Specialmade Geplaatst 5 Februari, 2012 Geplaatst 5 Februari, 2012 Hallo, Om alles nog wat ingewikkelder te maken heb ik bij Novi-clain een autoset besteld. Deze zou dezelfde welking hebben als de watermagneet. Ben benieuwd. Zodra het binnen is, en ik hem gebruikt heb zal ik het resultaat posten. Grtz. Specialmade Quote
Tzeunis Geplaatst 23 Februari, 2012 Geplaatst 23 Februari, 2012 De wasstraten van tegenwoordig maken toch minder krassen dan met de hand wassen? Dit is toch al enkele malen bewezen en onderzocht? Ik was persoonlijk ook altijd met de hand, 2 emmes, 1 met sop en de ander met water. En ik heb zo'n grote fluffy handschoen met lange textielhangsels... Maar ik vind het dan ook gewoon leuk Soms bij tijdgebrek knal ik ook door de wasstraat, maar ik kan niet zeggen dat er meer krassen op komen... ik ben er wel van overtuigd dat met de hand de auto schoner wordt. Zeker weten. Quote
Specialmade Geplaatst 23 Februari, 2012 Geplaatst 23 Februari, 2012 Heb nu de Novi-clean set inmiddels gebruikt. Moet zeggen dat het DE ideale set is om je autoruiten perfect, en streep loos, schoon te krijgen. Heb al vele middelen gebruikt maar deze set geeft het beste resultaat. De auto set bestaat uit twee verschillende "doeken". De blauwe voor het schoonmaak werk (extra vuil opname) de witte wordt gebruikt om de auto (ruiten) streep loos schoon te maken. Er wordt geen gebruik gemaakt van toevoegingen. Alleen water gebruiken. Grtz. Specialmade Quote
MauS Geplaatst 24 Februari, 2012 Geplaatst 24 Februari, 2012 Stap 2: Twee emmers gebruiken, 1 met shampoo ander water. Spel je spons elke keer af in het gigantisch goede tip! ik moet bekennen: ik gebruikte altijd ook maar 1 emmer,.. en als ik door de straten rij en zie mensen auto wassen heb ik nog nooit 2 emmers gezien! maar het is natuurlijk zo logisch als wat, ik ga dit zeker proberen ook die schoonmaak spullen. Ik begrijp al wel dat Remko onze schoon-maak-expert is... Quote
Picanto2011 Geplaatst 24 Februari, 2012 Geplaatst 24 Februari, 2012 Ik gebruik al jaaaaaren een emmer die een middenschot heeft, dus twee gescheiden vakken. Erg makkelijk. Ben Quote
Alex VB Geplaatst 24 Februari, 2012 Geplaatst 24 Februari, 2012 gigantisch goede tip! ik moet bekennen: ik gebruikte altijd ook maar 1 emmer,.. en als ik door de straten rij en zie mensen auto wassen heb ik nog nooit 2 emmers gezien! maar het is natuurlijk zo logisch als wat, ik ga dit zeker proberen ook die schoonmaak spullen. Ik begrijp al wel dat Remko onze schoon-maak-expert is... Van wie denk je dat hij deze tip heeft Het beste is nog het 3 emmer systeem dan is het nog zuiverder.. Je kan ook een emmer met een gridguard kopen. Deze zorgt ervoor dat zand etc. niet kunnen "dwarrelen" in de emmer. De kans op krassen is hiermee nog maar max. 0,0001% Quote
bigwade Geplaatst 24 Februari, 2012 Geplaatst 24 Februari, 2012 Ik begrijp al wel dat Remko onze schoon-maak-expert is... Doe je wel voorzichtig. De eerste poetsmiep van dit forum is toch wel AlexVB !! Dan komt er een hele tijd niks en dan komt Remko en de rest. Alex heeft een heeeeeeeeeeeeeele uitgebreide serie topics gemaakt over carcleaning. Al een ruime tijd geleden 2009/2010 denk ik Links mag je zelf zoeken Quote
Smart Geplaatst 24 Februari, 2012 Geplaatst 24 Februari, 2012 Jazeker, Alexis onze poetsmiep krijgt zeker de credits! Quote
Alex VB Geplaatst 25 Februari, 2012 Geplaatst 25 Februari, 2012 Geef de credits maar lekker aan Remko.. Hij doet uitermate zijn best om zijn opgedane kennis te delen en dat waardeer ik enorm.. Er zijn nog kleine dingen die hij anders doet dan ik qua materialen, maar dat mag de pret niet drukken.. Quote
