Ga naar inhoud

trekhaak monteren, pluskabel naar accu noodzakelijk?


plattie
Ga naar de oplossing Opgelost door Gast Timo0103,

Aanbevolen Berichten

Nee heeft xtra40 in de zekeringenkast aangesloten en de stroom gaat er af als contact wordt uitgezet.

Dit was een mooiere oplossing zodat je ook geen draad in je sigarettenaansteker ziet zitten.

Maar werkt het zelfde.

 

Groet,

 

vand.M

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk toch dat er wat fout is dan; de camera heeft een interne accu, waarop alles met twee camera's nog 30 tot 45 minuten moet kunnen werken.

De mijne schakelt na 1 minuut keurig uit en is ook zonder voeding in- en uit te schakelen...

Staat er wat verkeerd ingesteld dan bij mij?

Of wordt de interne accu niet geladen?

In bericht http://www.kiaclub.nl/topic/16244-trekhaak-monteren-pluskabel-naar-accu-noodzakelijk/?p=160787had ik beschreven hoe ik nu alles had ingesteld en zo staat het nog steeds.

 

Ik hoor het graag.

 

Groet,

 

vand.M

Link naar reactie
Delen op andere sites


je zou aan de kleur van het aller rechter lampje moeten kunnen zien of hij de accu laad ja of nee 

en je zou de camera moeten kunnen aan zetten als het contact uit is d.m.v de knop aan de zijkant 

Hoi,

 

Heb het even snel getest. Met contact uit en de camera met de aangezet zoals je schreef: Camera gaat aan - meest linkse lampje brandt geel-Rechterlampje brandt groen krijg dan een welkomstscherm zie dan camerabeeld beeld schakelt dan weer helemaal uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites


bij mij brand het aller recter lamje rood als deze laad is de accu vol dan brand deze blauw

bij mij is het ook een keer gebeurd dat de camera vanzelf uitging na een paar minuten (contact aan)

en toen had ik een defecte geheugen kaart 

Heb hem nu aangesloten op de pc krijg dan een menu en kies dan charging. Re. groen gaat knipperen en neemt dus op neem ik aan. met de Rec knop zet ik die dan uit. en Li. brandt geel en in het midden brandt rood en de groene is dan helemaal uit. Helpt het de card te formatteren? En kan dat ook in de camera om te formateren?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 weken later...

 

Auto detect:

 

On

Off-----------------------staat nu zo

 

Is volgens mij dat ie begint op te nemen bij het detecteren van beweging. ( Parkeermodus )

Ik heb deze: http://uwdashcam.be/nl/dashcams/17-blackvue-dr400g-full-hd-ii.html#/opslagruimte-32gb icm. http://uwdashcam.be/nl/accessoires/20-power-magic-pro.html

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nadeel aan die auto-detect is dat daarvoor het systeem onder stroom moet blijven. De camera blijft actief en op beweging start de opname.

Als je de camera geen voeding geeft zonder contact draait 'ie dus tot de accu leeg is...

Power magic:

 

Om van de parkeermodus gebruik te maken is het van belang dat uw dashcam ook stroom blijft ontvangen, zelfs wanneer het contact niet aan staat. U kan uiteraard uw dashcam rechtstreeks aansluiten op een constante stroombron (zekeringsdoos of autobatterij) maar dit raden wij niet aan.

U plaatst namelijk best een Power Magic tussen de zekeringdoos en de dashcam. Deze Power Magic zorgt ervoor dat uw batterij niet 'leegloopt'. U kan zelf instellen hoeveel spanning u de batterij wil laten behouden. U heeft de mogelijkheid uit: 11.8 - 12 - 22.8 - 23.2 Volt. Voor de meeste hedendaagse voertuigen kan u 11.8V als richtvoltage gebruiken.

U kan zelf instellen hoe lang er maximaal moet opgenomen worden; 1,2,6,12,24,36,48 of 72 uur.

 

Power magic pro:

 

Net zoals bij de Power Magic zorgt dit toestel ervoor dat de stroom naar uw dashcam wordt afgesloten vanaf een bepaald voltage.

Verschillen met Power Magic
  • Geen tijdslimiet

    Waar de Power Magic na 72 uur automatisch de stroomtoevoer naar de dashcam onderbreekt, heeft u bij deze 'Pro' variant de mogelijkheid om 'oneindig lang' op te nemen (zolang het ingestelde voltage niet bereikt is).

  • Aan/uit knop

    Mogelijkheid om de stroomtoevoer volledig uit te schakelen (wanneer u bijvoorbeeld op reis gaat)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...