Ga naar inhoud

weinig begaasje ruimte kia niro


henk smit

Aanbevolen Berichten

6 minuten geleden, RikLijkendijk zei:

Jongens, wat verwachten jullie nou als je met z'n allen iemand aanvalt. Ook ik zie de fouten wel, maar zolang ik begrijp waar hij het over heeft zie ik geen reden om iemand aan te vallen op zijn taalkennis. Al of niet dyslectisch!

 

Cum non tum age .................

 

Gaat mij absoluut niet om zijn taalgebruik. Als oud-journalist ben ik wel wat gewend, ook hier bij de kiaclub. Maar blijf niet doorzeuren, maak je punt en ga over tot de orde van de dag. Het is nu steeds een herhaling van zetten en daar wordt iedereen een beetje moe van. En de ergernis die dat weer oplevert richt zich dan vervolgens op het soms wat knullig overkomende nederlands van Henk Smit. Fout, maar best een beetje begrijpelijk. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zal een dyslect niet aanvallen op het taalgebruik, ze hebben het in het dagelijks leven al zwaar genoeg.
Het is bij mij meer de wonderlijke verhalen die Henk gebruikt om alles aan te kleden, hoogbegaafdheid, privé chauffeur en een hoge functie bij een bank. Als iemand dat als argument moet gebruiken diskwalificeert iemand zichzelf in mijn ogen. In dat soort gevallen heb ik zoiets van, kom maar met bewijzen voor die uitspraken of stop met het doen van dat soort uitlatingen.

Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Wel of niet genoeg bagageruimte is een subjectief gegeven. Wat voor de één meer dan genoeg ruimte is kan voor de ander te weinig zijn.
Privé zou de Niro meer dan groot genoeg zijn maar zakelijk zou ik ruimte te kort komen.
Het lijkt mij daarom ook een ietwat onzinnige discussie.

Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 19-12-2019 om 20:53, henk smit zei:

ik ver wacht niets van het forum het is mei duidelijk een te kleine koffer ruim te.

Als je de kofferbak van een Niro klein vindt, ben je cijfermatig slecht. Zoals al door meer mensen aangegeven, kwestie van de organiser eruit halen en je verzuipt in de ruimte. Als je dat nog steeds te weinig vindt, adviseer ik een bestelbusje zoals een Vito e.d

 

aangepast door Johan64
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op zich is de bagageruimte niet verschrikkelijk ruim.

Een gemiddelde station heeft meer vloeroppervlak, maar het kan nooit een verassing zijn, je trekt de achterklep toch wel een keer open voordat je een auto kopt? In dat opzicht mis ik de station nog wel eens, maar dat is niet vaak genoeg.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 24-12-2019 om 23:25, Kia de Niro zei:

Door het plaatsen van een bagagerek cq, hondenrek, kan je de bagage hoger stapelen (als de hond er niet in zit) en zo kon ik toch bagage voor 4 personen (2 koffers en 2 weekend tassen) meenemen! Is dat misschien een idee? (zie foto)

IMG_1862.jpg

wei gaan meestal met zun tweetjes op vakantie dan is het geen probleem. alleen als onze drie  vol wassen klein kinderen.

mee gaan dan heb ik drie extra koffers.

 

.  

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat wil je nu met deze post? Dat KIA extra ruimte als optie gaat verkopen? Je wist dit toch toen je de auto kocht? Stop alsjeblieft met je gezeur.

Ik hoop van harte dat je voor een ander merk gaat na afloop van je private lease om daar in het forum te gaan spammen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites


 

3 uur geleden, HenkBhz zei:

Wat wil je nu met deze post? Dat KIA extra ruimte als optie gaat verkopen? Je wist dit toch toen je de auto kocht? Stop alsjeblieft met je gezeur.

Ik hoop van harte dat je voor een ander merk gaat na afloop van je private lease om daar in het forum te gaan spammen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Kia blijven rijden Henk!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik snap het probleem niet met bagageruimte. Organiser eruit en je hebt al heel veel extra ruimte. Nog niet genoeg, dan kan er nog een dakkoffer erop. Heb je dan nog niet genoeg, dan moet je maar wat minder meenemen of een bestelbus huren. Vergelijk je de Niro met een willekeurige niet-station auto (Golf klasse), dan is de ruimte op z'n minst even groot, zeker met de organiser eruit. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is toch wel een geinig draadje met heeel veel reacties die

1. niet lezen wat er staat;

2. off topic zijn;

3. de boel (onbewust?) flink opkloppen.

