Ceed 2
2012->2018
Alles over de Kia Ceed 2 vind je hier
501 topics in dit forum
-
- 1 volger
- 23 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo, ik heb een Kia Ceed stationwagon uit 2019. Sinds een tijdje begint het scherm een soort van vlekken te vertonen. Ze worden steeds groter en gaan rondom het scherm. Volgens diverse internetbronnen begint de kit dan los te laten. Nu valt dit blijkbaar niet onder de garantie en ben op zoek naar alternatieven. Heeft iemand ervaring met het vervangen van zo'n unit? En waar kun je dit laten doen? (los van de Kia dealer) Bedankt alvast.
Laatste antwoord door Autosinnema, -
- 0 antwoorden
- 80 weergaven
Hi! Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn touchscreen kan resetten? Alles werkt nog, alleen het touchscreen reageert niet. Ik kan over het model wat ik heb zo weinig vinden. Ik heb hem gekocht als een Kia Pro_Cee'd, maar als ik de online kentekenchecks moet geloven is het een Cee'd. Het is in ieder geval een 3-deurs die je weinig ziet rijden. Maar goed, daar gaat het nu niet om. Bij aankoop was het scherm niet goed gekalibreerd en had wat 'loslatingen' in de hoeken. Aangezien de aankoop binnen 7 jaar was, is deze toen vervangen. Het scherm reageert nu helemaal niet meer. Ik wil graag eerst het scherm resetten om te kijken of ik het daarmee kan oplossen. Echte…
Laatste antwoord door Caro1, -
- 1 volger
- 0 antwoorden
- 92 weergaven
Hoi, ik ben nieuw hier en ik had een vraag of meerdere kia gebruikers last hebben van de folie die los laat bij de deur greep binnen in de auto. en of dit dat onder de garantie kan vallen? Het betreft een kia ceed sw van 2019
Laatste antwoord door Rob kia ceed, -
- 1 volger
- 0 antwoorden
- 160 weergaven
Goedenavond, Wie kan mij de juiste weg wijzen voor dakdragers voor mij cee’d sw 1.6 van maart 2015? Ik heb heel internet al afgezocht en kan ze niet vinden. Ik zoek de echte en geen neppe.
Laatste antwoord door Jacque, -
- 0 antwoorden
- 189 weergaven
Sinds kort in het bezit van een Kia Xceed plugin hybride uit 2021. Nu wil ik gebruik maken van "gepland opladen", echter krijg het niet voor elkaar. Ik heb het geprobeerd via de Kia Connect app en ook via het scherm in de auto, maar geen succes. Als de stekker in de auto stop, begint de auto natuurlijk gelijk te laden. Programeer ik dan of in de auto of op de app, gepland opladen dan gebeurt er niks. De auto blijft gewoon opladen. Programeer ik eerst en stop dan de laadkabel erin, gaat de auto ook gelijk laden. Het vreemde is dat als ik in de app, gepland opladen heb ingesteld er in het "status scherm" staat: gepland opladen uit. Mis ik nog ergens in een ins…
Laatste antwoord door MichielF, -
DCT [automaat]
door RudiH- 9 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo luitjes, Ik ben opzoek naar een Kia Ceed automaat. Nu is mijn vraag: hebben alle Ceed's een DCT-automaat of zijn er ook vol-automaten? [DCT= Double clutch-transmissie] Ik heb nu nog een Hyundai i30 met een vol-automaat. Met vriendelijke groet, Ruud
Laatste antwoord door Erasmus, -
Kia ceed GT
door Jesseceed- 1 volger
- 0 antwoorden
- 223 weergaven
Beste mede Kia rijders, ik zit met een probleem. Ik ben in het bezit van een Kia ceed GT (2014). Bij vol gas loopt de boost op en zakt gelijk weer iets terug. Wat af te lezen is op de boost meter. Naar maten het toerental stijgt. Loopt de boost weer iets op. Hij haalt niet het vermogen wat hij zou moeten halen. Ik heb geen fout meldingen of motorstoring. Heel af en toe schokt hij ook een beetje bij volgas onder de 2k toeren daarboven is het weer weg. Het lijkt op een misfire. Beide map sensoren al vervangen. Onlangs ook mijn lambda vervangen. Deze gaf overigens wel een motorstoring. ik kan er op het forum nog niks over vinden. Hopelijk heeft iemand ervar…
Laatste antwoord door Jesseceed, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 362 weergaven
Hallo allen, Vandaag was ik bij de garage om e auto te brengen voor storing p 303 p300 volgens het internet vuurt cilinder 3 niet en dat zal een aantal oorzaken kunnen hebben. Morgen wordt hij onderzocht. De garagist zei dat dan sowieso alle vier de bougies vervangen moeten worden maar ook alle vier de bonbines bij voorkeur omdat na een defect meestal de rest ook kapot gaat. Totaal ongeveer 550 terwijl ik naïef in mijn hoofd had een bougie kapot dan die vervangen eventueel een kabelstuk dan die misschien de bobine dan eentje maar blijkbaar kosten alleen de bobines al 75 per stuk met bougie erbij en arbeidsloon en BTW zit je dus op 500 nog wat euro voor een auto uit …
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 volger
- 0 antwoorden
- 229 weergaven
Ik heb een Cee'd SW van 2016 met H7 lampen vooraan. Op de keuring (België) kreeg ik de opmerking dat mijn lichten te zwak zijn. Deze keer goedgekeurd maar volgende keer zou ik daar problemen mee krijgen. Het viel me zelf eigenlijk ook al wel op dat ze weinig licht produceren. Ook al een paar keer eentje moeten vervangen. Het gaat om gewone H7 lampen. Iemand gelijkaardige problemen ? Iets typisch voor deze wagen/dit model ? Of ... kan iemand me een bepaald type lamp aanraden die meer licht geven en toch reglementair zijn ? Alvast bedankt.
