-
Aantal Items
1669 -
Registratie Datum
-
Laatst Bezocht
-
Dagen Gewonnen
129
Inhoud Type
Profielen
Forums
Evenementen
Blogs
Garage
Ideas
Alles dat geplaatst werd door Derrek
-
Ik ga een dodehoek camera installeren. Er komt een mini-cameraatje onder de rechterbuitenspiegel en een 5” monitor binnen op de blinde plaat voor de spiegel. Althans, dat is de bedoeling. Als er geen geschakelde +12Volt in de deur zit dan ga ik mss de monitor in de hoek op het dashboard plaatsen. Daarvoor moeten dan wel extra kabels naar het portier getrokken worden. Als camera en monitor echter aan het portier gemonteerd kunnen worden dan is dat veel makkelijker. Ik zie wel. Het is altijd moeilijk om bij rechts afslaan fietsers goed te zien aankomen, zeker als er een medepassagier naast je zit. Het cameraatje heeft een hoek van 170 graden zodat alles goed op de monitor te zien moet zijn. Denk dat ik dit weekend ga hobbyen en zal wel foto’s plaatsen als het geïnstalleerd is.
- 6 antwoorden
-
- elektrisch
- schema
-
(en 1 meer)
Getagd met:
-
Hallo, Ik ben op zoek naar een elektrisch schema van de Kia Niro (2018) en in het bijzonder het schema van de bedrading in het rechter portier (passagier). Ik zoek feitelijk in het portier een achter het contact geschakelde 12 Volt draad (vaak oranje of rood) maar weet niet of er wel een geschakelde 12 volt draad in het portier aanwezig is.
- 6 antwoorden
-
- elektrisch
- schema
-
(en 1 meer)
Getagd met:
-
Een waardebon voor een tientje? Ik zou dat opvatten als een belediging. Je hebt gewoon recht om de koop te ontbinden met volledige teruggave van het gehele aankoopbedrag inclusief eventuele kosten. Het ding voldoet niet aan de verwachtingen se je als consument mag verwachten. Het werkt gewoon niet! En ze hebben de kans gehad om het werkend te krijgen maar dat is ze niet gelukt. Dan kun je net zo goed een dashcam kopen bij Alibaba. Veel goedkoper en die werken wel!
-
Ik heb zelf een dashcam van Alibaba en daarvan het stroomverbruik even gemeten. Deze verbruikt in stand-by 135 mA oftewel 1,62 Watt. Mijn accu is 52 Ah. Dat is theoretisch voldoende voor 385 uur standby oftewel 16 dagen. Stel een maximale ontlading van 50% dan blijven er 8 parkeerdagen over. Zo’n dashcam kun je dus wel gebruiken voor een dagje parkeren ion de stad, maar blijkbaar niet voor lange termijn parkeren.
-
Ter aanvulling, ik heb nog even opgevraagd en er zijn geen lidmaatschapskosten verbonden aan deze tracker. Om de locatie via de app te kunnen volgen heeft de tracker wel toegang tot internet nodig. Bij gemiddeld gebruik zal de tracker 10-15 MB data per maand verbruiken. Hiervoor kun je bijvoorbeeld een sim only GSM kaartje nemen van Simpel voor € 2,50 per maand. Daarvoor heb je dan 250 Mbyte en dat is dus meer dan voldoende.
-
Ik gebruik al (5) jaren een GPS tracker met een eigen ingebouwde accu. Deze staat achter het contact en verbruikt dus geen stroom als de Niro uit staat. De ingebouwde accu heeft een stanby tijd van 90 dagen. De tracker heeft een sterke magneet en je “plakt” hem eenvoudig ergens onzichtbaar op het metaal. Heb er een optionele losse uitwendige GPS antenne en GSM antenne bij. Met een prepaid kaartje van Simpel bel je het nummer en dan stuurt de tracker per SMS een link met coordinaten voor Google maps. Als de wagen in beweging komt met contact uit dan stuurt de tracker de link automatisch. Er zijn nog meer opties zoals zone instelling, route terugkijken etc. En ook live tracking is mogelijk met een app. Dit (oude) model is niet meer verkrijgbaar maar dit is de opvolger.
-
Er wordt ook nergens zo zwaar overdreven (lees gelogen) als het verbruik en de snelheid van auto's. De fabrikanten, de importeurs en de verkopers van dealers voorop. Niet te vergeten de media inclusief de autobladen, ANWB.... En we trappen er allemaal in, (of toch niet?)
-
In ieder geval is de KIW nu niet meer een reden om het onderhoud bij een dealer uit te laten voeren. Ook de meeste onafhankelijke garages of ex-Kia dealers bieden een gratis Internationale pechhelpservice al je daar het onderhoud laat doen.
