Henri497 Geplaatst 19 December, 2022 Geplaatst 19 December, 2022 18 uur geleden, zei MisterBenkie: Eerste 1000 kilometer gereden en zal mijn ervaring delen naast nog wat foto's toevoegen. Dit is de 1.6 hybrid gtplusline en dus zit alles erop. Erg fijn zijn de stoelen met stoelverwarming. Op lange ritten voelt het dan ook alles behalve vermoeiend. De auto is zeer comfortabel en hobbels/drempels/kuilen voel je amper. Goed geveerd dus. Het Harman Kardon geluidssysteem is super alhoewel er misschien nog wat meer speakers in hadden mogen zitten. Maar dat is zout of slakken leggen. Zuinig is hij niet. Na 1000 kilometer gereden te hebben heb ik 2x getankt. Letterlijk 500 op een tank. Moet dan wel zeggen dat ik op de snelweg vaak 130-140 rijd al helemaal snachts. Auto voelt nog veel ruimer dan dat hij is en ook heel hoog. dit ervaar ik als prettig. Eigenlijk dus geen minpunten op het brandstofverbruik na. Wat trouwens ook prettig is is de smart tailgate. Achterklep gaat vanzelf open als je er bij staat. Dan piept hij 3x en bij de 3e keer gaat hij open. Ik heb tot nu toe veel auto's gereden waaronder Opel, Audi, bmw, mercedes en dit is tot nu toe de meest comfortabele auto ooit. Daarnaast komt hij met zijn 235 pk prima van zijn plek. Auto was het wachten waard! Sjiek hoor, veel plezier ermee maar dat zal geen probleem zijn zo te horen Ben benieuwd hoe straks je verbruik ligt, het is nu natuurlijk erg koud geweest en dat merk je vrij goed vind ik. Duurt sowieso wat langer voor de accu bijspringt. 1 Quote
chrisvhv Geplaatst 24 December, 2022 Geplaatst 24 December, 2022 Soms zit het mee, in juli een HEV gt+ besteld en gisteren een telefoontje van de dealer dat hij bij hem klaar staat. Ik had de auto gevraagd voor april 2023. Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk 1 Quote
Walter58 Geplaatst 5 Januari, 2023 Geplaatst 5 Januari, 2023 Week 37/2022 besteld Kia Sportage PHEV GT-line Deluxe White, leverweek 9/2023. Gewijzigd in week 1/2023, daarna naar week 12/2023, vandaag bericht dat het week 16/2023 wordt. Geduld hebben dus, hoop dat de levering niet nog verder wordt uitgesteld. Eerder mag wel! 1 Quote
MaikelHer Geplaatst 5 Januari, 2023 Geplaatst 5 Januari, 2023 Week 37/2022 besteld Kia Sportage PHEV GT-line Deluxe White, leverweek 9/2023. Gewijzigd in week 1/2023, daarna naar week 12/2023, vandaag bericht dat het week 16/2023 wordt. Geduld hebben dus, hoop dat de levering niet nog verder wordt uitgesteld. Eerder mag wel!Ik blijf het toch vreemd vinden… Wij hebben week 27/2022 besteld. Onze dealer kan niks in zien zegt hij. Wij hebben echter nooit een termijn gehoord. Enkel dat het 6 tot 9 maanden levertijd zou zijn. Kia Nederland geeft aan plusminus maart 2023… betreft een PHEV GT plus in het groen!Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Quote
MisterBenkie Geplaatst 5 Januari, 2023 Geplaatst 5 Januari, 2023 Ik weet dat de plugins erg veel vertraging oplopen. Schijnen toch veel onderdelen te missen. Ik heb inmiddels ruim 2500km gereden en nog steeds heel erg blij. Ik hoop dat die van jou ook snel komt! Quote
Bert67 Geplaatst 5 Januari, 2023 Geplaatst 5 Januari, 2023 Begin mei 2022 besteld een Sportage PHEV GT-line Experience green. In november 2022 doorgekregen dat levering staat gepland op februari 2023. is dus ca 9 maand na bestellen als de auto begin februari wordt afgeleverd. Nog geen definitieve datum doorgekregen , hopelijk krijg ik niet nog meer vertraging. Quote
Wim-A Geplaatst 6 Januari, 2023 Geplaatst 6 Januari, 2023 (aangepast) 12 uur geleden, zei MisterBenkie: Ik weet dat de plugins erg veel vertraging oplopen. Hoe komt het dat jij dat weet? KIA NL heeft / geeft die informatie niet; die zeggen dat er "random leveringsproblemen van onderdelen (tja, de oorlog)" zijn. 6 Januari, 2023 aangepast door Wim-A Quote
Marieke van Hoek Geplaatst 7 Januari, 2023 Geplaatst 7 Januari, 2023 Op 5-1-2023 om 14:25, zei Walter58: Week 37/2022 besteld Kia Sportage PHEV GT-line Deluxe White, leverweek 9/2023. Gewijzigd in week 1/2023, daarna naar week 12/2023, vandaag bericht dat het week 16/2023 wordt. Geduld hebben dus, hoop dat de levering niet nog verder wordt uitgesteld. Eerder mag wel! Wij week 9-2022 n PHEV GT+line green besteld, eerst week 26, toen week 40, toen week 44, toen week 47, toen week 4-2023 en inmiddels is het week 12-2023 geworden. Heb er nog maar weinig vertrouwen in. Dealer geeft aan niks te weten en niks te kunnen zeggen. Het zou nu aan de uitvoering en aan de kleur groen liggen. We wachten dus maar geduldig verder. Ook zal zijn we inmiddels bijna een jaar verder. 1 Quote
