Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Derrek

Leden
  • Aantal Items

    1669
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

  • Dagen Gewonnen

    129

Alles dat geplaatst werd door Derrek

  1. Ben je er wel eens geweest? Overal ruime plekken waar je zo je deur open kunt doen zonder je buurman te raken. En parkeermeters? Nooit van gehoord...
  2. Ik ga naar Amerika.
  3. Als je bijv. een Fiat 500 ziet (hen nieuwe type) dan worden volgens mij vanaf de fabriek de parkeerlichten simpelweg als DRL's gebruikt. Ze branden nl. standaard altijd en zonder achterlichten. Het zijn geen LED's maar gewone gloeilampjes. (wettelijk hoeven de DRL's ook geen LED's te zijn). Ik weet niet of ze ook zwakker gaan branden als je de dimlichten (en dus de achterlichten) aan zet. Volgens de APK keur zou dat moeten. Maar ik zie dan geen problemen om de stadlichten te vervangen door DRL's die zwakker gaan branden als je dim- of grootlicht voert.
  4. Stadslichten bestaan officieel niet meer! Dat was vroeger. Ze mogen tijdens het rijden ook nooit alleen gevoerd worden; alleen samen met dim- of grootlicht. "Stadslichten" heten tegenwoordig officieel "parkeerlichten" en mogen dan ook allen gevoerd worden in stilstand (parkeren dus). Sinds 1 januari zijn bij nieuw ontworpen modellen dagrijverlichtingslampen verplicht. Dit zijn meestal LED lampen. Deze zijn feller en moeten altijd branden tijdens rijden tenzij er dim- of grootlicht gevoerd wordt. Dan moeten ze of uitgaan of zwakker gaan branden. Een en ander wordt vermeld in het schrijven "APK keurmeester nr. 53 van juni 2011". Ik heb het in pdf, maar het bestand is 740 kb groot en kan het dus niet in dit forum uploaden.
  5. Stuur de directie van de dealer een brief met een uiterste termijn waarop het probleem verholpen moet zijn van, bijvoorbeeld, 2 weken. Meldt dat, indien dat niet lukt, de wagen niet voldoet aan de verwachtingen die je eraan mag stellen en kun je juridisch de koop ontbinden (consumentenrecht). M.a.w. auto inleveren een 100% geld terug. Dan gaat het ineens allemaal veel sneller en kunnen ze waarschijnlijk plotseling de sensor wel even uit een voorraad auto lenen...
  6. Ik vind de poll niet duidelijk. Persoonlijk vind ik een dubbele demper maar met (twee) enkele uitlaatpijpen verreweg het mooiste.
  7. Helemaal mee eens! De Picanto is volgens de verbruiksmeter van Autoweek in de praktijk de zuinigste kwa benzineverbruik!! Alle ander (benzine)auto's verbruiken meer! Ik hoop dat jullie daar wat gelukkig mee worden!
  8. Helemaal eens! Verwijzen naar een ander merk benzine als de motor slecht loopt is een zoethoudertje. Het enige van belang is het minimale octaangetal en voor oudere auto's of er bijgelengt mag zijn met biobrandstof (ethanol) vanwege de afdichtingen. Maar elke moderne auto heeft van dat laatste geen last.
  9. Betekent dit dat de computer de spanningsregelaar aanstuurt om even met een hogere stroomsterkte de accu te laden als er wordt afgeremd op de motor? Dus als het ware de dynamo als snellader te gebruiken tijdens afremmen op de motor? Ik kende dit systeem niet, maar wel slim!
  10. Zit er een remgenerator in de Venga? Dat wist ik niet. Remgeneratoren zitten toch in elektrische (of hybride) auto's? De normale generator laadt de accu altijd bij zolang de motor draait, of dat nu door aanvoer van benzine komt of door afremmen p de motor. Als een accu slechter wordt (kan soms snel gebeuren en soms na langere tijd), heb ik de accu altijd vervangen door de zwaarste accu die er (fysiek) in past. De spanningsregelaar houdt de laadstroom toch onder controle dus het overbelast je generator niet en voor die paar tientjes meer heb je minder snel problemen.
  11. Hoeveel stickers wil je hebben?
  12. Derrek

