contesse Geplaatst 18 Januari, 2014 Geplaatst 18 Januari, 2014 Ik heb onlangs een nieuwe Picanto gekocht en sta verbaasd hoe slecht het gasresponse bij deze auto is. Als je gewoon met 30 km of 50m door het dorp rijdt is het bijna onmogeliijk met gelijkmatige snelheid te rijden. Als je het gaspedaal maar aanraakt versneld de auto al . Binnen de 1 cm van indrukken moet je dan voorzichtig rijden. Als ik dit met de ingeruilde Aygo zonder elektronisch gaspedaal vergelijk is dit gewoon speelgoed gevoel.Ik heb ook een VW UP daar heb ik dat niet. Verbaasd me dat Kia dit niet al lang met een Software update heeft aangepast. Graag zou ik willen weten of dat aan te passen valt of dat dit alleen door een Kia Korea softwareupdate zou kunnen gebeuren. Zijn er anderen die dit ook als vervelend ervaren? Quote
Murcielaygo Geplaatst 18 Januari, 2014 Geplaatst 18 Januari, 2014 Ik ervaar dit totaal niet, kan heel stabiel snelheid houden op de voet, ook al gebruik ik meestal de cruisecontrol. Toevallig heb ik ook een Aygo gehad met mechanisch gas, maar voor mij is het grootste verschil juist de TRAGE respons van de Picanto; de Aygo deed veel eerder wat ik wilde dan de Kia nu. Quote
Arie D Geplaatst 18 Januari, 2014 Geplaatst 18 Januari, 2014 Is dat constant of gaat dat over als de motor warm is? Iets dergelijks heb ik alleen maar als ik koud wegrijdt, dan wil hij er even echt vandoor. Rijdt je veel korte ritten en hoeveel km zit erop? Kan het zijn dat de gasklep zich nog zelf moet instellen (in leren ) ? Quote
contesse Geplaatst 18 Januari, 2014 Topic Starter Geplaatst 18 Januari, 2014 Mijn Picanto is 3 weken oud 600 km . Ik rij het meest 6 km naar mijn werk 2x per dag. Wat bedoel je met inleren?? Quote
repro22 Geplaatst 18 Januari, 2014 Geplaatst 18 Januari, 2014 Ik ervaar dit ook helemaal niet. ik vind die response juist heel goed. Quote
Jack_z Geplaatst 18 Januari, 2014 Geplaatst 18 Januari, 2014 ik heb ook geen problemen met het gaspedaal, maar ik heb geloof ik een speciale picanto want ieder mankement wat over dit type genoemd wordt heb ik niet, ja oké de opgegeven verbruikscijfers zijn onhaalbaar Quote
Arie D Geplaatst 18 Januari, 2014 Geplaatst 18 Januari, 2014 Mijn Picanto is 3 weken oud 600 km . Ik rij het meest 6 km naar mijn werk 2x per dag. Wat bedoel je met inleren?? Oei, moeilijke vraag, de computer, ECU, zal de gasklep hopelijk zelf instellen, maar ik vind het toch vreemd wat je ervaart en ik zou met dit probleem echt direct naar de dealer gaan want ik verdenk toch dat basisinstellingen niet kloppen of dat er een vacuum lek is bij de gasklep. Quote
Creative Name Geplaatst 18 Januari, 2014 Geplaatst 18 Januari, 2014 Ik sluit me bij de heren hierboven aan, geen last van je beschrijft of iets wat er maar op lijkt. Denk toch dat je even terug moet met je auto... Quote
Jack_z Geplaatst 18 Januari, 2014 Geplaatst 18 Januari, 2014 heb het net even met mijn naaldhakken aan geprobeerd, zelfs dan geen probleem 1 Quote
Specialmade Geplaatst 18 Januari, 2014 Geplaatst 18 Januari, 2014 heb het net even met mijn naaldhakken aan geprobeerd, zelfs dan geen probleem Ben je nou alweer "vergeten" je medicijnen in te nemen Grtz. Specialmade 2 Quote
Jack_z Geplaatst 18 Januari, 2014 Geplaatst 18 Januari, 2014 Ben je nou alweer "vergeten" je medicijnen in te nemen Grtz. Specialmade ik medicijnloos dankzij jullie allemaal, en daarom ben ik waarschijnlijk ook zo een aanwinst voor de Kia gemeenschap Quote
mika kjelld Geplaatst 18 Januari, 2014 Geplaatst 18 Januari, 2014 Ben je nou alweer "vergeten" je medicijnen in te nemen Grtz. Specialmade die helpen niet.... er is geen medicatie voor jack whahahaha 2 Quote