MaikelHer Geplaatst 7 Januari, 2023 Geplaatst 7 Januari, 2023 Wij week 9-2022 n PHEV GT+line green besteld, eerst week 26, toen week 40, toen week 44, toen week 47, toen week 4-2023 en inmiddels is het week 12-2023 geworden. Heb er nog maar weinig vertrouwen in. Dealer geeft aan niks te weten en niks te kunnen zeggen. Het zou nu aan de uitvoering en aan de kleur groen liggen. We wachten dus maar geduldig verder. Ook zal zijn we inmiddels bijna een jaar verder.Het blijft zo gek… volgens KiaNL kan dus niemand voorgaan op de volgorde van de bestellijst. Ik ken mensen die dus ook al een PHEV GT + Exp. green rijden (zoals ook wij besteld hebben) die ze in mei besteld hebben en nu al rijden…. Vreemd dus!Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
MisterBenkie Geplaatst 7 Januari, 2023 Geplaatst 7 Januari, 2023 Mijne werd ook in anderhalve maand geleverd. Denk dat hoe ik hem samengesteld heb er toevallig een geannuleerd was en daarom zo snel kreeg. Niet te peilen iig. Quote
Ruub Geplaatst 14 Januari, 2023 Geplaatst 14 Januari, 2023 Zelf op 5 augustus 2022 de PHEV Dynamicplus line besteld in het zwart. Levertijd stond eerst op eind juni 2023, werd later eind maart 2023. 13-1-2023 gebeld door dealer dat hij al binnen was en dat ie 19e afgeleverd kan worden. Dus nog paar nachtjes slapen en dan hoop ik m'n eerste Kia te gaan rijden. Quote
MaikelHer Geplaatst 14 Januari, 2023 Geplaatst 14 Januari, 2023 Zelf op 5 augustus 2022 de PHEV Dynamicplus line besteld in het zwart. Levertijd stond eerst op eind juni 2023, werd later eind maart 2023. 13-1-2023 gebeld door dealer dat hij al binnen was en dat ie 19e afgeleverd kan worden. Dus nog paar nachtjes slapen en dan hoop ik m'n eerste Kia te gaan rijden. Podver dat gaat lekker! Ik hoop nog steeds op dit goede nieuws haha!! De Dynamics worden sws sneller geleverd dan de GT volgens Kia! Veel plezier ermee!!Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
ErwinSP Geplaatst 19 Januari, 2023 Geplaatst 19 Januari, 2023 Hier gaat de levering niet zo lekker! Half juni 2022 een HEV DynamicPlus Line besteld. Verwachting was toen November 2022. Inmiddels is de datum al 3 keer opgeschoven! We zitten inmiddels op een verwachte leverdatum in Maart 2023.... Contact met dealer heeft geen zin want die geeft ook aan dat afwachten de enige optie is.... 2 Quote
Bert67 Geplaatst 19 Januari, 2023 Geplaatst 19 Januari, 2023 Bij mij gaat de levering ook niet lekker eerder opgegeven datum van medio februari is verschoven naar halverwege april. Besteld in mei 2022 PHEV GT-line Quote
kras Geplaatst 19 Januari, 2023 Geplaatst 19 Januari, 2023 Op 14-1-2023 om 16:03, zei Ruub: Zelf op 5 augustus 2022 de PHEV Dynamicplus line besteld in het zwart. Levertijd stond eerst op eind juni 2023, werd later eind maart 2023. 13-1-2023 gebeld door dealer dat hij al binnen was en dat ie 19e afgeleverd kan worden. Dus nog paar nachtjes slapen en dan hoop ik m'n eerste Kia te gaan rijden. Veel rijplezier Quote
MaikelHer Geplaatst 20 Januari, 2023 Geplaatst 20 Januari, 2023 Mooi mailtje van Kia… best verkochte merk in Nederland! Alleen het slechtst in uitleveren van het bestelde product!Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Marieke van Hoek Geplaatst 20 Januari, 2023 Geplaatst 20 Januari, 2023 2 uur geleden, zei MaikelHer: Mooi mailtje van Kia… best verkochte merk in Nederland! Alleen het slechtst in uitleveren van het bestelde product! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Ja idd hahaha!! Heel veel verkopen maar niks uitleveren ! 1 Quote
Henri497 Geplaatst 20 Januari, 2023 Geplaatst 20 Januari, 2023 Misschien is er gewoon veel meer vraag dan waar rekening mee was gehouden, dat kan natuurlijk ook he. Door de meestal goede recensies en uiteraard door de positieve verhalen hier is de verkoop omhoog geschoten. Quote
