Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben toevallig gisteren door ze benaderd, heb net vrij gevraagd en

gekregen voor het maken van opnames op Zandvoort komende maandag!

Ik ook maar wacht nog op een officiele bevestigings mail van KASSA omdat het nog niet geheel zeker is.

Geplaatst

Ik moet ook de officiele bevestiging nog krijgen, maar gezien het mailverkeer is het wel aardig zeker.

En wat zul je dan ook zien: haal ik op de tank van vandaag mijn zuinigste ooit: 5,22l/100km.

Terwijl mijn Aygo op zijn zuinigst 4,09l/100km heeft gereden en de Picanto zuiniger zou moeten zijn...

Geplaatst

Ik heb zojuist de officiele uitnodiging/bevestiging ontvangen, maandag naar Zandvoort dus!

Ik heb de mail ook ontvangen

Tot maandag dus

Ps ik heb een zilver grijze 1.2 , 5 deurs.

Geplaatst

Hier een Titanium Silver 1.0.

We zien elkaar maandag, dit weekend toch maar eens even wassen

en zomerwielen eronder, die zijn mooier EN daarop is de auto verkocht...

Geplaatst

Ik heb zojuist de officiele uitnodiging/bevestiging ontvangen, maandag naar Zandvoort dus!

Wanner is de uitzending....die zelfde avond of weet je dat nog niet????

Graag zou ik dan vernemen wanneer de uitzending is!!!!

Ps... ik ben wel telefonisch benaderd maar verder niet!!!!!

Geplaatst

Dames, heren..

wat er ook gebeurt, wij verwachten toch wel een ruim verslag van deze happening middels foto's en Youtube filmpjes.

Dus hoppa, opladen dat spul, refresh geheugenkaarten en GO !

• Like 1
Geplaatst

Hier een Titanium Silver 1.0.

We zien elkaar maandag, dit weekend toch maar eens even wassen

en zomerwielen eronder, die zijn mooier EN daarop is de auto verkocht...

Moet ik ook maar eens doen.

Het is nog niet bekend wanneer de uitzending is.

Ik neem aan dat ze dan kia Nederland ook uitnodigen om een weer woord gegeven.

Zodra we het weten hoor je het.

Geplaatst

Ik heb geen uitnodiging ontvangen, ik heb me wel direkt aangemeld toen,

Mensen denk inderdaad ook aan social media, schiet wat foto's filmpjes en plaats die op Kia facebook

Dan wordt het wat breder weggezet, bereik je nog veel meer mensen

Misschien een kopie van de uitnodiging doorsturen naar Autobladen/site's , ANWB ? Pers ?

Geplaatst

Hoop dat ze ook een aantal tevreden picanto rijders uitnodigen!

Dit voor een eerlijk beeld.. Ik vermoed dat er maar een klein deel van de picantorijders niet tevreden is (picanto best verkochte auto van nl. In de maand februari!!) 1480 stuks!

Hier zitten ALTIJD 10 ontevreden gebruikers tussen = 0,7% juist deze eigenaren melden dit op forums zoals dit, terwijl de tevreden rijders weten dat fabrieksopgave en werkelijkheid letterlijk kilometers van elkaar verwijderd liggen! Deze hoor je niet..

1:12 bij normaal!!! Gebruik is extreem.. Dit moet een uitzondering zijn..

1:18 moet vrij eenvoudig te realiseren zijn, zuiniger kan voor degene die daar "lol" in hebben..

En troost je.. De buren rijden vw up.. Zelfde verbruik/afwijking.. Kassa bellen? Dan kunnen ze weken vullen met alle diverse auto types op de Nederlandse wegen...

• Like 1
Geplaatst

Ik ben wel benieuwd wat ze precies gaan doen in zandvoort. Als ze nu alleen over verbruik klagende mensen hebben uitgenodigd en die allemaal in eenzelfde auto (liefst dezelfde) hetzelfde traject af laten leggen en een professionele (kia)zuinige rijder laten rijden en dan verbruik en rondetijden vergelijken, dan zou je de menselijke kant kunnen uitsluiten en het verbruik neutraal beoordelen.

Het gaat er niet om de kia op het circuit zo onzuinig mogelijk uit te laten komen, maar een neutrale uitspraak over theoretisch versus practisch verbruik.

(ik ben niet gevraagd maar had ook niet op tv gewild)

• Like 1
Geplaatst

Ook ik ben benieuwd hoe het precies zal gaan in Zandvoort.

Het zou er inderdaad om moeten gaan om de menselijke factor

uit te sluiten en het verbruik van de Picanto neutraal te meten.

Jij bent (helaas) niet gevraagd en had ook niet op tv gewild. !!

Maar misschien kun je volledig anoniem mee doen, zoals een

met een racepak aan,helm op etc. Doen ze bij Top Gear ook !!!!.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

We weten toch al hoe een auto presteert als we de menselijke factoren uitsluiten?

http://www.raivereniging.nl/dossiers/duurzaam-milieu/brandstofverbruik/faq-praktijkverbruik-zuinige-autos.aspx

Vooral dit:

Deze test is inmiddels al zo’n 30 jaar oud en sluit niet meer volledig aan op het moderne verkeersbeeld. In de 20 minuten durende Europese testrit op een rollenbank zijn bijvoorbeeld verder verlichting, airconditioning, radio, stuurbekrachtiging en navigatiesysteem uitgeschakeld en zit er maar één persoon zonder bagage in de auto. Ook is de temperatuur in de testruimte tussen de 20 en 25 graden. Dat schrijven de regels voor.

