Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vorige week is onze cee'd voor onderhoud bij de dealer geweest en op mijn verzoek is er weer gekeken waarom het ISG het vaker niet dan wel doet.
Het hele systeem is getest en de conclusie is dat we te weing rijden om het systeem werkend te houden, 13.000 km per jaar is niet voldoende om de accu voldoende iedere keer op te laden. De accu is in goede conditie, de enige oplossing is het regelmatig bijladen van de accu.

Blijkbaar is het een systeem voor 'veelrijders', jammer want ISG was een van de redenen waarom we KIA zijn gaan rijden.

Los van dit 'akkefietje' zijn we nog steeds erg tevreden over onze 'Blauwe Engel'.

Geplaatst

Jammer dat het niet werkt.

Waarschijnlijk te veel korte ritten, die 13K km zouden genoeg moeten zijn.

Als je op dit forum gaat zoeken in google met ”kiaclub.nl+ISG” zal je zien dat hier

nog nooit iemand enige besparing heeft behaald met een al dan niet werkend ISG systeem.

Is dat een geruststelling :wink: ?

Veel plezier verder met de Blauwe Engel !

Geplaatst

Besparing heeft t bij mijn weten nog niet opgeleverd. Maar ik mag me blijkbaar een van de weinige rekenen waar t wel werkt. T zou dus moeten kunnen werken ...

Ik heb ook merendeel stadsverkeer.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Het argument van te weinig km's gaat mijns inziens niet op. Het heeft te maken met de accuspanning waarbij het bij korte ritten de accu te weinig wordt bijgeladen. Bij ons werkt hij prima maar als we na net zijn weggereden en moeten wachten waarbij de ISG wordt geactiveerd slaat hij soms even later zelf weer aan omdat de spanning dan te laag is. Zoek idd nog maar eens op kiaclub+ISG en het een en ander wordt je duidelijk + de vereisten om het te laten werken. En daar staat géén hoge km stand bij

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Ik heb ook merendeel stadsverkeer.

Door dat je veel in stadsverkeer rijdt, rem je waarschijnlijk ook veel op je motor af.

En dan laad de ISG het snelste op.

Ik denk dat het daarom bij jou wel werkt.

Het valt mij op dat als ik de weggetjes binnen door en een stadsritje maakt het in ene soms wel werkt.

En bij een lange rit op de grote weg er niets gebeurd.

Ik laad de accu met een speciale lader op na de winter.

En dan werkt het weer een tijd.

Maar of het bespaard?

Ik denk er ook niet vaak aan als ik voor het verkeerslicht sta te wachten. 

Geplaatst

Bij mij werkt ISG ook uitstekend, of het echt een besparing oplevert is de vraag, want als het maar heel kort actief is kost het starten meer dan dat het uitzetten opgeleverd heeft. Echter rijd ik veelal voor mij bekende stukken en weet ik precies wanneer ik langer stil moet staan. Wellicht levert het bij mij dus wel iets op...

Ter info, ik rij ongeveer 16.000 kilometer per jaar en woon/werk verkeer is per dag 50 km in totaal, waarvan een stukje stadsverkeer, een behoorlijk stuk provinciale weg met wat stoplichten en nog een stuk snelweg. Waar je vooral op moet letten is dat je de auto uit laat bollen in de versnelling. In zo'n geval wordt de accu bij mijn weten goed geladen. Ik leg mijn auto verder nooit aan een acculader.

Geplaatst

volgens mij heeft ISG weinig met brandstofbesparing te maken.

maar meer met de co2 uitstoot

de motor staat stil

dus geen luchtvervuiling geen co2 uitstoot (uitlaatgassen)

want wegenbelastingvrij ging om de co2 uitstoot en niet over het bezineverbruik??

of heb ik het nu helemaal mis??

Geplaatst

volgens mij heeft ISG weinig met brandstofbesparing te maken.

maar meer met de co2 uitstoot

de motor staat stil

dus geen luchtvervuiling geen co2 uitstoot (uitlaatgassen)

want wegenbelastingvrij ging om de co2 uitstoot en niet over het bezineverbruik??

of heb ik het nu helemaal mis??

Volgens mij is er een 1 op 1 relatie tussen benzineverbruik en CO2 uitstoot.

Maar het is wel een verschil op je belastingklasse of je auto bij de EU-verbruikstest goed scoort en dus in een lager klasse valt. Dat hoeft in de praktijk dan niet de betekenen dat je ook echt zuiniger rijdt met ISG.

Geplaatst

Door dat je veel in stadsverkeer rijdt, rem je waarschijnlijk ook veel op je motor af.

Het valt mij op dat als ik de weggetjes binnen door en een stadsritje maakt het in ene soms wel werkt.

Maar of het bespaard?

Welke acculadergebruik jij???

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Welke acculadergebruik jij???

Ik gebruik de Ctek lader

Hierbij de link

Deze is uitermate geschikt voor een AGM accu.

De lader is voor accu's tot 85 Ah en ruim voldoende voor de Venga

Een eerst volgende is de MSX 5.0 tot 110Ah      

Hierbij de link

Dus even kijken wat voor accu in de Ceed zit.

Waarschijnlijk dezelfde als de Venga.

Een voordeel is dat je de accu in de auto kan laten zitten.

En via Goolge even shoppen loont de moeite.

Er zit wat prijsverschil in per winkel of autoshop

Geplaatst

Maar of het bespaard?

Zo denk ik er ook over.

Als het systeem niet werkt is een lange snelwegrit niet voldoende om de accu op te laden, simpelweg omdat er niet veel op de motor wordt afgeremd.

