Starry Geplaatst 12 November, 2019 Geplaatst 12 November, 2019 Ik merk bij het natte, koude weer van de laatste tijd dat mijn 1.4 dct sw bij het optrekken vanuit stilstand weinig grip heeft. De wielen slaan snel door en zoeken stuiterend naar grip hetgeen een hard gebonk ten gehore geeft in het interieur. Ook grijpt de traction control niet in. Hebben jullie dezelfde ervaring? Quote
Gerd_NL Geplaatst 12 November, 2019 Geplaatst 12 November, 2019 Hi, dat is ook min ervaring, maar, wanneer jij heel zachtjes begint dan kan jij daarnar heel snell versnellen zonder stuiterend wielen ... Quote
Tuurke Geplaatst 13 November, 2019 Geplaatst 13 November, 2019 (aangepast) Vergelijk je bandenspanning eens met het tabelletje in de deuropening. Ik wed dat ze te hard zijn opgepompt. Dat rijdt weliswaar iets zuiniger, maar het contactoppervlak tussen de band en de weg is kleiner waardoor de tractie slechter is. Bovendien rijdt de auto veel oncomfortabeler (stuiterig!) bij te harde banden. Ik heb net de winterbanden er op laten zetten en de dealer had ze op 3,0 bar opgepompt. Daar heb ik er dus meteen weer 0,6 uit laten lopen ... 13 November, 2019 aangepast door Tuurke Quote
Starry Geplaatst 13 November, 2019 Topic Starter Geplaatst 13 November, 2019 Ik heb de voorkant op 2,4 bar staan. Dat valt dus wel mee. Quote
Tuurke Geplaatst 13 November, 2019 Geplaatst 13 November, 2019 Officieel staat er zelfs 2,2 voor. Quote
Joey-Rio Geplaatst 13 November, 2019 Geplaatst 13 November, 2019 14 uur geleden, Tuurke zei: Ik heb net de winterbanden er op laten zetten en de dealer had ze op 3,0 bar opgepompt. Daar heb ik er dus meteen weer 0,6 uit laten lopen ... Ik rijd al 13 jaar op 3 bar, bij al mijn auto’s. Zomer en winterbanden. Quote
Starry Geplaatst 14 November, 2019 Topic Starter Geplaatst 14 November, 2019 Ik rijd ook al jaren met net wat meer spanning in mn banden dan aanbevolen. Nooit zoveel last gehad met grip bij het wegrijden bij een stoplicht als nu. Misschien is de gewichtsverdeling niet mooi 50/50, maar ik vind het wel vreemd dat het traction control system niet ingrijpt. Quote
Headlong Geplaatst 14 November, 2019 Geplaatst 14 November, 2019 Ik herken dit wel. Naar mijn idee ligt het aan een soort van hardere eco banden die nodig zijn voor de lagere verbruiksscores. Quote
tijdjes123 Geplaatst 23 December, 2019 Geplaatst 23 December, 2019 Ik heb hier inderdaad nu ook erg last van. Gewoon rustig wegrijden geen probleem. Echter gelijk op het gas met of zonder ESP aan gaat met horten en stoten. Auto van mijn ouders(Mercedes) heeft nergens last van en heeft dezelfde banden. Quote
pdakkerman Geplaatst 26 December, 2019 Geplaatst 26 December, 2019 (aangepast) Ik rijd inmiddels een week met m'n winterbanden in mij ln Proceed diesel dct, maar ondervind geen problemen met spinnen bij het wegrijden. Daarvoor ook niet met de Michelin pilot sport 4 die standaard onder de auto liggen. Ik ben toch echt wel een sportieve rijder. Ik weet wel als ik het gas bij het stoplicht in een keer in trap dat ze dan zullen doorslaan. Maar als ik gedoseerd goed gas geef, heb ik nergens last van. Zowel droog als nat wegdek. Wellicht maar wat rustiger wegrijden?? 26 December, 2019 aangepast door pdakkerman Quote
Starry Geplaatst 3 Januari, 2020 Topic Starter Geplaatst 3 Januari, 2020 Ik rijd inmiddels een week met m'n winterbanden in mij ln Proceed diesel dct, maar ondervind geen problemen met spinnen bij het wegrijden. Daarvoor ook niet met de Michelin pilot sport 4 die standaard onder de auto liggen. Ik ben toch echt wel een sportieve rijder. Ik weet wel als ik het gas bij het stoplicht in een keer in trap dat ze dan zullen doorslaan. Maar als ik gedoseerd goed gas geef, heb ik nergens last van. Zowel droog als nat wegdek. Wellicht maar wat rustiger wegrijden??Dat rustiger wegrijden is inderdaad de enige remedie, maar het lastige is dat er helemaal niet veel voor nodig is om de wielen door te laten slaan. Bij het minste of geringste beetje gas wordt het al te veel. Ik denk dat het een combinatie is van een hele korte 1ste versnelling van de 7traps dct samen met banden die niet zoveel grip hebben.Maar nog steeds vreemd dat de tractiecontrole niet ingrijpt.Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk Quote
RickBBBB Geplaatst 3 Januari, 2020 Geplaatst 3 Januari, 2020 Ik heb er met de 1.0 met handbak ook wel eens last van gehad. Als je nog even gauw ergens voor wilt kunnen en iets sneller dan rustig moet optrekken, dan slaan de wielen soms al door. Vooral ook omdat het soms even duurt voordat de turbo op gang is. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.