Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

ik heb sinds kort een blaupunkt laadkabel erbij van 8 meter. Dit is ook een zware 3 fase 32 amp kabel maar die, in tegenstelling tot de kia kabel, hoef ik deze dus nooit op te tillen bij het vergrendelen / ontgrendelen.  Dan is het dus aansluiten (volgorde is niet belangrijk) portieren vergrendelen en pasje ervoor

aangepast door ldzwolle
Geplaatst

Bij mijn Kia Sportage hetzelfde gedonder met de laadkabel.

De dag na het ophalen van de nieuwe machine al terug bij de dealer. Daar sta je dan met je hagelnieuwe auto van 50K. Het laden werkt niet en de laadpaal geeft een error melding. En inderdaad blijkt dit het niet vergrendelen van de laadstekker aan de auto kant te zijn. De dealer constateerde dit ook. Bij verschillende laadpalen.

Daarop hebben ze de auto een dag in de garage gehad voor 'tests en onderzoek'. Uiteindelijk bleek het een probleem met actuator te zijn (dit is de solenoid, die de pen van de vergrendeling in de stekker schuift). Het onderdeel moest besteld worden. En is uiteindelijk vervangen, de auto weer een dag kwijt.

Bij thuiskomst bleek er niets veranderd te zijn. De stekker vergrendelt niet. Getest bij verschillende laadpalen. De dealer heeft het waarschijnlijk niet getest, althans, niet met mijn door Kia meegeleverde laadkabel.

Mijn conclusie is: 1. de Kia laadkabel is, zeker in vergelijk met andere laadkabels, die ik om mij heen zie, zwaar en stug; 2. de stekker heeft veel speling in het chassis deel (stopcontact) van de auto, het komt nogal gammel over; 3. het zou aan de stekker zelf kunnen liggen, aangezien ik lees dat laadkabels van andere merken wèl goed werken en 4. het lijkt allemaal op een aftermarket oplossing, deze gehele laadinrichting en de manier waarop het geïmplementeerd en gemonteerd is.

De auto gaat volgende week voor de 4e keer naar de dealer. Ze gaan dan wederom een diagnose stellen.

Intussen werken de trucjes met laadkabel en stakker vasthouden als surrogaat oplossing.

Samen met alle issues van het navigatie systeem, de rij-assistenten en het niet kunnen updaten, wel een beetje een domper bij deze nieuwe machine.

Jammer, want voor de rest is het een fantastische auto.

Geplaatst
5 uur geleden, zei Fumbler:

Bij mijn Kia Sportage hetzelfde gedonder met de laadkabel.

De dag na het ophalen van de nieuwe machine al terug bij de dealer. Daar sta je dan met je hagelnieuwe auto van 50K. Het laden werkt niet en de laadpaal geeft een error melding. En inderdaad blijkt dit het niet vergrendelen van de laadstekker aan de auto kant te zijn. De dealer constateerde dit ook. Bij verschillende laadpalen.

Daarop hebben ze de auto een dag in de garage gehad voor 'tests en onderzoek'. Uiteindelijk bleek het een probleem met actuator te zijn (dit is de solenoid, die de pen van de vergrendeling in de stekker schuift). Het onderdeel moest besteld worden. En is uiteindelijk vervangen, de auto weer een dag kwijt.

Bij thuiskomst bleek er niets veranderd te zijn. De stekker vergrendelt niet. Getest bij verschillende laadpalen. De dealer heeft het waarschijnlijk niet getest, althans, niet met mijn door Kia meegeleverde laadkabel.

Mijn conclusie is: 1. de Kia laadkabel is, zeker in vergelijk met andere laadkabels, die ik om mij heen zie, zwaar en stug; 2. de stekker heeft veel speling in het chassis deel (stopcontact) van de auto, het komt nogal gammel over; 3. het zou aan de stekker zelf kunnen liggen, aangezien ik lees dat laadkabels van andere merken wèl goed werken en 4. het lijkt allemaal op een aftermarket oplossing, deze gehele laadinrichting en de manier waarop het geïmplementeerd en gemonteerd is.

