benv Geplaatst 11 April, 2013 Geplaatst 11 April, 2013 Ik ben toevallig gisteren door ze benaderd, heb net vrij gevraagd en gekregen voor het maken van opnames op Zandvoort komende maandag! Ik ook maar wacht nog op een officiele bevestigings mail van KASSA omdat het nog niet geheel zeker is. Quote
Murcielaygo Geplaatst 11 April, 2013 Geplaatst 11 April, 2013 Ik moet ook de officiele bevestiging nog krijgen, maar gezien het mailverkeer is het wel aardig zeker. En wat zul je dan ook zien: haal ik op de tank van vandaag mijn zuinigste ooit: 5,22l/100km. Terwijl mijn Aygo op zijn zuinigst 4,09l/100km heeft gereden en de Picanto zuiniger zou moeten zijn... Quote
Murcielaygo Geplaatst 12 April, 2013 Geplaatst 12 April, 2013 Ik heb zojuist de officiele uitnodiging/bevestiging ontvangen, maandag naar Zandvoort dus! Quote
benv Geplaatst 12 April, 2013 Geplaatst 12 April, 2013 Ik heb zojuist de officiele uitnodiging/bevestiging ontvangen, maandag naar Zandvoort dus! Ik heb de mail ook ontvangen Tot maandag dus Ps ik heb een zilver grijze 1.2 , 5 deurs. Quote
Murcielaygo Geplaatst 12 April, 2013 Geplaatst 12 April, 2013 Hier een Titanium Silver 1.0. We zien elkaar maandag, dit weekend toch maar eens even wassen en zomerwielen eronder, die zijn mooier EN daarop is de auto verkocht... Quote
spoekie28 Geplaatst 12 April, 2013 Geplaatst 12 April, 2013 Ik heb zojuist de officiele uitnodiging/bevestiging ontvangen, maandag naar Zandvoort dus! Wanner is de uitzending....die zelfde avond of weet je dat nog niet???? Graag zou ik dan vernemen wanneer de uitzending is!!!! Ps... ik ben wel telefonisch benaderd maar verder niet!!!!! Quote
Murcielaygo Geplaatst 12 April, 2013 Geplaatst 12 April, 2013 Kassa komt volgens mij altijd op Zaterdag op TV. Dus als ze het item die week afmaken verwacht ik het 18 april op TV. Quote
bigwade Geplaatst 12 April, 2013 Geplaatst 12 April, 2013 Dames, heren.. wat er ook gebeurt, wij verwachten toch wel een ruim verslag van deze happening middels foto's en Youtube filmpjes. Dus hoppa, opladen dat spul, refresh geheugenkaarten en GO ! 1 Quote
benv Geplaatst 12 April, 2013 Geplaatst 12 April, 2013 Hier een Titanium Silver 1.0. We zien elkaar maandag, dit weekend toch maar eens even wassen en zomerwielen eronder, die zijn mooier EN daarop is de auto verkocht... Moet ik ook maar eens doen. Het is nog niet bekend wanneer de uitzending is. Ik neem aan dat ze dan kia Nederland ook uitnodigen om een weer woord gegeven. Zodra we het weten hoor je het. Quote
WJD Geplaatst 13 April, 2013 Geplaatst 13 April, 2013 Ik heb geen uitnodiging ontvangen, ik heb me wel direkt aangemeld toen, Mensen denk inderdaad ook aan social media, schiet wat foto's filmpjes en plaats die op Kia facebook Dan wordt het wat breder weggezet, bereik je nog veel meer mensen Misschien een kopie van de uitnodiging doorsturen naar Autobladen/site's , ANWB ? Pers ? Quote
gersie Geplaatst 14 April, 2013 Geplaatst 14 April, 2013 Hoop dat ze ook een aantal tevreden picanto rijders uitnodigen! Dit voor een eerlijk beeld.. Ik vermoed dat er maar een klein deel van de picantorijders niet tevreden is (picanto best verkochte auto van nl. In de maand februari!!) 1480 stuks! Hier zitten ALTIJD 10 ontevreden gebruikers tussen = 0,7% juist deze eigenaren melden dit op forums zoals dit, terwijl de tevreden rijders weten dat fabrieksopgave en werkelijkheid letterlijk kilometers van elkaar verwijderd liggen! Deze hoor je niet.. 1:12 bij normaal!!! Gebruik is extreem.. Dit moet een uitzondering zijn.. 1:18 moet vrij eenvoudig te realiseren zijn, zuiniger kan voor degene die daar "lol" in hebben.. En troost je.. De buren rijden vw up.. Zelfde verbruik/afwijking.. Kassa bellen? Dan kunnen ze weken vullen met alle diverse auto types op de Nederlandse wegen... 1 Quote
