Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bedankt voor je reactie en tip.

Kan je een foto plaatsen van de cam waar jij hem in je sportage geplaatst hebt.

En heeft hij continu bedraad voeding nodig of werkt hij ook alleen op accu.?

Geplaatst

waar geplaatst....lol rechts naast de achteruit spiegel op de vooruit maar wel ONDER de lijn van de wisser.....anders gaat die scherpstellen op het vuil op de ruit.

Hij heeft continu voeding nodig, wil je parking mode toepassen.

de link boven is wat je nodig hebt, aansluiten op continu EN contact...er zijn dus 3 draadjes...2 x plus, 1 x aarde. De accu die er tussen zit is voor als je op vakantie bent en op de parking van een vliegveld staat. 

App downloaden en de wifi van de camera aansluiten op je tel, staan je filmpjes heel snel op je tel.

• Thanks 1
Geplaatst

Als je dat kastje in de hardwire kit bedoelt; dat is waarschijnlijk GEEN accu, maar de elektronica die van 12V een spanning van 5V maakt. Bij de versies met aanstekervoeding dit die elektronica in de aanstekerplug.

Als er al een accu is, zit deze waarschijnlijk gewoon in de hoofd camera ingebouwd...

Geplaatst

Ik zoek dus net zoals een losse navigatie een dashcam met lange accu duur, een cam aan je raam en dan een snoertje naar beneden in de usb of sigarettenplug wil ik dus niet.

Geplaatst

Ik denk niet dat je die gevonden gaat krijgen. Meestal is de accu aanwezig voor een nette afsluiting na contact uit, of om na stoppen nog enkele minuten door te lopen.
Bovendien, wil je dan je cam telkens demonteren om te laden? En zonder geschakelde voeding van de auto moet je de cam ook telkens handmatig aan zetten.

Je kunt de kabel natuurlijk ook netjes wegwerken; in mijn Picanto loopt de kabel over de hemelbekleding, door de linker a-stijl naar de zekeringkast.
Maar ik heb ook al mensen gezien die aftakken bij een slimme spiegel of bijv. de interieurverlichting.

• Like 1
  • Thanks 1
Geplaatst
15 uur geleden, zei Murcielaygo:

Als je dat kastje in de hardwire kit bedoelt; dat is waarschijnlijk GEEN accu, maar de elektronica die van 12V een spanning van 5V maakt. Bij de versies met aanstekervoeding dit die elektronica in de aanstekerplug.

Als er al een accu is, zit deze waarschijnlijk gewoon in de hoofd camera ingebouwd...

Klopt, het kastje is iets meer dan een sigaretenplug omdat hij drie draden heeft als aansluiting. 1 plus gaat naar een contact dat aan gaat bij autostarten, de andere plus kabel naar permanent contact en de derde is de massa. 

Xiaomi 70mai Hardwire Kit UP02

Ultieme parkeerbeveiliging

De Xiaomi 70mai Hardwire Kit UP02 zorgt ervoor dat jouw dashcam altijd van stroom wordt voorzien. De hardwire kit wordt op accu van de auto aangesloten en kan 24/7 stroom leveren naar de dashcam, zelfs wanneer de auto uit staat. Hierdoor filmt jouw 70mai dashcam ook 's nachts door en is jouw auto altijd voorzien van parkeerbeveiliging! Zodra de spanning van de autobatterij tot 11.4V - 22.8V daalt, schakelt de regelaar automatisch de stroom uit, waardoor de auto altijd voldoende accucapaciteit behoudt om te starten.

Geplaatst
6 uur geleden, zei Murcielaygo:

Je kunt de kabel natuurlijk ook netjes wegwerken; in mijn Picanto loopt de kabel over de hemelbekleding, door de linker a-stijl naar de zekeringkast.
Maar ik heb ook al mensen gezien die aftakken bij een slimme spiegel of bijv. de interieurverlichting.

precies, ff de rand optillen waarmee de hemelbekleding vast zit en de dunnen kabel erachter duwen.

In mijn geval van de sportage GT zit die inderdaad bij de spiegel aangesloten op de interieurverlichting.

Geplaatst

Bedankt voor deze info, kan je als alles verbonden is en de cam op het raam bevestigd dan nog wel eenvoudig bij de sd card die de opnamens opslaat of kan je de opnamens via een app bekijken.

