Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De meeste aftermarket Xenon zijn van Chinese komaf. Die worden steeds met een ander merk of omschrijving aangeboden.

De merken uit Nederland zijn MaxxPro en Pilot ( voor zover ik ze ken ). Er is ook nog wel een veel gebruikte Duitse merk maar ben de naam ff vergeten.

• 1 maand later...
Geplaatst

Eindelijk, ik heb mijn Xenon setje binnen. De adapters had ik al langer liggen dus ik kan in het weekend lekker gaan knutselen. Het viel me wel op dat de H7 voet (metaal) net niet precies met het 'uitsteeksel' in de nokjes van de adapter valt. Ik zal helaas moeten gaan vijlen aan de fitting. Beetje eng, zo dicht bij het glas. Verder nog een (domme) vraag: hoe kan ik mijn dimlicht laten branden zonder telkens de motor te starten? Ik heb een startknop, geen sleutel

Geplaatst

je kunt net als met een sleutel ook alleen het contact aan zetten door 2 keer op de start knop te drukken maar zonder je koppelings pedaal in te drukken 

als je dan 1 keer drukt gaat hij in de accesoire stand en de 2 e keer drukken gaat het contact gewoon aan 

en een 3e keer drukken gaat alles weer uit 

maar let op NIET  je koppelings pedaal in trappen

Geplaatst

Thnx! In mijn geval zal dat dan de rempedaal zijn i.p.v. de koppeling want ik heb een automaat (DCT). Enfin, ik ga er van uit dat ik dezelfde truc dan toepassen door hem in P of N te zetten en dan, zonder de voet op de rem, 1-2-3 keer op de knop te drukken. 

Ik moet helaas nu eerst, ter voorbereiding, heel voorzichting aan de fitting gaan vijlen. De rest van het gereedschap ligt ook al netjes klaar. Ik heb ook nog een vlinderboor van 25mm op kunnen graven. Beetje bot maar het zal wel lukken. Ik ben zeer benieuwd hoeveel licht ik straks ga krijgen.

Geplaatst

Zo de pitten zitten erin. Laten branden zonder de motor te starten was inderdaad een kwestie van de startknop indrukken zonder rempedaal. Inbouwen ging prima alleen het plaatsen van de ballast aan de passagierszijde was een ellende. Ik had dure Pattex plakstrips gekocht maar die plakten dus totaal niet. Misschien was het in de garage, ondanks het kacheltje, te koud. Ik moest dus een schroefgaatje vinden want ik wilde niet boren. Dat is gelukt maar ik ben nog niet 100% tevreden met het resultaat. Aan de bestuurderszijde was het een makkie, ballast op de zekeringen kast met 2 korte zelftappertjes. Een minuutje werk! Nu nog eens piekeren over een verbetering aan de andere kant. Uiteraard vanavond gaan testen.

Geplaatst

Test gedaan, ben tevreden!  :-)  Eindelijk fatsoenlijk licht op de Cee'd! Nu alleen nog die balast aan de passagierskant een beetje beter vast zien te krijgen. Hij is onder het rijden niet verschoven maar ik wil er voor mijn gemoedsrust nog wat aan borgen.

P.s. bij het Xenon setje waren ook 2 T10 LED's inbegrepen. Bij de Cee'd is dat niet nodig vanwege de DRL maar ik kan ze mooi in de kentekenverlichting zetten.

• 1 jaar later...
Geplaatst

Ik reageer hier ook even op, heb een setje besteld vanuit China voor de Cee'd. Ik begrijp dat het plug en play is, samen met de plastic adaptertjes?? Makkelijk bijkomen?

Geplaatst

Maar het enige lastige is dan de oude lampjes eruit krijgen, de nieuwe erin? Daarna is het een kwestie van de kabel doorvoer door het kapje en de ballasten wegwerken?

Geplaatst

Het beste is om het setje aan te sluiten met een relais kabel. Deze kabel word verbonden met de accu, de stekkers van de auto richting je lamp en vervolgens je ballasten. Hiermee voorkom je dat er onbedoeld een ecu opgeblazen wordt. Kijk voor meer info even in andere topics over Xenon inbouw. Volgens mij staat er een mooie in de SP3 deel.

Geplaatst

Bedankt voor je reactie. Ik ga het eerst even zonder proberen om te kijken of het werkt. Die relais kabel vind ik maar ingewikkeld.. 

Jaren geleden ook een zo'n goedkope set ingebouwd zonder zoiets, dat werkte best goed trouwens.. 

Geplaatst

Relaiskabel hoeft niet hoor. Maar voor die paar euro (geloof iets van 5,-) kun je je een hoop potientele ellende besparen.
Als je de kabel ziet wijst het zich vanzelf. In de eerder genoemde topic heet Xtra40 volgens mij een plaatje met uitleg gepost.
Er zijn helaas genoeg mensen die hun ECU (boordcomputer) doorgebrand hebben door Xenon.
Zonder zo'n kabelsetje is je ballast rechtstreeks verbonden met de electronica on de auto. Zo'n ballast genereerd enorm hoge voltages waarvan in het ergste geval wel eens een puls richting je auto electronica kan gaan. Nogmaals meestal gaat t goed maar voor die paar euro plaats ik ze er tegenwoordig gewoon tussen.
Zelf bij de hele dure setjes waarvan de fabrikant garantie geeft dat hierboven beschreven niet kan gebeuren.

Geplaatst

Dat plaatje in het andere topic doet het helaas niet meer. Ik heb deze relais kabel er bij gevonden:

https://www.aliexpress.com/snapshot/0.html?orderId=84638224171471&productId=32803195448

Begrijp ik goed dat die kabels buiten de lamp unit worden aangesloten? Dus ik kan gewoon die doorvoer maken in het kapje, en later deze relais kabel ertussen zetten?

Ik zie 2 mannelijke stekkertjes, die gaan dan op de ballasten, maar ik zie maar 1 vrouwelijke stekker. waar gaat dan de andere lamp op?

Geplaatst

Ik denk dat ik 'm voor mezelf helder heb, ik heb even een schetsje gemaakt waarbij afkortingen betekenen:

M: mannelijke stekker
V: vrouwelijke stekker
R: Relais
CAN: Canbus tussenkastjes
+ en - spreken voor zich.

540.jpg

Ik moet dus nog 2 goede - punten vinden om de massa kabeltjes uit de relais boom te monteren. Heeft iemand zo gauw paraat welke schroefjes onder de kap makkelijk te bereiken zijn?

• 2 weken later...
Geplaatst

Er zit als het goed is een sleuf ingezaagd waar je he draad door kan steken
Altans op de foto wel

Verstuurd vanaf mijn Debielen Mobiele Telefoon met Tapatalk 🤣🤣

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...