iBigfarmer Geplaatst 9 Mei, 2018 Geplaatst 9 Mei, 2018 Krijg onderstaande melding... Doe waarschijnlijk iets fout In het artikel dat ik je als link stuurde zit in een blauwe stukje tekst weer een link: " naar APK Mirror". Daar moet je dus naar toe. Even zoeken, maar daar kun je dus de apk AA vinden. Als ik jouw screenshot zie dan zat je gewoon in de Play store en daar vind je AA inderdaad niet want hij is hIer (nog)niet officieel verkrijgbaarVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
surfingjohn Geplaatst 19 Mei, 2018 Geplaatst 19 Mei, 2018 Kia Hotspot is voor de nieuwste versie van Android 8.1.0 niet meer beschikbaar. Jammer was net overgestapt naar een Android toestel. Quote
BvE Geplaatst 20 Mei, 2018 Geplaatst 20 Mei, 2018 16 uur geleden zei surfingjohn: Kia Hotspot is voor de nieuwste versie van Android 8.1.0 niet meer beschikbaar. Jammer was net overgestapt naar een Android toestel. De app Carspot Wifi is een alternatief, werkt goed . Quote
Sjoerd_K Geplaatst 27 Augustus, 2018 Geplaatst 27 Augustus, 2018 We hebben een nieuwe Kia Niro. Ik krijg de volgende fout melding. Iemand een idee hoe we deze kunnen oplossen? Quote
der Rudi Geplaatst 28 Augustus, 2018 Geplaatst 28 Augustus, 2018 (aangepast) Sjoerd, Dat is inderdaad een rare melding. Want sinds bij mij de software van Android Auto door de dealer is gedownload en er op is gezet (ik heb een Sorento en model 2016 had A.A. nog niet standaard) heeft er geen update van A.A. op de auto meer plaatsgevonden. Wel vinden er regelmatig updates van A.A. en van Google (die hangt er nauw mee samen) op mijn telefoon plaats. Maar hier wordt expliciet gesproken over verouderde software van A.A. van de auto. Ik zou dus maar naar de dealer gaan. Je gebruikt toch wel een originele kabel om de telefoon aan te sluiten? Want ik heb begrepen dat dat nog wel eens tot problemen kan leiden. 28 Augustus, 2018 aangepast door der Rudi Quote
gjcvro Geplaatst 28 Augustus, 2018 Geplaatst 28 Augustus, 2018 Bekend probleem, ik trok dan even de usb stekker uit de telefoon, daarna werkte het wel, Quote
Arieman Geplaatst 28 Augustus, 2018 Geplaatst 28 Augustus, 2018 Op 10-3-2017 om 21:02, BvE zei: Is er inmiddels al meer bekend ? ik draai al een jaar op android auto vind het alsnog te gek voor woorden dat je een auto van 30.000 koopt met een 3 jaar verouderd navigatie systeem het is net een tweedehands inlegkruisje terwijl een navigatie systeem toch dik betaald word ik vind het gewoon een schande jammer voor die goede naam van Kia maar dit maakt het incompleet dus mijn volgende auto maar beter mijn huiswerk maken het probleem is met bv android auto te verhelpen maar daar gaat het niet om heb een kia met navigatie en niet de buurvrouw Quote
Joey-Rio Geplaatst 28 Augustus, 2018 Geplaatst 28 Augustus, 2018 Zo oud zijn de kaarten niet. A2 tunnel in Maastricht is 16 december 2016 open gegaan voor verkeer en de navigatie uit onze Rio van februari 2018 heeft deze tunnels er gewoon opstaan. Merk het volgend jaar snel genoeg, als de nieuwe Noorderbrug er op staat zijn de kaarten hooguit 1 jaar oud. Quote
der Rudi Geplaatst 28 Augustus, 2018 Geplaatst 28 Augustus, 2018 Wil je echt een up-to-date navigatiesysteem hebben dan is er maar 1 oplossing voor: neem een systeem dat via internet de kaarten download. Dus dat bij Kia, zoals zoveel automerken, het kaartmateriaal relatief verouderd is, is tot daar aan toe. Veel erger vind ik persoonlijk de stembesturing ervan. Die is echt vreselijk. In feite is die totaal waardeloos. Zelden begreep het systeem waar ik naartoe wil. Zelfs bekende steden begreep hij niet. Bewust schrijf ik "begreep" want los van het feit dat ik hooguit de eerste maand nog dappere pogingen deed om de navigatie