Jack_z Geplaatst 18 Januari, 2014 Geplaatst 18 Januari, 2014 die helpen niet.... er is geen medicatie voor jack can-stock-photo_csp13041770.jpg whahahaha oooh wat een lief antwoord, ik voel me zo gewenst hier in jullie gemeenschap, eindelijk een thuis 1 Quote
mika kjelld Geplaatst 18 Januari, 2014 Geplaatst 18 Januari, 2014 oooh wat een lief antwoord, ik voel me zo gewenst hier in jullie gemeenschap, eindelijk een thuis 2 Quote
xtra40 Geplaatst 18 Januari, 2014 Geplaatst 18 Januari, 2014 Heren kunnen wij mischien weer even ontopic gaan ????? het begint een beetje door te slaan 1 Quote
bigwade Geplaatst 18 Januari, 2014 Geplaatst 18 Januari, 2014 Mijn Picanto is 3 weken oud 600 km . Ik rij het meest 6 km naar mijn werk 2x per dag. Wat bedoel je met inleren?? Wat gebeurt er als je auto gewoon echt warm is na bijv. een half uurtje rijden ? Is het gas dan nog zo lastig te doseren ? Ik heb het idee dat je nogal veel op de automatische choke rijdt met die korte ritten. Quote
Ki'aad Geplaatst 18 Januari, 2014 Geplaatst 18 Januari, 2014 kHep van jullie geleerd dat r geen choke in mn Kia zit maar "iets electronies" wat meer brandstof inspuit. ((Trillende motor)Nu wordt er weer over n choke gesproken. Zitter in de Picanta van Contesse n ander kooktoestel onder de motorkap? Overigens hebben we n aap in Cambodja virtueel (lees: financieel) geadopteerd, bedoelt Jacky dat ook? Quote
John Kanon Geplaatst 19 Januari, 2014 Geplaatst 19 Januari, 2014 Zo raakt ie hem ook nooit meer kwijt,gekke Amerikanen. Quote
Jannic Geplaatst 19 Januari, 2014 Geplaatst 19 Januari, 2014 Onze Picanto is 2 weken jong, heeft inmiddels 850 km gereden en het gaspedaal reageert precies zoals je van een deugdelijk exemplaar mag verwachten. Als ik jou was ging ik met je klacht naar de dealer. Quote
Picanto Bram Geplaatst 19 Januari, 2014 Geplaatst 19 Januari, 2014 Ik moet zeggen dat ik mijzelf wel in het verhaal kan vinden,......ik kom zelf uit een auto waar het gaspedaal nauwelijks/traag reageerde. Moest dan ook echt wennen aan het zeer gevoellige gaspedaal in de picanto. Met één constante snelheid (30-50) rijden vraagt om een zijden voetje, maar moet ook bekennen dat het steeds beter gaat. Met name bij het optrekken vond ik het lastig een balance te vinden (zat ik vaak te hoog of te laag in de toeren) om vloeiend op te trekken. Maar het gaat inmiddels een stuk beter,....constante snelheid is dan ook geen probleem meer. Het vloeiend optrekken kan nog wat beter, maar weet zeker dat dit een kwestie van tijd/gewenning is. Quote
Murcielaygo Geplaatst 19 Januari, 2014 Geplaatst 19 Januari, 2014 Auto's met multipoint injectie (allemaal dus zo'n beetje tegenwoordig) hebben geen choke. Een choke is voor carburateurs; omdat de maximale brandstof vastligt door de sproeier/naald-combinatie tov de gasklep werd met een choke de luchtstroom geknepen. Hierdoor ging bij gelijke hoeveelheid brandstof minder lucht de motor in, dus een rijker mengsel. Injectiemotoren spuiten "gewoon" iets meer en/of langer brandstof in op dezelfde hoeveelheid lucht. Dat kan, omdat de ECU lucht en brandstof los van elkaar kan regelen... 2 Quote
Jack_z Geplaatst 19 Januari, 2014 Geplaatst 19 Januari, 2014 ik heb vandaag eens extra opgelet met het gaspedaal in mijn pica maar ik ondervind geen problemen, het is wel zo dat de picanto mijn eerste echt nieuwe auto is dus ben ik misschien minder gewend en is alles gewoon beter Quote
bigwade Geplaatst 19 Januari, 2014 Geplaatst 19 Januari, 2014 Nu wordt er weer over n choke gesproken. Ik heb hem aangepast met "automatische choke" ; bedoelt = verrijkt mengsel in welke vorm dan ook 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.