Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Van 16" naar 17" / 18" velgen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heey iedereen, ben ik weer!

Omdat een mens al eens naar de lente/zomer toe dromen mag  :P , was ik al aan het rondkijken voor een set velgen met zomerbanden. Momenteel heb ik op mijn winterbanden 16" velgen. Nu was mijn vraag, omdat die 16" velgjes toch wel wat van het sportieve uiterlijke wegnemen, als ik naar 17" of 18" inch ga, moet ik dan qua comfort veel inleveren, wordt ie stuitigger? 

en hoe zit het met het stuurgedrag, word ie gevoeliger en heeft ie meer bijsturing nodig, of word het net beter? (zeker om dit nogal een gevoelig punt kan zijn met de elektronische stuurbekrachtiging). 

Voor de nieuwsgierigen als het om de 17" inchers gaat, dan gaat het om die op de bijgevoegde foto's (ook in 16" verkrijgbaar) (mening welkom!), en heel eventueel als het 18" wordt, dan worden het natuurlijk de pro'ceed GT velgen van kia zelf  :wink:

Jullie ervaringen en natuulijk meningen zijn meer als welkom!

Grtjs Wes

post-13160-0-08926600-1392042542_thumb.jpg

post-13160-0-57685300-1392042554_thumb.jpg

Geplaatst

Mooie velg die Nitro 5. Nou Brigitte heeft 17 inch eronder en dat vind ik prettiger sturen dan 16 inch, juist minder gevoelig. Stugger wordt het naarmate de banden platter worden, maar dat vinden wij geen probleem.

18 inch kan ik je nog niks over vertellen. Dan moet je wachten tot het voorjaar :-)

succes met je keuze.

Geplaatst

Sturen word beter met grotere bredere banden alleen h II en groter de velg word en de band platter word hoor je meer rijgeluiden.

Echt stugger word het niet, maar 18 inch is zeker goed te doen

Geplaatst

Ik zou gaan voor 17 inch velgen met 225/45/17 comfortbanden. Ik heb de Pirelli Cinturato P7.

Deze band/velg combinatie is nog net genoeg comfortabel om lekkere afstanden te kunnen

rijden. Het ligt eraan wat je zelf wilt. Weinig grote afstanden en minder comfort of andersom.

Geplaatst

Ach, zolang je wegblijft bij verlagingsveren (of nog extremer: een schroefset), dan is 18 inch ook nog best confortabel vind ik.

Maar comfort wordt ook door iedereen anders ervaren.

• Like 1
Geplaatst

Helemaal mee eens. Ik had 18 inch (245/45/R18) op mij Hyundai Tucson en bevielen uitstekend. Kwaliteitsbanden doen ook een hoop voor het comfort.

Geplaatst

Helemaal mee eens. Ik had 18 inch (245/45/R18) op mij Hyundai Tucson en bevielen uitstekend. Kwaliteitsbanden doen ook een hoop voor het comfort.

Had je met deze 18 inch ook Pirelli? Wij moeten ook nog banden hebben voor de 18 inch en twijfel nog tussen een paar merken. Ben zelf ook erg tevreden over de Hankook op de 16 inch velgen.

Geplaatst

Albert jan ik had om mijn 18 inch velgen pirelli banden ze waren goed alleen veel afrolgeluid, daarom ben ik overgegaan naar continental.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Nee, ik had toen Dunlop Sportmaxx. Ik zou zelf niet gaan voor de Hankooks. Met deze maten zijn die juist minder comfortabel.

Geplaatst

Bedankt alvast heren. Ik zat te denken aan Hankook Evo, Pirelli, conti contact 5, Bridgestone potenza of Michelin pilot sport 3. Met de laatste heb ik mindere ervaring (10 jaar geleden dus niet de sport 3) qua cuppen.

Geplaatst

Ik zat te denken aan Hankook Evo, Pirelli, conti contact 5, Bridgestone potenza of Michelin pilot sport 3.

Ik merk dat jij je erin verdiept hebt. De genoemde merken, uitgezonderd de Hankook Evo, zijn allemaal goede keuzes.

De Hankook EVO komt geweldig uit testen, maar de grote maten zijn vaak standaard gemonteerd op sportieve auto's waarvan het onderstel is aangepast aan de (het) band(enmerk). Die band is meestal niet geschikt voor Japanse en Koreaanse merken, omdat die auto's vaak veel stugger zijn geveerd, waardoor de band extra oncomfortabel wordt.

• Like 1
Geplaatst

Yep, Dunlop is een goed merk en in die maten boven de 17 inch was de Sportmaxx zeer goed en zeer slijtvast. Veel plezier aan gehad.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...