Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
25 minuten geleden, zei BarneyRubble:

Lijkt inderdaad software van januari. Als ik het goed had begrepen heb komt  er 2 keer peer jaar een grote update en tussendoor soms een kleinere.

Geplaatst
22 minuten geleden, zei Andre078:
50 minuten geleden, zei BarneyRubble:

Lijkt inderdaad software van januari. Als ik het goed had begrepen heb komt  er 2 keer peer jaar een grote update en tussendoor soms een kleinere.

Waar heb jij die van 23 juni vandaan? Op de website staat alleen de melding over de mei update? 🤔

Screenshot_20220704-214131_Edge.jpg

Geplaatst
10 uur geleden, zei BarneyRubble:

Waar heb jij die van 23 juni vandaan? Op de website staat alleen de melding over de mei update? 🤔

Screenshot_20220704-214131_Edge.jpg

Op update.kia.com heb ik de Navigation updater gedownload. Vervolgens het typenummer van de navigatie ingegeven en dan gaat hij vanzelf de meest recente versie downloaden.

Geplaatst (aangepast)

Kia past tussentijds meermaals de halfjaarlijkse updates aan, ben ik achter gekomen. Ze passen niet hun "melding" aan op de update site, maar enkel de SW versie. Je kan datum stempel teruglezen in het SW versienummer, zie:

1. Bij de "melding" "Navigation Map en Software-update van mei  2022",
2. bovenaan een link naar "Lijst van voertuigen die in aanmerking komen die beschikbaar zijn voor download."
3.Bij de "Sportage (MY '22)" GEN5w staat SW version: "NQ5e.EUR.S5W_L.001.001.220623"
4. 220623 staat voor 23 juni 2022.

Indien je problemen na een update behoud/krijgt is het handig om het SW versie nummer soms te checken of er tussentijds een update is geweest.

aangepast door SmurfenB
Geplaatst
4 uur geleden, zei SmurfenB:

Kia past tussentijds meermaals de halfjaarlijkse updates aan, ben ik achter gekomen. Ze passen niet hun "melding" aan op de update site, maar enkel de SW versie. Je kan datum stempel teruglezen in het SW versienummer, zie:

1. Bij de "melding" "Navigation Map en Software-update van mei  2022",
2. bovenaan een link naar "Lijst van voertuigen die in aanmerking komen die beschikbaar zijn voor download."
3.Bij de "Sportage (MY '22)" GEN5w staat SW version: "NQ5e.EUR.S5W_L.001.001.220623"
4. 220623 staat voor 23 juni 2022.

Indien je problemen na een update behoud/krijgt is het handig om het SW versie nummer soms te checken of er tussentijds een update is geweest.

Bedankt, 

Duidelijk, dan was ik toch zo ver tot nu toe, ik had gehoopt dat de Kia Navi zichzelf ook online kan updaten omdat hij altijd in verbinding staat met internet, maar het moet dus toch nog steeds via usb of sdcart, er wordt hier verteld dat na deze update je voor Android Auto het Wide Screen erbij krijgt, gebruik jij dat ook en ben je al zover geweest om te kijken of dit klopt,  toen ik in mijn vakantie Google Maps via AA in het beeld kreeg vond ik het ook al een groot beeld, zou het dan nog groter worden ?  

Geplaatst
5 uur geleden, zei BarneyRubble:

Bedankt, 

Duidelijk, dan was ik toch zo ver tot nu toe, ik had gehoopt dat de Kia Navi zichzelf ook online kan updaten omdat hij altijd in verbinding staat met internet, maar het moet dus toch nog steeds via usb of sdcart, er wordt hier verteld dat na deze update je voor Android Auto het Wide Screen erbij krijgt, gebruik jij dat ook en ben je al zover geweest om te kijken of dit klopt,  toen ik in mijn vakantie Google Maps via AA in het beeld kreeg vond ik het ook al een groot beeld, zou het dan nog groter worden ?  