met stembesturing te gebruiken ben ik al snel overgestapt op touchbesturing. Het was een van de weinige zaken die mij zwaar teleurgesteld hebben bij mijn Sorento. Maar sinds anderhalf jaar gebruik ik nu Android Auto. Waar ik ook naar toe wil, of het nu een adres is of een naam van een bedrijf: hoogst zelden begrijpt het systeem niet waar ik naartoe wil. Een verademing. Ik zou zeggen: KIA, haal die functionaliteit er maar uit want die komt de kwaliteit niet ten goede. Bij elke autotest zou dit echt voor minputen zorgen. Het is alsof je een Rolls Royce koopt waarbij de automatische airco ervoor zorgt dat de auto of te warm of te koud is. Dat verwacht je namelijk niet van een Rolls Royce. Quote
Specialmade Geplaatst 28 Augustus, 2018 Geplaatst 28 Augustus, 2018 11 uren geleden, Arieman zei: ik draai al een jaar op android auto vind het alsnog te gek voor woorden dat je een auto van 30.000 koopt met een 3 jaar verouderd navigatie systeem het is net een tweedehands inlegkruisje terwijl een navigatie systeem toch dik betaald word ik vind het gewoon een schande jammer voor die goede naam van Kia maar dit maakt het incompleet dus mijn volgende auto maar beter mijn huiswerk maken het probleem is met bv android auto te verhelpen maar daar gaat het niet om heb een kia met navigatie en niet de buurvrouw Als je de consumentenbonds van 09/2018 leest zie je dat Ford met het ingebouwde navigatiesysteem Sync3 routekaarten gebruikt uit 2014. Quote
HenkM Geplaatst 28 Augustus, 2018 Geplaatst 28 Augustus, 2018 (aangepast) 2 uren geleden, Joey-Rio zei: Zo oud zijn de kaarten niet. A2 tunnel in Maastricht is 16 december 2016 open gegaan voor verkeer en de navigatie uit onze Rio van februari 2018 heeft deze tunnels er gewoon opstaan. Merk het volgend jaar snel genoeg, als de nieuwe Noorderbrug er op staat zijn de kaarten hooguit 1 jaar oud. Ik vind het allemaal ook wel meevallen. De NAVI van de Niro heeft me tot nog toe niet in de steek gelaten en me altijd van A naar B(eter) gebracht. Misschien niet altijd de meest ideale route maar ik kom er wel. Mijn eigen ingebouwde navi (richting gevoel en zo) is nogal bagger (ik verdwaal in mijn kelder, niet dat deze zo groot is maar ikke ben het probleem ) alles is dus welkom. Rijden met de "meest recente" kaarten op papier was voor mij alleen geen doen dus mijn betere helft bracht hier uitkomst. Nu met, en ondanks, die (volgens sommige) "zwaar verouderde kaarten" ben ik de koning te rijk. Op de motor rijd ik met een TomTom Rider, 4 maal per jaar updates en ook hier komt het voor dat nieuwe wegen gemist worden. Verdwalen gebeurt echter net zo min als met die "oude" kaarten van KIA. Ik denk maar zo: "ik kom er wel". 28 Augustus, 2018 aangepast door HenkM 2 Quote
HansG Geplaatst 31 Augustus, 2018 Geplaatst 31 Augustus, 2018 @Der Rudi: mijn Niro heeft geen stembesturing Hoef ik mij er ook niet aan te ergeren. Ik heb ook geen probleem met de kaarten van de Navigatie. De Ketheltunnel in de A4 is van eind 2015 en die heeft altijd in de Navigatie gestaan. Die tunnel was ruim 1 jaar open toen ik de auto kocht. Dus het verhaal van de verouderde Navigatie begrijp ik niet goed. Dat navigatie niet bij is heeft vooral te maken met de wegbeheerder. Als die de wijzigingen niet of niet op tijd doorgeeft dan worden de wijzigingen niet meegenomen door de kaartfabrikant. 1 Quote
