picafan Geplaatst 13 Januari, 2014 Delen Geplaatst 13 Januari, 2014 Ik zal het anders verwoorden... Het schakelen van zijn 1 naar 2 gaat niet lekker. Is niet te vergelijken van 2 naar 3, 3 naar 4 en hoger Het lijkt wel dat in de bak een knikje zit waardoor ik hem niet snel naar me toe kan trekken. Gevoelsmatig zet ik hem vaak in zijn vrij en vanuit Zijn vrije stand in de 2. Zo lijkt het mij safer. Is het bij jullie wel in alle versnellingen even soepel en vooral van zijn 1 naar 2?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
SHEDAI Geplaatst 14 Januari, 2014 Delen Geplaatst 14 Januari, 2014 Weet niet maar ik vind de versnellingsbak van de picanto toch niks aan. Maar dat komt ook wel doordat ik zelf met een dsg rijd. Maar me vrouw is zeer te tevreden ook over het schakelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
fonzie Geplaatst 14 Januari, 2014 Delen Geplaatst 14 Januari, 2014 Ik zal het anders verwoorden... Het schakelen van zijn 1 naar 2 gaat niet lekker. Is niet te vergelijken van 2 naar 3, 3 naar 4 en hoger Het lijkt wel dat in de bak een knikje zit waardoor ik hem niet snel naar me toe kan trekken. Gevoelsmatig zet ik hem vaak in zijn vrij en vanuit Zijn vrije stand in de 2. Zo lijkt het mij safer. Is het bij jullie wel in alle versnellingen even soepel en vooral van zijn 1 naar 2?? Ik vind mijn Picanto 1.2 uitermate soepel schakelen. Je vliegt door alle versnellingen. Ik houd er wel van af en toe als de motor goed warm is , eens flink door te trekken in de versnellingen. b.v. tot zo'n 100 km p /uur in zijn 3. ( Sla de 4 vaak over ). Houdt de motor een beetje pittig. ! Kijk ook nooit op de BC. en de schakelindicator moet uit van mijn vrouw. Wordt ze gek van, zegt ze ! Dat houdt autorijden met zo'n klein karretje leuk ! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Creative Name Geplaatst 14 Januari, 2014 Delen Geplaatst 14 Januari, 2014 Ik zal het anders verwoorden... Het schakelen van zijn 1 naar 2 gaat niet lekker. Is niet te vergelijken van 2 naar 3, 3 naar 4 en hoger Het lijkt wel dat in de bak een knikje zit waardoor ik hem niet snel naar me toe kan trekken. Gevoelsmatig zet ik hem vaak in zijn vrij en vanuit Zijn vrije stand in de 2. Zo lijkt het mij safer. Is het bij jullie wel in alle versnellingen even soepel en vooral van zijn 1 naar 2?? Een Picanto heeft een ongesynchroniseerde versnellingsbak, dat heeft als voordeel dat er veel minder kapot gaat, de bak minder onderhoudsgevoelig is maar vooral ook lichter. Nadeel is het bekende knarsen als je in z'n achteruit wil en inderdaad het slecht in z'n 2e versnelling willen, vooral bij hogere toeren. Toch is dat echt een kwestie van afstellen, ik zou hier ook zeker mee terug gaan naar je dealer. Vaak is het de koppeling die net niet helemaal vrij komt en zal je koppelingskabel vervangen moeten worden (afstellen van de bak doe je met een nieuwe kabel). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
fonzie Geplaatst 14 Januari, 2014 Delen Geplaatst 14 Januari, 2014 Een Picanto heeft een ongesynchroniseerde versnellingsbak, dat heeft als voordeel dat er veel minder kapot gaat, de bak minder onderhoudsgevoelig is maar vooral ook lichter. Nadeel is het bekende knarsen als je in z'n achteruit wil en inderdaad het slecht in z'n 2e versnelling willen, vooral bij hogere toeren. Toch is dat echt een kwestie van afstellen, ik zou hier ook zeker mee terug gaan naar je dealer. Vaak is het de koppeling die net niet helemaal vrij komt en zal je koppelingskabel vervangen moeten worden (afstellen van de bak doe je met een nieuwe kabel). Volgens mij hebben alle auto's na ongeveer 1960 een gesynchroniseerde versnellingsbak. Anders moet je steeds "dubbelclutchen ". Hoeft geen nieuwe koppelingskabel in. Kan versteld worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Creative Name Geplaatst 14 Januari, 2014 Delen Geplaatst 14 Januari, 2014 Kan wel maar een Picanto dus niet, puur vanwege het minder gevoelig zijn voor onderhoud. En afstellen doe je altijd met een nieuwe kabel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