Derrek Geplaatst 25 Februari, 2012 Geplaatst 25 Februari, 2012 Ik ben geen poetsmiep! Doe mijn auto's met de hogedrukspuit: snel en simel. Eerst even het ergste vuil afspuiten; Dan speciale champoo opspuiten; Met een zachte autowasborstel (met lange steel) de auto even helemaal afvegen; Tot slot afspoelen en laten drogen; Glimt weer en maar 10 minutjes werk! Quote
JanV Geplaatst 6 Februari, 2013 Geplaatst 6 Februari, 2013 Helaas word ik van deze hele discussie weinig wijzer. Heb sinds ruim 3 weken een nieuwe Cee'd en heb meen ik standaard bijna Euro 200,- betaald voor lakbescherming. Nu vroeg ik mij af wat ik moet doen als er straks niet meer met pekel wordt gestrooid, om de pekelrommel van de onderkant auto te krijgen. Wasstraat en dan de mooie lakbescherming er direkt van af laten wassen? Met 1 of 2 emmertjes onder de auto gaan liggen om zelf te wassen? Dat wassen met de hand zie ik ook niet zitten? Heb jaren in een oude Clio gereden en hooguit 1 keer per jaar auto beetje schoon gemaakt. Heb nauwelijks enig idee wat verschil is tussen shampoo en was. Wie heeft advies? JanV Quote
Gast quinten Geplaatst 6 Februari, 2013 Geplaatst 6 Februari, 2013 deze waxbehandeling beschermd je laklaag 3 jaar is mijn vertelt bij de kia dealer en je kan de auto gewoon door de wasstraat halen en zeker na alle pekel aan de onderkant is dat wel verstandig om te doen want zelf kan je daar nooit goed bij Quote
JanV Geplaatst 6 Februari, 2013 Geplaatst 6 Februari, 2013 Ja, dank quinten, maar wie moet ik geloven? Remco.me zegt in deze discussie: De bescherming van waxoyl is gelijk aan normale waxen, maximaal 2/3 maanden! Wasstraat maakt niks uit... 1 keer door een wasstraat die een te zware shampoo gebruikt en je wax is eraf..... daarbij hoeveel krassen wil je op de auto!? Heb ik waxoyl? Gebruiken alle dealers hetzelfde middeltje of kiezen ze maar wat? gr. JanV Quote
willemlensink Geplaatst 6 Februari, 2013 Geplaatst 6 Februari, 2013 ik gebruik spul van jemaco dat is zo fijn voor je kar als die kon praaten De 2-fasen shampoo met reinigings- en glansfase laat dankzij de speciaal op elkaar afgestemde reinigings- en onderhoudsmiddelen een gladde, diep glanzende en scherp reflecterende lak achter. Daardoor wordt hij sneller droog en zorgt voor een stralende hoogglans. JEMAKO Speed-Polish – voor de snelle verwijdering van lichte verontreinigingen, bijv. bouwstof of stuifmeel, tussen de wasbeurten door. Verwijdert ook moeiteloos watervlekken na de wasstraat. JEMAKO Speed-Polish levert een briljante diepteglans, zonder een olielaagje achter te laten. Bij regelmatig gebruik biedt het een blijvende bescherming tegen milieu-invloeden. Quote
MrBubbels Geplaatst 6 Februari, 2013 Geplaatst 6 Februari, 2013 Welkom Jutter, en veel plezier met je nieuwe auto, alle auto's mag je wassen hoor ook de jouwe met shampoo, er zijn inderdaad goeie shampoos en goede waxen, de dodo's en andere zijn super waxen enne laat je niet gek maken. Ook in de wasboxen heb je borstel ook deze geeft krassen c.q het laat soms een streep achter maar dat dat zijn plastic strepen en geen krassen , deze strepen poets je best wel weg. Voor de liefhebber heb ik trouwens een Foamspuit (van Carclean) met een liter foam te koop. Quote
Gast Breda1912 Geplaatst 6 Februari, 2013 Geplaatst 6 Februari, 2013 Ik mag wel zeggen dat het wassen van mijn KIA een van mijn hobby's is (geworden). Mijn Sportage is ook uitgerust met Waxoyl. Ik kan niet oordelen of het onzin is of dat er betere beschermingen zijn. Wat ik wel kan zeggen is dat ik bij de dealer speciale shampoo van Waxoyl heb aangeschaft en daarbij van hetzelfde merk een fles 3 in 1. Als de omstandigheden (weer/tijd) het toelaten was ik de auto met een washandschoen. Ik gebruik een emmer met tussenschot. Droog hem af met een watermagneet, spuit vervolgens de 3 in 1 op de lak en wrijf dat uit met een poetsdoek. De lak voelt daarna superglad aan en pakt minder makkelijk vuil. Vervolgens de bandjes mooi zwart maken met speciale gel en na een jaar ziet hij er nog uit als nieuw!!! Quote
