Justdigit Geplaatst 30 Maart, 2023 Geplaatst 30 Maart, 2023 Nou het lange wachten, ahum.... Is voor mij ook voorbij 13 april is definitieve dag dat ik eindelijk van die verdomde Golf af ben. 1 Quote
Wim-A Geplaatst 30 Maart, 2023 Geplaatst 30 Maart, 2023 1 uur terug, zei Justdigit: Nou het lange wachten, ahum.... Is voor mij ook voorbij 13 april is definitieve dag dat ik eindelijk van die verdomde Golf af ben. Quote
Bert67 Geplaatst 1 April, 2023 Geplaatst 1 April, 2023 Ik heb ook een voorzichtig positief bericht ontvangen. verwachting van de dealer is dat de levering voor 19 april mogelijk is. 19 april moet ik namelijk mijn huidige lease auto inleveren na twee keer verlengen van de leasedatum. Quote
4WDsportage Geplaatst 4 April, 2023 Geplaatst 4 April, 2023 (bron: https://allecijfers.nl/auto/kia-sportage/) Het lijkt dat er schot begint te komen in de uitlevering van de Kia Sportage. Afgelopen maand 466 op kenteken gezet. Is bekend of de uitlevering van de PHEV GT+ lijn experience green ook een beetje opschiet? Quote
MaikelHer Geplaatst 4 April, 2023 Geplaatst 4 April, 2023 12 minuten geleden, zei 4WDsportage: (bron: https://allecijfers.nl/auto/kia-sportage/) Het lijkt dat er schot begint te komen in de uitlevering van de Kia Sportage. Afgelopen maand 466 op kenteken gezet. Is bekend of de uitlevering van de PHEV GT+ lijn experience green ook een beetje opschiet? Toevallig vanmorgen de dealer gesproken! Een GT+ PHEV green besteld op 26 juni 2022, staat nu op uitlevering eind mei/ begin juni! Dus dat is bijna 1 jaar na bestellen. Hopelijk gaan de Experience Green kleuren ook eens lopen! Quote
Marieke van Hoek Geplaatst 4 April, 2023 Geplaatst 4 April, 2023 50 minuten geleden, zei MaikelHer: Toevallig vanmorgen de dealer gesproken! Een GT+ PHEV green besteld op 26 juni 2022, staat nu op uitlevering eind mei/ begin juni! Dus dat is bijna 1 jaar na bestellen. Hopelijk gaan de Experience Green kleuren ook eens lopen! Wij hadden vorig jaar maart zelfde versie besteld in green en nu 20 maart opgehaald, dus er is hoop voor jullie! 1 Quote
Marieke van Hoek Geplaatst 4 April, 2023 Geplaatst 4 April, 2023 1 uur terug, zei 4WDsportage: (bron: https://allecijfers.nl/auto/kia-sportage/) Het lijkt dat er schot begint te komen in de uitlevering van de Kia Sportage. Afgelopen maand 466 op kenteken gezet. Is bekend of de uitlevering van de PHEV GT+ lijn experience green ook een beetje opschiet? Wij hebben 20 maart onze GT+line PHEV experience green opgehaald, vorig jaar 5 maart besteld 1 Quote
Bert67 Geplaatst 7 April, 2023 Geplaatst 7 April, 2023 Vandaag bericht ontvangen, maandag 17 april staat de afspraak voor levering...!!! GT line PHEV experience green besteld begin juni 2022 bijna 11 maanden levertijd. Quote
Keesd515 Geplaatst 8 April, 2023 Geplaatst 8 April, 2023 9 uur geleden, zei Bert67: Vandaag bericht ontvangen, maandag 17 april staat de afspraak voor levering...!!! GT line PHEV experience green besteld begin juni 2022 bijna 11 maanden levertijd. Heel veel rijplezier in deze mooie(kleur) auto! Quote
Kia Jantje Geplaatst 8 April, 2023 Geplaatst 8 April, 2023 Ik heb eind juli 2022 ook een Kia Sportage PHEV met Experience Green / Black Roof besteld - dus dat gaat nog wachten zijn Had al een vermoeden dat de Kia Sportage met Experience Green / Black Roof en Experience Green een probleem zou geven bij normale wachttijd voor leveringen. Aangezien ik hier meestal witte en zwarte Kia Sportage zien die sneller worden geleverd dan normaal.... Quote
Keesd515 Geplaatst 8 April, 2023 Geplaatst 8 April, 2023 6 uur geleden, zei Kia Jantje: Ik heb eind juli 2022 ook een Kia Sportage PHEV met Experience Green / Black Roof besteld - dus dat gaat nog wachten zijn Had al een vermoeden dat de Kia Sportage met Experience Green / Black Roof en Experience Green een probleem zou geven bij normale wachttijd voor leveringen. Aangezien ik hier meestal witte en zwarte Kia Sportage zien die sneller worden geleverd dan normaal.... Ik heb in februari 2022 een HEV experiance green / black roof besteld, heb hem in juli uitgeleverd gekregen. Quote
