Jannic Geplaatst 29 Januari, 2014 Geplaatst 29 Januari, 2014 Er staat nu 1000km op onze teller. Vandaag getankt. Deze tankbeurt waren voornamelijk stadskilometers: 1:1564. Het ISG wordt door mijn vrouw in de praktijk niet gebruikt. Daar voelt ze zich (nog) niet lekker bij. Het werkt ook anders dan bij VW. Volgens mij is het helemaal niet gek. Hoewel,....... m'n motor loopt zuiniger. En die is niet gebouwd om zuinig te zijn Quote
Ki'aad Geplaatst 29 Januari, 2014 Geplaatst 29 Januari, 2014 1:1564? Wat stook je dan? En je motor is NOG zuiniger? Sjongejonge, wat doet ik verkeerd? Quote
Jannic Geplaatst 30 Januari, 2014 Geplaatst 30 Januari, 2014 Uh, oeps, dat moet natuurlijk 1:15,64 zijn . Voor 1:1564 moet je m'n fiets hebben Quote
Merre1973 Geplaatst 6 Februari, 2014 Geplaatst 6 Februari, 2014 Vraagje: hoeveel liter gaat er in de brandstoftank? In het boekje staat 35 liter en de dealer zegt 38. Bij hoeveel km nog te gaan op de BC, gaat jouw lampje branden? Hoeveel liter, tank jij max, wanneer het lampje brandt, bijvoorbeeld als je nog minder dan 50 km kan rijden? Quote
Ki'aad Geplaatst 6 Februari, 2014 Geplaatst 6 Februari, 2014 Ja, hoeveel liter gaater in n brandstoftank? Vroegah had ik n leaseauto met n gastank van 45 liter netto. Toch was dr 1 tankstation in rottugdam, die dr 47 liter gas in kreeg, rara, rara. Gaat maar naar mn baas, zei de pompman en die baas was dr natuurlijk niet. Is 1 liter benzine aan de pomp ook werkelijk 1000cc?? Bij t ijke hebbe zo toch n tolerantie? ALS er geijkt is, ist n kwestie van vertrouwe. Je koop toch iets, net als alles trouwes, wat je niet na kan kijke. Bij de buurtsuper gooi k wellis wat in de weegschaal en 9 vd 10 keer klopt dit of is het iets te veel. Maar bij n massa-artikel als benzine.....hoe nauwkeurig is dit dan? lijkt me sterk dat t wellis te veel is....... Als ik t snel uitreken is 3cc n....ehhhh.... halve cent. Maakt niet uit? Op de pomp staat altijd wel de prijs afgemaakt op 0,9 cent.... Quote
bigmac Geplaatst 7 Februari, 2014 Geplaatst 7 Februari, 2014 Lampje van de reserve gaat bij mijn Picanto branden bij 111 km nog te gaan. Ik heb wel eens 37,4 liter getankt, maar toen stond de meter al 0,5 cm voorbij de 0. Maar voltanken is ook een kunst bij de Picanto, de laatste drie liter nemen veel tijd. Quote
fonzie Geplaatst 7 Februari, 2014 Geplaatst 7 Februari, 2014 Waarom zover leegrijden ? Wat is het voordeel ? In 2,5 jaar tijd heeft mijn benzinelampje nog nooit gebrand. Ik zou niet relaxed rondrijden met een brandend lampje. Quote
bigmac Geplaatst 7 Februari, 2014 Geplaatst 7 Februari, 2014 Het is zeker handig om te weten wanneer de benzine écht op is; mocht je ergens laat rijden en niet kunnen tanken. Daarnaast tank ik het liefst voor weinig euros; dus probeer ik dat zo uit te kienen dat ik tank als ik in de buurt van Duitsland kom. Ik rij nog best relaxed met het reservelampje aan, omdat ik weet tot hoever de meter mag dalen en hoeveel km dat betekent. Quote
Murcielaygo Geplaatst 7 Februari, 2014 Geplaatst 7 Februari, 2014 Bij mij komt het signaal bij gemiddeld 85km "range". Mijn Pica is blijkbaar dorstiger. Pas bij een range van "---" voel ik me niet prettig meer, maar dat is nog maar 1x voorgekomen. Als het lichtje aan gaat tank ik meestal de volgende dag op de terugweg van mijn werk. Quote