der Rudi Geplaatst 1 September, 2018 Geplaatst 1 September, 2018 (aangepast) Ach weet je, Laten we eerlijk zijn. Een navigatiesysteem zal voor het grootste deel van de bestuurders praktisch altijd voldoen aan wat je ervan verwacht: je geeft een adres in en het systeem wijst je de route. En de kans dat je een adres ingeeft dat het systeem niet kent is niet zo groot. Ik maak natuurlijk een heel grove schatting maar gebaseerd op het feit dat er misschien gemiddeld 1 straat in elk van de rond 400 gemeentes per jaar bijkomt (in 2009 waren er 216.000 straten in Nederland) betekent dit dat elk jaar de database van je navigatiesysteem met ongeveer 0,2% verouderd. Ik tel geen nieuwe rotondes etc. mee. Maar al met al is dat niet zo belangrijk om uiteindelijk op je bestemming te komen. En dat bijvoorbeeld de nieuwe tunnel bij Maastricht er misschien nog niet op staat en je wilt ergens in Maastricht zijn? Neem gewoon een willekeurige afslag en op een gegeven moment rij je ergens waar jouw systeem weer 'de weg herkent' en wijst je vervolgens de route naar je bestemming. Met andere woorden: wat maakt het uit dat je navigatiestseem met kaarten van 1 of voor mijn part 5 jaar oud werkt. Je komt er echt wel. Voor professionele bestuurders of voor bestuurders die een state-of-the-art navigatiesysteem willen hebben (en voor hen is Android Auto in mijn optiek een uitkomst) in hun auto ligt dit natuurlijk anders. Maar de gemiddelde huisvader komt er ook wel met een Tom Tom van 10 jaar oud. 1 September, 2018 aangepast door der Rudi Quote
surfingjohn Geplaatst 1 September, 2018 Geplaatst 1 September, 2018 Helemaal met je eens der Rudi! Quote
JeroenV Geplaatst 1 September, 2018 Geplaatst 1 September, 2018 Aan de ene kant wel mee eens, aan de andere kant ook weer niet. Tuurlijk kom je altijd wel op de plaats van bestemming, ook met een 'verouderd' systeem, maar juist de wat minder ervaren/zekere mensen in het verkeer raken in paniek als er iets anders gebeurd dan ze verwachten cq zien op het scherm. Een plotselinge rotonde, anders lopende bocht of afslag die ze niet hun op hun vertrouwde schermpje kan al voldoende zijn om gekke capriolen uit te halen, want ja, borden lezen is er niet meer bij tegenwoordig; de navi is heilig. Quote
der Rudi Geplaatst 1 September, 2018 Geplaatst 1 September, 2018 2 uren geleden, JeroenV zei: Aan de ene kant wel mee eens, aan de andere kant ook weer niet. Tuurlijk kom je altijd wel op de plaats van bestemming, ook met een 'verouderd' systeem, maar juist de wat minder ervaren/zekere mensen in het verkeer raken in paniek als er iets anders gebeurd dan ze verwachten cq zien op het scherm. Een plotselinge rotonde, anders lopende bocht of afslag die ze niet hun op hun vertrouwde schermpje kan al voldoende zijn om gekke capriolen uit te halen, want ja, borden lezen is er niet meer bij tegenwoordig; de navi is heilig. Ook eens. En daarom is Android Auto ook een uitkomst voor hen. Je drukt op de spraakknop op je stuur of je drukt op het microfoontje van Android Auto, zegt waar je heen wilt gaan (dat kan een adres zijn maar ook een bedrijf, een winkel, een doehetzelf-zaak, etc. en het meest up-to-date navigatiesysteem wijst je de weg. Zelfs nieuwe wegen of weggedeelten van wegen (bijvoorbeeld van de N300) die nog niet opengesteld zijn staan er op (en worden natuurlijk nog niet betrokken bij de routeberekening). Ik ben een fan van Android Auto, dat mag duidelijk zijn. En dit item gaat immers ook over Android Auto. Quote
BvE Geplaatst 1 September, 2018 Geplaatst 1 September, 2018 1 uur terug, der Rudi zei: Ook eens. En daarom is Android Auto ook een uitkomst voor hen. Je drukt op de spraakknop op je stuur of je drukt op het microfoontje van Android Auto, zegt waar je heen wilt gaan (dat kan een adres zijn maar ook een bedrijf, een winkel, een doehetzelf-zaak, etc. en het meest up-to-date navigatiesysteem wijst je de weg. Zelfs nieuwe wegen of weggedeelten van wegen (bijvoorbeeld van de N300) die nog niet opengesteld zijn staan er op (en worden natuurlijk nog niet betrokken bij de routeberekening). Ik ben een fan van Android Auto, dat mag duidelijk zijn. En dit item gaat immers ook over Android Auto. Quote
