Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik had het geluk dat mijn auto er in 4 maanden was. Maar gisteren een kusje gehad op de A50 en gelukkig niet total loss maar ik kan gewoon rijden dus geen jaar wachttijd op een nieuwe......  Maar volgens de dealer zou het zo maar een 6-12 maanden kunnen duren voordat er onderdelen zijn. Dus daar is het net zo erg mee🤔image.thumb.png.68210062161e23bdb5248b1df111121e.png

• Sad 1
Geplaatst
14 uur geleden, zei GvZ:

I

Gevraagd of de leaseprijs omhoog ging omdat auto tussen bestellen en leveren duurder is geworden en dan mag je van de deal afzien (staat in de algemene voorwaarden). Maandag door dealer gebeld met het volgende: Dit kunnen we nog niet zeggen, dat bepaald de importeur op moment van leveren, maar dan kan meneer en binnen 14 dagen vanaf.

Wat jammer dat je niet een paar weken eerder hebt besteld.  Pas vanaf 1 mei staat er een toevoeging in de voorwaarden dat er een hogere lease prijs mag worden berekend in geval van prijsstijgingen.  Ik heb daar ook nog de zenuwen over gehad, maar Leaseplan verzekerde mij dat het maandbedrag op de overeenkomst het definitieve Leasebedrag was, omdat ik dus voor 1 mei besteld had betaal ik het "oude" bedrag per maand. Dat scheelt me ruim €100 per maand. 

Wel klote dit soort constructies, want je kunt nu eigenlijk niets! Ja wachten en dan alsnog van de deal afzien, maar dat werkt toch ook niet.  Je kunt moeilijk nu al een aanvraag ergens anders gaan doen voor het geval dat🙁

Succes en hopelijk valt het allemaal mee,

Geplaatst

Bij mij eerste het goede nieuws: volgende week vrijdag staat mijn Kia Sportage PHEV GT-Plusline klaar.

Ik moest vanwege aanpassing bij mijn werk mijn leaseauto inleveren (Volkswagen ID.4 1st, drama-auto), dat was half augustus vorig jaar. Eerst gekeken naar een elektrische Megane, maar die was te klein. Daarna de Ariya, maar die werd opeens heel duur (bedankt LeasePlan). Toen overgestapt naar deze Kia. Ook via ANWB/LeasePlan, want ik hoefde niet opnieuw langs de financiële toetsing. Maar die gasten voerden niets uit en toen werd ook de Kia weer duurder.

Bij LeasePlan kunnen ze de prijzen tot 3 maanden na contract tekenen nog aanpassen, maar bij Kia waren de prijzen niet gewijzigd (en daar is tekenen direct vaste prijs).

Uiteindelijk bij Kia goedkoper uit en betere voorwaarden (die van LeasePlan zijn echt slecht*) en binnen een week geregeld. Op 16 november getekend om af te zien van de bedenktijd en na 4 maanden staat de auto al klaar.

* We hebben ook een e-Corsa obv 10.000/jaar. Ipv meer/minder kilometers gaat het bij LeasePlan in bundels van 5.000/jaar. Als je dus na 5 jaar 50.001 km op de teller hebt, zit je niet in de 5.000-10.000/jaar, maar in de 10.000-15.000/jaar bundel en dus veel meer per maand. Dan is die ene kilometer heel duur.

Geplaatst
Op 17-3-2023 om 22:28, zei MichielD:

Als je dus na 5 jaar 50.001 km op de teller hebt, zit je niet in de 5.000-10.000/jaar, maar in de 10.000-15.000/jaar bundel en dus veel meer per maand. Dan is die ene kilometer heel duur.

Als je na vijf jaar die auto inlevert met een kilometer te veel ben je ook wel een hele grote pannenkoek volgens mij. Ik ben ook niet kapot van Leaseplan maar je mag dus 500 kilometer teveel rijden zonder extra kosten.  En ja als je daarboven komt betaal je wel voor de hele leaseperiode.
Dat kan evengoed nog aardig in de papier lopen. Ik zou dan bijvoorbeeld 60 maanden x €37 moeten bijbetalen, dat is nog steeds minstens €4 per kilometer😳

Geplaatst
48 minuten geleden, zei Henri497:

Als je na vijf jaar die auto inlevert met een kilometer te veel ben je ook wel een hele grote pannenkoek volgens mij. Ik ben ook niet kapot van Leaseplan maar je mag dus 500 kilometer teveel rijden zonder extra kosten.  En ja als je daarboven komt betaal je wel voor de hele leaseperiode.
Dat kan evengoed nog aardig in de papier lopen. Ik zou dan bijvoorbeeld 60 maanden x €37 moeten bijbetalen, dat is nog steeds minstens €4 per kilometer😳

Die kilometer is bij wijze van spreken. Bij de meeste andere contracten heb je gewoon meer/minder kilometers.