Geplaatst
11 minuten geleden, zei jan1304:

Klopt, het kastje is iets meer dan een sigaretenplug omdat hij drie draden heeft als aansluiting. 1 plus gaat naar een contact dat aan gaat bij autostarten, de andere plus kabel naar permanent contact en de derde is de massa. 

Xiaomi 70mai Hardwire Kit UP02

Ultieme parkeerbeveiliging

De Xiaomi 70mai Hardwire Kit UP02 zorgt ervoor dat jouw dashcam altijd van stroom wordt voorzien. De hardwire kit wordt op accu van de auto aangesloten en kan 24/7 stroom leveren naar de dashcam, zelfs wanneer de auto uit staat. Hierdoor filmt jouw 70mai dashcam ook 's nachts door en is jouw auto altijd voorzien van parkeerbeveiliging! Zodra de spanning van de autobatterij tot 11.4V - 22.8V daalt, schakelt de regelaar automatisch de stroom uit, waardoor de auto altijd voldoende accucapaciteit behoudt om te starten.

Op mijn Mp3 zijn idd de voor en achter camera op diezelfde manier aangesloten met het automatisch in en uitschakelen van het contact, heb dit alleen niet zelf aangesloten🤔 maar snap het principe ervan.

Geplaatst
12 minuten geleden, zei jan1304:

precies, ff de rand optillen waarmee de hemelbekleding vast zit en de dunnen kabel erachter duwen.

In mijn geval van de sportage GT zit die inderdaad bij de spiegel aangesloten op de interieurverlichting.

Hebben jullie dit zelf gedaan op je nieuwe Sportage of laten doen?

Geplaatst

In mijn geval heb ik het nu bij de QN versie laten doen als bonus, in de vorige QL zelf gedaan, bij mijn dochter in haar nieuwe swift doe ik het deze week ook zelf...stelt niks voor.

SD kaart zit rechts in een gleufje...kan er zo uit. Maar is niet nodig, via de APP kun je de filmpjes zo oproepen en op je tel saven.

• 1 maand later...
Geplaatst (aangepast)

Specifiek voor de PHEV rijders.😉voor als je o.a net als ik een kofferbakbescherming hebt en dan niet zo makkelijk onder de bodemklep kan komen en nog erg goedkoop ook met het nieuwe kia logo.Screenshot_20221209_124153_Edge.thumb.jpg.a7e0327305ac8bbcc47eda9f6b3e6d73.jpg

aangepast door BarneyRubble
Geplaatst
1 minuut geleden, zei BarneyRubble:

Specifiek voor de PHEV rijders.😉Screenshot_20221209_124153_Edge.thumb.jpg.a7e0327305ac8bbcc47eda9f6b3e6d73.jpg

Op het oog lijkt het alsof ik die daar nooit in ga krijgen :P  

Geplaatst
4 minuten geleden, zei Rick:

Op het oog lijkt het alsof ik die daar nooit in ga krijgen :P  

Juist gaat deze wel passen, kia heeft echt wel rekening gehouden met zijn eigen oplaadkabels die ze zelf meeleveren en de maten daarvan. Bij een universele zal je juist moeten afwachten of jou kia kabels wel passen.

Geplaatst

Heeft iemand deze optie genomen en ben je er tevreden over, ben benieuwd of het extra led licht zo goed is als op de foto wordt weergegeven of is Photoshop weer gebruikt voor in de folder.🤔

Screenshot_20221209-193159~2.png

Geplaatst

Ik heb ook deze kofferbak bescherming er bij genomen, toen ik de auto had opgehaald zat de bescherm bak er netjes in, maar wat ik ook zag maar dit tot nu toe nog niet op een afbeelding gevonden heb is dat aan de achterkant van de achterbank ( wat ik zelf even met geel heb gemarkeerd) met klittenband daar ook in 3 delen daar bescherming kunstof delen aan bevestigd zijn, volgens mij hoort het niet standaard bij deze kofferbak bescherming optie.

Misschien een extraatje van mijn dealer.🤗

Screenshot_20221209-194733~2.png

Geplaatst
Op 9-12-2022 om 12:52, zei BarneyRubble:

Juist gaat deze wel passen, kia heeft echt wel rekening gehouden met zijn eigen oplaadkabels die ze zelf meeleveren en de maten daarvan. Bij een universele zal je juist moeten afwachten of jou kia kabels wel passen.

