Lique Geplaatst 26 Januari, 2015 Geplaatst 26 Januari, 2015 Gisteren maakte ik een inschattingsfoutje met dit als resultaat: Ik zakte weg in de blub en er was geen beweging meer in te krijgen. Gisteren geen hulptroep te vinden en nadat de Sorie dus vannacht heeft mogen overnachten in het weiland vond ik vandaag een ridder op een wit geel paard en die sleurde me eruit. Zo....uitgelachen, dan nu mijn probleem Nou goed, probleem opgelost zou je denken, maar helaas. Toen ik van dit pad af was en weer op de gewone weg aangekomen was kon de schakelaar van 4wd/low weer terug naar Auto. En toen bleef die op 4wd/low staan Dus met 30 km p/u naar huis gehobbeld. Wat zou dit kunnen zijn? Zekering schakelaar kapot, overload aan drab overal tussen #wishfull thinking. Of moet ik aan ergere dingen denken Quote
bigwade Geplaatst 26 Januari, 2015 Geplaatst 26 Januari, 2015 Ik kan je technisch niet helpen maar mag ik toch even melden dat ik even heb moeten lachen ? Stoer van je dat dit met ons wil delen, dat wel, haha ! Oplossing komt vast snel vanuit de Sor jongens Ik vermoed dat je ergens een stekkertje hebt losgereden op "Lands-End" 1 Quote
Crum Geplaatst 26 Januari, 2015 Geplaatst 26 Januari, 2015 Stelmotor op de tussenbak die blijft hangen? Je zou voorzichtig er een paar tikken op kunnen geven.. Quote
Lique Geplaatst 26 Januari, 2015 Topic Starter Geplaatst 26 Januari, 2015 Geen mooier vermaak dan leedvermaak...toch BW Stelmoter..ik ga 'm opzoeken morgen. Quote
Crum Geplaatst 26 Januari, 2015 Geplaatst 26 Januari, 2015 Ziet eruit als een ruitenwissermotor..zit aan de achterkant van de tussenbak.. 1 Quote
bigwade Geplaatst 26 Januari, 2015 Geplaatst 26 Januari, 2015 Geen mooier vermaak dan leedvermaak...toch BW NeeNee, een oprechte warme glimlach, niks leedvermaak, ik zou niet durven. 1 Quote
masimo Geplaatst 26 Januari, 2015 Geplaatst 26 Januari, 2015 .... gebruik je eindelijk je Sorento waar die voor bedoeld is .... .... dan mis je toch sperdifferentiëlen en 4WD Lock .... Omschakelen naar AUTO gedaan volgens boekje? Automaat in N-stand, voet op de rem, dan omzetten? Aangezien de zaak in redelijk diep in de blubber heeft gestaan, en ook door de blubber eruit getrokken is, denk ik dat er iets aan de bekabeling naar de tussenbak mis is. Kabels of stekkers losgetrokken, mogelijk een kortsluiting. Check ook eens zekering 13 (TCCS) in het zekeringkastje (linker zijwand, voetenruimte) aan de bestuurderskant. 2 Quote
Lique Geplaatst 26 Januari, 2015 Topic Starter Geplaatst 26 Januari, 2015 In N.....ow, ik heb het in P gedaan. Ik had geen idee op dat moment. Ik duik er morgen onder en ook in het zekeringenkastje. Dank voor je reactie! 1 Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 27 Januari, 2015 Geplaatst 27 Januari, 2015 Vind het wel een stoere actie Lique. En het levert weer mooie plaatjes op. Tja, en er kwam bij mij ook wel een glimlach. Maar je gebruik de sorento waar deze voor is. En dit was net even te veel Quote
Wimis on Geplaatst 27 Januari, 2015 Geplaatst 27 Januari, 2015 Stoer hoor......... krijg het er warm van als ik dit zie ! We wachten nu op de oplossing 1 Quote
Lique Geplaatst 27 Januari, 2015 Topic Starter Geplaatst 27 Januari, 2015 Daar wacht ik ook op. Voorlopig zijn we nog niet verder dan *fuse check = oké*. En eigenlijk had ik liever gezien dat die kapoy was geweest. Vanavond verder kijken. Quote
plattie Geplaatst 28 Januari, 2015 Geplaatst 28 Januari, 2015 Ik weet niet hoe het bij de "nieuwerwetse" tussenbakken is maar bij de oude moest je soms even een stuk achteruit rijden om hem te unlocken als hij bleef hangen. Maar weet dus niet of dit met deze nog steeds opgaat. 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 28 Januari, 2015 Geplaatst 28 Januari, 2015 Was dat achteruitrijden niet om de vrijloopnaven voor te ontgrendelen? 1 Quote
