Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Website voor KIA updates

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Voor mensen die hun KIA zelf willen updaten is er nu een site met een tool:

https://update.kia.com/EU/NL

Denk dat half europa aan het downloaden is want de download bij mij gaat niet verder dan 3mb.

Deze software werkt je systeem en kaart bij.

Geplaatst

Het downloaden duurde inderdaad vrij lang, glasvezel 200/200 hier, en het werd niet sneller dan 24-35 MB/s, maar je hoeft er niet bij te blijven ;-).

Ik heb 'm er gistermiddag op gezet, na het plaatsen van de USB stick gaf 'ie aan dat het 34 minuten zou duren: dat klopte helemaal.

Ik ben nog niet weggeweest met de auto, dus hoe het eruit ziet....nog geen idee.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

Huh, voor de Niro EV staat MY'19, '20 en '22 erbij. Raad eens welke ik heb.

aangepast door DZ14
  • Like 1
Geplaatst

Update in de auto van alles had bij mijn Niro rond 1,5 uur geduurd, was een langzame USB-Stick ... maar nu alles OK!

• Like 2
Geplaatst

Op mijn iMac werkt de Updater niet goed. 
Eerst al allerlei foutmeldingen dat software van ‘onbetrouwbare bron’ (..) niet geïnstalleerd kan worden (via wat omwegen toch gelukt). Daarna kunnen de bestanden niet opgeslagen worden op een interne schijf; dit alvorens ze worden gekopieerd naar een USB stick (opm. moet > 32GB zijn). 

Nu een poging op een oude Windhoos-PC, lijkt goed te gaan maar idd langzaaaaaam…..

Geplaatst
Huh, voor de Niro EV staat MY'19, '20 en '22 erbij. Raad eens welke ik heb.
Ik heb ook een MY21 maar daar moet dus de MY20 software in. Dat was iig de versie die ik ij het display had staan voor de update.
Ik weet niet of de MY22 software zal werken maar ga dat zeker ook nog proberen morgen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Geplaatst
[mention=22657]DZ14[/mention] Volgens je onderschrift een Citroen ;-), maar voor een Niro van '21 kun je veilig de '20 versie kiezen hoor.
Kan ik in mijn MY21 ook de MY22 software laden? Ik heb de MY20 update geladen maar heb het idee dat het allemaal een stuk trager is geworden, vooral qua opstarten en navigatie.

Geplaatst
Op 13-11-2021 om 10:25, zei Peter-036:

@DZ14 Volgens je onderschrift een Citroen ;-), maar voor een Niro van '21 kun je veilig de '20 versie kiezen hoor.

hahah oh oops. Dat is wat verouderd :) Maar prima! Dan ga ik kijken naar die van '20! Eens zien of het nog wat oplevert.

• Like 1
Geplaatst

Update gedaan bij mijn MY19. 
Kan nou niet direct zeggen dat ik het een vooruitgang vind qua kleuren en instellingen. Zal wel weer een kwestie van wennen zijn en er is altijd de escape naar CarPlay.

Iets wat mij irriteert, en ik ook na zoeken met Google en het doorlezen van de manual niet kan vinden, is dat ik het zwarte stippellijntje bij het navigeren niet weg krijg. De route wordt normaal getoond met een blauwe lijn, maar de stippellijn die de vogelvlucht route toont blijft ook in beeld.

Iemand een idee welke instelling dit is en of dat überhaupt weg kan?

Geplaatst (aangepast)
Op 13-11-2021 om 09:00, zei Peter-036:

Het downloaden duurde inderdaad vrij lang, glasvezel 200/200 hier, en het werd niet sneller dan 24-35 MB/s

24-35 MB/s betekent 200 - 300 Mb/s, dus jouw glasvezel wordt aardig goed tot aan de grens gebruikt.
Ik heb 1000/1000 Mb/s en zie ook deze verbinding volledig benut worden (router geeft 980 Mb/s aan).
De B staat voor bytes (8 bits), de kleine b dus voor bits.
De server van Kia doet het prima. Ik zie wel eens veel tragere servers .....