De auto gaat volgende week voor de 4e keer naar de dealer. Ze gaan dan wederom een diagnose stellen.

Intussen werken de trucjes met laadkabel en stakker vasthouden als surrogaat oplossing.

Samen met alle issues van het navigatie systeem, de rij-assistenten en het niet kunnen updaten, wel een beetje een domper bij deze nieuwe machine.

Jammer, want voor de rest is het een fantastische auto.

het is mijn inziens niet alleen het gewicht van de kabel maar vooral de constructie van de stekker.  mijn alternatieve blaupunkt kabel is net zo dik en 8 meter lang. maar de stekker zit er duidelijk beter in en kan ik ook niet optillen als hij aangesloten is.  Ik ben eerder ook naar de dealer geweest en die heeft zelfs het gat in de stekker uitgefreesd zodat er meer ruimte was dat de pal van de auto er vanzelf in kan maar dat is ook geen oplossing. nogmaals mijn blaupunkt kabel (en nee ik heb geen aandelen) sluit ik aan en in 100% van de gevallen hoef ik alleen het pasje ervoor te houden.  Maar ja de dealer zal niet willen horen dat je een andere kabel wilt hebben dan die van kia, dat gaat de importeur niet betalen :-(

Geplaatst

Heb je Type nummer en waar gekocht.
Ik heb mijn granny lader bij EV plug.eu.

Hebben ze voor alle merken auto.
Elke Type2 zou toch moeten passen. Hoeft niet specifiek voor de Sportage toch?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
15 uur geleden, zei gjklasens:

Heb je Type nummer en waar gekocht.
Ik heb mijn granny lader bij EV plug.eu.

Hebben ze voor alle merken auto.
Elke Type2 zou toch moeten passen. Hoeft niet specifiek voor de Sportage toch?

als je de vraag aan mij stelde... ik heb hem gekocht bij de praxis met 20% klus korting.  https://www.praxis.nl/gereedschap-installatiemateriaal/elektra/laadkabels-voor-auto-s/blaupunkt-ev-laadkabel-type2-2-32a-3ph/10033808 maar in principe kan je ook de 1 fase 32 amp kopen die is weer een stukje goedkoper

• Like 2
Geplaatst

( kabel bij Amazon flink goedkoper : Link

Ik heb Kia Nederland een bericht gestuurd met het dringende verzoek om met een deugdelijke oplossing te komen.

ik ga geen honderden euro’s betalen voor iets waar ik recht op heb. 

Ik verwacht dat dit een moeizame discussie zal worden, maar heb al de nodige ervaring met dit soort bedrijven. 

Een zaak opbouwen, aanhouden en juridische hulp inschakelen. De case is ook ijzersterk.

Geplaatst
Ik heb Kia Nederland een bericht gestuurd met het dringende verzoek om met een deugdelijke oplossing te komen.

Ik verwacht dat dit een moeizame discussie zal worden, maar heb al de nodige ervaring met dit soort bedrijven. 
Een zaak opbouwen, aanhouden en juridische hulp inschakelen. De case is ook ijzersterk.

En als je rechtsbijstand hebt dan zou dat ook meewerken.
Ik ben nog in afwachting van de auto. Komende maand wordt geleverd. Maar ik loop wel al bij dealer binnen om dit ook aan te geven.
De granny loader heeft ie me ook al geschonken. Heb hem wel al zelf besteld en die kosten terug ontvangen. Op een auto van 52k mag dat wel.
Heb gelukkig goed contact met de verkoper.

Geplaatst
47 minuten geleden, zei Robert de Niro:

De KIA laadkabel functioneert gewoon je kan er mee laden, je kunt dus niet zeggen dat de kabel kapot is. de ijzersterke case zou wel eens niet zo ijzersterk kunnen zijn als je denkt.....  want waar staat in de verkoop brochure dat je de kabel kunt aansluiten zonder je de kabel moet helpen door hem even op te tillen. Begrijp me goed ik vind dat de kabel het ook zonder hulp direct  zou moeten laden, maar het ongemak is zeer gering en ik zou ook zelf nooit een andere kabel gekocht hebben als ik er niet een van 8 meter had willen hebben. De 5 meter van de kia is mij vaak net te kort.