    OBD II poort

    Weet iemand of de Kia Rio 2012 een diagnose OBD II poort heeft? In Duitsland zijn hiervoor checkers te koop waar je foutmeldingen kunt uitlezen (en resetten). Voor alle auto's met benzinemotoren vanaf 2000 met zo'n poort geschikt.
  13. Ben zeer tevreden over de Kia Rio. Echter wat ik lastig vind, is dat het Bluetooth systeem (althans bij mij) niet automatisch verbinding maakt met de GSM van de berijder die op dat moment in bereik is. Ik moet dat dan handmatig kiezen (NAVI optie) We rijden met meerdere in de auto en heb de GSM’s van alle berijders ingeprogrammeerd in het BlueTooth systeem. Als nu een andere berijder (met een andere telefoon natuurlijk) de auto gebruikt, dan blijft het bluetoothsysteem de GSM van de vorige (ingestelde) berijder zoeken. Je moet dan telkens handmatig het Kia BlueToothssteen met je GSM verbinden. Dit is erg lastig en als het vergeet en je wordt gebeld, dan werkt het BlueTooth systeem niet met louw telefoon. We waren een goedkoop Parrot BlueToothsetje gewend, en die pakt wel automatisch de telefoon van een andere berijder. Kan iemand vertellen of dit ook bij de Rio moet kunnen?
  14. Ook geen problemen met de Rio hoor (4 maanden, 5000 km) en zeer tevreden. Is eigenlijk steeds lekkerder gaan rijden! Wel zal ik de cruisecontrol nog even laten updaten, maar dat kun je niet onder problemen laten vallen, maar onder verbeteringen.
  15. Kia Ceed - (2007 tot 2012) Steek: 5x114 - ET: ~45 - NG: 67.10 Aanbevolen bandenmaat: 205/55 R16 Kia Ceed JD - (2012 tot nu) Steek: 5x114 - ET: ~45 - NG: 67.10 Aanbevolen bandenmaat: 225/45 R17 Gegevens van online-velgen.nl.
  16. Dat is ook de grootste uitdaging voor dit project. Ik heb wel de typenummers, maar ook de Kia dealers hebben geen losse connectoren. Als alternatief zal ik extra universele connectors moeten gaan gebruiken en die tussen de bedrading zetten zodat het terug te pluggen is. Maar dan is de zaak niet meer helemaal origineel.
  17. Hej, Blackviper. Op LED gebied nog geen nieuws. Helaas. Maar ik geeft het (nog) niet op en ga het na de vakantie nog eens proberen. Want als het lukt, dan is het wel bijzonder.
  18. Dat is ongeveer waar ik mee bezig ben. Ik wil een eenvoudig stekkerbaar setje maken zonder solderen of knippen in de originele bedrading. Kun je het eventueel ook eenvoudig terug origineel maken. Het schema heb ik klaar. De basis is hetzelfde, met twee relaitjes. Maar de aansturing is anders. Het wordt dan een setje waarbij de spiegels inklappen als de inklapschakelaar aan staat (in de winter kun je hem dan uitzetten) EN de deur vergrendeld wordt. En weer terugklapt zodra je de deur ontgrendelt (met je aftandsbediening of de sleutel). De zoektocht naar de juiste passende stekkertjes in de deur is echter het moeilijkste. Dat is me nog steeds niet gelukt.
  19. Ik ben zelf een huisdier...
  20. Een juist antwoord!
  21. 1:19 is een mooi praktijk gemiddelde!
  22. Ik (waarschijnlijk) ook. En misschien kunnen we dan de auto van Theomonica zien, horen en er er eens in rijden?
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...