BarneyRubble Geplaatst 9 September, 2022 Geplaatst 9 September, 2022 (aangepast) Ook weer terug met Volle Bepakking zoals op pagina 2 vermeld. De terugreis en de Heen en Terugreis + wat enkele kilometertjes bij het vakantie verblijf. 9 September, 2022 aangepast door BarneyRubble Quote
R2D2 Geplaatst 10 September, 2022 Geplaatst 10 September, 2022 Gisteren weer getankt met onze HEV. 737,7km÷38,23L= 1 op 19,29. De boordcomputer gaf 5.2 aan dus klopt aardig. Ik ben erg tevreden over het verbruik van deze auto. Quote
BarneyRubble Geplaatst 10 September, 2022 Geplaatst 10 September, 2022 1 uur terug, zei R2D2: Gisteren weer getankt met onze HEV. 737,7km÷38,23L= 1 op 19,29. De boordcomputer gaf 5.2 aan dus klopt aardig. Ik ben erg tevreden over het verbruik van deze auto. Mee ééns, maar dan voor ons met de PHEV. Gewicht: 1805 kg + 2 Elektrische fietsen 56 kg, Fietsendrager 18 kg, Hondenkar 15 kg, Hondje 10kg, Bestuurder 105 kg, Passagier 80kg, Bagage 40kg Een totaal gewicht van: 2130 kg afgerond en dan 1 op 20 rijden, ik vind het ook heel erg netjes, de stand stond vanaf het begin op Hybride rijden. Quote
Geer00 Geplaatst 11 September, 2022 Geplaatst 11 September, 2022 Vandaag afgereist naar de Vogezen. Onderweg in Luxemburg getankt toen de bc aangaf dat er nog 40 km (zo’n 2 liter dus) kon worden gereden. 54,5 liter getankt tot aan het nekkie …… Heeft iemand wel eens (al dan niet noodgedwongen) door de “nul” heen gereden? Ik heb nl het gerechtvaardigde vermoeden dat de tankinhoud van de HEV dicht tegen de 60 liter aan zit. 1 Quote
520 Geplaatst 12 September, 2022 Geplaatst 12 September, 2022 Hallo allemaal, Ook ik heb de sportage phev gt line.en deze geeft bij volgeladen accu 60 km aan. Wij rijden veel korte stukken dus veel elektrisch. Dan is het zuinigheid ten top. De afgelopen maand op vakantie geweest naar Zuid Frankrijk door de Pyreneeën. Totale vakantie was 3600 km met een gem verbruik van 1 op 15.. Ook wel tussentijds op kunnen laden. Waar ik nog altijd mee struggle is die automodus. Wie kan mij nu precies uitleggen wat het doet. Werkt het in combi met de navigatie en stelt hij daar het verbruik op af.. Ik ben er nog steeds niet uit.. Quote
BarneyRubble Geplaatst 12 September, 2022 Geplaatst 12 September, 2022 45 minuten geleden, zei 520: Hallo allemaal, Ook ik heb de sportage phev gt line.en deze geeft bij volgeladen accu 60 km aan. Wij rijden veel korte stukken dus veel elektrisch. Dan is het zuinigheid ten top. De afgelopen maand op vakantie geweest naar Zuid Frankrijk door de Pyreneeën. Totale vakantie was 3600 km met een gem verbruik van 1 op 15.. Ook wel tussentijds op kunnen laden. Waar ik nog altijd mee struggle is die automodus. Wie kan mij nu precies uitleggen wat het doet. Werkt het in combi met de navigatie en stelt hij daar het verbruik op af.. Ik ben er nog steeds niet uit.. Ik heb deze vraag ook al eerder gesteld, maar weet het ook nog steeds niet. Je zegt dat hij op 60 km staat als ie vol is en ga je dan pas 2 dagen later er mee rijden dan staat ie zo op de 50 km, op internet stond eerst dat we een actieradius van 78 zouden hebben, dit is later teruggeschroefd naar 70 maar 61 is tot nu toe bij mij het hoogste geweest. Per dag stilstaan geeft toch snel 5 km spannings verlies ook. Volgens mij berekend hij net als met benzine de actieradius van de accu aan de hand van het gebruik van de auto, hoge snelheid, climatcontrole aan enz enz en niet exact door de gereden kilometers. Quote