- 27 antwoorden
-
- prijsverhoging
- verlengen
-
(en 6 meer)
Getagd met:
-
Weet je dat heel zeker? Bij een ISO stekkeraansluiting voor bijvoorbeeld een autoradio is juist geel constante voeding en rood de geschakelde 12Volt..............
-
Toch wel droevig van de importeur KMNL dat ze de dealer en indirect de klant zo in de kou laten staan. Een maand….. Je kunt mss naar de dealer van GSM gaan. Die gebruikt blijkbaar donorauto's waar ze de onderdelen uithalen om te gebruiken bij reparaties. Zit vast nog wel zo’n zekeringkast in:
-
Inderdaad een opmerkelijk verhaal. Het lijkt er op dat de dealer het ook niet helemaal begrijpt waar het probleem zit en dan maar pragmatisch te werk gaat. Op zich wel weer goed van de dealer om de klant zo goed als hij kan te helpen. Overigens krijgen dealer bij garantieproblemen een (vast doorgaans niet dekkend) bedrag betaald door de importeur voor de werkzaamheden onder garantie en de gebruikte onderdelen vergoed. Juridisch kan een dealer alleen garantie weigeren als ze kunnen bewijzen dat het probleem veroorzaakt wordt door gebrekkig onderhoud (grove schuld van de consument).
-
Nee hoor. Laat je niets wijsmaken. Dat is alleen als de garage kan bewijzen dat het defect veroorzaakt wordt door geen of slecht onderhoud (dus niet andersom). Zo niet dan geldt gewoon de garantie op de auto en het defect.
-
Ik had begrepen (maar kan het dus mis hebben) dat er in de nieuwere modellen van de Nioro Hybrid geen afzonderlijke startaccu meer zat maar de benodigde start- en boardenergie werd opgewekt middels een inverter vanuit de (hoogspannings) hybride accu. Bij mijn oude model zit de startaccu in een hoekje van de kofferbak, toch wat eenvoudiger te wisselen. Ik heb ook problemen gehad met de startaccu en deze meteen vervangen door een (Duitse) Varta. Veel goedkoper (1/3 van de prijs) dan de accu die de importeur levert en blijkbaar met de boot uit Korea moet komen. Dan begrijp ik ook dat de “originele” accu’s zo ontzettend duur zijn. En belangrijker, nooit problemen meer gehad.
-
Het is zowiezo op zijn minst twijfelachtig om als berijder te kunnen bepalen dat het ene type band minder verbruikt dan een ander type (of merk). Om dat enigszins te kunnen bepalen heb je toch echt professionele vergelijkende goede metingen voor nodig. Ligt het aan iets minder snelheid, iets minder tegenwind, wat minder remmen, iets minder snel optrekken, de buitentemperatuur, de luchtvochtigheid, etc. Allemaal aspecten die meer of minder meetellen bij het verbruik. Ja, en de banden…. Hoe kun je dan bepalen dat de banden de rede zijn dat je zuinig rijdt? Omdat de fabrikant dit beweert? Maar het is natuurlijk wel fijn het “gevoel” te hebben dat je zuinig(er) rijdt.
-
"Zegt Michelin"......
-
Ik heb werkelijk geen idee waar die foto vandaan komt. Op mijn laptop zie ik de foto ook niet en ik heb hem ook niet geplaatst. Ik heb niet eens een grijze auto; nooit gehad ook. Ik zie dat je vanaf je mobiel werkt. Tapatalk?
-
Ben mss niet helemaal duidelijk geweest. Het verschil in remweg vanaf 100 km/uur tussen de zomerband of de CrossClimate is volgens de testen in Autoweek 0,7 meter oftewel 70 cm. Het verschil in remweg met de CrossClimate bij 100 km/uur of 99 km/uur is 77,6 cm. (Dit is te berekenen na het uitrekenen van de remvertraging bij 100 km/uur en de remafstand van 39 meter en vervolgens de remafstand te berekenen bij 99 km/uur bij diezelfde remvertraging). Met andere woorden, je kunt in de zomer veiliger 99 km/uur rijden met CrossClimates dan 100 km/uur met zomerbanden. Rijd je bijvoorbeeld 95 km/uur dan is de remafstand 35,2 meter; een verschil van 3,8 meter. Bij 110 km/uur is de remafstand 47,19 m. oftewel ben je 8,19 meter verder. Dit om 70 cm. te relativeren. Als iemand geïnteresseerd is in de berekeningen dan hoor ik dat wel.
-
Mis ik iets of is dit humor?
