Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

nog geen enkel probleem gehad met follow me home of automatische verlichting werkt gewoon goed met de xenon

Geplaatst

Kwestie dus van de juiste set. Een slechte zou wel eens problemen kunnen hebben met het regelmatige opstarten.

Geplaatst

Een hele mooie vergelijking tussen halogeen, HID en LED:

https://www.youtube.com/watch?v=hRqxTl4rxlg

Het eerste wat duidelijk is dat Xenon en LED het beste presteren in een projectorunit. De Xenon heeft de hoogste lichtopbrengst, daarna de LED en dan de halogeen. Het duidelijke nadeel van de LED is het gebrek aan spreiding van het licht.

Enfin, Xenon is de beste keuze maar ik zit nog een beetje met 'follow me home' en de automatisch verlichting. De lampen gaan gelijk aan en als ik start zakt de spanning wat in waardoor de lampen mogelijk weer doven. Het is een vaker gemeld euvel van Xenon. Zoeken we op!

Er zijn setjes te koop die hier speciaal voor gemaakt zijn met een hoop extra electronica en bijbehorend prijskaartje.

Maar ken genoeg mensen die met een goedkoop China setje en de juistw kabels al jaren probleemloos hiervan genieten.

Zelf ben ik overgestapt op MaxxPro

Zijn niet goedkoop. Maar de prijs is zeker meer dan redelijk.

Stuur ze eens een mailtje voor meer info en advies. Voor korting wel melden dat je lid bent van Kiaclub.nl

http://www.kiaclub.nl/index.php?/topic/18272-MaxxPro-Xenon-30%--korting

Geplaatst

Jammer dat ze alleen voor de Rio een speciale kit hebben. Ik geloof dat de Cee'd andere adapters heeft????

Geplaatst

Baas boven baas! :smartass:

Ik trek nog wat tijd uit om een goede conversiekit uit te zoeken. Er is zoveel te krijgen met zulke enorme prijsverschillen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Duur hoeft niet goed te zijn en andersom. Kom er maar eens achter. Pilot Digital Line Plus is mooi maar idioot duur, aan de onderzijde heb je de China setjes en daar tussen MaxxPro. Volgens Pilot (wij van WC eend) is de duurste serie (digital plus) nodig voor auto's vanaf 2012. Dit vanwege de gevoelige elektronica. Zal vast wel goed zijn maar veels te duur. Je krijgt dan ook automatisch de neiging om maar in de middenmoot qua prijs te gaan zitten. Tja....

Geplaatst

Ja dacht ik dus eerst ook. Wilde ik boor maxxxpro gaan. Toen het me op viel dat de setjes van hun er precies hetzelfde uitzagen als die ik op aliexpress heb gezin. Ik weet namelijk ook dat het vaak dezelfde producten zijn, maar hier in NL krijgen ze dan een andere verpakking en merknaam en wordt de prijs dan ver3-5voudigd.

Verder staat op veel sites dat je canbus setjes nodig hebt. Ik heb mijn "anti canbus fout" stekkers niet eens aangesloten. Geen meldingen, niets. Volgens mij heeft de ceed ook geen canbus waarschuwingen in de lampen want ik zet er ook gewoon ledjes in zonder waarschuwingen.

Geplaatst

Zoiets dacht ik al, zoveel fabrikanten van Xenon zullen er niet zijn dus er wordt heel wat gerelabelled. Dat van die Can bus wist ik niet. Het kan zijn dat de CAN bus in de Cee'd niet zo kieskeurig is qua afgenomen vermogen. Een halogeen verbruikt 55W en een Xenon 35W. Mogelijk dat de CAN bus niet zo'n probleem heeft met dat verschil. Eigenlijk ook logisch, als de originele halogeen kapot is loopt er helemaal geen stroom. Dat is het enige dat de CANbus hoeft te detecteren: wel of geen stroom. Hoeveel vermogen er precies wordt afgenomen maakt eigenlijk niet uit voor de 'defecte lamp' detectie.