JanV Geplaatst 6 Februari, 2013 Geplaatst 6 Februari, 2013 Al snel aantal reacties op mijn vraag van 17.59 uur, dank. Maar ik zou graag antwoord hebben op mijn vraag (ik heb geen haast): gebruiken alle Kia dealers Waxoyl (ik zal het ook wel mijn dealer vragen) en mag je voor garantie dan je auto door de wasstraat halen? Enig nader gegoogle leidt slechts tot veel grotere verwarring voor mij: zie b.v http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,3480664,page=1 Deze discussie is wel 4 jaar oud, maar "'deskundigen"" hebben zeer verschillende mening. Ook over het nut van waxoyl. Het lijkt mij: er is geen antwoord. Quote
willemlensink Geplaatst 6 Februari, 2013 Geplaatst 6 Februari, 2013 wasstraat krasstraat met het handje dat is het best maar die waxoyl blijft wel zitten zo te zien denk ik Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 6 Februari, 2013 Geplaatst 6 Februari, 2013 @janv. Onze kia dealer doet geen waxoyl behandeling maar die gebruikt Toyota protect, dit zal gebeuren omdat hij tevens een Toyota dealer is. Dit zal financieel beter uitkomen i.v.m. de inkoop (denk ik maar zo). Mijn dealer gaf aan dat een wasstraat geen invloed heeft op de garantie van deze behandeling. En de vraag of het helpt, de auto voelt altijd wel lekker glad aan maar of dat 5 jaar lang zo is, geen idee want zolang rijden wij er nooit in. Succes. Quote
richardthai Geplaatst 6 Februari, 2013 Geplaatst 6 Februari, 2013 Gewoon bij autoradam in de wasstraat, de duurste auto's gaan daar ook door. En geen last van krassen op mij kia picanto. En glimmen wat ie doet als klaar is. En in de zomer met hand en dan in de wax zetten. Groet richardthai. Quote
KCG Geplaatst 6 Februari, 2013 Geplaatst 6 Februari, 2013 De Waxoyl behandeling is een relatief dure voorziening waar je maar kortdurend van mag genieten. Het gebruik van de wasstraat bevorderd de slijtage van de opgebrachte waxlaag enorm. Na een half jaar kun je er zeker van zijn dat de Waxoyl geen deel meer uitmaakt van je auto...... Alle Kia dealers gebruiken in hoofdzaak de Waxoyl behandeling die inkoop nog geen € 20,00 kost. Daarnaast, er zijn helaas Kia-dealers die deze behandeling in de afleveringskosten verwerkt als zijnde een verplicht pakket van Kia NL. De klant wordt daarbij niet eens geïnformeerd over hetgeen allemaal is opgenomen in de afleveringskosten. Dat is een slechte zaak en hebben wij ook bij Kia NL aangekaart. Helaas zijn de Kia-dealers autonoom en bepalen zelf hoe zij hiermee omgaan. De Waxoyl-behandeling steekt helaas telkens weer de kop op op dit forum, maar altijd pas nadat de klant de auto reeds heeft aangeschaft. Die Waxoyl behandeling valt dan vaak niet meer terug te draaien en er zijn dealers die er de vreemdste redeneringen op na houden. Het zou zelfs bestand zijn tegen vogelpoep. Juist dit is iets wat pertinent wordt uitgesloten van garantie! Het product is inmiddels dan ook een vanzelfsprekend melkkoetje van menig dealer geworden die de argeloze klant over de streep moet trekken. Heb je de Waxoyl sticker al aangetroffen en ben je in het bezit van het garantiecertificaat? Deze horen bij de Waxoyl behandeling, maar vaak worden deze zaken nogal eens weggelaten. Het lijkt soms wel alsof de importeur mijlenver vooruit loopt met z'n visie en dat sommige kneuterdealers dit spoor (nog) niet gevonden hebben. Nu Kia als automerk groter en groter wordt, staan zij volop in de schijnwerpers en kunnen zij zich deze knulligheden absoluut niet meer permitteren. Het wordt tijd dat de dealers eens hun neuzen naar dezelfde richting koersen, dus richting de klant. Tenslotte zullen zij het daarvan moeten hebben. In deze economisch slechte tijden zijn alle kleine beetjes welkom, maar allemaal kleine beetjes die afhaken, dat is echt funest. Zo is arrogante Opel ook van zijn voetstuk gevallen. Het resultaat is bekend..... Wij als KCG (KiaContactGroep) zullen blijven ageren tegen dit soort praktijken. Het is Kia onwaardig en doet geen eer aan het groeiende merk Kia wat zich juist profileert als modern en sportief. 1 Quote
