Lege startaccu van de NIRO
6 6

156 berichten in deze discussie

Aanbevolen berichten

36 minuten geleden zei chippie777:
44 minuten geleden zei Ritselaar:

@Ritselaar Ben wel benieuwd naar de punten die je minder vindt aan de Niro?

@chippie777

Kort antwoord en off topic.

Prima auto voor 30k € met uitzondering van zaken die MIJ tegenvallen of beter kunnen;

Werkelijk verbruik tov van verwachte verbruik;

Samenspel hybride aandrijving;

Weglegging/vering en voelbare hobbeltjes in het wegdek.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Ron Penguin:

De (paar) mensen hebben hier echt wel een serieus (gehad). Maar je moet je ook bedenken dat op het totaal er het slechts enkele gevallen zijn. Bij iedereen waar het goed bij gaat lees je normaal niet. Dat zal niet alleen hiermee zijn, maar ook bv met de CC. Die is overigens bij de nieuwere modellen (productiedatum 2017) opgelost.

Dit is ook het effect van een forum...... alhoewel heeft de oplossing van dit (mijn) probleem geen communicatie naar KIA verbeterd :-(

Als iemand mij om mijn mening vraagt op deze vorm van communicatie en ik daar een duidelijke mening over heb zal ik dit ook geven. 

De bijdrage van de kiaklub van de oplossing van dit in dit topic genoemde probleem is minimaal.....

Fijn dat de nieuwe kia niro bezitters dit probleem niet meer hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn Niro staat geregeld langere tijd (> 2 weken) stil. Ik prefereer nu eenmaal 2 wielen boven 4. Ik neem de auto als het "niet anders kan".

Ik heb nooit problemen gehad maar heb geen "slimme" sleutel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb wel een slimme sleutel, maar ook nooit problemen gehad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Ritselaar:

@chippie777

Prima auto voor 30k € met uitzondering van zaken die MIJ tegenvallen of beter kunnen;

Denk dat elke auto wel minpunten heeft (zelfs de veel duurdere maar niet per definitie betere "premium merken").

Maar ook pluspunten en voor mij voeren die bij de Niro de boventoon. Kan daarom erg genieten van mijn Niro.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op Saturday, June 17, 2017 om 10:57 zei Derrek:

Denk dat elke auto wel minpunten heeft (zelfs de veel duurdere maar niet per definitie betere "premium merken").

Maar ook pluspunten en voor mij voeren die bij de Niro de boventoon. Kan daarom erg genieten van mijn Niro.

Hiervoor jaren Volvo gereden,  ook de nodige problemen !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ook ik ben getroffen door een dode Niro :no: Niks noppes nada deed ie meer.
Een telefoontje naar KIA en binnen 30 min stond er een afsleep wagen met Accu start pack in de hand. Een vakkundig mens die toch al meerdere Niro's weer aan het leven had gekregen:wink:
Naar de dealer gereden, accu test gedaan en deze was in orde. Een ritje van 10 KM was dus voldoende om de Accu boven zijn normaal waarde te laten komen.
Kan zelf niks ontdekken/bedenken waardoor de accu leeg is geraakt. Geeft toch een bepaald gevoel als je nu naar de auto loopt en denk "doet ie t of doet ie het niet" 

Mijn Niro is ook getroffen door een lege startaccu.
Na een rit van 150 km. de auto s'avonds geparkeerd en de volgende ochtend helemaal geen stroom meer.
Kia-hulp gebeld en 20 min. later was de berger er, welke met een jump starter probeerde de auto te starten, maar zonder resultaat omdat de auto accu te leeg was.
Toen met startkabels een geslaagde poging gedaan.
Dit was niet gemakkelijk door de plek waar de auto geparkeerd stond en de lengte van de kabels.

Bij de dealer langs geweest en de auto laten uitlezen.
Geen storing of een foutmelding gevonden.
Een mogelijke oorzaak zou een aangesloten USB stekker aansluiting van een semi-permanent geïnstalleerde TomTom Go 6100 kunnen zijn.

Door de angst van een lege accu bij deze auto heb ik een half jaar met een jump-starter in de auto gereden, maar nooit nodig gehad.
Daarom is dit voor mij geen verklaarbare oorzaak.

Hopelijk blijft deze auto zo perfect werken als de Kia-hulp service.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-6-2017 om 12:44 zei Ritselaar:

Ruim een maand geleden zijn er door de dealer 3 zaken vervangen. Zekering blok 91954r00, pcb block assay 91959G2010 en genuine wt batter LP370APE045CK1. De storing is nu (nog) niet teruggekeerd. Wellicht zijn deze onderdelen de oorzaak van het probleem.