-
In de Autoweek staat deze week een nieuwe en vrij uitgebreide test van 4-seizoen banden. Conclusie: “Na uitgebreide veiligheidstests te hebben uitgevoerd kunnen we stellen dat vierseizoenbanden inderdaad voor voldoende veiligheid zorgen. In de 40 jaar tijd na hun introductie zijn vierseizoenbanden uitgegroeid tot een veilig en betaalbaar alternatief.” Zo zijn er in de test vierseizoenbanden die een kortere remweg hebben bij nat wegdek (komt toch meer voor in Nederland dan sneeuw) dan de gemiddelde zomerband en winterband. Bij droog wegdek is de remafstand van een zomerband doorgaans het kortste. Zo is het verschil met “mijn” CrossClilmates bij 100 km/uur 70 cm. Bedenk dat als ik geen 100 km/uur rijd maar “slechts” 99 km/uur, dan is de remafstand al 77,6 cm. korter. Dit om aan te geven dat1 km/uur aanpassen van de snelheid al een groter effect heeft dan het verschil in type banden. En 1 km/uur is niet fatsoenlijk af te lezen waarbij een moderne snelheidsmeter gemiddeld 4 tot 8 km/uur afwijkt (en dat is al heel wat beter dan de oude analoge meters…). Mss iets om te relativeren.
-
Beste leden, Ik ben erop attent gemaakt door een attente Kia-rijder dat hij zomaar in “Mijn Kia” kon komen en ook alle gegeven kon aanpassen (inclusief inlognaam, wachtwoord), oftewel er zit een veiligheidslek in bij Kia motors Nederland. Hij heeft dit gemeld bij KMNL. Er staan ook prive gegevens in het systeem en elk datalek moet wettelijk gemeld worden bij de Autoriteit Persoonsgegevens die er dan op toeziet dat er juist mee omgegaan wordt en goed wordt opgelost. Dit geldt zowel voor overheidsinstanties als particuliere bedrijven. Kia heeft het datalek inderdaad toegegeven maar niet gemeld bij de APG omdat Kia zelf vind dat het slechts een “klein lek” betreft en niet nodig vind. Ik begrijp dat Kia dit liever onder de pet wil houden, maar een lek is een lek en wat verstaat Kia onder klein? Hoe dan ook het is heel goed mogelijk dat niet alleen mijn gegevens bij Kia op straat zijn komen te liggen maar ook van andere Kia Family Card Club leden. Dus als je vreemde dingen tegenkomt dan weet je waardoor dit kan komen. Ik heb nu een brief van Kia ontvangen. Ik dacht vast en excuus of uitleg, maar er zat een nieuwe KiaClubCard in en ik ben weer opnieuw welkom geheten bij de Club van Family Card houders. Daarbij een foldertje waarin wordt aangegeven dat de voordelen onder andere de Kia Internationale Wegenhulpgarantie ter warde van € 100,- (was dat niet vroeger? Nu heb je allen de uitgeklede versie en moet je zelf extra bijbetalen tot die € 100,-), een gratis deelname aan de Kia testdag ter waarde van 19,95 (om je naar de showroom te lokken zodat ze je een nieuwe auto kunnen verkopen…) en een gratis ViaKia magazine (een reclameboekje van Kia…) die een “waarde” van € 4,95 wordt toegekend. Ik maak er maar wat hilarisch over want ze doen dit allemaal. En ik ben best tevreden over mijn Kia. Kia maakt heel fijne, goede en betrouwbare auto’s en ook met de dealers heb ik goede ervaring. Nu moet KNML dat niveau nog zien te halen.
-
De ene all season is de andere niet. En de ene zomerband ook de andere niet. Ik denk niet dat iemand zijn eigen banden serieus op grip kan beoordelen. Onze kennis komt doorgaans niet uit eigen ervaring tussen verschillende soorten, typen en merken maar slechts uit één type/merk dat we zelf hebben en uit wat we in de media lezen: Testen en psychologische reclameboodschappen dus. Ik ben jaren geleden al overgestapt van zomer-winterbande naar all seasons (Michelin CC) om gemak en kosten (setje extra velgen met TPMS-sensoren, 2xwisselen per jaar) en ben in al die tijd en honderdduizenden kilometers lang nog nooit tegen een boom gereden, niet uit de bocht gevlogen, niet op een voorganger geknald….
-
Met die banden, Micheling CrossClimate, heb ik er nu 62.000 km opzitten met de Niro Hybrid. Deze banden zijn dus geen specifiek probleem in combinatie met de Niro. We hebben ze overigens ook om de Rio (zoon), Picanto (dochter) en een Peugeot 107 (vriendin) liggen. Als de dealer denkt dat het aan de banden ligt, dan zeker niet aan alle vier de banden. En als er één van de banden niet goed zou zijn, heeft de dealer dan al eens de wielen statisch en dynamisch gebalanceerd en de wielen al eens gewisseld (van voor naar achter)? Dan moet er toch verschil te merken zijn.
-
Nu nog zo'n test met een Kia.