• Like 2
Geplaatst (aangepast)
3 uur geleden, zei ldzwolle:

De KIA laadkabel functioneert gewoon je kan er mee laden, je kunt dus niet zeggen dat de kabel kapot is. de ijzersterke case zou wel eens niet zo ijzersterk kunnen zijn als je denkt.....  want waar staat in de verkoop brochure dat je de kabel kunt aansluiten zonder je de kabel moet helpen door hem even op te tillen. Begrijp me goed ik vind dat de kabel het ook zonder hulp direct  zou moeten laden, maar het ongemak is zeer gering en ik zou ook zelf nooit een andere kabel gekocht hebben als ik er niet een van 8 meter had willen hebben. De 5 meter van de kia is mij vaak net te kort.

Ik merk dat ik geluk met mijn stekker in de auto heb, ik laad mijn phev minimaal 2x per week op mijn eigen laadpaal op de oprit en plug de kabel erin, ik hoor dan dat ie direct vergrendeld en worden de leds op de laadpaal direct blauw als teken dat het opladen direct begint

De 4x dat ik nu publiek met de standaard meegeleverde kabel geladen heb ging hetzelfde, direct vergrendeld en pasje er voor en laden maar. 

aangepast door BarneyRubble
  • Like 1
Geplaatst

Vandaag kreeg ik antwoord van Kia Nederland over de laadproblemen.

Ze geven niet direct antwoord op mijn verzoek , maar herhalen de procedure.

Probleem zit hem bij mij niet in de procudure  maar in het feit dat die vergrendeling gewoon niet of niet goed werkt. (Veel heen en weer bewegen met de stekker)

Volgende verzoek maar weer indienen.

Ik meen dat ik hier verschillende “procedures” heb gelezen die ook allemaal wel werkten. Klopt dit?

Wie sluit er op een andere wijze aan en kan toch normaal laden?

IMG_0320.jpeg

Geplaatst
Op 23-10-2023 om 18:48, zei Robert de Niro:

Vandaag kreeg ik antwoord van Kia Nederland over de laadproblemen.

Ze geven niet direct antwoord op mijn verzoek , maar herhalen de procedure.

Probleem zit hem bij mij niet in de procudure  maar in het feit dat die vergrendeling gewoon niet of niet goed werkt. (Veel heen en weer bewegen met de stekker)

Volgende verzoek maar weer indienen.

Ik meen dat ik hier verschillende “procedures” heb gelezen die ook allemaal wel werkten. Klopt dit?

Wie sluit er op een andere wijze aan en kan toch normaal laden?

IMG_0320.jpeg

Dit is wat in de handleiding staat:

"

Aansluiten van AC-lader

1. Trap het rempedaal in en activeer de parkeerrem.

2. Zet alle schakelaars UIT, zet de selectieknop naar P (Parkeren) en zet de auto UIT.

3. Open de laadaansluiting door in het midden op de achterrand van de laadklep te drukken.

4. Verwijder stof dat in de laadstekker en de laadaansluiting zit.

5. Hou de laadstekkerhendel vast.

Steek de oplader dan in de laadaansluiting totdat u een klik hoort. Als er geen volledige aansluiting is, kunnen de laadstekker en de laadaansluiting slecht contact maken en kan er brand ontstaan.

6. Controleer of het controlelampje van de laadkabelaansluiting  voor de hoogspanningsbatterij in het instrumentenpaneel AAN gaat.

Er wordt niet geladen wanneer het controlelampje niet brandt. Als de laadstekker niet goed aangesloten is, dan moet de laadkabel nogmaals aangesloten worden om te beginnen met laden."

Er staat niets over de laadpaal en of je daar de stekker eerst in moet steken. Of dat je het laadproces aan de paal eerst moet starten.