Lique Geplaatst 28 Januari, 2015 Topic Starter Geplaatst 28 Januari, 2015 Ik weet niet hoe het bij de "nieuwerwetse" tussenbakken is maar bij de oude moest je soms even een stuk achteruit rijden om hem te unlocken als hij bleef hangen. Maar weet dus niet of dit met deze nog steeds opgaat. Best kans dat we dit net "per ongeluk" hebben gedaan, want na het afspoelen vanmiddag en waarvoor we dus even achteruit de oprit af moesten richting kraan ging die naderhand weer gewoon rijden. Wel was die nog even van het pad af wat betreft het schakelen, want het duurde wat switchen totdat hij normaal reed in auto en x4 in 4wd ipv andersom. Daarin was die nog even van het pad af, maar lijkt nu op orde. *halleluja* 3 Quote
Wimis on Geplaatst 28 Januari, 2015 Geplaatst 28 Januari, 2015 Dat is dan goed nieuw Beter dan achteraf de rekening voor het herstel met de eerder te verwachtte disfunctionerende.................2WD/4WD schakelaar! 1 Quote
plattie Geplaatst 28 Januari, 2015 Geplaatst 28 Januari, 2015 Mooi dat het weer opgelost lijkt te zijn! 1 Quote
bigwade Geplaatst 29 Januari, 2015 Geplaatst 29 Januari, 2015 *halleluja* Definitief ? Zou mooi zijn 1 Quote
masimo Geplaatst 29 Januari, 2015 Geplaatst 29 Januari, 2015 Goed nieuws. Dat scheelt weer gelukkig weer reparatiekosten. Houdt het in ieder geval de komende tijd even in de gaten. En volgens "boekje" schakelen tussen Auto en Low !! 2 Quote
Lique Geplaatst 29 Januari, 2015 Topic Starter Geplaatst 29 Januari, 2015 Vandaag een stukje wezen rijden en hij rijdt weer als vanouds, dus vooralsnog ga ik uit van een overflow aan blub. Omschakelen in N.....ik vergeet het nooit meer (denk maar zo dat ik nooit meer omschakel, had ik hiervoor ook nog nooit gedaan) 1 Quote
bigwade Geplaatst 29 Januari, 2015 Geplaatst 29 Januari, 2015 Vandaag een stukje wezen rijden en hij rijdt weer als vanouds, dus vooralsnog ga ik uit van een overflow aan blub. Omschakelen in N.....ik vergeet het nooit meer (denk maar zo dat ik nooit meer omschakel, had ik hiervoor ook nog nooit gedaan) Je zit nu wel op Lands End, en daar kun je dat nodig hebben Ben blij voor je ! 1 Quote
patje sorento Geplaatst 6 April, 2015 Geplaatst 6 April, 2015 dikke respect!!!! ik had exact het zelfde gedaan!!!! tis omdat mijn vrouw me in het gareel houdt ,als ik achter je had gereden was ik je gevolgd!! btw; heb je mijn 4x4 dag topic al gecheckt??? als ik het zo bekijk lijkt het mij voor jou een nationale feestdag te worden........ 1 Quote
Lique Geplaatst 6 April, 2015 Topic Starter Geplaatst 6 April, 2015 Wees dan maar blij met je vrouw, want dit was een hele onsnuggere actie en ik was op dat moment en helemaal op het moment dat ik 'm voor de nacht moest laten staan in de middel of niks absoluut niet amused. Het pad wat ik normaal rij (dat wat je op de voorgrond ziet bij het youtuubje) en op de heenweg ook genomen had was toen wel erg uitgediept door een kudde crossmoters die er eerder in die periode langsgeweest was. Dus ik dacht het hoekie af te snijden door het weiland/akker, maar zonk direct weg toen ik van het nog stevige gras afreed. Rare blubber, waarvan de berijder van het gele paard later ook zei dat ook hij niet daarin moest rijden, want dan kwam die er ook niet meer uit. En onsnugger, omdat het pad wel uitgediept was, maar eigenlijk geen problemen had gegeven. Dus tja, een gevalletje...what were you thinking Ik had het topic al gezien ja, maar moet zeggen dat ik hier in de omgeving zoveel off road kan rijden als ik wil. In het ergste geval ga ik in mijn tuin crossen Quote
bigwade Geplaatst 6 April, 2015 Geplaatst 6 April, 2015 In het ergste geval ga ik in mijn tuin crossen Helemaal alleen........ Lente idee, nodig die 4wd gasten allemaal uit op "Lands End" b&b etc.. Quote
patje sorento Geplaatst 6 April, 2015 Geplaatst 6 April, 2015 Helemaal alleen........ Lente idee, nodig die 4wd gasten allemaal uit op "Lands End" b&b etc.. dus de locatie is er al???? Quote
Lique Geplaatst 7 April, 2015 Topic Starter Geplaatst 7 April, 2015 Weet jij nog niet waar "Lands end" ligt De meeste mensen kunnen tegen de tijd dat ze er zijn geen auto meer zien 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.