Geplaatst

Ik heb op 1 maart mijn KIA Sportage Dynamic Plus HEV besteld in de kleur Pearl Black. Geschatte levertijd volgend de dealer is ca. 6 maanden. Huidige auto is een Ford Kuga, overgestapt naar de Sportage omdat de Sportage completer is en het model van de Kuga al weer wat ouder is.

Geplaatst
37 minuten geleden, zei Adrian:

Ik heb op 1 maart mijn KIA Sportage Dynamic Plus HEV besteld in de kleur Pearl Black. Geschatte levertijd volgend de dealer is ca. 6 maanden. Huidige auto is een Ford Kuga, overgestapt naar de Sportage omdat de Sportage completer is en het model van de Kuga al weer wat ouder is.

Gefeliciteerd.... 

Probleem is.... Als je een paar keer in de Sportage hebt plaatsgenomen en rond de auto hebt gelopen. Ziet / voelt elke gelijkwaardige auto ouder aan. 

Collega heeft een CX5 in ontvangst genomen. Hoewel alles zeer solide / degelijk aanvoelt, lijkt de tijd 10 jaar stil te hebben  gestaan. 

Geplaatst
10 uur geleden, zei Justdigit:

Gefeliciteerd.... 

Probleem is.... Als je een paar keer in de Sportage hebt plaatsgenomen en rond de auto hebt gelopen. Ziet / voelt elke gelijkwaardige auto ouder aan. 

Collega heeft een CX5 in ontvangst genomen. Hoewel alles zeer solide / degelijk aanvoelt, lijkt de tijd 10 jaar stil te hebben  gestaan. 

Ja dat klopt, bij de Ford Kuga Titanium versie, die toch wel vrij luxe is, moesten er weer een aantal opties / paketten bij om het echt een complete auto te maken.

Daarnaast vond ik de gesprekken met de KIA dealer een verademing, goed geinformeerd en geholpen, klantgericht en vriendelijk. 

Geplaatst
Op 18-3-2022 om 19:06, zei Pixel:

Oei, dat is geen goed nieuws, hopelijk een fout.

Ik heb ook een plug-in model in bestelling staan, eind januari besteld. Voorlopig tweede helft van mei als leverdatum. Hoe komt het dat je hier van meldingen krijgt? Kun je dit als koper ook volgen, zo ja waar?

Ik heb mijn Sportage / 1.6 T-GDi 230pk Hybrid AT6 besteld begin juli 2022.

Aanstaande vrijdag kan ik hem eindelijk op gaan halen. Al met al bijna negen maanden op gewacht.

IMG_3908.HEIC

Geplaatst
18 uur geleden, zei MichielD:

Die kilometer is bij wijze van spreken. Bij de meeste andere contracten heb je gewoon meer/minder kilometers.

Klopt, ik zei ook al dat ik geen fan van Leaseplan was en dat kan inderdaad een fors nadeel zijn.  Ik zit zelf op het randje qua kilometers in het eerste jaar en het zou wel heel zuur zijn om na 60 maanden nog even een navordering van 60 x €37 te krijgen.  Haha dan kan ik beter mijn auto een maand stil laten staan en een andere huren, ben ik nog steeds goedkoper uit😊

Geplaatst
21 uur geleden, zei Adrian:

Ik zou de dealer maar eens goed in zijn ogen kijken. Mei 2022 Sportage Dynamic Plus besteld, levering al 3 keer uitgesteld vandaag uitstel 4 gehad met daarin verwachte levertijd week 30-2023. Dat is ruim 14 maanden na bestellen. 

Geplaatst

Wat een verschil! Ik heb een PHEV GT-Plusline besteld waarvan beweert werd dat deze een langere levertijd had: 4 maanden en een week, en hij is binnen; ik heb kenteken net gemaild gehad en vrijdag op te halen.

• Like 1
Geplaatst
Wat een verschil! Ik heb een PHEV GT-Plusline besteld waarvan beweert werd dat deze een langere levertijd had: 4 maanden en een week, en hij is binnen; ik heb kenteken net gemaild gehad en vrijdag op te halen.

Was dit ook via een leasemaatschappij? Ik heb privé half oktober een PHEV GT+line besteld en nog geen enkel zicht op levering.
Geplaatst
21 uur geleden, zei GvZ:

Ik zou de dealer maar eens goed in zijn ogen kijken. Mei 2022 Sportage Dynamic Plus besteld, levering al 3 keer uitgesteld vandaag uitstel 4 gehad met daarin verwachte levertijd week 30-2023. Dat is ruim 14 maanden na bestellen. 

