Maarten69 Posted December 12, 2021 Posted December 12, 2021 Ik ben nog steeds aan het uitproberen wat de mogelijkheden zijn op mijn navigatie en het digitale dashboard zijn op mijn Kia Niro Hybride 2021 Na ongeveer 10 a 15 minuten komt de motor bij, daar de auto in een parkeergarage staat wordt dit vaak niet gewaardeerd, om het aanslaan te voorkomen, kan ik dan via de speciale knop die zich bevind met een rijtje knoppen links van de auto, de kleine accu een oplaad stootje geven uit de grotere accu ? Ik kan het antwoord in de handleiding niet vinden, wie weet het wel ? 1 Quote
gjcvro Posted December 12, 2021 Posted December 12, 2021 Hij is daar in ieder geval niet voor bedoeld. En als je de auto gewoon uitzet kun je nog wel even spelen met de radio, hij begint dan alleen te waarschuwen dat je accu leegloopt. En anders zoek je een plekje buiten de parkeergarage om te experimenteren? Die normale accu is inderdaad niet al te groot dus als je lang bezig blijft loop je het risico dat je die knop wel moet gebruiken om je accu weer leven in te blazen. 1 Quote
Moos Posted December 12, 2021 Posted December 12, 2021 Hoelang kan je alleen de radio laten spelen zonder dat de motor aanslaat Weet iemand dat? Quote
Michael 1712 Posted December 14, 2021 Posted December 14, 2021 Volgens mij heeft dit allemaal te maken met; Hoever je batterij opgeladen Omgevingstemperatuur Motortemperatuur Bij koud weer zal de motor eerder en langer draaien dan bij warm weer. Dus er zal geen pas klaar antwoord zijn. Ik zou dan, als het niet anders kan een parkeerplaats buiten ergens zoeken en gaan spelen met je navigatie. Quote
setje Posted January 3, 2022 Posted January 3, 2022 De ""kleine accu" knp is daar niet voor bedoeld maar voor situaties waarbij de startaccu buiten gebruik is gesteld . Langere tijd stilstaan of veel sluipverbruik kunnen dat veroorzaken. Om zo lang mogelijk EV te rijden is het belangrijk dat je geen verwarming of Airco aan hebt staan. Die zullen ervoor zorgen dat de motor sbeller nodig is voor het bijladen. Vreemde parkeergarage overigens waar men zich stoort aan startende autos. Of is die alleen bedoeld voor electro autos? Quote
Maarten69 Posted January 4, 2022 Author Posted January 4, 2022 Geplaatst 5 uur geleDe ""kleine accu" knp is daar niet voor bedoeld maar voor situaties waarbij de startaccu buiten gebruik is gesteld . Langere tijd stilstaan of veel sluipverbruik kunnen dat veroorzaken. Om zo lang mogelijk EV te rijden is het belangrijk dat je geen verwarming of Airco aan hebt staan. Die zullen ervoor zorgen dat de motor sbeller nodig is voor het bijladen. Vreemde parkeergarage overigens waar men zich stoort aan startende autos. Of is die alleen bedoeld voor electro autos? Bewoners storen zich niet aan startende auto's , wel aan auto's met lang onnodig stationair draaiende motors. Electrische auto's hebben wij niet ,daar laadpalen vanwege brandgevaar verboden zijn. Quote
gjcvro Posted January 4, 2022 Posted January 4, 2022 Dat verbod wordt waarschijnlijk binnenkort opgeheven, Er is blijkbaar een wetsvoorstel in de maak voor een meldplicht, zonder toestemming nodig te hebben. Quote
Michel_1970 Posted January 4, 2022 Posted January 4, 2022 Op 12-12-2021 om 16:47, zei Moos: Hoelang kan je alleen de radio laten spelen zonder dat de motor aanslaat Weet iemand dat? Met mijn vorig model "de HEV" kon ik dit uitstellen (langere tijd) door alles (verwarming, airco, achterruitverw., etc.) of in ieder geval zoveel mogelijk uit te zetten. Mijn vorig model had ook een "ouderwetse" sleutel waarbij je het contact met een korte draai kon open zetten (stand I) om alleen de "radio" te laten spelen. Nu met de huidige model (E-versie) kan dat niet meer (start / stop knop) en de radio gaat na 10 min uit vanwege leeglopen van de accu. Quote
Recommended Posts