Wim-A Geplaatst 20 Januari, 2023 Geplaatst 20 Januari, 2023 1 uur terug, zei Henri497: Misschien is er gewoon veel meer vraag dan waar rekening mee was gehouden, dat kan natuurlijk ook he. Door de meestal goede recensies en uiteraard door de positieve verhalen hier is de verkoop omhoog geschoten. En bovendien is het bij andere merken inmiddels net zo dramatisch als het gaat om levertijden. Quote
Justdigit Geplaatst 21 Januari, 2023 Geplaatst 21 Januari, 2023 (aangepast) Bij andere merken is het echt niet anders. Ik heb ook nog gekeken naar de Honda Civic Hybrid. Wow wat een heerlijke auto is dat ook... Hele strakke dynamische auto. Super gunstig in de lease trouwens. Maar pas volgens jaar januari leveren. Ik ga toch maar voor de GT-Line of plus. Daar moet ik nog even over onderhandelen. 21 Januari, 2023 aangepast door Justdigit Quote
Henri497 Geplaatst 22 Januari, 2023 Geplaatst 22 Januari, 2023 23 uur geleden, zei Justdigit: Bij andere merken is het echt niet anders. Ik heb ook nog gekeken naar de Honda Civic Hybrid. Wow wat een heerlijke auto is dat ook... Hele strakke dynamische auto. Super gunstig in de lease trouwens. Maar pas volgens jaar januari leveren. Ik ga toch maar voor de GT-Line of plus. Daar moet ik nog even over onderhandelen. Heb zelf voor de GT line gekozen omdat ik het verschil in leaseprijs (30 euro per maand/60 mnd) te veel van het goede vond. Enige wat ik echt mis is het soundsystem want die had ik in mijn vorige Sportage wel zitten. Verder nog steeds zeer tevreden over de GT line. Succes met je keuze! Quote
Justdigit Geplaatst 22 Januari, 2023 Geplaatst 22 Januari, 2023 7 uur geleden, zei Henri497: Heb zelf voor de GT line gekozen omdat ik het verschil in leaseprijs (30 euro per maand/60 mnd) te veel van het goede vond. Enige wat ik echt mis is het soundsystem want die had ik in mijn vorige Sportage wel zitten. Verder nog steeds zeer tevreden over de GT line. Succes met je keuze! Nou het is mij inderdaad te doen om de de Premium geluidsinstallatie en ook de electronisch actieve demping. Ik rij veel landweggetjes en die zijn soms niet al te glad geasfalteerd. Ik zag een hele mooie GT-Plusline staan bij Content met 4WD in de kleur die ik wil. Maar ze vragen echt belachelijk geld. Hyundai Tucsons zijn gewoon uit voorraad leverbaar...... maar dat interieur is niets vergeleken bij de Sportage. Quote
Kenniani Geplaatst 23 Januari, 2023 Geplaatst 23 Januari, 2023 Er zitten toch aardig wat extra opties op de GT-PlusLine tov GT-Line Elektronisch adaptief onderstel (ECS) 360°-camera (AVM) Dodehoekcamera (BVM) Intelligente parkeerassistentie achter (PCA) Op afstand bedienbare slimme parkeerassistentie (RSPA) Harman Kardon® Premium Sound systeem Premium bekleding in suède/lederlook combinatie Meervoudig elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugenfunctie voor bestuurdersstoel Stoelventilatie vóór Zwart dak Quote
Auke Riemsma Geplaatst 23 Januari, 2023 Geplaatst 23 Januari, 2023 39 minuten geleden, zei Kenniani: Er zitten toch aardig wat extra opties op de GT-PlusLine tov GT-Line Elektronisch adaptief onderstel (ECS) 360°-camera (AVM) Dodehoekcamera (BVM) Intelligente parkeerassistentie achter (PCA) Op afstand bedienbare slimme parkeerassistentie (RSPA) Harman Kardon® Premium Sound systeem Premium bekleding in suède/lederlook combinatie Meervoudig elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugenfunctie voor bestuurdersstoel Stoelventilatie vóór Zwart dak En dat voor 2 kratjes bier per maand meer Quote
MisterBenkie Geplaatst 23 Januari, 2023 Geplaatst 23 Januari, 2023 58 minuten geleden, zei Kenniani: Er zitten toch aardig wat extra opties op de GT-PlusLine tov GT-Line Elektronisch adaptief onderstel (ECS) 360°-camera (AVM) Dodehoekcamera (BVM) Intelligente parkeerassistentie achter (PCA) Op afstand bedienbare slimme parkeerassistentie (RSPA) Harman Kardon® Premium Sound systeem Premium bekleding in suède/lederlook combinatie Meervoudig elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugenfunctie voor bestuurdersstoel Stoelventilatie vóór Zwart dak Daarom snap ik niet dat mensen voor de gtline gaan. Doe die + is het absoluut waard. En anders lekker de dynamic. Ook prima wagen. Gt line is het net niet. 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.