520 Geplaatst 13 September, 2022 Geplaatst 13 September, 2022 Hoi Barney, Klopt dat de elektrische actieradius wat terug zakt bij niet gebruik van de auto. Maar wat wel is. Hij geeft 60 km elektrisch aan maar als je dan op de meter kijkt is hij nooit helemaal leeg. Ik denk dat er altijd 10% als reserve in de accu blijft. Ik merk dat ook als hij eigenlijk leeg 0 aangeeft en wij langzamer rijden hij toch nog op EV gaat.. Vervolgens heb ik nagedacht over de automodus.. Ik denk dat deze wel in samenwerking met de navigatie werkt. Plan jij een route op je navigatie en zet hem dan op automodus de auto op automodus de meest efficiënte manier van rijden uitstippelt. Ik zag dat ook. Voor ik in Parijs kwam zag ik dat de accu vrij leeg was maar aantal km voor Parijs ging hij laden en reden wij puur Elektrisch door de stad. 1 op 17 in totaal. Maar als je op plaats van bestemming bent automodus is de accu zo goed als leeg en moet je hem opladen Veervelend als je ergens aankomt en dus niet kunt laden. Mijn plan is lange afstanden op HEV te rijden wetende dat je niet op het eindpunt kunt laden. Quote
BarneyRubble Geplaatst 13 September, 2022 Geplaatst 13 September, 2022 (aangepast) Dat klopt zeker, als ik hem vanavond laad tot 60 km en donderdag ga ik er pas mee rijden dan staat ie intussen op de 55 km, er is dus zeker een aantal % spanningsverlies. Met volle accu pak ik de snelweg zogoed als op HEV, als ik dan van de afrit komt dan zet ik hem over op Elektrisch Maar ik kan inmiddels door 4 jaar ervaring ook op HEV ( geen snelweg ) ook heel goed de accu onder het rijden opladen, met mijn Niro reed ik de laatste 2 jaar gemiddeld 1 op 20 over het hele jaar genomen was een HEV dus. 13 September, 2022 aangepast door BarneyRubble Quote
Rick Geplaatst 28 September, 2022 Topic Starter Geplaatst 28 September, 2022 Op 27-7-2022 om 19:00, zei Geer00: Sportage werd afgeleverd uiteraard met E10 95. 765 km mee gereden 1: 17,6. Boordcomputer gaf aan dat er nog 90 km mee kon worden gereden. Vandaag E5 98 getankt 51,5 liter nokkie nokkie vol. Dagtocht gemaakt 397 km. Afgetankt opnieuw nokkie vol met opnieuw E5 98. 19,5 liter 1: 20,3 dus ................... Alle gereden km's 1/3 stad en binnenwegen en 2/3 snelweg 100 km/u. Boordcomputer gaf overigens exact het goede verbruik aan .......................... heb ik nog niet eerder meegemaakt. Ik heb nu ook de eerste tank leeg "eindelijk" haha 777KM gereden (wel vaker wat opgeladen aan de stroom) verbruik stond bij tanken op 4.5/100. Heb vanalles gereden, 160 Duitsland maar meeste is toch de stad/dorp geweest. Nu ook 98 getankt, verbruik bij volle accu staat tot nu toe op 2.5/100. Quote
Rick Geplaatst 28 September, 2022 Topic Starter Geplaatst 28 September, 2022 Op 13-9-2022 om 13:56, zei BarneyRubble: Dat klopt zeker, als ik hem vanavond laad tot 60 km en donderdag ga ik er pas mee rijden dan staat ie intussen op de 55 km, er is dus zeker een aantal % spanningsverlies. Met volle accu pak ik de snelweg zogoed als op HEV, als ik dan van de afrit komt dan zet ik hem over op Elektrisch Maar ik kan inmiddels door 4 jaar ervaring ook op HEV ( geen snelweg ) ook heel goed de accu onder het rijden opladen, met mijn Niro reed ik de laatste 2 jaar gemiddeld 1 op 20 over het hele jaar genomen was een HEV dus. Mij viel op dat de accu niet lager kan dan 14%, bij jou ook? dan gaat die toch vooral de motor kiezen. Het batterij percentage blijft vooralsnog bij mij wel stabiel, 100% is een dag later ook nog 100% bij geen gebruik. Quote
