rob2u Geplaatst 12 Augustus, 2021 Geplaatst 12 Augustus, 2021 Ik heb de Carlinkit module voor wireless Apple CarPlay aangesloten op de standaard USB Port van de e-Niro. Installatie ging redelijk makkelijk en het lijkt goed te werken (heb er nog niet zolang ervaring mee). Maar er ik heb wel vragen over: 1. De groene LED op de module blijft constant knipperen; volgens de docu blijft dit na juiste verbinding…. 2. Aangezien de USB port een constante voeding heeft blijft de module dus permanent ‘AAN’ , ook na uitzetten en afsluiten van de auto; zou dat de 12V accu niet ‘leegtrekken’? heeft iemand hier ervaring mee? Quote
Moo Geplaatst 13 Augustus, 2021 Geplaatst 13 Augustus, 2021 9 hours ago, rob2u said: Ik heb de Carlinkit module voor wireless Apple CarPlay aangesloten op de standaard USB Port van de e-Niro. Installatie ging redelijk makkelijk en het lijkt goed te werken (heb er nog niet zolang ervaring mee). Maar er ik heb wel vragen over: 1. De groene LED op de module blijft constant knipperen; volgens de docu blijft dit na juiste verbinding…. 2. Aangezien de USB port een constante voeding heeft blijft de module dus permanent ‘AAN’ , ook na uitzetten en afsluiten van de auto; zou dat de 12V accu niet ‘leegtrekken’? heeft iemand hier ervaring mee? 1. Groen knipperen is bij mij ook. Zover ik weet betekent het juist dat er data op en neer gestuurd wordt. 2. Nee uiteindelijk als jij jouw auto afsluit en weg loopt, gaat hij na 1 minuut oid uit. Dus maak je maar geen zorgen. Ik gebruik het al sinds 2018, eerst op de Stonic en nu op de Niro PHEV. Quote
Hippe lip Geplaatst 14 Augustus, 2021 Geplaatst 14 Augustus, 2021 Op 13-8-2021 om 08:41, Xmoo zei: 2. Nee uiteindelijk als jij jouw auto afsluit en weg loopt, gaat hij na 1 minuut oid uit. Dus maak je maar geen zorgen. Ik gebruik het al sinds 2018, eerst op de Stonic en nu op de Niro PHEV. Weet wel dat de e-Niro op dat punt wel eens heel anders zou kunnen werken dan de PHEV…! Quote
Moo Geplaatst 14 Augustus, 2021 Geplaatst 14 Augustus, 2021 6 hours ago, Hippe lip said: Weet wel dat de e-Niro op dat punt wel eens heel anders zou kunnen werken dan de PHEV…! In geval van dit dongle werken ze gelijk! 1 Quote
Rokil Geplaatst 14 Augustus, 2021 Geplaatst 14 Augustus, 2021 Heeft denk ik niet met de dongle te maken, maar meer met dat op die usb-poort spanning blijft staan. Ook als contact uit is en na 15 minuten en met een lege 12V accu tot gevolg. Quote
rob2u Geplaatst 14 Augustus, 2021 Topic Starter Geplaatst 14 Augustus, 2021 Zoals @Xmoo hierboven al meldt gaat de dongle inderdaad ook bij mijn e-Niro na een korte tijd na afsluiten van de wagen uit (led is uit). Inmiddels al wat ervaring en ook na 1,5 dag parkeren geen enkel probleem! Overigens werkt de dongle zelf prima, start snel op, goede respons en alle functies vanuit CarPlay beschikbaar. 1 Quote
Rokil Geplaatst 14 Augustus, 2021 Geplaatst 14 Augustus, 2021 Dat is goed nieuws dan! Ik had ergens gelezen dat op de middelste usb aansluiting altijd spanning bleef staan, maar dat is dan niet het geval, of schakelt de dongle zichzelf uit? Quote