Geplaatst

Had wel eens gelezen dat je het kon testen door een lampje los te halen en dan de lichtknop aan. Er is bij mij nooit een dashboard lampje aangegaan met een melding dat er een koplamp niet deed. Overigens haalde ik voor de zekerheid gewoon een cabus xenon set op aliepxpress. Scheelde niet veel geld. Dus ik dacht beter een canbus set halen en de canbus stekkers niet nodig hebben dan niet halen en wel nodig hebben

Geplaatst

Ja dacht ik dus eerst ook. Wilde ik boor maxxxpro gaan. Toen het me op viel dat de setjes van hun er precies hetzelfde uitzagen als die ik op aliexpress heb gezin. Ik weet namelijk ook dat het vaak dezelfde producten zijn, maar hier in NL krijgen ze dan een andere verpakking en merknaam en wordt de prijs dan ver3-5voudigd.

Verder staat op veel sites dat je canbus setjes nodig hebt. Ik heb mijn "anti canbus fout" stekkers niet eens aangesloten. Geen meldingen, niets. Volgens mij heeft de ceed ook geen canbus waarschuwingen in de lampen want ik zet er ook gewoon ledjes in zonder waarschuwingen.

Ik kan je iig verzekeren dat, je geen MaxxPro ballasten zult vinden bij goedkope China setjes. Dat merk je ook gelijk als je m echt in je handen hebt. Niks plastic niks zo dun mogelijk aluminium. Maar echt kwaliteit en degelijkheid. Weet niet hoe actueel de foto's op de site nu zijn. Maar stuur ze eens een mailtje. Je krijgt geheid vlot antwoord met eventueel foto's, maten, gewicht en overige specs..

Er is ergens (kan t zo gauw niet vinden) een test gedaan met verschillende ballasten. Daarin was heel mooi te zien hoe anders de ballasten van MaxxPro werken. Met name de stroomconsumptie, interferentie en doorvoer is best inginieus gedaan. Hierdoor wordt er ook nooit Piekspanning geleverd. Ik ben de naam kwijt maar een ander forumlid heeft deze in het verleden ook verkocht en er het e.e.a. over geplubliceerd.

Ok stop nu met reclame maken.

Maar wilde toch ff dit misverstand uit de wereld helpen.

Wat Canbus betreft.... over het algemeen hebben de meeste auto's vanaf een bepaalde bouwjaar een detectiemeganisme voor defecte verlichting. Helaas heeft Kia hier bij ons op bezuinigd.

Voor ons is dit dus niet van toepassing.

Geplaatst

canbus set niet nodig gewoon hongkong setje aansluiten via de schakelkabel en error canceller er tussen en gaan met die banaan

• Like 2
Geplaatst

Wat betreft de noodzaak om een defecte lamp te detecteren kan ik de keuze van Kia wel begrijpen: de Cee'd heeft LED achterlichten, die gaan in principe niet kapot. Als de lampen aan de voorkant kapot zijn zie je dat zelf wel redelijk snel, ook zonder melding op het dashboard. Tenminste, de meeste mensen..... :no:  Ergo, geen detectie nodig.

Ondertussen dus ook geleerd dat, in principe, geen CANbus kit nodig is. Altijd handig. Over kwaliteit van kits wil ik niet twisten; ik wil alleen geen hele dure HID kit in mijn handen gestopt krijgen die eigenlijn een elcheapo China kit is met een dure verpakking. Dan liever een elcheapo set voor een elcheapo prijs. :-)

Geplaatst

http://www.aliexpress.com/item/Super-slim-high-quality-canbus-HID-kit-35W-HID-xenon-Kit-H1-H3-H7-H8-H9/32272018094.html

Hier heb ik ze besteld. Ik had gelijk ook besteld voor mijn vriendin op haar Hyundai Getz. Als je 2 setjes koopy krijg je gratis verzending met DHL dus heb je het met een paar dagen thuis.

Heb je die set al ingebouwd bij de Getz ?