 

1. Henk begint het draadje met te zeggen dat er weinig bagageruimte in de Niro zit. Nou, dat kan toch? Het woord ‘te’ gebruikt hij dan (nog) niet. Toch vallen er allerlei mensen over hem heen. Waarom? Laat die man toch gewoon een mening hebben. Is toch nix mis mee? Je hoeft zijn mening toch niet te veranderen?

 

2. De boel springt van de hak op de tak, niet alleen door Henk zelf. En in plaats van dat nou gewoon te negeren wordt daar nog uitgebreid op ingegaan.

 

3. Er is veel kritiek op Henk, maar ik dacht dat we hier genoeg respect voor elkaar hadden om elkaar niet op fouten of tekortkomingen te gaan wijzen, maar alleen op (bedoelde) inhoud in te gaan. En als de bedoeling niet duidelijk is, dan vraag je daar toch gewoon naar?

Hier zie ik gebeuren wat er ook bij sommige politici met ‘aparte’ ideeën gebeurt: ze krijgen veel aandacht door op allerlei dingen in te gaan. Jongens, als je het niet met Henk eens bent (en dat kan en mag natuurlijk), is het dan niet veel handiger om er niet op in te gaan? Dat houdt het draadje kort en ‘to the point’.

 

  • Like 2
  • Thanks 3
Link naar reactie
Delen op andere sites


ik verwachtte dat dit draadje zou gaan over het gebrek aan opbergmogelijkheden binnen in de wagen, want dat is in vergelijking met mijn vorige auto's echt veel minder. Ik begrijp niet waarom de uitsparingen in de deuren zo klein zijn, ook naast en onder de voorzetels is niets voorzien. Waar steken jullie de regenschermen en de 4 of 5 gele hesjes die verplicht aan te trekken zijn bij pech op de snelweg? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, meeder zei:

Heeft de Niro geen plek aan de achterkant van de voorstoelen waar de hesjes in kunnen?

Dat wel, in dat geval rekken ze wel danig uit en die plaats reserveer ik liever voor zaken die meer frequent gebruikt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden, GejeM zei:

ik verwachtte dat dit draadje zou gaan over het gebrek aan opbergmogelijkheden binnen in de wagen, want dat is in vergelijking met mijn vorige auto's echt veel minder. Ik begrijp niet waarom de uitsparingen in de deuren zo klein zijn, ook naast en onder de voorzetels is niets voorzien. Waar steken jullie de regenschermen en de 4 of 5 gele hesjes die verplicht aan te trekken zijn bij pech op de snelweg? 

Paraplu is zo'n kleine en die zit in de achterportier en de hesjes, tezamen met alle andere zooi als verbandspullen en sjorbanden zit onder de bagagevloer. Daarom heeft het bij mij eruit halen weinig  nut, dan zwerft die troep door de achterbak. Verder alleen plek nodig voor een pakje kauwgom, parkeermuntjes en mijn telefoon. Ik zit niet voor dagen in de auto dus zoveel plaats heb ik voorin dan weer niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat wel, in dat geval rekken ze wel danig uit en die plaats reserveer ik liever voor zaken die meer frequent gebruikt worden.
Wij hebben altijd 4 hesjes nog in de verpakking achter de stoelen en voor m'n werk moet ik vaak genoeg hesjes aan en die liggen in de kofferbak. Afhankelijk van waar ik ben moet ik geel, oranje of rood aan.

Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 18-12-2019 om 20:05, Murcielaygo zei:


Licht Off-Topic, maar waarom een tandemas als je max. 750kg mag wegen? Want zo lijken ze dat te doen; die karren hebben ook geen eigen kenteken, wat bij een aanhanger met MTT >750kg verplicht is.
EN dan mag je maar 80kmh ipv 90kmh...

Beste @Murcielaygo, de maximale snelheid van 80km/h geldt alleen bij aanhangers zwaarder dan 3500kg. Voor alle overige, lichtere exemplaren, geldt een max snelheid van 90km/h.
Dit alles volgens : Max snelheid RWS

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...