rob2u Geplaatst 14 Augustus, 2021 Topic Starter Geplaatst 14 Augustus, 2021 53 minuten geleden, Rokil zei: Dat is goed nieuws dan! Ik had ergens gelezen dat op de middelste usb aansluiting altijd spanning bleef staan, maar dat is dan niet het geval, of schakelt de dongle zichzelf uit? Ik ga uit van dat laatste! Wat ik wel vreemd vind dat er op de USB port (in tegenstelling tot alle andere externe aansluitingen) altijd spanning blijft staan. Wat kan hier de reden voor zijn? Quote
Hippe lip Geplaatst 14 Augustus, 2021 Geplaatst 14 Augustus, 2021 7 uur geleden, Xmoo zei: In geval van dit dongle werken ze gelijk! Als je mijn post nog eens goed leest zie je dat die opmerking van mij niet op de dongle slaat. Quote
gjcvro Geplaatst 15 Augustus, 2021 Geplaatst 15 Augustus, 2021 9 uur geleden, rob2u zei: Ik ga uit van dat laatste! Wat ik wel vreemd vind dat er op de USB port (in tegenstelling tot alle andere externe aansluitingen) altijd spanning blijft staan. Wat kan hier de reden voor zijn? Nou dacht ik ergens een menu optie gezien te hebben dat je in kunt stellen of de poort spanning blijft houden of niet. Quote
Hippe lip Geplaatst 15 Augustus, 2021 Geplaatst 15 Augustus, 2021 3 uur geleden, gjcvro zei: Nou dacht ik ergens een menu optie gezien te hebben dat je in kunt stellen of de poort spanning blijft houden of niet. In de e-Niro? Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar, want die kan ik me niet herinneren ergens gezien te hebben! Quote
gjcvro Geplaatst 15 Augustus, 2021 Geplaatst 15 Augustus, 2021 Gevonden, kwam in een filmpje langs, ik moet het nog even doen met alleen de handleiding enz.. Maar het was dus de utility mode, dus is niet echt van toepassing want dan blijft er meer actief aan. Quote
Hippe lip Geplaatst 15 Augustus, 2021 Geplaatst 15 Augustus, 2021 @gjcvro En mijn opmerking ging niet over het extra lang aanlaten, maar juist over USB-aansluitingen die aan blijven. Als je daar wat aan hangt, trekt dat je accu leeg omdat de aansluiting niet uitschakelt als je de auto uit zet. Maar welke aansluiting wat doet weet ik niet meer precies. Sommige USB-aansluitingen schakelen wel uit (onder de armsteun bijvoorbeeld) en andere niet (de rechter en/of middelste onderop de middenconsole?) 1 Quote
Dave86 Geplaatst 15 Augustus, 2021 Geplaatst 15 Augustus, 2021 (aangepast) Ik heb deze dongle inmiddels een half jaar in gebruik (op de middelste usbpoort, want dat is de enige carplay-ontvankelijke poort) en zelfs na 2 weken in quarantaine, geen enkele aanslag op de accu. ik weet zeker dat deze dongle na enkele minuten uit gaat als de auto volledig is uitgeschakeld, afgesloten en als de sleutel niet meer in buurt is. maar als jij naast de auto gaat staan, met sleutel in zak, dan gloeit de usb poort je idd weer tegemoet. Dus “testen” is daardoor moeilijk. overigens ben ik zeer tevreden over dit product. Zou het iedereen aanraden. Koppelen van telefoon duurt +/15seconden 15 Augustus, 2021 aangepast door Dave86 1 1 Quote
Sigmasailor Geplaatst 16 Augustus, 2021 Geplaatst 16 Augustus, 2021 Ik doe het gewoon met een Brodit telefoon houder (zit vast in die middelste USB plug). Geen gedoe of extra faalkans en en je hebt (in Waze) tegelijk een mooi split screen voor wat extra info. Quote
cees Geplaatst 6 Mei, 2022 Geplaatst 6 Mei, 2022 zijn er hier ook Kia rijders met een dongel voor de nieuwe Kia Sportage voor wireless Carplay CarlinKit 3.0 - Draadloze ontvanger voor Apple Carplay 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.