Jump to content

Wie heeft zijn winterbanden al steken?

Sandra DB

Recommended Posts

Hallo mannen,

Een klein vraagje. Wie van jullie heeft nu zijn winterbanden al steken?
Want het is eigenlijk voor de tijd van het jaar nog vrij warm en mijn vriend zegt dit pas te doen als het rond de 8 graden buiten is.
Liever zou ik ze nu al willen steken, omdat het naar mijn gevoel al vrij koudjes is, maar daar denkt men vriend anders over, en het is hij dat ze moet wisselen, dit is geen vrouwenjob :P.

Bedankt alvast mannen voor het duidelijke antwoord.

Ik hoop dat met deze temperaturen nog niemand op winterbanden rijdt...

Als je man het toch zelf doet wacht je gewoon af wat het weer doet. Wordt het ineens een pak kouder (rond de 5°C) of geven ze sneeuw leg je ze er gewoon even op. Ik doe het alleszins zo.

Bedankt voor het antwoordje. Voorlopig is hij nog steeds mijn vriend, en niet mijn man.
Daarvoor zijn we nog wat te vroeg een koppel gevormd ;). Maar wel leuk dat ik iemand in men leven heb, die dit klusje wilt doen ;).
Alleen hem met die tempraturen ervoor warm krijgen is wat anders :P.

Ik heb de afspraak voor zaterdag aanstaande staan. Dan gaan ze er bij mij onder.

Ik laat dat doen, ben zelf daar een beetje huiverig voor.

Op mijn WCE (3 maanden  oud) staan geen markeringen voor de krik.

Ik ben bang dat ik de onderplaat van deze miniatuur auto beschadig :-)

Ik heb een set nieuwe bobet LV4 zwart gekocht met Continental Wintercontact TS850 (165/60R14 79T).

product_81_1275294679g.jpg

Bij mij liggen ze er sinds maandag onder.

De temperaturen zijn er misschien nog niet echt naar, maar de neerslag wel.

Mijn zomerbanden zijn na 46.000km ook "op", waardoor ze in de regen niet meer lekker rijden...

En was de stelregel niet "oktober bis öster"?

• Like 1

• 2 weeks later...

Vergeet niet dat het wegdek met neerslag ook kouder is. Ik twijfel ook nog maar Maandag a.s. worden ze er onder gedaan. Ik rij ook vaak na 22:00 en dan is het al een stuk koeler.. En ja.. dan rij ik maar een week eerder op winterbandjes dan de rest... Wel een afbreuk op de looks... van LM naar staal met dop... :-(

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Vergeet niet dat het wegdek met neerslag ook kouder is. Ik twijfel ook nog maar Maandag a.s. worden ze er onder gedaan. Ik rij ook vaak na 22:00 en dan is het al een stuk koeler.. En ja.. dan rij ik maar een week eerder op winterbandjes dan de rest... Wel een afbreuk op de looks... van LM naar staal met dop... :-(

Zeg neef..............

Hoezo stalen velgen, heb jij dan geen alu wintervelgen?

ene............wieldoppen kunnen ook heel mooi zijn

Bij mij zitten de winterbanden er al onder, en weet dat er in het voorjaar als de zomerbanden eronder gaan mooie zwarte velgen komen

Tja Neef... Komt maandag eerst een Duplex Exhaust System onder... dus ff geen budget voor LM wintervelgen... maar gelukkig veilig op de weg :-P

• Like 1

ik heb er geen problemen mee. Hoe moeilijk wil je het maken?

Ik onderschrijf het belang van winterbanden. Schafte bij aankoop Venga een extra set lichtmetaal aan met winterbanden.

Half oktober eronder, Ergens in maart er weer af.

Heb wel de indruk dat de winterbandenset zelfs iets comfortabeler rolt. En voor de totale levensduur van de banden is het verschil peanuts.

fagus

Mijn auto zal deze winter geen winterwielen krijgen vermoedelijk.
Gisteren een klein ongelukje gehad :'(. En zoals ik al van voorspellingen gelezen heb in de krant zou het een hele natte winter worden dus ik twijfel.
De momentsleutel die ligt al een paar weken klaar voor men vriendje.

Guest Rio_Brazil

Ja... vandaag. Buitentemperatuur was 8 graden dus dat kwam nu ook wel goed uit.  

Mijn zomerbanden (205 Hankooks) zijn allemaal onder de 4mm. Ik ga ze volgend voorjaar laten vervangen, want ik merk duidelijk nu al mindere prestaties en veiligheid tijdens regen.

post-6852-0-61805300-1416321439_thumb.jpg

Vrijdag gaan er winterbanden onder mijn Rio (2014). In onze straat wordt niet gestrooid, en de afwateringsgoten zijn vrij diep, dus wil ik zo weinig mogelijk risico nemen. Vorige jaren al diverse buren met moeite daar weer uit zien komen. Zelf had ik nog een oude Nissan, en vond het niet de moeite daarvoor winterbanden te nemen. Tijdens de Kia testdag had Denissen in Tilburg als aanbieding nog enkele setjes Vredestein Snowtrack 3 op Kia lm velgen, waarvan ik gebruik ga maken. Het zijn mijn eerste winterbanden, dus ben benieuwd naar het verschil.

Guest Warmentuuter

Het zijn mijn eerste winterbanden, dus ben benieuwd naar het verschil.

Ik rij nu drie jaar in de wintermaanden op winterbanden. 

Je zal zelf merken dat het best wel prettig rijdt in die maanden.

2013_02_07_12_51_33.jpg

Deze foto is gemaakt in de Belgische Ardennen