Ik ben ook van plan om zo'n kit te kopen maar ik vraag me af of je de hele voorbumper er af moet halen om de lamp units er uit te krijgen.

Ik heb inmiddels zelf een ebay kit ingebouwd in mijn i30 CW en dat ging vrij gemakkelijk. Zelfs met extra harnas voor directe aansluiting op de accu.

Geplaatst

Ik heb hem zelf al een paar maal in de cee'd ingebouwd en ik heb de koplampen nog nooit verwijderd

zeker met de juiste houders is dit heel goed te doen en het scheelde ook dat je de orgineel lamp houders niet hoeft te verwijderen

Geplaatst

In de getz inbouwen werkt hetzelfde als bij mijn ceed. Is hetzelfde. De lampen kan je gewoon laten zitten. Enige nadeel bij de bixenon voor de getz was dat er geen rubberen afdicht tule bij zat voor die lamp kappen. Dus had ik bij een plaatselijke automaterialen zaak een rubbere doorvoer tule gehaald, kabels erdoorheen en vervolgens dicht gekit

Geplaatst

Vandaag even, tijdelijk, nieuwe halogeen pitten in de Cee'd gezet. Klusje van 10 minuten en er hoeft inderdaad niets gesloopt te worden. Ben er nog niet uit met Xenon dus heb maar even de Philips Visions, die bij de Action in de aanbieding waren, er in gezet. Af fabriek zaten er overigens ook Philips pitten in. Valt me weer mee. Gelukkig geen halogeen Kumho's  :roll:

• Like 1
Geplaatst

Ik heb nu dus de nieuwe Philips Visions erin en ook de lampen laten stellen. Ze stonden echt veel te hoog. Toch een enorme tegenvaller dat ik ook nu totaal geen lichtspot op de weg krijg. Als de lampen, met het wieltje op het dashboard, nog iets lager afstel dan krijg ik een heel vage lichtspot op de weg. Geknipperd wordt er niet door tegenliggers. Ik heb meestal het idee dat ik helemaal zonder licht rij. Geen idee wat er aan de hand is. De afstelling is goed en er zitten redelijk normale halogeen pitten in. Uiteraard komt er wel Xenon in maar ik snap niet dat het standaard licht zo ontzettend slecht is. 

Volgende wat ik ga doen is de spanning op de lampvoet meten.

Wat betreft het Xenon verhaal: ik kom er niet uit. Er is zoveel op de markt, van 30 euro tot 300 euro en een duurdere set kan net zo goed rommel zijn als een goedkopere. Het is meestal Chinees (op zich niets mis mee, Korea is ook zo'n beetje China  :-) ) maar ze plakken overal andere labels op. Vanwege de wildgroei van 'merken' kan ik ook geen testen vinden. Alleen een paar hoofdzaken zoals DC of AC waarbij AC dan weer beter schijnt te zijn, verder de 'onstoring' wat meestal slaat op het geschikt zijn voor CAN bus en niet echt op het filteren van storing voor radio en boordelektronica. De enige echt veilige keus schijnt Pilot Digital Line te zijn maar dat is ook alleen omdat dit merk meestal door de dealers ingebouwd wordt. Een vergelijkende test op lichtbeeld, betrouwbaarheid, storing etc. kan ik net zo min van Pilot vinden en dan is 300 euro me toch wel te duur. MaxxPro zou, gezien de prijs, best goed kunnen zijn maar ook dat is maar vanwege een paar gebruikerservaringen. 

Blijkbaar moet ik maar gewoon wat gaan proberen.

Geplaatst

Op het forum, met de juiste zoektermen, vindt je genoeg informatie over goede (merken) xenonsets.

Geplaatst

Valt tegen, net even gezocht op 'Xenon'. Er zijn een paar topics maar er wordt zelden over een merk gesproken. Af en toe een keer MaxxPro en een linkje maar dat is dan ook wel. Ik zal het gewoon moeten proberen. Jammer dat Edam zo'n eind weg is van het zonnige zuiden......  :cry:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...