Laatste antwoord door Chris Jansen, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Ik heb af en toe als ik weg rijdt dat heel de wagen schokt, met op komen koppeling. Auto heeft geen lekkage. Lijkt net of de koppelingsplaat blijft hangen. Motor loopt goed.
Laatste antwoord door Bundit, -
Cia ceed station 2012
door Wvk- 1 antwoord
- 243 weergaven
Hallo , mijn Kia Ceed Station uit 2012 heeft problemen met de deuren te openen of te sluiten met de afstandsbediening. Batterij van de sleutels zijn in orde. Storing zat volgens mijn monteur in het electronisch slot van de bestuurders zijde. Vervangen maar helaas nog niet opgelost . Nu blijven alle deuren open en de achterklep gesloten. Deuren reageren niet op de sleutel. Alleen de bestuurders deur kun je bedienen met de sleutel. Volgens de monteur is er een storing in de zekeringkast en moet deze door KIA vervangen worden. Heeft iemand een tip of advies voor dit probleem? Alvast bedankt
Laatste antwoord door ehombie, -
- 2 antwoorden
- 382 weergaven
Goedemorgen, Als het goed is krijg ik over 2 weken mijn nieuwe Kia Ceed SW Dynamic Plus line geleverd. Nu staat er op de site in de prijslijsten dat deze uitgerust is met het 12,3'' digitaal cluster scherm. Echter als ik de configurator open zie ik de 2 analoge klokken met een klein digitaal schermpje ertussen. Zijn er mensen die recent de dynamic plus line geleverd hebben gekregen? Die mij kunnen vertellen welke variant er nu geleverd wordt?
Laatste antwoord door Brian Boumans, -
- 18 antwoorden
- 8,1k weergaven
"Vaste prijzen: u weet dus waar u aan toe bent." Zo staat het op de site van KIA. Mijn Ceed SW 1.6 CVVT naar de dealer gebracht voor grote beurt. Extra kosten o.a 32 euro aan lampjes. Ook vervangen zijn o.a. bougies, luchtfilter, interieurfilter en motorolie. Bovenop dit alles wordt mij aangeraden de airco te laten reinigen a 70 euro (zie bijlage rekening bij bericht). Al met al tik ik aan het eind van de dag geen 280 (de 'vaste prijs' zoals die in de folder prijzen 1/3/13 staat) maar 579 ! euro af. Ook als je de airco en de lampjes er afhaalt wordt het echt geen 280 euro uit de folder. Tuurlijk, dit is mij halverwege de dag keurig telefonisch door d…
Laatste antwoord door Erasmus, -
- 0 antwoorden
- 350 weergaven
Ik heb 11-3 een Import Kia Ceed gekocht uit 2022 met toen 43k op de teller. De Bovag garage die het voor mij regelde heeft de 45km beurt gedaan voor afleveren. Zijn er meer die de Kia niet aangemeld krijgen ?
