Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

bigwade

Leden
  • Aantal Items

    11027
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

  • Dagen Gewonnen

    218

Alles dat geplaatst werd door bigwade

  1. bigwade

    Werking ISG systeem

    Multi-merk dealer AHZ ? staat ook niet zo heel erg goed bekend, dacht ik. Kun je Kia als merk niet kwalijk nemen, toch ? Cee'd is 1 van de beste auto's in zijn klasse volgens DE testen……. Direct andere dealer zoeken..
  2. bigwade

    De AUW-gurk

    Dames heren, even algemeen. Er zijn nieuwe leden die lid worden enkel en alleen om grieven en of tekortkomingen van hun auto te plaatsen. De zogenaamde zure postings. Inmiddels is de zure bom, de azijn_award, de AUW-gurk in het leven geroepen. Voor het eerst toegekend aan kinee in posting http://www.kiaclub.n...dpost__p__60563 linken lukt niet maar het gaat in die draad om bericht 559 kinee, chapeau ! Aangezien dit forum een algemeen forum is en ik beslist niet de auw-gurkbaas ben/wil zijn, geef ik iedereen de mogelijkheid de trofee toe te kennen, indien nodig. Wees zorgvuldig…….. kopieer http://tinyurl.com/3v6xxxu en zet het tussen de img tags (van images)
  3. Ja dat kan, maar automaat hè, ben (was) gewend aan schakelen met het gas.. daar moet je voor de SP3 soms wel heel diep voor trappen, en dat kan soms bij effe vlot inhalen lastig zijn. Maar zoals je zegt tikkie naar links en 2 naar beneden doet het ook. Gas reageert dan alleen een beetje gek, auto gaat dan bij minder juist harder. Zal allemaal wel milieu zijn. Kalm cruisen gaat iig prima.
  4. Betrouwbaarheid ? Waarom zou je daar aan twijfelen ? Mijn vorige SP2 was na 42K nog geheel fris, zonder kraak, en onze i10 van moederbedrijf Joendaai doet ook gewoon wat het moet doen, rijden. (3jr/45K, geen dingen) Heb er met, maar ook zonder die garantie echt vertrouwen in hoor. Ik heb tijdens de stuurmodificatie een tijdje onder de auto mogen vertoeven en dan zie je hoe zorgvuldig/doordacht alles in elkaar zit. Echt heel anders dan bij mijn eerdere merken, en dan met name Chrysler. Tja Sturen en Stoelen dat zijn de echte minpunten en daarnaast het wonderlijke gedrag van de automaat op de 2.0B (als een gek naar de 6 en er moeilijk weer uit te krijgen bij inhalen) Dat laatste is trappen met het gas, de stoel kan een andere worden, maar het sturen is een echte Kia kwestie. Ik heb EN de laatste stuur update EN de hardware modificatie maar het is gewoon nog niet goed. Heb er ondanks dat alle vertrouwen in dat het goed komt. Volgens plan wordt de auto over ca 4,5 jr "ingerolen*" met ca 150000km op de teller. Beurten om de 30K, geen oliewissels tussendoor. Plan hè.. Kan ook zomaar anders worden... *ingerolen is een KIA forum woord uit ca dec 2009, komt ergens uit West Brabant........
  5. Goed man.. Ga ik je vertellen dat je een enorme meevaller hebt. Vanwege je eerste bericht op dit forum met een zuurgraad beneden peil, zonder je even normaal voor te stellen, krijg je de eerste ECHTE officiële AUW-gurk award op dit forum. Veel plezier ermee... zie ook http://www.kiaclub.nl/topic/7015-nieuwe-kia-sportage-2011-met-problemen-carkit/page__view__findpost__p__60411 en http://www.kiaclub.nl/topic/7015-nieuwe-kia-sportage-2011-met-problemen-carkit/page__view__findpost__p__60368
  6. Kan zomaar.. ben nu wel benieuwd naar reactie van kiasportage-munstergeleen
  7. Want ?? de AUW-gurk is nog niet toegekend hoor.... Het gaat mij hier om. Voor 95% is een auto vooral gemaakt om te rijden. Die laatste 5% zijn gadgets ala telecom/navi en meer. Nou zijn er weinig klachten w.b. die 95%, (buiten het sturen van de SP3) De klachten over die laatste 5% zijn echt enorm. Waar gaat het dan over, vraag ik me af. Wat kun je verwachten, wat kan je zelf doen en wat ga je claimen en wat neem je voor lief.......dat werk....... Van "ik heb er voor betaald dus alles moet het doen, ook al weet ik niet dat het er in zit" krijg ik iig jeuk. grtz!
  8. Dat laatste zit vast knor Ik ga hier toch nog even op reageren. Als bellen tijdens het rijden je core business is ga je dat van te voren regelen. Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat jouw fancy mobieltje het tiptop doet op een bij levering reeds verouderde radio. (zoek hier ook maar eens op fabrieks navi) Die Parrot had meneer gewoon over kunnen laten bouwen. Er staan hier genoeg berichten over toestellen met communicatie problemen. Dat is geen Kia probleem maar een algemeen probleem. Mobieltjes techniek gaan nou eenmaal sneller dan die van de radio's.. Kia heeft bij mijn weten een lijst met toestellen die wel goed werken. Als je er willens en wetens op gaat gokken dat je mobiel het doet op de fabrieks radio en je hebt dat ding nodig voor je werk dan ben je in mijn ogen niet goed bezig. Als dan in het 1e bericht van meneer op dit forum het woord rechtsbijstand staat krijg ik overal jeuk en vlekken. Meneer wil namelijk geen oplossing maar een claim. Dan denk ik , wees een grote vent, schroef er alsnog een Parrot van een paar tientjes in en klaar. Als gebaar van goede wil neem ik het woord Zeiksnor terug. De Azijn Troffee is klaar en heet AUW-gurk, de zure bom. Waarvan Akte.
  9. wit is cheap en zo 2006........
  10. "Wordt dit een rechtsbijstand gevalletje?" U is een echte zeiksnor, vooral als dit je binnenkomer is. Telefooncel of auto gekocht ? BAH. Ik ga op zoek naar een vorm van AzijnTroffee voor dit soort postings. Misschien kunnen ontwerpers helpen met het design
  11. bigwade