Bij mij is sinds het vervangen van de genoemde onderdelen de fout niet meer opgetreden. Dus ik zou zeggen. Laat jouw dealer dit lezen en evt kontakt opnemen met KIA Nederland.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bij mij is sinds het vervangen van de genoemde onderdelen de fout niet meer opgetreden. Dus ik zou zeggen. Laat jouw dealer dit lezen en evt kontakt opnemen met KIA Nederland.

Dank voor je tip Ritselaar, maar ik heb geen smartkey en gezien mijn vertrouwen in Kia-Nederland en zo kort voor mijn vakantie hou ik het maar even zo want het ging 8 maanden goed en de Kia-hulp service is o.k.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het allemaal maar vreemde voorvallen en ik hoor dit om mij heen nooit en heb het zelf in al de jaren dat ik auto rij nog nooit meegemaakt. Wat ik van de week wel mee maakte was het volgende.

De auto is nog nieuw dus ik zal wat te spelen met de elektronica. Ik was ingestapt via de bijrijdersdeur en had het contact op “on" gezet. Nadat ik uit gespeeld was haalde ik de sleutel uit het contactslot en stapt uit (aan de bijrijders kant dus) Ik deed de deur dicht en drukte op lock. Spiegels gingen keurig in, maar scherm met navigatie e.d. bleeft gewoon aan! Blijkbaar moet de niro iets van de bestuurdersdeur signaleren voordat alles uit gaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi chippie777, ik ben nog nooit uitgestapt via de bijrijderskant en zeker niet die 3 keren dat mijn niro de volgende dag 'dood' bleek. Maar ik let altijd op bij het uitzetten van de niro of het schermpies uit gaan. 

Gelukkig ben ik na de reparatie ruim 3 maanden van dit euvel af.

Mijn niro business line is nog helemaal standaard geen vreemde electronica.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Ritselaar:

Hi chippie777, ik ben nog nooit uitgestapt via de bijrijderskant en zeker niet die 3 keren dat mijn niro de volgende dag 'dood' bleek. Maar ik let altijd op bij het uitzetten van de niro of het schermpies uit gaan. 

Gelukkig ben ik na de reparatie ruim 3 maanden van dit euvel af.

Mijn niro business line is nog helemaal standaard geen vreemde electronica.

Duidelijk, ik kon het mij ook niet voorstellen, maar het was een ervaring die ik had die ik wel wilde delen. Je weet immers maar nooit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-6-2017 om 21:22 zei Ritselaar:

@chippie777

Hallo Ritselaar,

Ik heb net een Kia Niro besteld en veel gelezen over de Niro.

Je minpunten worden juist als pluspunten genoemd in de testen die op internet staan, zoals b.v. het samenspel tussen motor en elektromotor. (Bij de Toyota was dit bij een proefrit het verschil duidelijk te merken dat de Niro veel relaxter rijdt.

Het verbruik is ook getest en gemiddeld kwam dat op 1 op 18 maar als je rustige rijder ben is 1 op 20 haalbaar. Wat er in de folder staat is altijd veel te positief.

Wellicht zijn de hobbeltjes weg te nemen door de bandenspanning ietsje te verlagen.

Eigenlijk geen grote minpunten, vind ik dan.... 

Zo zie je maar dat iedereen het op zijn eigen manier beleefd of ervaart. En dat mag gelukkig.

Dit was natuurlijk Off Topic. :-)

Even weer terug naar het onderwerp.

Toen ik terug kwam van de proefrit kreeg ik de Niro wel uit met de knop maar het scherm bleef aan.

De monteur liep toevallig langs en die kreeg hem wel uit.

Waarschijnlijk dus de knop niet lang genoeg ingedrukt?

Hoop dat dit probleem opgelost is bij mijn Niro die bij Kia Nederland ergens staat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Frans:

Even weer terug naar het onderwerp.

Toen ik terug kwam van de proefrit kreeg ik de Niro wel uit met de knop maar het scherm bleef aan.

De monteur liep toevallig langs en die kreeg hem wel uit.

Waarschijnlijk dus de knop niet lang genoeg ingedrukt?

Hoop dat dit probleem opgelost is bij mijn Niro die bij Kia Nederland ergens staat.

In mijn Executive gaat het scherm uit zodra de deur geopend wordt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij mijn FE met ouderwetse sleutel blijft scherm en radio aan als ik met de sleutel het contact "uit" zet. Als ik de deur open gaat alles pas uit.