Laatste antwoord door bas frederix, -
- 9 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo allemaal😀 Ik heb een Kia Ceed uit 2015 met navigatie. Vandaag geprobeerd de navigatie te updaten maar de update liep vast op 83%. Vrij vlot ging het zowiezo niet aangezien ik 2u in de auto heb gezeten. Nu zodra je op nav of map klikt loopt het hele systeem vast. Geprobeerd met verschillende USB sticks, langzaam en snel op Fat32 geformateerd maar herkent nog alleen een mp3 file die vanuit de tool wordt gegenereerd. Iemand een idee? heb al weer spijt dat ik aan de update tool van Kia begonnen ben had beter google maps kunnen gebruiken voor wegen die nog niet bestonden maar wel super irritant. dit is de file vanaf de update…
Laatste antwoord door marty, -
- 0 antwoorden
- 422 weergaven
Goedendag, Weet iemand waar een digitaal werkplaatshandboek te verkrijgen is in het Engels of Nederlands? Tot nu toe alleen een Russische variant kunnen vinden. E.J. Broere
Laatste antwoord door E.J., -
- 0 antwoorden
- 573 weergaven
Hallo, Sinds gisteren in het bezit van een Kia Cee'd SW uit 2013. Er is alleen een probleem met het scherm. Als je op het scherm tikt word er regelmatig een knop die een stuk lager zit geselecteerd. Ik ben dit probleem al op veel forums tegen gekomen maar nog geen oplossing kunnen vinden. Ik hoop dat ik hier een antwoord kan vinden. E.J. Broere
Laatste antwoord door E.J., -
- 0 antwoorden
- 455 weergaven
Hallo, Gisteren trotse eigenaar geworden van mijn tweede C'eed sw. Van 2011 tot 2016 een C'eed sw 2010 model (BJ 11-2009) 2.0 cvvt gehad. Vermoed dat ex destijds wel hier op het forum heeft rondgehangen. Zag ook dat die auto nog steeds rondrijdt, dus wellicht 'hallo' aan de huidige eigenaar van deze auto. Nu heb ik mezelf een C'eed sw 1.6 gdi uit 2013 aangeschaft. Heerlijke auto. Flinke rit naar huis gemaakt. Er is alleen een puntje.... Het GPS signaal wijkt af van de locatie waar ik ben. Vanaf ophalen tot thuis klopt wel de afstand ongeveer die er tussen de punten zit, op de kaart gezien. Ik bevindt me alleen in Engeland ipv in Nederland op de …
Laatste antwoord door Fabiën Morra, -
- 1 antwoord
- 501 weergaven
Omdat ik deze Kia Ceed-2 pas heb, weet ik van verschillende mogelijkheden van deze auto nog niet veel. En....ik ben 84, wil alles weten en begrijpen. Nu weet ik intussen waarom er in de nacht een rood alarmlampje blijft knipperen. En iik snap dat het er overdag ook is, maar dan bijna onzichtbaar. Mijn vraag: als ik mijn auto een paar dagen niet gebruik, is het dan mogelijk dat mijn accu leeg is?
Laatste antwoord door Beos, -
- 6 antwoorden
- 2k weergaven
Sinds een tijdje trekt onze ceed niet erg lekker meer op. Het betreft een 1.6 benzine motor met een 6 bak uit 2012. Ik weet het de profielfoto is het oudere type. Ik kan deze alleen niet veranderen want dat moet achter de pc. Het is eigenlijk begonnen toen ik de bougies vervangen heb (waarvan bleek dat ze alle 4 lek waren). Ik dacht eerst dat de waardes misschien even aan moesten passen met de nieuwe bougies maar er veranderde niks. Ik heb toen het gasklephuis schoongemaakt en daar werd het eindelijk nog erger van. Omdat de kia dealer 100 euro vraagt alleen om de waardes te resetten heb ik dat nog niet gedaan, tevens omdat de computer het zelf zou moeten kunnen rege…
Laatste antwoord door DC KUPR, -
- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
Van de ceed wagon 1.6 uit 2017 van mijn dochter doet de bochtenverlichting het niet en het waarschuwingslampje brandt. De mistlampen, die daarvoor gebruikt worden, doen het bij inschakelen wel. Iemand enig idee waar ik dat zoeken moet?? Groet Bert
Laatste antwoord door BertV, -
- 0 antwoorden
- 432 weergaven
Weet iemand wat het kost om 2 nieuwe sideskirts te spuiten in originele kleur kleurnummer BE. Gt Line 2017 grijs. Skirts zijn nu in piano Black. Regio zuid Holland
Laatste antwoord door Erik-Jan, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Goededag, Ik ben sinds kort in het bezit van een kia ceed sw uit 2013. De achteruit rij camera werkt helaas niet. Dit wist ik bij de koop al alleen de beste man vroeg €500 bij het laten repareren. Omdat ik best handig ben in dat soort dingen besloten om het zelf te doen.. dus vandaag op onderzoek uitgegaan alleen kom ik er niet echt uit. Hij geeft namelijk helemaal geen beeld bij het in zijn achteruit zetten. Op de draden van de camera die op de radio zitten geen spanning, bij de achterklep op de rode draad wel spanning maar de andere 3 helemaal niets. Dus ook geen achteruitrij signaal. iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Misschien toch nog ergens een …
Laatste antwoord door Scheur1990, -
- 0 antwoorden
- 580 weergaven
Sinds een paar maanden heb ik telkens problemen met mijn startonderbreker, ben daarvoor ook al bij de garage geweest, ze hebben m ook gereset en hij deed t daarna ook weer maar nu pakt ie m weet niet als ik m na het starten weer uitzet en dan weer start blokkeert deze… waar kan dit aan liggen?!! Wie heeft ook zoiets meegemaakt..
Laatste antwoord door Mace, -
- 0 antwoorden
- 576 weergaven
Goeieavond, Sinds vandaag is aan de rechterkant van de deur de speaker opgeblazen! ik wil dit graag vervangen, maar weet iemand hoeveel dit kan kosten? De speaker en laten inbouwen(zelf geen verstand van dit soort dingen) -Mahmoud
Laatste antwoord door Mahmoud Abo Kanj,