Vaag allemaal. Mijn dealer legde mij (als rookie in PHEV land) uit dat je de stekker in de laadpaal steekt, dan in de auto en vervolgens het laadproces start aan de laadpaal (middels dongle of pasje). Maar dat werkt bij mijn (en naar wat ik op diverse fora lees) dus niet. Dan vergrendelt de stekker in de auto niet.

En het gaat wel goed bij een thuislader. Die staat altijd 'aan' en hoef je (in de meeste gevallen) niet te activeren. Dan kan je de stekker 'even vasthouden'.

Leuk dat Kia dit nu schrijft, maar het is een surrogaat oplossing. En daarbij zijn er ook laadpalen, die het proces stoppen (en een foutmelding geven) als er niet binnen een bepaalde tijd een goede verbinding met de auto is gemaakt. Ik zie bijna iedere EV of PHEV gebruiker om mij heen (van Kia en ander merken) altijd eerst de kabel aan beide kanten aansluiten en dan pas het laden starten aan de paal.

En daar gaat het bij mijn auto ook mis: de stekker vergrendelt niet. Niet bij inpluggen, noch bij starten laadproces. Pas bij vasthouden van de stekker, terwijl iemand anders (medepassagier) het laadproces start aan de laadpaal. Of de dop er onder proppen / met gaffer tape de stekker aan de bovenkant vastzetten. Dan start het laden wel direct.

Mijn conclusie is en blijft: stekker past veel te ruim in het chassis deel (contra stekker), te veel speling, waardoor de actuator de zaak niet kan vergrendelen. Het helpt ook niet mee, dat de kabel zelf zwaar en dik is. En wat ik boven lees, zijn er betere kabels, met kennelijk betere stekkers, die het wel goed doen.

Ik vind dit allemaal doggy, subpar en knullig van Kia.

Ik ben benieuwd wat mijn dealer volgende week gaat constateren bij de tweede controle en tests...

Geplaatst
8 uur geleden, zei Fumbler:

Dit is wat in de handleiding staat:

"

Aansluiten van AC-lader

1. Trap het rempedaal in en activeer de parkeerrem.

2. Zet alle schakelaars UIT, zet de selectieknop naar P (Parkeren) en zet de auto UIT.

3. Open de laadaansluiting door in het midden op de achterrand van de laadklep te drukken.

4. Verwijder stof dat in de laadstekker en de laadaansluiting zit.

5. Hou de laadstekkerhendel vast.

Steek de oplader dan in de laadaansluiting totdat u een klik hoort. Als er geen volledige aansluiting is, kunnen de laadstekker en de laadaansluiting slecht contact maken en kan er brand ontstaan.

6. Controleer of het controlelampje van de laadkabelaansluiting  voor de hoogspanningsbatterij in het instrumentenpaneel AAN gaat.

Er wordt niet geladen wanneer het controlelampje niet brandt. Als de laadstekker niet goed aangesloten is, dan moet de laadkabel nogmaals aangesloten worden om te beginnen met laden."

Er staat niets over de laadpaal en of je daar de stekker eerst in moet steken. Of dat je het laadproces aan de paal eerst moet starten.

Vaag allemaal. Mijn dealer legde mij (als rookie in PHEV land) uit dat je de stekker in de laadpaal steekt, dan in de auto en vervolgens het laadproces start aan de laadpaal (middels dongle of pasje). Maar dat werkt bij mijn (en naar wat ik op diverse fora lees) dus niet. Dan vergrendelt de stekker in de auto niet.

En het gaat wel goed bij een thuislader. Die staat altijd 'aan' en hoef je (in de meeste gevallen) niet te activeren. Dan kan je de stekker 'even vasthouden'.

Leuk dat Kia dit nu schrijft, maar het is een surrogaat oplossing. En daarbij zijn er ook laadpalen, die het proces stoppen (en een foutmelding geven) als er niet binnen een bepaalde tijd een goede verbinding met de auto is gemaakt. Ik zie bijna iedere EV of PHEV gebruiker om mij heen (van Kia en ander merken) altijd eerst de kabel aan beide kanten aansluiten en dan pas het laden starten aan de paal.