Download Kia software.jpg

aangepast door Flying_Dutchman
  • Like 4
Geplaatst

Iemand heeft uitgezocht wat het verschil is tussen MY20 MY22. Die is er dus niet. Bestanden zijn exact gelijk. Maakt dus niet uit met welke je update. Of dat in de toekomst zo blijft is natuurlijk gissen. MY21 eigenaren moeten inderdaad voor MY20 kiezen. 

Wat ik wel gezien heb is dat je in de navigatie nu een mooie stippellijntje hebt wat hemelsbreed naar je bestemming wijst. Zeg maar, de kortste weg. Waarschijnlijk bedoelt als in een toekomstige update de vliegmodus geactiveerd wordt. :D 

Verschil tussen de normale en snelle update is dat bij de snelle update je scherm in beslag genomen wordt door de update met de volgende fases: verifiëren van de update, kopiëren van de update (met progressiebalk) en installeren van de update (met progressiebalk)

Bij de normale update kan je het scherm gewoon nog gebruiken maar moet je met het installeren van de update zelf maar raden dat je nog een keer op bijwerken moet drukken. Je ziet vervolgens ook helemaal niets gebeuren dus je hebt geen idee of ie klaar is of niet. Ging bij mij dus helemaal fout en systeem was compleet vastgeslagen. Ook de auto uit/aan hielp niet. Uiteindelijk maar de resetknop ingedrukt het de update opnieuw gedaan met de snelle modus. In 34 minuten was de update gepiept. 

Geplaatst
Iemand heeft uitgezocht wat het verschil is tussen MY20 MY22. Die is er dus niet. Bestanden zijn exact gelijk. Maakt dus niet uit met welke je update. Of dat in de toekomst zo blijft is natuurlijk gissen. MY21 eigenaren moeten inderdaad voor MY20 kiezen. 
Wat ik wel gezien heb is dat je in de navigatie nu een mooie stippellijntje hebt wat hemelsbreed naar je bestemming wijst. Zeg maar, de kortste weg. Waarschijnlijk bedoelt als in een toekomstige update de vliegmodus geactiveerd wordt.  
Verschil tussen de normale en snelle update is dat bij de snelle update je scherm in beslag genomen wordt door de update met de volgende fases: verifiëren van de update, kopiëren van de update (met progressiebalk) en installeren van de update (met progressiebalk)
Bij de normale update kan je het scherm gewoon nog gebruiken maar moet je met het installeren van de update zelf maar raden dat je nog een keer op bijwerken moet drukken. Je ziet vervolgens ook helemaal niets gebeuren dus je hebt geen idee of ie klaar is of niet. Ging bij mij dus helemaal fout en systeem was compleet vastgeslagen. Ook de auto uit/aan hielp niet. Uiteindelijk maar de resetknop ingedrukt het de update opnieuw gedaan met de snelle modus. In 34 minuten was de update gepiept. 
Klopt als een bus! Had in mijn MY21 eerst de MY20 update geladen. Later getracht de MY22 eroverheen te draaien maar de auto gaf aan dat het dezelfde software betrof en dat de update dus niet nodig was.

Geplaatst

Toch wat problemen met de updates: navigatie wil niet meer laden na start van de auto en af en toe gaat het scherm uit zichzelf in de schermbeveiliging.
Helaas zijn de updates ook niet meer beschikbaar via de update tool

Heeft iemand toevallig de update-files van MY20 opgeslagen?

Geplaatst
Ik heb ze hier nog op de USB stick staan, maar dat is de versie voor de E-Soul van 2019-2020.
PB als je er iets mee denkt te kunnen.
Een reset van de AVN was voor mij voldoende. Dank voor jouw aanbod!

Geplaatst

Vier keer heb ik geprobeerd het systeem te updaten. Telkens halverwege de laatste fase krijg ik een scherm te zien waarin staat dat de update mislukt is.

Ook het downloaden op mijn Mac was een drama. Te weinig vrije ruimte op de schijf (80GB vrij). In de Windows omgeving op diezelfde Mac geen probleem met schijfruimte.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...