is er iemand die mij verder helpen kan .

gr paul
    • By pdakkerman
      Iets wat we al langer opvalt en al eerder heb aangekaart in het forum.

Veel topic s over de Navi en audio staan in het topic van het type auto zelf. Terwijl we vaak allemaal hetzelfde systeem hebben zoals de UVO.

Is het niet handiger om dit centraal te houden.

• Create New...