En daar gaat het bij mijn auto ook mis: de stekker vergrendelt niet. Niet bij inpluggen, noch bij starten laadproces. Pas bij vasthouden van de stekker, terwijl iemand anders (medepassagier) het laadproces start aan de laadpaal. Of de dop er onder proppen / met gaffer tape de stekker aan de bovenkant vastzetten. Dan start het laden wel direct.

Mijn conclusie is en blijft: stekker past veel te ruim in het chassis deel (contra stekker), te veel speling, waardoor de actuator de zaak niet kan vergrendelen. Het helpt ook niet mee, dat de kabel zelf zwaar en dik is. En wat ik boven lees, zijn er betere kabels, met kennelijk betere stekkers, die het wel goed doen.

Ik vind dit allemaal doggy, subpar en knullig van Kia.

Ik ben benieuwd wat mijn dealer volgende week gaat constateren bij de tweede controle en tests...

Dat is precies mijn conclusie.

Kia heeft achteraf het proces aangepast om om het mankement heen te werken.

Ook in het nieuwe proces sta je te rommelen met een veel te gammele verbinding. 

Geplaatst

Ik heb wel ergens gelezen dat je eerst de stekker in de stroom moet doen (of laadpaal) en dan pas in de auto. 
Bij uittrekken juist eerst uit de auto en dan uit de stroom (of paal).

• 3 weken later...
Geplaatst (aangepast)

De Laden Saga, deel 3

Na vele email wisselingen met dealer, leasemaatschappij, etc. is er dan eindelijk een bevestiging van Kia Nederland, dat het een bekend probleem is. Het laden werkt niet goed, als je de stekker aan de autokant niet vasthoudt, nadat je het laden op de laadpaal hebt gestart.

De oplossing volgens Kia Nederland is NIET een andere laadkabel, maar een andere procedure. Deze procedure is in april 2023 (waarschijnlijk) naar de Kia dealers gestuurd. En anders dan die in handleiding staat. Ik voeg dat bericht toe. Helaas wist mijn dealer niet van deze officiële procedure vanuit Kia zelf (ik heb ze mijn procedure uitgelegd, de enige die er voor zorgt dat het laden normaal start. En die procedure is ... hetzelfde.)

Kia levert ELKE EV & PHEV af met dezelfde kabel vanaf de haven in Rotterdam (de kabel is van Duitse makelij). Niet handig, want PHEV is anders dan EV, waarover later meer. Kia Nederland geeft aan dat het vervangen van de kabel geen oplossing is.

Dus 6 ritten naar de dealer heen en weer, waren allemaal voor niets. Ook het vervangen van de actuator (de pal die de stekker vergrendelt) was bij mij NIET de oplossing. De dealer gaf wel toe dat ze al meerdere actuators hadden vervangen. En van die klanten hoorde ze - naar eigen zeggen - niets. Dus het was opgelost bij die andere klanten, volgens hen. Ik denk dat het wat genuanceerder ligt, daar wellicht een aantal klanten er hun buik, net als ik, inmiddels vol van hadden. Maar dat geheel ter zijde.

De dealer opperde nog wel, om de actuator pin af te vijlen, waardoor deze sneller grip krijgt. Of om het gat voor de actuator in de stekker uit te vijlen. Prima TIJDELIJKE oplossing en goed bedacht. Maar dit mocht niet van de afdeling verkoop, ivm,. garantie. En dat begrijp ik ook wel weer. Als er later iets met de actuator mis zou gaan, en er moet een nieuwe in, mag ik daar zelf betalen. Ondanks dat de dealer de ingreep heeft uitgevoerd. Tja..

Na wat research:

De meegeleverde 'Kia' kabel is een 3-fase kabel (5 aders van 6 mm2 en 1 van 0,5 mm2) van Balzer Kabelwerk Meissen (Duitsland).

De stekkers zijn van Phoenix Contact (met een Kia sticker erop) en lijken een kloon van de originele Mennekes Type 2 stekkers. Wellicht met ruimere toleranties gefabriceerd, waardoor ze niet goed passen. Ook de insert in de auto, waar je de stekker in steekt, lijkt ruimere toleranties te hebben, dan wellicht goed is.