Ik heb het idee dat een sensor die signaleert dat erop de motor wordt afgeremt niet werkt; immers als de accu voldoende is opgeladen werkt het 1 of 2 dagen prima, daarna niet meer omdat de lading van de accu dan te laag is geworden ondanks veelvuldig op de motor afremmen. Juist veel stadsverkeer zou ideaal moeten zijn voor dit systeem.

De kwaliteit van de accu is na 5 jaar niet veel verslechterd blijkt wel uit de testgegevens.

De vraag is dan hoe je die sensor kunt testen?

Dat ISG niet voor brandstofbesparing zorgt vind ik niet belangrijk, minder CO2 uitstoot wel.  (Noem me een milieufreak.)

• Like 1
Geplaatst

Gisteren sprak ik iemand die Toyota rijdt met een start-stopsysteem. Bij hem werkt het altijd, ook als er veel korte ritten gereden worden waarbij de motor vaak gestart moet worden.
In mijn beleving is ISG een minder goed systeem, en dan druk ik me voorzichtig uit.

Vandaag hang ik onze cee'd maar weer eens aan de lader. :mad:

Geplaatst

Hier wordt het start/stop-systeem alleen door mij benut/gebruikt.

Net als de CC. Hier werkt, als ik rij, het systeem prima en nu richting "winter" slaat de SP3 wel eens aan.

En dan alleen als ik te lang stil sta. Prima systeem en geweldig voor het milieu, daar doe je het voor!

Wij rijden rond de 20K km / jaar. Met een gemidd. verbruik van 12,6 km/ltr. (7,96 ltr/100km)

Geplaatst

Op mijn SP3 werkt het prima. Iets te goed zelfs. Ik zet m zeker in druk verkeer met veel korte stops vaak uit.

Bij mijn vrouw wil het nog wel eens voor komen dat de motor afslaat ivm verkeerd doseren vam gas en koppeling. Dan is het weer reuze handig, even koppeling intrappen en hij is weer gestart.

Maar denk Dat de SP3 ook wel een flink zwaardere accu heeft.

• 1 maand later...
Geplaatst

ISG werkt bij mij alleen als ik verder ook voldoende afrem op de motor (terugschakelen en in de versnelling afremmen). Na verloop van tijd werkt het systeem vlekkeloos en eigenlijk altijd.

• Like 1
  • 2 weken later...
Geplaatst

Is er een mogelijkheid ISG permanent uit te zetten?

Ik zie het voordeel niet zo, afgezet tegen de -tig keer snellere slijtage aan de startmotor en vliegwiel.

Enig idee hoelang de motor stationair kan lopen voor de prijs van een startmotor?

Verder stopt de airco en krijgt de turbo geen kans goed uit te lopen.

Bij een open brug oid kan ik het zelf wel.

Geplaatst

Ik zie het voordeel niet zo, afgezet tegen de -tig keer snellere slijtage aan de startmotor en vliegwiel.

Enig idee hoelang de motor stationair kan lopen voor de prijs van een startmotor?

Bij mij zit links van het stuur op het dashboard een knop om hem uit te zetten.

Geplaatst

startmotor en zo is er op aangepast om dit aan te kunnen dus dat zou geen probleem moeten zijn 

het zelf permanent uit zetten dat gaat niet dan zal je zelf elke keer als je de auto start op deze knop moeten drukken isg schakelt zelf weer na elke start automatisch in 

misschien dat de dealer je er mee kan helpen dat weet ik niet

Geplaatst

Nee dat kan de dealer niet.

ik zelf heb een Duitse uivoering standaard ZONDER  ISG

ik zag in de showroon een mooie andere staan met meer opties en wilde deze Rio weer inruilen.

maar die ik zag staan in de showroom  zit ECO  ISG op .

ik vroeg kun je deze er helemaal uithalen net als de mijne nu is??

antwoord was nee gaat niet .??

dus gewoon inruilen tegen een standaard zonder ISG

waarom het niet gaat weet ik niet

misschien te hoge kosten???

maar dit was zijn antwoord.

Geplaatst

ISG werkt eigenlijk nooit bij mij Cee'd, ik rij ongeveer 12000 per jaar. Ik vind het een waardeloos systeem! Mijn vrouw heeft een nieuwe Fiesta 1.0 met ISG en daar werkt het systeem altijd. Ze rijd ook 12000 per jaar. Blijkt dat Ford het beter heeft ontwikkeld dan KIA

• Like 1
Geplaatst

Blijkt dat Ford het beter heeft ontwikkeld dan KIA

Daar ben ik het hartgrondig mee eens.

Vorig weekend hebben we een flink eind gereden en het ISG lampje ging uiteindelijk weer uit, om vervolgens na twee ritjes van amper 25 kilometer weer aan te gaan.

Wat een geweldig systeem. :hammer:  ISG = Is Stuk Gegaan.

Geplaatst

Ik rij erg weinig, maar wel veel korte ritjes. Ook bij mijn cee'd uit 2012 werkt ISG eigenlijk nooit. Alleen als ik wat langere ritten maak begint hetsysteem weer te werken. Vorig jaar mei in de omgeving van Roermond gelogeerd, van daaruit een keertje naar Maastricht en Antwerpen geweest. Toen ik terug kwam in Almere merkte ik dat ISG weer werkte, voor minder dan een week dan. Ik denk te weten wat de oorzaak is. KIA heeft de laadstroom zoveel mogelijk afgeknepen, er gaat daardoor ook minder vermogen naar de accu. Waardoor er (marginaal) minder brandstof wordt gebruikt. De accu wordt daardoor maar beperkt opgeladen. Ook het afremmen op de motor (wat ik altijd doe) zorgt er niet voor dat de accu voldoende wordt opgeladen om ISG te laten werken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...