    Forum

    Kia forum.. Doe je daar aan mee ? De meeste bezoekers niet. Vooral lezen. Dat is jammer. Ook leden haken af. Hoe komt dat ? Ik heb geen idee. RaadjePlaatje wat voor iedere autoliefhebber iets leuks zou moeten zijn werkt NIET bij de forum bezoekers. Het lijkt er op dat mensen hun grieven posten, wat brallen en weg zijn. Ik heb diverse dingen geprobeerd maar daar wordt niet op gereageerd., zoals de oudste rijdende Kia op dit forum en meer…… Zou het heel aardig vinden als anderen de boel eens proberen op te trekken. Ik haak effe af. grtz!
  12. Even heel erg off topic. Doen Belgen nooit een spatie na een komma ? Vergroot de leesbaarheid enorm. Is me al vaker opgevallen.
  13. bigwade

    Afscheid

    Rio-man/Bryan. Hoed af voor je bijdragen hier. En een ander merk is geen reden om weg te gaan hoor……. Kunnen we/ze/hullie hier ook van leren, HAHA! Succes met je plannen en ik hoop oprecht dat het je het gaat lukken.
  14. bigwade

    Nieuwe Picanto op komst?

    Fotoooooooooooooooo's
  15. bevlogen kilometers........(stuur-update gehad ??.. ) Maar eh, TAART, dan dus, toch maar weer even en zo.. @Kialoog:
  16. Prachtvolle term. Meestal lees ik "veilige" km. Daar krijg ik altijd wat jeuk van. Deze is leuk.. Ga straks via andere compu toch taart doen..
  17. Gezien Willem, maar niet hoe je aan deze bijzondere auto bent gekomen. Laat hier es even wat weten Heeft iemand al een service/instructieboekje als PDF ?
  18. bigwade

    Zwaaien

    Dat heb ik ook al een paar keer mee gemaakt, best grappig Zwaai zelfs terug, HAHA !
  19. bigwade

    2.0GDI

    Geen geld, maar het zou mij meer om het motorblok/turbo gaan Die is vast geen 180 euro.. En dan de vraag zou het kunnen en kosten...
  20. Ja en het is 's avonds kouder dan buiten.........
  21. Dames heren ik ga stoppen met taart....... Hé chrichri........... VAN HARTE !
  22. Karre wielen op een witte, BAH!. Ik zeg even niks.
  23. Tegeltje.........
  24. bigwade

    2.0GDI

    Zou het kunnen, zou het kosten en wat zijn de alternatieven..HAHA!
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...