bigwade Geplaatst 6 Februari, 2013 Geplaatst 6 Februari, 2013 http://www.kiaclub.nl/topic/9946-wax-oil-wax-oyl-waxoyl-doen-of-laten/ Quote
Mikeeen Geplaatst 7 Februari, 2013 Geplaatst 7 Februari, 2013 Mijn dealer weet dat ik(kia rio) en mijn vader (kia cee'd pro) rijden en graag poetsen en dat het liefst zo vaak mogelijk doen zij die ons vooral die waxoyl vooral niet erop/erbij te nemen zonde van het geld voegde die toe voor mensen die het liefste niet poetsen en even vlug afspuiten wel handig maar voor mensen die de auto graag poetsen geen toegevoegde waarde zij die. Dus ik heb heb het er niet bij gedaan, ik gebruik ook 2 emmer methode en kwa schoonmaakmiddelen wat me vader in de kast heeft staan die koopt zo af en toe nieuwe om uit te proberen. Quote
Myrom Geplaatst 7 Februari, 2013 Geplaatst 7 Februari, 2013 De shampoo die ik je toonde is afbreekbaar en mag volgens de regels.Als je gemeente het nog niet toelaat kun je naar een wasbox met twee emmers water. Maar het mag gewoon hoor. Meen je dat? Zijn er in Nederland gemeentes waar het verboden is je auto langs de straat te wassen? Sent from my iPad using Tapatalk ***myrom*** Quote
rash Geplaatst 7 Februari, 2013 Geplaatst 7 Februari, 2013 Gewoon bij autoradam in de wasstraat, de duurste auto's gaan daar ook door. En geen last van krassen op mij kia picanto. En glimmen wat ie doet als klaar is. En in de zomer met hand en dan in de wax zetten. Groet richardthai. Ben ik het helemaal mee eens. In de winter ga ik met m'n auto gewoon door de wasstraat (duurste programma met alle opties, kost me € 5,00 tijdens "happy hour"), dan wordt ook je bodem meteen schoongespoten. En in de zomer gewoon met de hand, lekker thuis of in een wasbox. En eens per jaar, in de zomer, behandel ik m'n auto met een poetsmachine. Je hebt overigens, naast de wasstraat en wasbox, nog een optie: stoomreiniging. Link: www.autostomerij.nl . Het kost wel wat, maar ze komen helemaal bij je thuis, dus terwijl jij je bezig houdt met andere dingen wordt je auto van binnen en buiten schoongemaakt. Ik heb dat toen ook laten doen. Resultaat was goed, mooi glimmend van buiten en schoon/fris van binnen! En wat de krassen betreft... ik zie het zo, van een meter afstand ziet een auto die uit een wasstraat komt er net zo goed uit (soms zelfs beter) dan een auto die met de hand gewassen is. Alleen kost de wasstraat je 10 minuten van je tijd en met de hand wassen je veel langer. Dus het is maar net wat je zelf wilt. Mensen met auto's in het duurste segment, meestal zaken lui, hebben weinig tijd. Dus die gaan met hun auto's gewoon door de wasstraat. Om nou te zeggen dat hun auto's er slecht uit zien met veel krassen, nou nee. (natuurlijk hebben de duurste auto's over het algemeen wel een betere lak) Kwam trouwens deze link tegen, een Bovag artikel over hand wassen vs wasstraat. Onderzoek uitgevoerd door Technische Universiteit van Munchen. Voor diegene die daar geinteresseerd in zijn: http://www.q-wash.nl...oads/wassen.pdf . Dus keuzes genoeg, het is maar wat je zelf wilt. Ach, we hebben allemaal 7 jaar garantie (waarvan 5 jaar lak dacht ik), dus als het helemaal mis gaat.. gewoon overspuiten die handel! Gr! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.