Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hummm, 2 fotos. 1 met snelheid 0 en 1 met 170 KM/uur met dezelfde KM stand!! In 0 km van 0 naar 170. Photoshop?

Geplaatst
34 minuten geleden zei Nirofan:

Hummm, 2 fotos. 1 met snelheid 0 en 1 met 170 KM/uur met dezelfde KM stand!! In 0 km van 0 naar 170. Photoshop?

Goed opgelet :mrgreen:

Geplaatst
14 minuten geleden zei bigwade:

xtra40 op 10001 posts !

Hulde !

en dat zijn uiteraard 10001 uiterst behulpzame en stuk voor stuk nuttige posten geweest :-)

Geplaatst
Op 28 januari 2017 om 19:53 zei Wimis on:

Maarja.......... jij hebt dat niet op je Fiasco dus wie gaat dit verbeteren? :winkiss:

We dwalen af, maar vandaag heb ik die fiasco eens doorgerekend met alle bonnetjes en dan kom ik op een km prijs van 28,8ct/km bij 12.500 km/jr all-in.

Gerekend over 5 jaar.

Rijdt met techniek 2002 1:15 met een 1.4 torretje

Ik zou dit geen fiasco willen noemen.

Liever heb ik een Niro, dat wel.

• Like 3
Geplaatst

Vandaag eerste tankbeurt computer 19,8km/l berekend 19,7km/l. Op de winterwielen van de Sportage 225/60/16. Ik ben benieuwd wat dit gaat doen bij mooi weer op 18'' zomerbanden. De drie km naar huis alleen elektrisch en zie daar de bonus. Verder gaat de meter niet. Het zegt natuurlijk niets over het werkelijke gebruik over langere afstand. .

IMG-20170202-WA0000.jpg

• Like 3
Geplaatst

Nu voor de 5e x getankt en de bonnetjes toch maar even opgeteld. Kom op een gemiddelde van 1:16,8 over 3800 km. Ik vind het een nette waarde; het is immers en grote en luxe auto (18” uitvoering); bepaald geen fiat 500 formaat en die verbruikt ongeveer hetzelfde... 

Rijdt met de Niro zoals met mijn vorige Rio dus niet speciaal anders. Ben geen stoplichtsprinter maar rijd wel gewoon door. Doorgaans houd ik me aan de maximum snelheden. De laatste tijd wel relatief veel kleine stukjes en ben dan ook niet ontevreden over het verbruik hoor. En straks wordt het nog zomer ook!

Heb radio, airco, etc. altijd aan en vaak ook stoelverwarming (heerlijk) en soms zelfs de achterbankverwarming. Geniet van het leven (en de Niro).

• Like 3
Geplaatst

In de dubbeltest met de Opel Mokka X komt de Niro op een verbruik van 1:16,9. Ze gaven daar ook aan dat het vooral door het weer komt. In de zomer reden ze met de test ook bijna 1:20.

Kan het vandaag ook met een rit onderschrijven, relatief warm, 11 a 12 graden, en zat met rustig rijden gelijk op 1:24. Het weer blijkt dus best van grote invloed.

• Like 2
Geplaatst

Ik sta op het punt een niro te kopen omdat ik het een leuke auto vindt en goed is uitgerust voor een leuke prijs.

Echter stel ik mij alleen de vraag of een hybride voor mij wel rendeert.

Ik rijdt per dag (woon werkverkeer) zo'n 94 km heen en terug waarvan een 80 km autostrade is, dus denk ik dat benzine motor toch 

het meeste werk zal moeten leveren.

Of zie ik dit verkeerd en is een hybride dan ook nog rendabel.

• Like 3
Geplaatst

Bij optrekken/accelereren zal de accu meehelpen, bij remmen "op de motor" kun je regenereren. Als je dat goed doet zou het mij niet verbazen als je de 14km "niet-snelweg" bijna vol elektrisch kunt rijden, dus gunstig...

• Like 2
Geplaatst

16 uur geleden zei Toby:

Ik sta op het punt een niro te kopen omdat ik het een leuke auto vindt en goed is uitgerust voor een leuke prijs.

Echter stel ik mij alleen de vraag of een hybride voor mij wel rendeert.

Ik rijdt per dag (woon werkverkeer) zo'n 94 km heen en terug waarvan een 80 km autostrade is, dus denk ik dat benzine motor toch 

het meeste werk zal moeten leveren.

Of zie ik dit verkeerd en is een hybride dan ook nog rendabel.

Ook ik rijd mijn woon werk verkeer grotendeels op de snelweg, 84 km heen en weer en op de cc wel max 100 (mag niet sneller) en ook bij 100 km per uur gaat de NIRO af en toe volledig elektrisch, geen lange stukken, maar hij doet het wel. bij 5360 km is mijn gemiddelde nu 1:19.6 ik houd het bij op de site van Autoweek en ook hier zet ik mijn verbruik.

• Like 2
Geplaatst

Hier dan weer na het tanken, je merkt inderdaad nu het iets warmer is het verbruik naar beneden gaat, kan niet wachten op de zomer.

km stand 5353

Afgelegd 622 km

Getankt 31.21 ltr

Verbruik 1:19.9 (BC 1:20.1)

• Like 4
Geplaatst
23 uur geleden zei Murcielaygo:

Bij optrekken/accelereren zal de accu meehelpen, bij remmen "op de motor" kun je regenereren. Als je dat goed doet zou het mij niet verbazen als je de 14km "niet-snelweg" bijna vol elektrisch kunt rijden, dus gunstig...

14 km alleen elektrisch zal je niet lukken, daar is de accu te klein voor. maar zoals JWS zegt zal hij op de snelweg ook elektrisch rijden/ondersteunen. Boven de 110 km/h zal hij niet uitsluitend elektrisch rijden. Ben je van plan op de autostrade continue 120/130 rijden, dan denk ik dat je verbruik aardig zal dalen. Dan zou ik zeggen, maak is een proefrit en kijk waar je ongeveer op uit komt.

Maar zoals JWS zegt, je kan er zeker zuinig mee rijden. 

Geplaatst

Als we het toch hebben over sneller dan 100km/h:

De topsnelheid die Kia opgeeft is voor alleen de benzine motor (en wordt dus altijd gehaald).

Is er nog sap in de accu's dan helpt de e-motor de topsnelheid naar ruim 180 km/h :-)

Klikkerdeklik

Effe doorspoelen naar 13:00 min

• Like 2
Geplaatst

^^ Moest ik met mijn BMW 528 aut. ('76) in 1984 echt moeite voor doen.

0-100 <10 sec.

Maar dan 1:6-7  :-)  (gemiddeld, nog geen injectie maar 2 carburateurs die niet synchroon liepen)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...