Wim-A Geplaatst 8 April, 2023 Geplaatst 8 April, 2023 2 uur geleden, zei Keesd515: Ik heb in februari 2022 een HEV experiance green / black roof besteld, heb hem in juli uitgeleverd gekregen. Ja, dat klopt wel. Pas vanaf mei/juni 22 ongeveer ontstonden de achterstanden. Quote
corroos Geplaatst 9 April, 2023 Geplaatst 9 April, 2023 Heeft iemand al een digitale handleiding van de Sportage? Wij hebben een hybrid dynamic plus experience green in bestelling. Zijn benieuwd naar de invulling van de knoppen rechts naast de draaiknop voor de schakeling. Bij de dynamic worden die niet gebruikt maar bij de dynamic plus weet ik het niet. Zou in de handleiding mss in kunnen staan. Roos Quote
ldzwolle Geplaatst 9 April, 2023 Geplaatst 9 April, 2023 3 minuten geleden, zei corroos: Heeft iemand al een digitale handleiding van de Sportage? Wij hebben een hybrid dynamic plus experience green in bestelling. Zijn benieuwd naar de invulling van de knoppen rechts naast de draaiknop voor de schakeling. Bij de dynamic worden die niet gebruikt maar bij de dynamic plus weet ik het niet. Zou in de handleiding mss in kunnen staan. Roos is stoel verwarming en koeling en stuurverwarming http://webmanual.kia.com/STD_GEN5_WIDE/AVNT/EU/Dutch/index.html 1 Quote
MaikelHer Geplaatst 9 April, 2023 Geplaatst 9 April, 2023 31 minuten geleden, zei corroos: Heeft iemand al een digitale handleiding van de Sportage? Wij hebben een hybrid dynamic plus experience green in bestelling. Zijn benieuwd naar de invulling van de knoppen rechts naast de draaiknop voor de schakeling. Bij de dynamic worden die niet gebruikt maar bij de dynamic plus weet ik het niet. Zou in de handleiding mss in kunnen staan. Roos Er is een Kia Owners App te downloaden uit de Appstore. Even type en uitvoering invullen en dan kun je hem ophalen. Voor Apple: https://apps.apple.com/nl/app/kia-owners-manual-official/id1485829909 1 Quote
MaikelHer Geplaatst 17 April, 2023 Geplaatst 17 April, 2023 Daar gaat weer een vracht richting Brabant!! Helaas nog geen voor ons!Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Henri497 Geplaatst 17 April, 2023 Geplaatst 17 April, 2023 Ah de voorraad groene lak is ook weer op orde zo te zien 1 Quote
Bert67 Geplaatst 17 April, 2023 Geplaatst 17 April, 2023 Mijn groene Sportage PHEV staat sinds vandaag op de oprit. Heerlijke auto om in te rijden. komende tijd alles instellen op mijn voorkeuren. ik heb nog nooit eerder zo'n dik instructie boekje gehad, 2 Quote
Henri497 Geplaatst 18 April, 2023 Geplaatst 18 April, 2023 19 uur geleden, zei Bert67: Mijn groene Sportage PHEV staat sinds vandaag op de oprit. Heerlijke auto om in te rijden. komende tijd alles instellen op mijn voorkeuren. ik heb nog nooit eerder zo'n dik instructie boekje gehad, Eindelijk he Bert, na elf maanden meen ik? Heel veel rijplezier ermee en met een beetje zelf klungelen en tips hier op het forum kom je een heel eind. Quote
Walter58 Geplaatst 22 April, 2023 Geplaatst 22 April, 2023 Op 10-2-2023 om 17:07, zei Walter58: Ik krijg van de leasemaatschappij een email met de volgende tekst: van de dealer hebben wij vernomen dat de verwachte leverdatum van de door u bestelde auto gewijzigd is. Wij vinden het belangrijk dat u hiervan tijdig op de hoogte bent en daarom sturen wij u onderstaand overzicht met de nieuwe verwachte leverdatum. Merk: Kia Sportage ....... Dealer: naam Contactpersoon: naam Origineel geplande leverweek: 1-2023 Nieuwe leverweek: 26-2023 Dus zeg het maar, wie weet op welk moment wat over de levering!! Ik heb geen idee meer het lijkt een black box. Goed nieuws gekregen deze week, ik kan mijn auto 4 mei ophalen. Kia Sportage PHEV GT-line Deluxe White. Week 18 in plaats van week 26. 2 Quote