BarneyRubble Geplaatst 28 September, 2022 Geplaatst 28 September, 2022 14 minuten geleden, zei Rick: Mij viel op dat de accu niet lager kan dan 14%, bij jou ook? dan gaat die toch vooral de motor kiezen. Het batterij percentage blijft vooralsnog bij mij wel stabiel, 100% is een dag later ook nog 100% bij geen gebruik. Gefeliciteerd, je hebt hem, top., ik heb de accu tot nog 2km rijden gehad maar hij bleef tot het eind op accu rijden, heb toen niet het aantal % van de accu bekeken, zal het volgende keer in de gaten houden. Kijk ff bij PHEV opladen. 1 Quote
Rick Geplaatst 28 September, 2022 Topic Starter Geplaatst 28 September, 2022 3 uur geleden, zei BarneyRubble: Gefeliciteerd, je hebt hem, top., ik heb de accu tot nog 2km rijden gehad maar hij bleef tot het eind op accu rijden, heb toen niet het aantal % van de accu bekeken, zal het volgende keer in de gaten houden. Kijk ff bij PHEV opladen. Nee ik had wel 0 KM rijden. Wat me ook opvalt is dat de eerste 2 KM vrijwel altijd op de motor lopen.. normaal? Quote
BarneyRubble Geplaatst 28 September, 2022 Geplaatst 28 September, 2022 1 uur terug, zei Rick: Nee ik had wel 0 KM rijden. Wat me ook opvalt is dat de eerste 2 KM vrijwel altijd op de motor lopen.. normaal? Als je hem op volledig elektrisch hebt staan dan blijft het bij mij elektrisch. Op Hybride of Automatisch rijden en dan de eerste 2km rijden heb ik nog niet hoeven doen dus weet dat nog niet. Quote
Roland2017 Geplaatst 29 September, 2022 Geplaatst 29 September, 2022 Wij zijn met onze nieuwe Sportage HEV met caravan naar Duitsland geweest. De caravan woog beladen zo'n 1300kg. ik heb veel tegenwind van windkracht 4 gehad en ook heuvels van 10% beklommen. Gemiddeld kom ik op zo'n 1:10 uit. Dat vind ik best acceptabel. Quote
Geer00 Geplaatst 29 September, 2022 Geplaatst 29 September, 2022 Niks acceptabel ……. Gezien de omstandigheden zoals door jou geschetst is dit verbruik erg netjes! Quote
Auke Riemsma Geplaatst 29 September, 2022 Geplaatst 29 September, 2022 Afgelopen zomer naar zweden geweest. 5300 km gereden in 4 weken tijd, waarvan ca 3600 km met caravan. Caravan beladen 1400 kg, rubberboot en buitenboordmotor in auto met veel bier en rose, is in zweden onbetaalbaar. Een gemiddeld verbruik van 1 op 12. Quote
Mave Geplaatst 30 September, 2022 Geplaatst 30 September, 2022 (aangepast) Deze maand via Frankrijk door Zuid-Spanje gereden. 4 Volwassenen en 6 koffers. Veel gebergte gereden in Frankrijk en Zuid-Spanje. In de HEV GT. 30 September, 2022 aangepast door Mave Quote
BarneyRubble Geplaatst 30 September, 2022 Geplaatst 30 September, 2022 55 minuten geleden, zei Mave: Deze maand via Frankrijk door Zuid-Spanje gereden. 4 Volwassenen en 6 koffers. Veel gebergte gereden in Frankrijk en Zuid-Spanje. In de HEV GT. Zijn dit dus de eerste totale kilometers van vanaf je de sportage hebt.? Quote
Mave Geplaatst 30 September, 2022 Geplaatst 30 September, 2022 (aangepast) 1 uur geleden, zei BarneyRubble: Zijn dit dus de eerste totale kilometers van vanaf je de sportage hebt.? Nee, ik had ongeveer 2500 km op de teller. Ik heb de auto vanaf 19 juli 2022. De 5293 km zijn de vakantie kilometers. Op de teller nu 8000 km. 30 September, 2022 aangepast door Mave Quote