Jack_z Geplaatst 7 Februari, 2014 Geplaatst 7 Februari, 2014 ik geloof die hele voorspelling van de BC niet, als ik hem nokkie vol heb getankt zeg dat stuk pruts elektronica dat ik er 478 km mee kan rijden Quote
Smart Geplaatst 7 Februari, 2014 Geplaatst 7 Februari, 2014 ik geloof die hele voorspelling van de BC niet, als ik hem nokkie vol heb getankt zeg dat stuk pruts elektronica dat ik er 478 km mee kan rijden Hij trekt eerst het gewicht van de bestuurder in kilometers eraf..... 5 Quote
Jack_z Geplaatst 7 Februari, 2014 Geplaatst 7 Februari, 2014 Hij trekt eerst het gewicht van de bestuurder in kilometers eraf..... in mijn auto trekt niets zich af , zo jammer dat soort vunzige antwoorden Quote
Jack_z Geplaatst 7 Februari, 2014 Geplaatst 7 Februari, 2014 U is op dreef.... tis wel duidelijk dat jij de slimmere ben van de 2 Quote
bigwade Geplaatst 7 Februari, 2014 Geplaatst 7 Februari, 2014 tis wel duidelijk dat jij de slimmere ben van de 2 ach, we zijn een goed geolied team en aan elkaar gewaagd, ahw.., haha ! Quote
bigmac Geplaatst 7 Februari, 2014 Geplaatst 7 Februari, 2014 De bc voorspelt hoeveel je met je tankinhoud zou kúnnen rijden. Die van mij begint met zo'n 615 km, maar in zuinigere zomermaanden ook wel eens 640 km, en in periodes van boger verbruik zag ik ook wel eens 585 km staan. De bc past zich aan aan je gemiddelde verbruik. En gedurende je afgelegde afstand zal de totale afstand( gereden + nog te rijden kms) ook veranderen. Quote
bigmac Geplaatst 8 Februari, 2014 Geplaatst 8 Februari, 2014 Ja, ik had een dubbel gepost bericht en kon deze niet verwijderen via mijn telefoon, maar wel aanpassen tot iets minimaals. Quote
Merre1973 Geplaatst 8 Februari, 2014 Geplaatst 8 Februari, 2014 Okay okay Big Mac, ik begin het te begrijpen. Jij weet precies, wanneer je tank leeg is, want wanneer het lichtje brandt bij 111 km nog te gaan rij je door. Zodoende kom je aan het hoge aantal kms. Je houdt je niet aan de bc. Ik wil het ook proberen en ga vandaag een plastic tank kopen en tank 5 liter. Plaats het in de kofferbak, als ie past lolll. Ik heb nu 367 km gereden en het lampje brandt. Ik kan nog 70 km doorrijden geeft de bc aan. Meestal rij ik door tot ik die streepjes zie (minder dan 50 k) maar als ik naar de pomp ga, gaat er max 26 liter in. Dus, dan zit er nog minimaal 9 liter in............... Quote
Jannic Geplaatst 8 Februari, 2014 Geplaatst 8 Februari, 2014 Ik heb ooit, bij een diesel, een volledig verstopt brandstoffilter gehad tgv zo ver mogelijk de tank leegrijden. Dat was een Fiat dus niet helemaal maatgevend vwb kwaliteit. Bovendien zit condenswater onder in de tank. Ik rijd m'n tank niet meer helemaal leeg. M'n motor zet ik in de winter ook altijd met een volle tank in de slaapstand. Dit om zoveel mogelijk water in de tank tgv condens te voorkomen. Quote
bigmac Geplaatst 8 Februari, 2014 Geplaatst 8 Februari, 2014 Ik rij bijna elke week een tank leeg; de tank krijgt niet eens de kans om condenswater te vormen. Juist als je nooit (flink) leeg rijdt, lijkt het me dat je meer rommel onderin je tank zou kunnen verzamelen, maar denk verder dat dit meer in de vorige eeuw speelde. Daarnaast vloeit de benzine toch op bijna het laagste punt uit je tank, dus dan speelt enkel een rol of er iets bovenop de benzine drijft. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.