BvE Geplaatst 1 September, 2018 Geplaatst 1 September, 2018 Ben het helemaal met je eens der Rudi ! Quote
chippie777 Geplaatst 2 September, 2018 Geplaatst 2 September, 2018 Inderdaad, je komt er uiteindelijk gewoon. Wel denk ik dat ingebouwde navigatie steeds minder zal worden toegepast. Als je ziet wat je tegenwoordig kan met je smartphone (Android of Apple) dan kan je je echt afvragen of een ingebouwde navigatie nog wel nodig is. Zolang je Android Auto of Apple Car hebt kun je navigeren. Bij mij was de aanwezigheid van Android Auto en Apple Car een must voor de aanschaf van een nieuwe auto. Quote
Toonvkr Geplaatst 2 September, 2018 Geplaatst 2 September, 2018 1 uur geleden, chippie777 zei: Inderdaad, je komt er uiteindelijk gewoon. Wel denk ik dat ingebouwde navigatie steeds minder zal worden toegepast. Als je ziet wat je tegenwoordig kan met je smartphone (Android of Apple) dan kan je je echt afvragen of een ingebouwde navigatie nog wel nodig is. Zolang je Android Auto of Apple Car hebt kun je navigeren. Bij mij was de aanwezigheid van Android Auto en Apple Car een must voor de aanschaf van een nieuwe auto. 10 Augustus zaten wij in Brugge, toen Vodafone een grote landelijke storing had, en ook mijn internet op mijn gsm niet meer werkte. Auto stond "ergens" geparkeerd, en we zaten op de fiets met een routenavigatie systeem van internet. Dan verandert alles toch even.... Afgelopen zomer vijf weken door Frankrijk en Spanje gereden, doorgaans op het vaste routesysteem van de Niro. Zo nu en dan gekoppeld aan de Tomtom services. Goed bevallen! Quote
der Rudi Geplaatst 2 September, 2018 Geplaatst 2 September, 2018 12 minuten geleden, Toonvkr zei: 10 Augustus zaten wij in Brugge, toen Vodafone een grote landelijke storing had, en ook mijn internet op mijn gsm niet meer werkte. Auto stond "ergens" geparkeerd, en we zaten op de fiets met een routenavigatie systeem van internet. Dan verandert alles toch even.... Er zullen inderdaad altijd momenten zijn dat een wegenkaart/plattegrond de enige uitkomst biedt. Of zoals dat 'vroeger' ook vaak gebeurde: gewoon de weg aan iemand vragen ............. Quote
Zilco Geplaatst 2 September, 2018 Geplaatst 2 September, 2018 Op 9-5-2018 om 19:38, iBigfarmer zei: In het artikel dat ik je als link stuurde zit in een blauwe stukje tekst weer een link: " naar APK Mirror". Daar moet je dus naar toe. Even zoeken, maar daar kun je dus de apk AA vinden. Als ik jouw screenshot zie dan zat je gewoon in de Play store en daar vind je AA inderdaad niet want hij is hIer (nog)niet officieel verkrijgbaar Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Heb de android auto in het nederlands op gehaald bij apkpure.com en werkt perfect Quote
chippie777 Geplaatst 2 September, 2018 Geplaatst 2 September, 2018 Gebruik Sygic, offline nav met verkeersinfo. Bij Apple is het dit najaar mogelijk te gebruiken met Apple Car. Zal bij Android ongetwijfeld ook mogelijk zijn. Dan mag internet wegvallen heb je toch nog navigatie met de meest up to date kaarten. Quote
pa2sha01 Geplaatst 16 September, 2018 Geplaatst 16 September, 2018 wij hebben op31 aug de niro gekregen maar android auto staat op grijs .Kan er niets mee doen . hoort dat zo ? Quote
Specialmade Geplaatst 16 September, 2018 Geplaatst 16 September, 2018 Je moet eerst op je hotspot (telefoon) de juiste android app downloaden. Let op dat de Nederlandse uitvoering (nog) niet werkt. Je kunt gebruik maken van een VPN verbinding en daardoor uit b.v. Duitsland de app downloaden. Daarna de telefoon met de originele (telefoon) kabel aansluiten en dan moet het werken. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.