BarneyRubble Geplaatst 30 September, 2022 Geplaatst 30 September, 2022 (aangepast) Waarom ik het vraag, bij mij staat bij " Totale Informatie " echt het totaal gereden kilometers sinds ik hem heb.. Waar staan die +/_ 8000km van jou dan? Ohh, zie net dat bij mij rechtsonder idd nog een totaal staan, hoe zit dit nu dan eigenlijk, wat is de totaal score dan.? 30 September, 2022 aangepast door BarneyRubble Quote
Mave Geplaatst 30 September, 2022 Geplaatst 30 September, 2022 47 minuten geleden, zei BarneyRubble: Waarom ik het vraag, bij mij staat bij " Totale Informatie " echt het totaal gereden kilometers sinds ik hem heb.. Waar staan die +/_ 8000km van jou dan? Ohh, zie net dat bij mij rechtsonder idd nog een totaal staan, hoe zit dit nu dan eigenlijk, wat is de totaal score dan.? Quote
Mave Geplaatst 30 September, 2022 Geplaatst 30 September, 2022 Zojuist, zei Mave: De totaal score staat bij mij op het startscherm. 8086 Km. Die andere score is een van de zgn dagtellers. Quote
Rick Geplaatst 30 September, 2022 Topic Starter Geplaatst 30 September, 2022 Op 28-9-2022 om 22:47, zei BarneyRubble: Als je hem op volledig elektrisch hebt staan dan blijft het bij mij elektrisch. Op Hybride of Automatisch rijden en dan de eerste 2km rijden heb ik nog niet hoeven doen dus weet dat nog niet. Nee ook op EV start die op de motor (misschien warm worden?) Quote
BarneyRubble Geplaatst 30 September, 2022 Geplaatst 30 September, 2022 1 uur terug, zei Rick: Nee ook op EV start die op de motor (misschien warm worden?) Kijk verder even bij de rijervaring topic anders wordt het een mengelmoes op dit topic Quote
Rick Geplaatst 7 November, 2022 Topic Starter Geplaatst 7 November, 2022 (aangepast) Bij deze eindelijk mijn EV-range test, Ik haal er makkelijk 60 KM mee, heb even getest vanaf 100% tot 6%. Meeste was 50 a 60km de uur, soms een dorpje a 30-40kmh en een keer of 5 even de 80-90 weg. De stand was AUTO (Niet EV of HEV dus) Eerste deel is echt totdat de het EV-Bereik om 0 KM springt. Dit gebeurt rond de 15% accu vermogen. 64 KM is vooral op de EV, de 0.8L/100 zal komen door snel optrekken 80km weg en de verwarming smorgens, dan doet de motor de eerste 2km ook mee. Ook al springt het EV-Bereik op 0km. je kunt er nog wel een 10km uithalen als je alleen op 30km wegen rijdt. Deel 2: Hier wordt het dus wel lastiger om 'normaal' te rijden. Echt hoger als 40 a 50kmh is niet te doen zonder de motor mee te gebruiken. 75 KM heb ik gered tot op 6% accu vermogen, het was wat drukker vanavond, maar normaal krijg ik em wel leeg tot 4 a 5% op EV. Wel kun je zien dat op deze paar extra KM de motor ook mee heeft gewerkt, vooral vanaf 10% accu verbruik, dit is van 0.8 naar 1.2 gegaan. Dit vooral door het optrekken.. Wil je sneller optrekken dan een ouderwetse fiets dan gaat die toch echt op de motor. Heeel even remmetje intikken en los rijden dan springt die weer op puur EV. Maar dit is dus overdag in normaal verkeer niet te doen. De 75KM kun je echt alleen halen door slakkespeed op te trekken en de verwarming uit te zetten rond de 10% accuvermogen, verder dus max 30 a 40km rijden. Ik vind het erg netjes Merk wel op dat de EV-bereik teller niet echt accuraat is, zeker vanaf 20% is het beetje afhankelijk van je rijgedrag en snelheid. Mijne begint iig altijd op 100% = 70KM bereik. 7 November, 2022 aangepast door Rick Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.