Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Gaaf hoor, zit de 13 polige aansluiting aan de zijkant(en) ? Zie ik dat goed.

Dat is bij electrisch wegklapbare trekhaken volgens mij redelijk standaard.

Wel cool, kan zo'n haak net zo veel trekken en oplegdruk hebben als een vaste of manueel afneembare?
Geplaatst

ja

2 uur geleden, zei BarneyRubble:

Gaaf hoor, zit de 13 polige aansluiting aan de zijkant(en) ? Zie ik dat goed.🤔

ja dat klopt

Geplaatst
45 minuten geleden, zei Murcielaygo:

Dat is bij electrisch wegklapbare trekhaken volgens mij redelijk standaard.

Wel cool, kan zo'n haak net zo veel trekken en oplegdruk hebben als een vaste of manueel afneembare?

dat antw moet ik je schuldig blijven ik gebruik de trekhaak voor mijn fietsendrager  voor twee elektrische fietsen

Geplaatst
dat antw moet ik je schuldig blijven ik gebruik de trekhaak voor mijn fietsendrager  voor twee elektrische fietsen

Staan trekgewicht en kogeldruk niet ergens op een plaatje of de kentekencard? Kogeldruk weet ik niet zeker, maar ik herinner me duidelijk van mijn eerste auto (dik 20 jaar geleden), dat op de kentekenpapieren het trekgewicht voor zowel gerend als ongeremd stond.
Geplaatst
15 uur geleden, zei Murcielaygo:

Staan trekgewicht en kogeldruk niet ergens op een plaatje of de kentekencard? Kogeldruk weet ik niet zeker, maar ik herinner me duidelijk van mijn eerste auto (dik 20 jaar geleden), dat op de kentekenpapieren het trekgewicht voor zowel gerend als ongeremd stond.

Kogeldruk van de vaste en afneembare trekhaak is in ieder geval 100kg t.o.v mijn nu nog 1 uur huidige Niro die 75kg kogeldruk heeft.🤔

• Like 1
Geplaatst

Hopelijk zit ik goed . Ik heb mijn Kia Sportage GT line plus 2022 nu een week, lang gewacht erg blij , tot de eerste 200km.

Sportage viel spontaan uit dashbord zwart navischerm stond wel nog aan niks deed het meer auto laten uitrollen aan de kant gezet. Starten ging niet meer niks nada . na 5 min alles geprobeert en ineens was ie weer levend, maar weet niet hoe.

Auto in garage laten uitlezen niks gevonden. Ik gewoon weer op pad en jawel eerste 100km alles goed , en jawel op 20 km weer twee keer uitgevallen, staat nu weer in de garage hopelijk hoor ik binnenkort iets . Ik vertrouw de Sportage niet meer, hopelijk kunnen ze iets vinden, en het vertrouwen komt terug. Dit wilde ik toch even kwijt, hebben jullie hier al ooit iets over gehoord , ik weet er zullen nog niet veel van deze wagens rijden maar misschien weet iemand iets.

Geplaatst

Poehh, hopelijk maar een kleinigheidje.

Los Contactje?

Geplaatst
1 uur terug, zei Charley Kurvers:

Poehh, hopelijk maar een kleinigheidje.

Los Contactje?

Daar dacht is inderdaad ook gelijk aan. Slechte stekkerverbinding?

Geplaatst
22 uur geleden, zei CeedSWtje:

Hopelijk zit ik goed . Ik heb mijn Kia Sportage GT line plus 2022 nu een week, lang gewacht erg blij , tot de eerste 200km.

Sportage viel spontaan uit dashbord zwart navischerm stond wel nog aan niks deed het meer auto laten uitrollen aan de kant gezet. Starten ging niet meer niks nada . na 5 min alles geprobeert en ineens was ie weer levend, maar weet niet hoe.

Auto in garage laten uitlezen niks gevonden. Ik gewoon weer op pad en jawel eerste 100km alles goed , en jawel op 20 km weer twee keer uitgevallen, staat nu weer in de garage hopelijk hoor ik binnenkort iets . Ik vertrouw de Sportage niet meer, hopelijk kunnen ze iets vinden, en het vertrouwen komt terug. Dit wilde ik toch even kwijt, hebben jullie hier al ooit iets over gehoord , ik weet er zullen nog niet veel van deze wagens rijden maar misschien weet iemand iets.

Kun je vermelden welke motor uitvoering? Mild H? HEV? PHEV?

Geplaatst
3 minuten geleden, zei Rick:

Kun je vermelden welke motor uitvoering? Mild H? HEV? PHEV?

Het is de HEV, kreeg vanmiddag van de garage te horen dat bij het rijden nu toch bij het uitlezen fouten zaten maar is niet afgeslagen, garage heeft contact gehad met de importeur van Kia .

Die zei alles resetten maar heeft niks geholpen , fout blijft ben benieuwd hoe verder , zal volgende week wel weer een bericht krijgen.

Geplaatst (aangepast)
Op 26-5-2022 om 21:42, zei CeedSWtje:

Mijn zoon belt me zojuist . Hij heeft met zijn MHEV hetzelfde probleem ....................... Auto dood. Scherm vol strepen.

