Ga naar inhoud

Niro Hybrid achterdeur niet te open van buiten


Alexkoel

Aanbevolen Berichten

Ik had op mijn Niro (met keyless entry) eerst ingesteld dat de deuren vergrendelen als de auto in de versnelling wordt gezet.

Als de auto dan in de versnelling staat en de passagier stapt uit, dan hoort een auto volgens mij van slot te gaan. De achterdeuren gaan dan echter niet van slot. In mijn ogen zeer vreemd, want in het geval van nood wil je toch de deur van buiten kunnen openen om je kind, of in ons geval, de hond uit de auto te halen. We hebben ook geconstateerd dat de achterpassagiers niet naar buiten kunnen als de auto op slot is. (kinderslot is niet ingeschakeld). Dit wil je natuurlijk ook niet tijdens een noodgeval!

Vanwege dit vreemde gedrag de automatische vergrendeling uitgezet. Vreemd genoeg gebeurd het nu nog regelmatig dat de achterdeuren van buiten niet te openen zijn.

Heeft iemand dezelfde ervaringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Heb je het automatisch op slot gaan boven een bepaalde snelheid aan staan? Dan worden de deuren pas weer vrijgegeven als de bestuurders deur open is geweest, of als je de deuren 'unlocked' met de knop in de deurgraap.

Anti carjacking feature, dat mensen je niet uit de auto kunnen trekken als je een stukje hebt gereden. Na een ongeval zouden ze wel vrij moeten vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik rij met Niro PHEV MY20. Daarin blijven, zoals ge vermeldt, de achterdeuren gesloten. De passagiers achteraan kunnen zelf wel ontgrendelen: boven de hendel om te openen zit een klein hendeltje, als ge dat naar u toe trekt, kan de deur wel open. Vervelend is wel dat als de passagier vooraan uitstapt, hij/zij de achterdeur niet kan openen. De bestuurder heeft aan de deurgreep wel een schakelaar om alle deuren vrij te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vindt dit toch een vreemd gedrag. Na een ongeval of calamiteit is de bestuurder misschien helemaal niet in staat om dat knopje in te drukken. Bij mijn vorige auto's met een soortgelijk systeem (C30, Clio en Fiesta) werden alle deuren ontgrendeld als er vanuit de binnezijde een deur werd geopend. (behalve bij kinderslot natuurlijk) Je moest bij sommige twee maal de handel bedienen.

Ik heb van narigheid dit systeem uitgezet. Ik wil in geval van nood mij partner, kleinkinderen en/of hond uit de auto kunnen halen zonder aan zo'n dom knopje te hoeven denken.

Echt een minpuntje van deze verder voortreffelijke auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als passagiers uitstappen zet ik de Niro altijd in P om hoe dan ook te voorkomen dat er aandrijving is of kan zijn (het is immers geen hand-bak waarbij de neutraal de aandrijflijn loskoppelt). Als ik de auto in P schakel ontgrendelen bij mij de deuren. Ergo: prima uitgevoerd voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vindt dit toch een vreemd gedrag. Na een ongeval of calamiteit is de bestuurder misschien helemaal niet in staat om dat knopje in te drukken. Bij mijn vorige auto's met een soortgelijk systeem (C30, Clio en Fiesta) werden alle deuren ontgrendeld als er vanuit de binnezijde een deur werd geopend. (behalve bij kinderslot natuurlijk) Je moest bij sommige twee maal de handel bedienen.

Ik heb van narigheid dit systeem uitgezet. Ik wil in geval van nood mij partner, kleinkinderen en/of hond uit de auto kunnen halen zonder aan zo'n dom knopje te hoeven denken.

Echt een minpuntje van deze verder voortreffelijke auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 11 maanden later...

Ik heb hetzelfde probleem. Als ik uitstap en ik mijn tas die achter de bestuurderstoel staat wil pakken, gaat de deur van buiten niet open. Ik moet dan in de bestuurdersdeur de deur ontgrendelen door alle deuren vrij te geven. Ik ga de tip van de 'P'-stand eens proberen om te kijken of dat werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij VW is dacht ik 2x aan de hendel trekken deactivatie van het betreffende deur slot. Hier ook misschien?

Is dat niet van binnen? Van buiten zou raar zijn, want dan kan iedereen als oh zomaar de auto in.
En het gaat hier juist om van buiten.

Heeft deze auto trouwens geen mogelijkheid om deze functie uit te zetten in een menu? Iets van "anti highjack" of "driver's side priority" heet dat volgens mij.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 31-7-2023 om 17:32, zei Murcielaygo:

Heeft deze auto trouwens geen mogelijkheid om deze functie uit te zetten in een menu? Iets van "anti highjack" of "driver's side priority" heet dat volgens mij.

Volgens mij wel. Hij springt op slot als je meer dan 5km/h rijdt. dat is vrij zeker uit te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...