hannahvg Geplaatst 26 April, 2023 Geplaatst 26 April, 2023 Ik volg dit topic al eventjes, wilde toch even aansluiten. We hebben midden september 2022 een HEV GT-PlusLine besteld in de kleur Blue Flame. Levertijd is ondertussen van week 7, week 14, naar nu week 26 opgeschoven. Gaat om private lease via Stern/Hedin. Ik ga er maar vanuit dat het bij ons ook ligt aan Harman Kardon. Wachten vinden we niet zo erg, ons huidige contract loopt nog tot volgend jaar en deze auto voldoet prima (Fiesta). Enige is wel dat we juist groter hebben gekozen vanwege gezinsuitbreiding. Met dit tempo is de kleine tegen de tijd dat de Sportage er is al een jaar oud! We wachten maar geduldig verder af. Vanwege de positieve berichten online heb ik weer contact gezocht met onze dealer (Hedin Amsterdam). Levering staat nu voor augustus gepland... De laatste mail met levertijd sprak over week 26, da's dus wéér uitstel. Echt een tegenvaller, ik zie veel berichten dat de GT-PlusLine eindelijk wordt uitgeleverd aan orders die na onze besteldatum zijn geplaatst... Is de blauwe kleur op?! Edit: Vergeet er nog wel bij te zetten dat de dealer tijdens het belletje aangaf dat ze er eigenlijk heel weinig zicht op hebben. De auto kan ook zomaar volgende week op de stoep staan... Ben je lekker mee! Quote
Henri497 Geplaatst 26 April, 2023 Geplaatst 26 April, 2023 11 minuten geleden, zei hannahvg: Edit: Vergeet er nog wel bij te zetten dat de dealer tijdens het belletje aangaf dat ze er eigenlijk heel weinig zicht op hebben. De auto kan ook zomaar volgende week op de stoep staan... Ben je lekker mee! Vooral dat laatste is bloed irritant inderdaad. Vaak moet je zelf van alles regelen als jij bijvoorbeeld al een lease auto had. Ik had zelf redelijk mazzel dat ik zonder extra kosten drie maanden langer door kon rijden in mijn vorige leaseauto(Ook een Sportage). Maar voor hetzelfde geld krijg je over een paar weken een belletje dat hij onderweg is? Op dat punt valt er nog veel te verbeteren voor Kia. En ja ik begrijp dat niet alles op de dag nauwkeurig te plannen is, maar van week 7 naar 14 en daarna 26 komt ook niet echt professioneel over. Quote
hannahvg Geplaatst 26 April, 2023 Geplaatst 26 April, 2023 Vooral dat laatste is bloed irritant inderdaad. Vaak moet je zelf van alles regelen als jij bijvoorbeeld al een lease auto had. Ik had zelf redelijk mazzel dat ik zonder extra kosten drie maanden langer door kon rijden in mijn vorige leaseauto(Ook een Sportage;-)). Maar voor hetzelfde geld krijg je over een paar weken een belletje dat hij onderweg is? Op dat punt valt er nog veel te verbeteren voor Kia. En ja ik begrijp dat niet alles op de dag nauwkeurig te plannen is, maar van week 7 naar 14 en daarna 26 komt ook niet echt professioneel over. Gelukkig loopt onze huidige lease nog tot juli 2024, en die gaat kosteloos over naar de Sportage (en krijg het aantal kilometers terug die ik niet gereden heb tot dan toe, ook zo'n €2000!). Dus gelukkig dat we niet in de problemen komen hierdoor. Kennissen van ons hebben zelfs nog erger meegemaakt dat de bestelde auto (Renault) helemaal niet besteld was door de verkoper, dus zij wachtten maanden voor niks. En hierdoor is hun oude private lease nu afgelopen en er was geen vervangende auto ter overbrugging, tenzij ze dit is shortlease gingen doen. Schandalig! Quote
Heilyn Geplaatst 24 Mei, 2023 Geplaatst 24 Mei, 2023 Vandaag bij de dealer geweest en ze verwachten mijn half oktober bestelde PHEV gt+ eind juni binnen te krijgen. Eindelijk is het einde van het lange wachten in zicht…Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
MaikelHer Geplaatst 25 Mei, 2023 Geplaatst 25 Mei, 2023 Vandaag bij de dealer geweest en ze verwachten mijn half oktober bestelde PHEV gt+ eind juni binnen te krijgen. Eindelijk is het einde van het lange wachten in zicht…Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkIk hoop het voor u! Dat zeggen ze bij ons ook! Maar momenteel nog niet geproduceerd. ook een PHEV GT+ besteld in juni ‘22! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.