Wow, 3 x uitgesteld en 14 maanden levertijd, das best much. Heftig en weet niet of ik na 1 verlenging nog zo ver zou willen gaan.

Verschillende KIA dealers gesproken en die gaven een levertijd van ca. 6 maanden aan. Overigens is KIA niet het enige merk wat worstelt met de levertijden, bij Ford zou ik 8 maanden moeten wachten (met kans op een restyle)

Geplaatst
29 minuten geleden, zei Adrian:

weet niet of ik na 1 verlenging nog zo ver zou willen gaan.

Alternatief is ergens anders opnieuw beginnen; vraag is of je dan totaal beter af bent ...

Geplaatst

Was dit ook via een leasemaatschappij? Ik heb privé half oktober een PHEV GT+line besteld en nog geen enkel zicht op levering.

Wij ook privé, eind juni besteld en ook nog geen enkel zicht…! Tijdens het tekenen was er een wachttijd toe gezegt van 6 maanden. Momenteel zitten we dus bijna op 9 maanden! die paar maanden kunnen er nog wel bij, de inruil staat immers netjes vast op papier!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • Like 1
Geplaatst
6 uur geleden, zei Heilyn:

Private lease via de Kia-dealer.

• Like 1
Geplaatst
3 uur geleden, zei Wim-A:

Alternatief is ergens anders opnieuw beginnen; vraag is of je dan totaal beter af bent ...

Ja daar heb je ook een punt. We wachten geduldig af.

Geplaatst
On 3/21/2023 at 8:08 PM, GvZ said:

Heb ook de Dynamic plus besteld in Mei 2022, en ze durven niet eens een schatting te geven meer, Terwijl bij bestellen de schatting zo'n 7 a 8 maanden was afgegeven.  Terwijl je toch ook regelmatig mensen hoort die in September bestellen en volgende maand geleverd krijgen, Wat ontbreekt er dan qua onderdelen voor de dynamicplus vraag ik mij af, Ook daar krijg je geen antwoord op vanuit Kia

Geplaatst
Op 23-3-2023 om 12:55, zei ErwinG:

Wat ontbreekt er dan qua onderdelen voor de dynamicplus vraag ik mij af, Ook daar krijg je geen antwoord op vanuit Kia

Dat is wel vreemd inderdaad, want dan zouden de GT line en GT+line daar ook last van moeten hebben.

Geplaatst
2 uur geleden, zei Henri497:

Dat is wel vreemd inderdaad, want dan zouden de GT line en GT+line daar ook last van moeten hebben.

Het is sowieso heel raar hoe het loopt, want je zou in ieder geval per type FIFO verwachten (uitleveren in volgorde van bestellen), maar dat is duidelijk niet het geval. Ik heb vandaag in ieder geval mijn PHEV GT-Plusline vandaag opgehaald.

Geplaatst
Het is sowieso heel raar hoe het loopt, want je zou in ieder geval per type FIFO verwachten (uitleveren in volgorde van bestellen), maar dat is duidelijk niet het geval. Ik heb vandaag in ieder geval mijn PHEV GT-Plusline vandaag opgehaald.

De keren dat ik contact had met KIA NL via e-mail zeggen ze dat dit wel het geval is. Klanten orders gaan sws voor op voorraad auto’s voor dealers… inderdaad, zeggen ze

Veel rijplezier!! Wij blijven met veel zin uitkijken op levering!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst

Daar heb ik ook al over geklaagd bij mijn kia dealer in België (Belgen klagen graag 😂 )  - dat ik het gevoel krijg dat wie later besteld vroeger hun kia in ontvangst mogen nemen. Kia Belux en Dealer zeggen van niet,  iedereen moet op zijn beurt wachten. Hoe verklaar je dan dat er Belgen zijn die later hun Kia besteld hebben en deze vroeger mogen ontvangen en is zelfde type zelfde optie.... Dan word het gewoonlijk stil aan de andere kant. 🙄   Er werd vorig jaar mij verteld dat België een nieuwe CEO voor Kia BeLux heeft aangesteld en dat de auto's nu sneller zullen geleverd worden in België 😂  Ik zie dat je in  Nederland  woont  gemiddeld 9 maand moet wachten voor mijn Kia Sportage GT PHEV (Full Option).  En vindt het raar dat er hier nog kia leden zijn die al 12 tot 14 maanden wachten terwijl een groot deel van de leden hun Kia al in ontvangst mochten nemen 🫣  

Het loopt bij elke auto fabrikant wel iets mis, maar ik denk dat Kia hier wel op Nr 1 staat 😂

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...