Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
On 11/17/2021 at 8:59 AM, Peter-036 said:

En dan is de vraag ineens een "probleem" ;-) .

Dat is het natuurlijk niet. Hoewel, het "probleem" is misschien dat het niet altijd duidelijk is hoe welke waarde berekend wordt en meer specifiek in dit geval: waarom de GOM-waardes in de app soms zo sterk afwijken van wat de auto laat zien. Dat kan een probleem zijn, zie mijn "Brinta" verhaal 🙂

Geplaatst
15 minuten geleden, zei Chiel Broerse:

Dat is het natuurlijk niet. Hoewel, het "probleem" is misschien dat het niet altijd duidelijk is hoe welke waarde berekend wordt en meer specifiek in dit geval: waarom de GOM-waardes in de app soms zo sterk afwijken van wat de auto laat zien. Dat kan een probleem zijn, zie mijn "Brinta" verhaal 🙂

@Chiel Broerse Het zal je inmiddels duidelijk zijn, neem ik aan? Als je in de app kijkt terwijl de auto uit staat, krijg je de laatste info die de auto heeft gegeven. Ik verwacht dat dit dezelfde info is als de auto liet zien op het moment dat je ‘m de laatste keer uit zette. Daarna rekent de auto er niet meer aan en is dat dus statische info geworden.

Op het moment dat je de auto opnieuw opstart, zal deze opnieuw aan het rekenen slaan. Als je daarna je app ververst zal die de nieuwe informatie geven. Je kunt niet verwachten dat die berekening continu door blijft gaan (en dus ververst wordt als de auto uit staat), én dat je 12V-accu nog vol is als je de auto weer wilt gebruiken.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)
14 hours ago, Hippe lip said:

@Chiel Broerse Het zal je inmiddels duidelijk zijn, neem ik aan? Als je in de app kijkt terwijl de auto uit staat, krijg je de laatste info die de auto heeft gegeven. Ik verwacht dat dit dezelfde info is als de auto liet zien op het moment dat je ‘m de laatste keer uit zette. Daarna rekent de auto er niet meer aan en is dat dus statische info geworden.

Nee dus. Ik heb het uitgebreid getest. Auto uit, app gesynchroniseerd: 460km. Auto aan, app gesynchroniseerd: 420km. Auto weer uit, app gesynchroniseerd: 460km.

De app laat dus niet de laatst doorgegeven gegevens zien, hij haalt actief de actuele gegevens op. En die zijn consistent, maar sterk afhankelijk van de status van je auto.

Wat me juist irriteert aan de app is dat je de app kunt synchroniseren wat je wil, de volgende keer dat je de app opent zonder te synchroniseren, lijkt de data willekeurig. Ik had vanmorgen toen ik de app opende zonder te synchroniseren, zelfs een SOC van 62% en een bereik van 461 km......  De auto was vannacht tijdens het laden op 100% gekomen. Daar krijg je een melding van in de app. Het bereik wordt daarbij ook bijgewerkt (in mijn geval naar 461 km), maar de SOC stond nog op 62% (wat hij was toen ik hem gisteren aan de stekker hing).

Edit: zojuist toch nog maar weer even gechecked: auto uit, app sync, 461 km. Auto aan, app sync, 415 km. Auto uit, app sync: 461km. Conclusie is dus wel duidelijk.

aangepast door Chiel Broerse
Geplaatst

Waaruit dus (voor mij) blijkt dat na synchroniseren, in de app alleen de SOC correct gemeld wordt.

Hoeveel km je daar dan mee kunt rijden is van veel parameters afhankelijk, en moet je dus zelf (leren?) beoordelen.

Geplaatst
15 minuten geleden, zei Chiel Broerse:

Tenzij de auto aan staat, dan klopt het wel.

Dat is maar de vraag, maar het zal zeker overeenkomen. Of het klopt weet je pas na 'leegrijden' van de accu, hoewel je beter wat eerder kunt stoppen en vergelijken :rolleyes:.

Geplaatst

Hallo, deze week dat verschil aan de Servicedesk UVO voorgelegd. Tevens melding gemaakt dat in UVO app tijdens het opladen bij "batterijstand" het % van opladen tot % bestemming deels wegvalt. Voorgesteld "bestemming" te wijzigen in "doel". Voorlopig alleen reactie ontvangen met vraag voor screenshot pagina. Ik ben benieuwd...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...