bigmac Geplaatst 14 April, 2013 Geplaatst 14 April, 2013 Ik ben wel benieuwd wat ze precies gaan doen in zandvoort. Als ze nu alleen over verbruik klagende mensen hebben uitgenodigd en die allemaal in eenzelfde auto (liefst dezelfde) hetzelfde traject af laten leggen en een professionele (kia)zuinige rijder laten rijden en dan verbruik en rondetijden vergelijken, dan zou je de menselijke kant kunnen uitsluiten en het verbruik neutraal beoordelen. Het gaat er niet om de kia op het circuit zo onzuinig mogelijk uit te laten komen, maar een neutrale uitspraak over theoretisch versus practisch verbruik. (ik ben niet gevraagd maar had ook niet op tv gewild) 1 Quote
Specialmade Geplaatst 14 April, 2013 Geplaatst 14 April, 2013 Ook ik ben benieuwd hoe het precies zal gaan in Zandvoort. Het zou er inderdaad om moeten gaan om de menselijke factor uit te sluiten en het verbruik van de Picanto neutraal te meten. Jij bent (helaas) niet gevraagd en had ook niet op tv gewild. !! Maar misschien kun je volledig anoniem mee doen, zoals een met een racepak aan,helm op etc. Doen ze bij Top Gear ook !!!!. Grtz. Specialmade Quote
bigwade Geplaatst 14 April, 2013 Geplaatst 14 April, 2013 Regen, zeewind, duinen (heuvels)...... Dat wordt een fraaie uitslag Quote
Cerba Geplaatst 14 April, 2013 Geplaatst 14 April, 2013 We weten toch al hoe een auto presteert als we de menselijke factoren uitsluiten? http://www.raivereniging.nl/dossiers/duurzaam-milieu/brandstofverbruik/faq-praktijkverbruik-zuinige-autos.aspx Vooral dit: Deze test is inmiddels al zo’n 30 jaar oud en sluit niet meer volledig aan op het moderne verkeersbeeld. In de 20 minuten durende Europese testrit op een rollenbank zijn bijvoorbeeld verder verlichting, airconditioning, radio, stuurbekrachtiging en navigatiesysteem uitgeschakeld en zit er maar één persoon zonder bagage in de auto. Ook is de temperatuur in de testruimte tussen de 20 en 25 graden. Dat schrijven de regels voor. Ik vraag me af of morgen ook nog andere auto's uitgenodigd zijn, of dat alleen de Picanto als voorbeeld genomen wordt voor een veel breder wagenpark. Quote
fonzie Geplaatst 14 April, 2013 Geplaatst 14 April, 2013 Hoop dat ze ook een aantal tevreden picanto rijders uitnodigen! Dit voor een eerlijk beeld.. Ik vermoed dat er maar een klein deel van de picantorijders niet tevreden is (picanto best verkochte auto van nl. In de maand februari!!) 1480 stuks! Hier zitten ALTIJD 10 ontevreden gebruikers tussen = 0,7% juist deze eigenaren melden dit op forums zoals dit, terwijl de tevreden rijders weten dat fabrieksopgave en werkelijkheid letterlijk kilometers van elkaar verwijderd liggen! Deze hoor je niet.. 1:12 bij normaal!!! Gebruik is extreem.. Dit moet een uitzondering zijn.. 1:18 moet vrij eenvoudig te realiseren zijn, zuiniger kan voor degene die daar "lol" in hebben.. En troost je.. De buren rijden vw up.. Zelfde verbruik/afwijking.. Kassa bellen? Dan kunnen ze weken vullen met alle diverse auto types op de Nederlandse wegen... Ben het met je eens. Dat gezeur over het verbruik blijft maar doorgaan.Je zult hiermee moeten leren leven. De Picanto is en blijft een heerlijk en vlot rijdende auto ! (1250 cc). Dit kost nu eenmaal benzine .Ga anders fietsen zou ik zeggen.Dit forum gaat bijna alleen over het verbruik. Voor mensen die niet zo met het verbruik bezig zijn , wordt dit forum steeds minder interessant. Quote