Zeker, android auto wide zit in de update. Deze activeert zelf indien u splitscreen uit heeft staan in de instellingen van het kia gen5w systeem.

Google maps wordt iets hoger, gezien de balk van onder naar links verplaatst. Daarnaast ziet u Spotify, telefoon of mogelijk een andere app. Indien u Spotify of de telefoon komt die links te staan en uw Google maps rechts

20220630_223050.jpg

Geplaatst (aangepast)

In de Kia Konnect App kan je trouwens ook je huidige softwareversie en kaartversie zien.😉

Bij mij nu dus nog:220126 dus,

Jaar:2022- Maand:01 Januari -Datum:26ste.

Dus komende dagen ff snel updaten naar:

NQ5e.EUR.S5W_L.001.001.220623

Screenshot_20220707-010226_Kia Connect.jpg

aangepast door BarneyRubble
Geplaatst (aangepast)

Kijk in de "Sportage_xxx.ver" met een HEX Editor en jij zie het in de begin van het bestand ...

Jij kan ook gewon de Kladblok Prog. gebruiken ...

aangepast door Gerd_NL
Geplaatst

Ff vraagje, moet ff een nieuwe usb stick aanschaffen voor de update van 38GB

Kan de update ook met de USB C aansluiting of alleen met de USB A aansluiting ?

Geplaatst
6 uur geleden, zei BarneyRubble:

Ff vraagje, moet ff een nieuwe usb stick aanschaffen voor de update van 38GB

Kan de update ook met de USB C aansluiting of alleen met de USB A aansluiting ?

De update werkt op de poort waarop je Android auto, Apple Car Play werkt. De andere port(en) zijn enkel voor opladen, voor zover ik weet.

Geplaatst
6 uur geleden, zei SmurfenB:

De update werkt op de poort waarop je Android auto, Apple Car Play werkt. De andere port(en) zijn enkel voor opladen, voor zover ik weet.

Oke, jammer, had zo mooi kunnen zijn maar daarin lopen ze helaas nog achter.  Thanks 👍

Geplaatst
1 uur geleden, zei BarneyRubble:

Oke, jammer, had zo mooi kunnen zijn maar daarin lopen ze helaas nog achter.  Thanks 👍

🤣 Voorlopen, achterlopen, het is allemaal relatief. USB C bestaat sinds 2014. Maar ik ben het met je eens dat het sinds dit jaar een volgelvlucht maakt, qua implementatie.
Toch ben ik op mijn recent aangeschafte USB adapter met drie aansluitingen en op mijn (laptop) dockingstation blij dat er nog één usb A poort op zit. Scheelt veel nieuwe kabels.

Geplaatst

Ik wil nu de software update doen maar de toets " Bijwerken" licht bij mij niet op, de auto staat " aan " wat kan hier mis zijn 🤔

20220715_204408.jpg

Geplaatst
2 uur geleden, zei BarneyRubble:

Ik wil nu de software update doen maar de toets " Bijwerken" licht bij mij niet op, de auto staat " aan " wat kan hier mis zijn 🤔

20220715_204408.jpg

Zou mijn systeem er nog niet klaar voor zijn?

( lees net dat Draadloos Updaten misschien ook een optie is/word maar daar later meer over ).

Nu de kwestie dat de knop " Bijwerken " niet ( nog ) werkt.🤔

Screenshot_20220715-225935_Chrome.jpg

Geplaatst

Het is al gelukt, ik had eerst geen usb stick met voldoende ruimte, dus had de update eerst op de harde schijf gezet, je moet dan later deze update naar de usb stick kopieeren, dan pak je in eerste instantie de hele map, dat werkte dus niet, je moet de inhoud van die map dan naar de usb kopieeren en dan werkt het achteraf wel.