De stekkers zijn wel deugdelijk, maar passen veel te ruim. De kabel is zwaar, en dat komt omdat deze 5 dikke aders bevat, waarvan we er bij de Sportage NQ5 PHEV maar 3 gebruiken. En ze zijn van VDE/HAR materiaal, zwaar en stug.

Deze 3-fasen kabel kan 3x 32 A aan (22 KWatt), terwijl de PHEV maar 1x 32A (7,4 (7,2) KWatt), want de laadmodule kan maar 1 fase aan. Zonde dus. Waarom niet gewoon een dunnere, 1-fase kabel meeleveren bij deze auto (massa is kassa)?

Bijvangst: de stekker en contra stekker passen netjes in elkaar, merkte ik. Dus de kabel is te verlengen!

(Voor de techs onder ons: dit gaat goed, want de PP pen is intern via een 220 Ohm weerstand (pull-up plug present of proximity pilot sense lijn) in de stekker en contra stekker met PE (aarde) verbonden en loopt NIET via de kabel. De CP pen wel, dus dat gaat goed.)

Ik denk er over om een fatsoenlijke stekker te bestellen en deze aan de kabel te monteren. Ik heb beloofd de dealer in te lichten als dit de oplossing is, dan verkoop ik ze wel een doos stekkers en kunnen ze alle Kia kabels ombouwen...haha.

Want bij 40% de laadpalen, die ik bezoek, gaat het fout: een error melding van de paal. Waarschijnlijk ben ik niet snel genoeg met insteken van de stekker in de auto, of is er contact dender. Na 2 a 3 keer opnieuw proberen, lukt het meestal wel. Geëmmer dus.

Afsluitende: Kia NL: procedure aanpassen, en accepteren dat het laden af en toe issues geeft. Maar willen we dat...

Nieuwe laadproceure Kia Sportage NQ5 PHEV.pdf

aangepast door Fumbler
Typo
  • 3 weken later...
Geplaatst

Sinds 31-10-2023 de Sportage PHEV GT+ aan het rijden. Heb eigen laadpaal thuis. 

Ook daar de nodige problemen gehad met laden. Dat leidde tot een afspraak deze week bij de garage. Echter de laatste 2 weken heb ik, op 1 keer na, geen last meer en pakt de auto het laadstation direct op. De volgorde die ik daarbij aanhoud is:

1. De stekker eerst in het laadstation.

2. Dan in de auto, waarbij ik de rubberen afdekkap van de aansluiting aan de auto er er voor de zekerheid onder de stekker plaats.

3. Vervolgens de dongel voor de laadpaal houden en er wordt geladen.

Dus mogelijk heb ik mazzel.

Ben het met iedereen eens dat dit zeker niet de schoonheidsprijs verdient.

Geplaatst
16 uur geleden, zei Martin van Meurs:

Sinds 31-10-2023 de Sportage PHEV GT+ aan het rijden. Heb eigen laadpaal thuis. 

Ook daar de nodige problemen gehad met laden. Dat leidde tot een afspraak deze week bij de garage. Echter de laatste 2 weken heb ik, op 1 keer na, geen last meer en pakt de auto het laadstation direct op. De volgorde die ik daarbij aanhoud is:

1. De stekker eerst in het laadstation.

2. Dan in de auto, waarbij ik de rubberen afdekkap van de aansluiting aan de auto er er voor de zekerheid onder de stekker plaats.

3. Vervolgens de dongel voor de laadpaal houden en er wordt geladen.

Dus mogelijk heb ik mazzel.

Ben het met iedereen eens dat dit zeker niet de schoonheidsprijs verdient.