Bij de aflevering werd de 32A laadkabel geleverd met deze tas als extra. De tas is te krap voor de kabel. Als je er die toch krijgt ingepropt dan kan je zeker zijn dat die tas niet lang zal meegaan. Binnen de kortste keren zal de rits stuk zijn. Jammer dat ze geen andere kwalitatieve en voldoende grote tas voorzien, of verkopen, die passend is voor deze kabel. Onze laadkabel ligt nu in een boodschappenbox maar dat is niet de bedoeling dus op zoek naar een betere oplossing.

Geplaatst (aangepast)
59 minuten geleden, zei Patrick T.:

Bij de aflevering werd de 32A laadkabel geleverd met deze tas als extra. De tas is te krap voor de kabel. Als je er die toch krijgt ingepropt dan kan je zeker zijn dat die tas niet lang zal meegaan. Binnen de kortste keren zal de rits stuk zijn. Jammer dat ze geen andere kwalitatieve en voldoende grote tas voorzien, of verkopen, die passend is voor deze kabel. Onze laadkabel ligt nu in een boodschappenbox maar dat is niet de bedoeling dus op zoek naar een betere oplossing.

Bedankt voor het voortijdig doorgeven.✊

Mmm, vreemd, de mijne past erg goed in een boodschappentas en zou denken dat hij er wel in zou passen maar als jij met praktijk ervaring hebt geconstateerd dat het niet makkelijk past dan moeten we dat aannemen, daar gaat mijn kerstkadootje maar het is idd wel een erg dikke stugge kabel dat moet ik toegeven.

Misschien zoiets: 😏

https://www.bol.com/nl/p/deltaco-e-charge-opbergtas-oplaadkabel-elektrische-auto-met-ritssluiting-zwart/9300000006777105?referrer=socialshare_pdp_androidapp

aangepast door BarneyRubble
Geplaatst
8 minuten geleden, zei BarneyRubble:

Bedankt voor het voortijdig doorgeven.✊

Mmm, vreemd, de mijne past erg goed in een boodschappentas en zou denken dat hij er wel in zou passen maar als jij met praktijk ervaring hebt geconstateerd dat het niet makkelijk past dan moeten we dat aannemen, daar gaat mijn kerstkadootje maar het is idd wel een erg dikke stugge kabel dat moet ik toegeven.

Misschien zoiets: 😏

https://www.bol.com/nl/p/deltaco-e-charge-opbergtas-oplaadkabel-elektrische-auto-met-ritssluiting-zwart/9300000006777105?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Die ziet er me, qua stof, alvast beter uit ook met een stevigere rits. Ga het morgen even nakijken mbt de afmetingen. Ik denk dat deze die je voorstelt beter zal zijn. Kom er nog op terug.

Geplaatst
3 minuten geleden, zei Patrick T.:

Die ziet er me, qua stof, alvast beter uit ook met een stevigere rits. Ga het morgen even nakijken mbt de afmetingen. Ik denk dat deze die je voorstelt beter zal zijn. Kom er nog op terug.

Hebben we het over dezelfde kabel.🤔

20221206_123707.jpg

Geplaatst

Ja idd zelfde kabel. Het viel me direct op tov de kabel die ik had voor de Bmw Phev dat die van Kia veel zwaarder en vooral stug is. Heeft natuurlijk te maken met de 32A.
Het zijn net de 2 stekkers die het moeilijk maken om de kabel op een vlotte manier in die tas te krijgen. Ik heb het de 3de keer opgegeven. Heb het iemand anders ook laten proberen maar die was dezelfde mening toegedaan.

Geplaatst
Op 9-12-2022 om 19:37, zei BarneyRubble:

Heeft iemand deze optie genomen en ben je er tevreden over, ben benieuwd of het extra led licht zo goed is als op de foto wordt weergegeven of is Photoshop weer gebruikt voor in de folder.🤔

Screenshot_20221209-193159~2.png

Ik kwam deze foto volgens mij op dit forum ergens tegen. Ik weet niet van wie, maar het deed mij besluiten het gelijk mee te bestellen bij het bestellen van de Sportage.

110CC89F-DBB1-4808-954B-C4260920DB65.jpeg

Geplaatst
3 uur geleden, zei BarneyRubble:

Hebben we het over dezelfde kabel.🤔

20221206_123707.jpg

die ga ik zo niet krijgen..

Ik heb de kabel gewoon onder de mat in de kofferbak in het vak waar die voor is, niet het handigst, maar past.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...