Geen geruststellende ontwikkeling.

aangepast door Geer00
Geplaatst
8 minuten geleden, zei Geer00:

Mijn zoon belt me zojuist . Hij heeft met zijn MHEV hetzelfde probleem ....................... Auto dood. Scherm vol strepen.

Geen geruststellende ontwikkeling.

Niet goed, iemand lid van buitenlandse forums waar dit misschien ook al tegen gekomen is dan?

Geplaatst

@ CeedSWtje

Kun jij hier wat gegevens over jouw dealer posten. Kunnen ze misschien onderling info uitwisselen.

Bij ons gaat het om Zeeuw en Zeeuw Delft.

Geplaatst

Hmmm Anwb inmiddels erbij geweest. Accu compleet leeg ................ Hij rijdt inmiddels weer, maar zo'n accu gaat niet zo maar leeg.

Geplaatst
1 uur terug, zei Geer00:

Hmmm Anwb inmiddels erbij geweest. Accu compleet leeg ................ Hij rijdt inmiddels weer, maar zo'n accu gaat niet zo maar leeg.

Anwb? Heb je geen Kia Wegenhulp Europa dan, is toch gratis bij je aankoop ? 🤔

Screenshot_20220528-162427_Edge.jpg

Geplaatst

Kia stuurt Anwb 🤣

Geplaatst
Zojuist, zei Geer00:

Kia stuurt Anwb 🤣

Ohhh🤭, oke dan, wel vervelend en grote toeval dat jullie hetzelfde probleem hebben.

Vandaag ook mijn eerste 250km gereden nu maar gelukkig jullie probleem nog niet gehad.

Geplaatst
Op 20-5-2022 om 13:00, zei cees:

9 mei besteld 19 mei ontvangen stond bij de bestelling van AliExpress 15-daagse levering 15-daagse levering

Ziet er goed uit, ook net eentje bestelt.

Geplaatst
17 uur geleden, zei BarneyRubble:

Ohhh🤭, oke dan, wel vervelend en grote toeval dat jullie hetzelfde probleem hebben.

Vandaag ook mijn eerste 250km gereden nu maar gelukkig jullie probleem nog niet gehad.

Op een klein forum, met maar een paar bezitters, is het best een heel hoog percentage :P 
Niet heel blij mee, misschien toevallig een zelfde druk. maar anders heeft KIA een probleem.

Geplaatst
6 uur geleden, zei Rick:

Op een klein forum, met maar een paar bezitters, is het best een heel hoog percentage :P 
Niet heel blij mee, misschien toevallig een zelfde druk. maar anders heeft KIA een probleem.

Zit met mijn PHEV GT-Plusline ook ruim boven de 200 km en hier ook nog geen problemen. 

• Like 1
Geplaatst
3 uur geleden, zei kras:

Zit met mijn PHEV GT-Plusline ook ruim boven de 200 km en hier ook nog geen problemen. 

Kras een specifice vraag voor jou.

Jij rijdt de PHEV, heb jij ook de thuislader die je in de foto ziet en kan jij die wel op meerdere hoogtes Ampere instellen, ben daar zeer benieuwd naar namelijk. Die ik heb blijft namelijk alleen op 06 (6Amp) staan. Wil graag weten of deze thuislader defect is want kan nu alleen laden op 6Amp en duurt dan ruim 13.uur.😮💨

Je kan dit testen door hem alleen in het stopkontakt te steken en met de knop bij de witte pijl deze in te drukken en dan zou je kunnen switchen van 06 / 08 / 10 / 12 Amp.  

Bij voorbaat mijn dank.

20220526_162155.jpg

20220526_162106.jpg

20220526_162838.jpg

Geplaatst
Op 27-5-2022 om 10:32, zei Geer00:

Daar dacht is inderdaad ook gelijk aan. Slechte stekkerverbinding?

Volgens de Kia geleerden kan het een los of dubbel geduuwd stekkertje zijn , dus ze motten nu alle stekkers nakijken kan wel effe duren.

Of het kan aan het hybrid systeem liggen maar daar krijgt de garage nog bericht van.

Geplaatst
Op 29-5-2022 om 20:47, zei BarneyRubble:

Kras een specifice vraag voor jou.

Jij rijdt de PHEV, heb jij ook de thuislader die je in de foto ziet en kan jij die wel op meerdere hoogtes Ampere instellen, ben daar zeer benieuwd naar namelijk. Die ik heb blijft namelijk alleen op 06 (6Amp) staan. Wil graag weten of deze thuislader defect is want kan nu alleen laden op 6Amp en duurt dan ruim 13.uur.😮💨

Je kan dit testen door hem alleen in het stopkontakt te steken en met de knop bij de witte pijl deze in te drukken en dan zou je kunnen switchen van 06 / 08 / 10 / 12 Amp.  

Bij voorbaat mijn dank.

20220526_162155.jpg

20220526_162106.jpg

20220526_162838.jpg

Nog bedankt.🥱

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...