Ik heb een eigen wallbox gemonteerd die een vaste kabel er aan heeft, ik kom thuis, zet de auto op slot, druk de laadklep open, pak de oplaadkabel uit de houder, plug hem in de autostekker, zie dat het groene streepje gaat knipperen bij de stekker, ik hoor ook een korte zoom, en zie op mijn wallbox als alles direct werkt de kleur van de ledverlichting veranderen in de oplaadkleur ( licht dan ook steeds op ) op deze manier doe ik het nu minimaal 2 x per week en nog nooit problemen gehad.🤔

Geplaatst (aangepast)
55 minuten geleden, zei BarneyRubble:

Ik heb een eigen wallbox gemonteerd die een vaste kabel er aan heeft

En daarmee zijn de problemen met de KIA-kabel dus van de baan...

aangepast door Wim-A
Geplaatst
2 uur geleden, zei Wim-A:

En daarmee zijn de problemen met de KIA-kabel dus van de baan...

Als jij dat vindt ,   als je mazzel hebt met je kia dan hoef je dus geen problemen te hebben en dat is precies wat Martin nu ook verteld, kan er niks meer of minder van maken🤭

Geplaatst

@BarneyRubble: ik denk dat je me verkeerd begrijpt: Martin heeft een wallbox met een vaste kabel en hoeft daardoor dus (denk ik) de KIA-kabel niet te gebruiken. Dus zijn voor hem problemen met de KIA-kabel van de baan ...

• Like 1
Geplaatst

Ik heb sinds 1 week ook de PHEV en heb nog geen enkele keer fatsoenlijk kunnen opladen. Na 45 min stopt ie er gewoon mee en moet je kabel opnieuw verbinden. Dit is echt bagger wat ze hebben geleverd. Dit gebeurt ook gewoon thuis met mijn Granny lader. Het is me 1 maal gelukt om 100% te laden. Heb dealer aangegeven om voor oplossing te zorgen. Anders ga ik mijn rechtsbijstand inschakelen. Is toch van de zotte met een auto van 50k dat het niet werkt. Ik zorg dat kabel er goed inzit en wordt ondersteund. Geen idee wat ik nog meer zou kunnen doen. Kan proberen met 10A te laden ipv 16A. Maar of dat
de oplossing is

Geplaatst
39 minuten geleden, zei gjklasens:

Ik heb sinds 1 week ook de PHEV en heb nog geen enkele keer fatsoenlijk kunnen opladen. Na 45 min stopt ie er gewoon mee en moet je kabel opnieuw verbinden. Dit is echt bagger wat ze hebben geleverd. Dit gebeurt ook gewoon thuis met mijn Granny lader. Het is me 1 maal gelukt om 100% te laden. Heb dealer aangegeven om voor oplossing te zorgen. Anders ga ik mijn rechtsbijstand inschakelen. Is toch van de zotte met een auto van 50k dat het niet werkt. Ik zorg dat kabel er goed inzit en wordt ondersteund. Geen idee wat ik nog meer zou kunnen doen. Kan proberen met 10A te laden ipv 16A. Maar of dat
de oplossing is

Ja de Kia reputatie kwam te voet, maar gaat te paard! 
Geen daadkrachtige oplossing, maar lekker je klanten laten aanmodderen.

Kia Nederland negeert het probleem .

Geplaatst

Denk dat ik eens ga spelen met mijn 3D printer en soort vergrendeling ga maken die er precies onderpast en zorgt dat op zijn plek bliijft.

Dop werkt ook niet altijd om eronder te proppen.

Als ik wat heb meld ik het wel hier.

Geplaatst
9 uur geleden, zei gjklasens:

de oplossing is

stopt het laden ook daadwerkelijk of krijg je alleen een valse melding dat het laden gestopt is.....  mijn kia geeft phev geeft per week meerdere meldingen dat het laden gestopt is, dat de kabel verkeerd is aangesloten etc etc in het begin deed ik dan actie ondernemen maar ik heb gemerkt dat het wel meldingen waren dat er iets mis was maar het laden gewoon door ging, dus tegenwoordig negeer ik de meldingen gewoon.

Geplaatst

Ik zie dat het laden ook daadwerkelijk gestopt is.
Ik moet echt kabel eeuit/in stoppen om proces te herstarten.
Auto geeft aan kabel is verbonden.
Opstarten via app zorgt dat lampje gaat branden met status maar gaat niet knipperen en starten opladen.

Mijn granny melder geeft aan dat hij wacht op signaal van de auto.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...