Als je de update direct op de usb laat plaatsen tijdens de download dan gebeurt dus hetzelfde, geen map maar direct de losse bestanden.😉

• 3 weken later...
Geplaatst
Op 9-6-2022 om 10:57, zei Rick:

@BarneyRubble
Hoe is de reactie/stem van de navigatie, qua afstand van het werkelijke punt van richting afslaan etc?
In de demo merkte ik dat ik al had moeten afslaan en de mevrouw pas daarna kwam met "links afslaan" 
Rotondes idem, neem de eerste oooops afslag. en bent al rond geweest.
De Sportage 2011 had dit perfect op tijd steeds. De nieuwe leek wel vertraagd.

Je kunt bij de instellingen opgeven hoe snel de reactie tijd moet zijn. Er zijn twee instellingen, de standaard is redelijk traag de andere reageerd ver van te voren. 

Geplaatst (aangepast)

Er lijkt een stille, kleine, tussendoor update te zijn toegevoegd aan de mei-update, voor nieuwe EV's met MY'22. Bijvoorbeeld voor de Niro en de EV6. De datumstempel in het versienummer is nu van 21 juli 2022. (dit was 23 juni 22)

Die van EV6 is nu: CV_E.EUR.S5W_L.001.001.220721

aangepast door SmurfenB
Geplaatst (aangepast)

Dank voor de info in dit draadje. Vanmiddag mijn systeem ook geupdate. Wel fraai dat dit zo kan.

Weet iemand of er ook een mogelijkheid is om van nieuwe updates op de hoogte te worden gesteld?

aangepast door Geer00
  • Like 1
  • 1 jaar later...
Geplaatst

Had de navigatie=update van juni 2024 er niet al moeten zijn? De jongste op de site is de oktober 2023....

Geplaatst
Op 3-8-2024 om 13:41, zei Rowicom:

Had de navigatie=update van juni 2024 er niet al moeten zijn? De jongste op de site is de oktober 2023....

Mijn auto is 2 weken geleden voor een kleine onderhoudsbeurt geweest, bij de info staat dat dan ook de update direct voor je gedaan is, bij controle staat idd nog steeds die van vorig jaar er op🫣

Geplaatst (aangepast)
1 uur geleden, zei BarneyRubble:

Mijn auto is 2 weken geleden voor een kleine onderhoudsbeurt geweest, bij de info staat dat dan ook de update direct voor je gedaan is, bij controle staat idd nog steeds die van vorig jaar er op🫣

Van alle tijden. Moet je vlak voor een onderhoudsbeurt je ruitensproeiervloeistoftankje (2x woordwaarde) maar eens bijvullen. Geheid dat je vervolgens op de factuur betaalt voor het bijvullen van de ruitensproeiervloeistof ..................

Mij flikken ze dat niet, ik zorg er altijd voor dat de de receptioniste begint te stotteren bij het afrekenen. 

aangepast door Geer00
Geplaatst
2 uur geleden, zei Geer00:

Van alle tijden. Moet je vlak voor een onderhoudsbeurt je ruitensproeiervloeistoftankje (2x woordwaarde) maar eens bijvullen. Geheid dat je vervolgens op de factuur betaalt voor het bijvullen van de ruitensproeiervloeistof ..................

Mij flikken ze dat niet, ik zorg er altijd voor dat de de receptioniste begint te stotteren bij het afrekenen. 

Haha, ze belde mij wat er moest gebeuren bij de kleine beurt, olie, filter, ...... en ook ruitensproeier vloeistof. Ik vul dat zelf uiteraard altijd bij want heb altijd voorraad in de garage staan. Dus ik zei, uiteraard alles doen " Behalve " RSVloeistof.  Maar zoals idd altijd stond het wel bij de rekening. 😂

• 1 maand later...
Geplaatst
On 6/28/2022 at 8:29 PM, Anne Lorraine said:

Zelf had ik mijn knipperlicht niet goed aangezet, ik wil wisselen van rijstrook en omdat het knipperlicht niet goed was aangezet flipt ie het stuur gewoon terug, schrok me wezenloos !
Voortaan braaf goed het knipperlicht gebruiken 🥴

Ik gebruik rijbaan assist, maar heb wel m'n handen op het stuur ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...