bigwade Geplaatst 14 April, 2013 Geplaatst 14 April, 2013 Ach, er zijn toch zat andere leuke dingen te lezen ? Of kijken jullie alleen in het Picantodeel ? Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 14 April, 2013 Geplaatst 14 April, 2013 Ik vraag me af of morgen ook nog andere auto's uitgenodigd zijn, of dat alleen de Picanto als voorbeeld genomen wordt voor een veel breder wagenpark. Daar ben ik ook nieuwsgierig naar of er meerdere type drie cilinders zijn. En of er ook Picantorijders zijn uitgenodigd die wel zuinig (kunnen) rijden. Anders krijg je een vertekend beeld. En dames/heren maakt foto's en een verslag(je) Quote
benv Geplaatst 14 April, 2013 Geplaatst 14 April, 2013 Waar het mij om gaat is dat ik mijn vorige auto vanwege het benzine verbruik heb verkocht en daar een ' zuinige' pico voor terug heb gekocht. Als ik dan zie wat mijn winst is tenopzichte van de andere auto had ik beter deze investering niet kunnen doen. Hoe men ook praat en schrijft ik kom in een mix tussen stad en grote weg niet boven de 1 op 14,6 km Ik heb zeker geen zware voeten en schakel volgens de economo meter. Hoe anderen dan op 1 op 19 km komen weet ik niet maar wat ik ook probeer behalve duwen dan mij lukt het NIET. Verder.zien we het maandag wel ik geef mijn mening, klaar. Grr Ben 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 14 April, 2013 Geplaatst 14 April, 2013 Ik "klaag" niet, ben hartstikke blij met mijn Picanto. Dat de opgegeven cijfers niet te halen zijn weet ik. Maar als fabrikanten en overheid zeggen dat de cijfers wel uitermate geschikt zijn om te vergelijken ben ik NIET blij dat een Picanto met opgave van 4,4l/100km die een Aygo met een opgave van 4,6l/100km vervangt NIET zuiniger is. En dan bedoel ik niet een beetje, maar veel! De Aygo reed 5,53l/100km, met de Picanto haal ik nu 6,48l/100km over een jaar gemeten. DAT is waar ik het niet mee eens ben. Ik had namelijk verwacht minimaal 5,2 of misschien zelfs 5,0l/100km te halen, wat me op basis van de gegeven cijfers geen vreemde verwachting lijkt... Quote
spoekie28 Geplaatst 14 April, 2013 Geplaatst 14 April, 2013 Ik ben wel benieuwd wat ze precies gaan doen in zandvoort. Als ze nu alleen over verbruik klagende mensen hebben uitgenodigd en die allemaal in eenzelfde auto (liefst dezelfde) hetzelfde traject af laten leggen en een professionele (kia)zuinige rijder laten rijden en dan verbruik en rondetijden vergelijken, dan zou je de menselijke kant kunnen uitsluiten en het verbruik neutraal beoordelen. Het gaat er niet om de kia op het circuit zo onzuinig mogelijk uit te laten komen, maar een neutrale uitspraak over theoretisch versus practisch verbruik. (ik ben niet gevraagd maar had ook niet op tv gewild) Moeten zij die rit maken met mijn auto.....zullen alle klokken gaan luiden aan de hand van het verbruik van mijn auto!!!!! Een echte benzine zuiper....en ik rijd echt als een oude man!!!!!!!...automaat uit 2012...1.2......stad 1 0p 10...snelweg 1 op 13 !!!!! Ben toch niet gek!!!!!! Quote
benv Geplaatst 14 April, 2013 Geplaatst 14 April, 2013 Ik zou zeggen kom gewoon morgen naar zandvoort Quote
bigwade Geplaatst 14 April, 2013 Geplaatst 14 April, 2013 Prima idee, kop je de gegevens even door naar spoekie28? En echt, maak foto's en filmpjes !! Quote
benv Geplaatst 14 April, 2013 Geplaatst 14 April, 2013 Simpel zorg dat je om 12.00 uur bij de ingang van het circuitpark ben. Quote
WJD Geplaatst 14 April, 2013 Geplaatst 14 April, 2013 succes morgen voor de mensen die er heen gaan, Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.