Ik vraag me af of morgen ook nog andere auto's uitgenodigd zijn, of dat alleen de Picanto als voorbeeld genomen wordt voor een veel breder wagenpark.

Geplaatst

Hoop dat ze ook een aantal tevreden picanto rijders uitnodigen!

Dit voor een eerlijk beeld.. Ik vermoed dat er maar een klein deel van de picantorijders niet tevreden is (picanto best verkochte auto van nl. In de maand februari!!) 1480 stuks!

Hier zitten ALTIJD 10 ontevreden gebruikers tussen = 0,7% juist deze eigenaren melden dit op forums zoals dit, terwijl de tevreden rijders weten dat fabrieksopgave en werkelijkheid letterlijk kilometers van elkaar verwijderd liggen! Deze hoor je niet..

1:12 bij normaal!!! Gebruik is extreem.. Dit moet een uitzondering zijn..

1:18 moet vrij eenvoudig te realiseren zijn, zuiniger kan voor degene die daar "lol" in hebben..

En troost je.. De buren rijden vw up.. Zelfde verbruik/afwijking.. Kassa bellen? Dan kunnen ze weken vullen met alle diverse auto types op de Nederlandse wegen...

Ben het met je eens. Dat gezeur over het verbruik blijft maar doorgaan.Je zult hiermee moeten leren leven. De Picanto is en blijft een heerlijk en vlot  rijdende auto ! (1250 cc). Dit kost nu eenmaal benzine .Ga anders fietsen zou ik zeggen.Dit forum gaat bijna alleen over het verbruik. Voor mensen die niet zo met het verbruik bezig zijn , wordt dit forum steeds minder interessant.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Ik vraag me af of morgen ook nog andere auto's uitgenodigd zijn, of dat alleen de Picanto als voorbeeld genomen wordt voor een veel breder wagenpark.

Daar ben ik ook nieuwsgierig naar of er meerdere type drie cilinders zijn.

En of er ook Picantorijders zijn uitgenodigd die wel zuinig (kunnen) rijden. 

Anders krijg je een vertekend beeld. 

En dames/heren maakt foto's en een verslag(je)

Geplaatst

Waar het mij om gaat is dat ik mijn vorige auto vanwege het benzine verbruik heb verkocht en daar een ' zuinige' pico voor terug heb gekocht.

Als ik dan zie wat mijn winst is tenopzichte van de andere auto had ik beter deze investering niet kunnen doen.

Hoe men ook praat en schrijft ik kom in een mix tussen stad en grote weg niet boven de 1 op 14,6 km

Ik heb zeker geen zware voeten en schakel volgens de economo meter.

Hoe anderen dan op 1 op 19 km komen weet ik niet maar wat ik ook probeer behalve duwen dan mij lukt het NIET.

Verder.zien we het maandag wel ik geef mijn mening, klaar.

Grr

Ben

• Like 1
Geplaatst

Ik "klaag" niet, ben hartstikke blij met mijn Picanto. Dat de opgegeven cijfers niet te halen zijn weet ik.

Maar als fabrikanten en overheid zeggen dat de cijfers wel uitermate geschikt zijn om te vergelijken ben ik NIET blij

dat een Picanto met opgave van 4,4l/100km die een Aygo met een opgave van 4,6l/100km vervangt NIET zuiniger is.

En dan bedoel ik niet een beetje, maar veel! De Aygo reed 5,53l/100km, met de Picanto haal ik nu 6,48l/100km over

een jaar gemeten. DAT is waar ik het niet mee eens ben. Ik had namelijk verwacht minimaal 5,2 of misschien

zelfs 5,0l/100km te halen, wat me op basis van de gegeven cijfers geen vreemde verwachting lijkt...

Geplaatst

Ik ben wel benieuwd wat ze precies gaan doen in zandvoort. Als ze nu alleen over verbruik klagende mensen hebben uitgenodigd en die allemaal in eenzelfde auto (liefst dezelfde) hetzelfde traject af laten leggen en een professionele (kia)zuinige rijder laten rijden en dan verbruik en rondetijden vergelijken, dan zou je de menselijke kant kunnen uitsluiten en het verbruik neutraal beoordelen.

Het gaat er niet om de kia op het circuit zo onzuinig mogelijk uit te laten komen, maar een neutrale uitspraak over theoretisch versus practisch verbruik.

(ik ben niet gevraagd maar had ook niet op tv gewild)

Moeten zij die rit maken met mijn auto.....zullen alle klokken gaan luiden aan de hand van  het verbruik van mijn auto!!!!!

Een echte benzine zuiper....en ik rijd echt als een oude man!!!!!!!...automaat uit 2012...1.2......stad 1 0p 10...snelweg 1 op 13 !!!!!

Ben toch niet gek!!!!!!

Geplaatst

Simpel zorg dat je om 12.00 uur bij de ingang van het circuitpark ben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...