picafan Geplaatst 15 Januari, 2014 Topic Starter Delen Geplaatst 15 Januari, 2014 Bij de dealer geweest. Volgens hun zijn er bekende problemen bij de Picantos en moeten de kabels vervangen worden. Op mijn kenteken kon hij niets vinden. Bij de volgende beurt wordt het meegenomen. > Als je stilstaat en je schakelt door dat ding dan merk je dat het soepel gaat.Als je hoge toeren maakt (meestal als je optrekt in zijn 1) dan gaat hij ineens niet makkelijk in zijn 2. Ik laat het nog wel weten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
John Kanon Geplaatst 15 Januari, 2014 Delen Geplaatst 15 Januari, 2014 Hoge toeren in zijn 1? Mij is tijdens rijles geleerd dat de 1e versnelling alleen bedoeld is om de auto in beweging te zetten. Heb ook 1 keer getest hoe dat ging met toeren maken in zijn 1 en 2. Auto maakte het geluid van een varken in het slachthuis,dat doen we dus maar niet weer. Is auto gewoon niet voor gemaakt. In zijn 3 kun je rustig planken en doortrekken,maar in zijn 1 en 2 vind ie dat niet leuk,althans die van mij. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Creative Name Geplaatst 15 Januari, 2014 Delen Geplaatst 15 Januari, 2014 Ik weet niet of je een 3 of een 4 cilinder hebt maar die van ons (1.0) loopt echt soepel het rood in met z'n eerste 4 versnellingen, dat blokje is juist gemaakt om ver door te kunnen trekken. Kijk maar bij hoeveel toeren je max Kw/Nm vrijkomt in je instructieboekje… Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
picafan Geplaatst 15 Januari, 2014 Topic Starter Delen Geplaatst 15 Januari, 2014 Hoge toeren in zijn 1? Mij is tijdens rijles geleerd dat de 1e versnelling alleen bedoeld is om de auto in beweging te zetten. Heb ook 1 keer getest hoe dat ging met toeren maken in zijn 1 en 2. Auto maakte het geluid van een varken in het slachthuis,dat doen we dus maar niet weer. Is auto gewoon niet voor gemaakt. In zijn 3 kun je rustig planken en doortrekken,maar in zijn 1 en 2 vind ie dat niet leuk,althans die van mij. duidelijk. Ik ben ook niet echt van dat optrekken, ik bedoel gewoon normaal laten opkomen in zijn 1. Dan maak je sowieso wat toeren 2000-2500 en hierdoor hij niet makkelijk in zijn 2 gaat. Sta je stil dan gaat hij wel makkelijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
picafan Geplaatst 15 Januari, 2014 Topic Starter Delen Geplaatst 15 Januari, 2014 Ik weet niet of je een 3 of een 4 cilinder hebt maar die van ons (1.0) loopt echt soepel het rood in met z'n eerste 4 versnellingen, dat blokje is juist gemaakt om ver door te kunnen trekken. Kijk maar bij hoeveel toeren je max Kw/Nm vrijkomt in je instructieboekje… Ik heb een 1.2 dus 4 cilinder bouwjaar 2012 met geen 12000 op de teller. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Jack_z Geplaatst 15 Januari, 2014 Delen Geplaatst 15 Januari, 2014 je weet nou eenmaal dat een 1.0 of 1.2 motor niet echt een vermogen heeft waarvoor je aan de verkeerstoren toestemming hoef te vragen voor een "take off" ? toch 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Creative Name Geplaatst 15 Januari, 2014 Delen Geplaatst 15 Januari, 2014 Kia 1.2 Kappa NL specs: 85Pk bij 6000tpm, 118Nm bij 3500tpm. Dat motortje moet makkelijk in z'n eerste 4 versnellingen het rood aan kunnen tikken anders heb je echt je auto verkeerd ingereden, zowel de 1.0 als de 1.2 zijn echt puur hoge toeren machines… Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Creative Name Geplaatst 15 Januari, 2014 Delen Geplaatst 15 Januari, 2014 je weet nou eenmaal dat een 1.0 of 1.2 motor niet echt een vermogen heeft waarvoor je aan de verkeerstoren toestemming hoef te vragen voor een "take off" ? toch Niet? Vond het al zo raar dat ik Schiphol moet bellen elke keer als ik weg wil rijden, die KIA verkoper is echt een løl zeg 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
bigmac Geplaatst 15 Januari, 2014 Delen Geplaatst 15 Januari, 2014 Ik weet nu wel waarom Creative Name niet helemaal aan de fabrieksverbruikcijfers kan komen. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Jack_z Geplaatst 15 Januari, 2014 Delen Geplaatst 15 Januari, 2014 ja ik ook je moet je schoonmoeder niet slepen, die moet je de auto laten trekken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
John Kanon Geplaatst 16 Januari, 2014 Delen Geplaatst 16 Januari, 2014 Ik weet niet of je een 3 of een 4 cilinder hebt maar die van ons (1.0) loopt echt soepel het rood in met z'n eerste 4 versnellingen, dat blokje is juist gemaakt om ver door te kunnen trekken. Kijk maar bij hoeveel toeren je max Kw/Nm vrijkomt in je instructieboekje… Zal die van mij wel uit een andere fabriek komen,staat ook geen KIA op maar KAI. Met veel bombarie een auto in de markt zetten die erg zuinig moet zijn en dan bedoeld om ver door te trekken? Denk niet dat je veel medestanders hebt hier. Zal hem over 2 weken op vakantie in Winterberg wel eens wat uitgebreider testen,mits de sneeuw wegblijft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Ki'aad Geplaatst 16 Januari, 2014 Delen Geplaatst 16 Januari, 2014 Een Picanto heeft een ongesynchroniseerde versnellingsbak, dat heeft als voordeel dat er veel minder kapot gaat, de bak minder onderhoudsgevoelig is maar vooral ook lichter. Nadeel is het bekende knarsen als je in z'n achteruit wil en inderdaad het slecht in z'n 2e versnelling willen, vooral bij hogere toeren. Toch is dat echt een kwestie van afstellen, ik zou hier ook zeker mee terug gaan naar je dealer. Vaak is het de koppeling die net niet helemaal vrij komt en zal je koppelingskabel vervangen moeten worden (afstellen van de bak doe je met een nieuwe kabel). Ik kan me haast niet voorstelle dat dr n ongesynchroniseerde bak in zit. kBen van huis uit motorrijder en daar zitte van die klax-bakken op. De wat klassiekere motoren hebben dan de soms n oorverdovende knal bij t gangwisselen. Dit kan gedaan worden vanwege t lage gewicht van de tandwielen in de bak, maar in n auto????? Minder onderhoud aan de bak? in motorland zijn sommige versnellingsbakken juist gevoelig voor slijtage door onzorgvuldig schakelen. Berucht zijn de 1e en 2e versnellingstandwielen. Dit zou ook betekenen dat je n Picanto niet in een versnelling kan zetten als de motor niet draait........ ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Paradise Geplaatst 16 Januari, 2014 Delen Geplaatst 16 Januari, 2014 Mijn Picanto schakelt bij een koude motor ook niet erg lekker van de 1e naar de 2e versnelling. Als alles een beetje opgewarmd is gaat het een stuk soepeler. Dealer kon er weinig aan veranderen. Overigens mis ik geen trekkracht in de tweede versnelling, zeker niet als er iets meer toeren gemaakt worden. Het is geen GTI, maar dat heeft de verkoper je vast ook niet beloofd toen je 'm kocht. Ik kom prima mee in het verkeer, niks te klagen. Als ik af en toe de Clio 1.2 uit '96 van m'n vriendin mee heb, merk ik wel degelijk een riant verschil (in het voordeel van de Kia). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Creative Name Geplaatst 16 Januari, 2014 Delen Geplaatst 16 Januari, 2014 Ik kan me haast niet voorstelle dat dr n ongesynchroniseerde bak in zit. kBen van huis uit motorrijder en daar zitte van die klax-bakken op. De wat klassiekere motoren hebben dan de soms n oorverdovende knal bij t gangwisselen. Dit kan gedaan worden vanwege t lage gewicht van de tandwielen in de bak, maar in n auto????? Minder onderhoud aan de bak? in motorland zijn sommige versnellingsbakken juist gevoelig voor slijtage door onzorgvuldig schakelen. Berucht zijn de 1e en 2e versnellingstandwielen. Dit zou ook betekenen dat je n Picanto niet in een versnelling kan zetten als de motor niet draait........ ? Begin het je maar wel voor te stellen want het is echt zo. In een motor zit trouwens een in de lengte opgebouwde versnellingsbak (op en neer), versnellingsbakken voor auto's worden in de breedte opgebouwd (H patroon). Valt weinig in te vergelijken behalve de functie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Creative Name Geplaatst 16 Januari, 2014 Delen Geplaatst 16 Januari, 2014 Zal die van mij wel uit een andere fabriek komen,staat ook geen KIA op maar KAI. Met veel bombarie een auto in de markt zetten die erg zuinig moet zijn en dan bedoeld om ver door te trekken? Denk niet dat je veel medestanders hebt hier. Zal hem over 2 weken op vakantie in Winterberg wel eens wat uitgebreider testen,mits de sneeuw wegblijft. Klinkt misschien een beetje stom maar ze racen niet voor niks met Picanto's, dat doe je niet met een auto met een motorblok die geen toeren wil maken. Het echt zuinig maken van een motor die je met de versnellingsbak, vandaar dat je zelf zo'n grote invloed ben op het verbruik… Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Creative Name Geplaatst 16 Januari, 2014 Delen Geplaatst 16 Januari, 2014 Ik weet nu wel waarom Creative Name niet helemaal aan de fabrieksverbruikcijfers kan komen. Het gaat redelijk moet ik zeggen, zolang m'n vriendin er alleen mee rijd dan schommelt het verbruik tussen de 1 op 14 en 1 op 16. Vind ik persoonlijk niet slecht voor een auto die de stad niet uitkomt... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Smart Geplaatst 16 Januari, 2014 Delen Geplaatst 16 Januari, 2014 Vind ik persoonlijk niet slecht voor een auto die de stad niet uitkomt... En dat weet je zeker....dat die auto de stad niet uitkomt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Creative Name Geplaatst 16 Januari, 2014 Delen Geplaatst 16 Januari, 2014 Den Haag is zo'n geweldige stad, we hebben hier alles wat we nodig hebben joh hahaha Maar ff zonder gein, als ik er niet af en toe mee zou rijden dan zou dat ding echt nooit buiten de stad komen... 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Ki'aad Geplaatst 16 Januari, 2014 Delen Geplaatst 16 Januari, 2014 Begin het je maar wel voor te stellen want het is echt zo. In een motor zit trouwens een in de lengte opgebouwde versnellingsbak (op en neer), versnellingsbakken voor auto's worden in de breedte opgebouwd (H patroon). Valt weinig in te vergelijken behalve de functie Nah...kga ns onderzoeke of je mn ogies geopend hebt want het wil dr bij mij maar moeilijk in. Eigenlijk gooi je mn wereld op zn kop want ook ik loop overal te vertellen dat die bakken in otoos niet meer bestaan. Bedankt voor mn nieuwe "project". Voorlopig heb je n witte oto dus heb je m n hartje al gestolen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.