Heb hier wel aan moeten wennen en heb geen instelling gevonden waarbij alles plat gaat als de sleutel wordt verwijderd.

Ondanks dat de auto vaak langer stil staat (> 2 weken) heb ik nog geen problemen met de accu gehad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kan ik mijn kofferlampje niet gewoon vervangen door een Festoon Ledlamp. Dat scheelt 8,7 Watt als ik mijn koffer vergeet dicht te doen?

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben zaterdag een nieuwe Kia Niro besteld. We hopen op een MY18 versie, want afgaande op berichten op een Engels Kia forum, zit er in de auto's die gebouwd zijn vanaf juli 2017, geen 12v-loodaccu meer. Hij is vervangen door de Lithium-Ion accu die de Amerikanen al vanaf het begin kregen, geplaatst naast het 1,56 kWh batterijpakket. Bijkomende winst is 9 liter meer bagageruimte. In de Nederlandse handleiding van de Niro 2018 versie staat het beschreven, net als trouwens van alles over de PHEV-versie. Die lijkt er dus definitief(?) wel te komen voor de Nederlandse markt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij is binnen... en het is een modeljaar 2018! Het knopje zit erop voor het overzetten van lading van het grote accupack naar de 12V accu (nu ook achterin geplaatst).

1c8b0465fa27925ae60950f9502248cc68fe921a.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag de nieuwe Niro opgehaald.

Omdat we binnenkort 5 weken naar Verweggistan gaan heb ik gevraagd of de accu soms losgekoppeld moet worden.

Volgens de dealer absoluut niet nodig. De auto's die in Korea gebouwd worden staan ook 5 weken of meer op de boot en als ze in Rotterdam aankomen is het starten en de boot afrijden.

Dat vind ik een goed punt. 

(Trouwens een erg goede aflevering gehad met  veel en duidelijke uitleg.)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei PeterD:

Vandaag de nieuwe Niro opgehaald.

Omdat we binnenkort 5 weken naar Verweggistan gaan heb ik gevraagd of de accu soms losgekoppeld moet worden.

Volgens de dealer absoluut niet nodig. De auto's die in Korea gebouwd worden staan ook 5 weken of meer op de boot en als ze in Rotterdam aankomen is het starten en de boot afrijden.

Dat vind ik een goed punt. 

(Trouwens een erg goede aflevering gehad met  veel en duidelijke uitleg.)

Veel plezier en fijne vakantie.

Hou je ons op de hoogte van alle ups en ..ja wat eigenlijk

Have Fun!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei BenLankamp:

Hij is binnen... en het is een modeljaar 2018! Het knopje zit erop voor het overzetten van lading van het grote accupack naar de 12V accu (nu ook achterin geplaatst).

1c8b0465fa27925ae60950f9502248cc68fe921a.jpg

Ik ben jaloers:tt1:. Die knop had de Niro altijd al moeten hebben!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei bigwade:

Veel plezier en fijne vakantie.

Hou je ons op de hoogte van alle ups en ..ja wat eigenlijk

Have Fun!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zeg maar Downs hoor. Want ons Verweggistan ligt down under. Niet Australie, maar Nieuw Zeeland.

Duurt nog 2 maanden voor we gaan, dus voor die tijd zal ik nog wel wat ervaringen plaatsen.

Heb vandaag al 2 keer gehoord:" Kwis nie dattie zo mooi was"

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gisteren de servicebeurt laten uitvoeren. Onder garantie een Pcb block assy vervangen. Begreep dat dit te maken had met het leeglopen van de accu. Zag dat dit ook bij Ritselaar was vervangen die hier last van had. Had er zelf geen last van maar is dus preventief vervangen. Er werd verteld dat dit automatisch op de bon komt te staan als je een onderhoudsbeurt maakt, maar dat het wel per model en serie kan schelen of dit nodig is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

mbt dat knopje '12v battery reset'..ik heb dat gisteren aan de dealer gevraagd. Die geeft aan dat de accu, die tot de MY2017 modellen, in de laadruimte/kofferbak zat, in de MY2018 modellen is verplaatst naar het accupakket. Niet direct als onderdeel van het pakket, maar wel erbij gemonteerd.

Dat levert inderdaad (zoals al was gezegd) meer ruimte op in de kofferbak.

De knop schijnt alleen gebruikt te kunnen worden (volgens de dealer) om je Niro te kunnen starten als de accu's leeg zouden zijn. Oftewel: lege accu? druk dan op dat knopje en voilà...de Niro start.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
6 6