BarneyRubble Geplaatst 29 April, 2019 Geplaatst 29 April, 2019 1 uur terug, Hippe lip zei: Zeg Woef, laat de foto van die Slimme Kip hierboven niet zien dat het een lange balk (in dit geval buis) is zonder verlengstukken?. Heb je hier wat aan? Quote
Hippe lip Geplaatst 30 April, 2019 Geplaatst 30 April, 2019 Hier lijk ik alleen de bouten te zien die in het chassis van de auto zitten. Maar zit de plaat onder die bouten nou rechtstreeks op die lange dwarsbalk/buis onder de auto? In één keer door naar de ander kant? Of zit er tussendoor nog iets aan elkaar gezet met bouten? Tis met deze foto’s niet helemaal duidelijk helaas. Quote
Derrek Geplaatst 2 Mei, 2019 Geplaatst 2 Mei, 2019 Op 29-4-2019 om 22:50, Hippe lip zei: Zeg Woef, laat de foto van die Slimme Kip hierboven niet zien dat het een lange balk (in dit geval buis) is zonder verlengstukken?. Nee, dat zie ik niet. Ik kan niet (goed) de chassisbalk zien en dus ook niet of de buis van de trekhaak te kort is. Deze foto is van de zijkant langs de buis van de trekhaak genomen (van rechts naar links) en het lijkt er zelfs op dat deze buis te kort is gezien het aangelaste stuk. Hier een foto van de bevestiging van een Mobis trekhaak aan de chassisbalken van de Kia Niro. Deze foto is naar achteren gericht genomen achter de bumper. Mobis heeft een ronde buis van (links naar rechts) die een beide zijden tot voorbij de chassisbalken reikt en die direct aan de buitenste zijkanten van die beide chassisbalken wordt bevestigd. Bij de wiebelhaken is die buis te kort en dat wordt dan “opgelost” door deze buis aan beide wijden te verlengen met hulpstukken die tussen de (te korte) buis en de chassisbalken geschroefd worden. Deze hulpstukken torderen bij gebruik van een fietsdrager omdat deze anders op de haak drukt dan een aanhangwagen/caravan die op zijn eigen wielen staat. Quote
Derrek Geplaatst 3 Mei, 2019 Geplaatst 3 Mei, 2019 Het is echter veel eenvoudiger om te weten hoe de constructie van een trekhaak is. Bij elke trekhaak zit een installatiehandleiding voor de monteur. Een goede dealer doet bij aanschaf deze papieren bij de autopapieren. Zo heb ik destijds die van de GDW trekhaak bij de documenten van mijn nieuwe Niro gekregen. Na het bekend worden op dit forum van de wiebelhaken kon ik dan ook direct zien hoe de constructie was en dat deze trekhaak een te korte buis/balk had. Na klacht bij mij dealer heeft die dit bij KMNL bekend gemaakt en heb ik een goede Mobis trekhaak gekregen waarbij ook weer de installatiehandleiding is meegeleverd. Daarop on ik zien dat de buis/balk van deze trekhaak wel van de juiste lengte was om direct op de chassisbalken te monteren wat een enorm verschil maakte in het rijden met een fietsdrager. Elke Niro klant zou deze handleiding bij zijn trekhaak moeten krijgen van de dealer en zo niet, vraag er dan om. Deze zijn niet geheim, maar ik begrijp van de andere kant best dat dealers deze tekeningen van de wiebelhaken liever niet bijleveren want zij weten heus wel van de problemen. Ik heb de tekeningen van de de Mobis en de Auto-Hak (beide goede trekhaken) en van de GDW en de Bosal (beide wiebelhaken) trekhaak. Bij deze laatste wordt zelfs gewaarschuwd om met een fietsdrager niet harder dan 5 km/uur en op slechte wegen…. Maar van onder andere de Brink heb ik deze tekeningen niet. Ik houd mijn hart vast voor de haken voor de E-Niro en om elkaar te helpen zouden de leden met een trekhaak deze installatiehandleidingen van hun dealer moeten eisen en even op dit forum zetten zodat andere leden weten wat voor trekhaak ze hebben/kopen. Quote
SimonV Geplaatst 5 Mei, 2019 Geplaatst 5 Mei, 2019 Indien je een fietsdrager wilt monteren op een Niro, kies dan altijd voor Mobis indien je een afneembare trekhaak wilt, dat is de zilveren uitvoering uit de Kia accessoirelijst onderdeelnr G5281ADE00. Deze wordt door Hyundai op maat voor de Niro geproduceerd. ik lees op dit forum dat Auto-Hak als after-market afneembaar trekhaak ook zonder tussenstukken werkt en daarom niet tordeert, de oorzaak van het bovenmatige wiebelen, deze kun je dan mogelijk ook kiezen. Bij andere afneembare trekhaken voor de Niro, inclusief de zwarte uitvoering van Kia zelf (!) ZKDE2147T30 (deze schijnt van GDW te zijn en door Kia verkocht) loop je het risico dat de trekhaak tordeert, niet doen dus als je dit vooraf weet, alle ellende en onveiligheid voor een paar honderd Euro prijsverschil met de Mobis trekhaak. 1 Quote
BarneyRubble Geplaatst 10 Mei, 2019 Geplaatst 10 Mei, 2019 (aangepast) Op 2-5-2019 om 10:14, Derrek zei: Nee, dat zie ik niet. Ik kan niet (goed) de chassisbalk zien en dus ook niet of de buis van de trekhaak te kort is. Deze foto is van de zijkant langs de buis van de trekhaak genomen (van rechts naar links) en het lijkt er zelfs op dat deze buis te kort is gezien het aangelaste stuk. Hier een foto van de bevestiging van een Mobis trekhaak aan de chassisbalken van de Kia Niro. Deze foto is naar achteren gericht genomen achter de bumper. Mobis heeft een ronde buis van (links naar rechts) die een beide zijden tot voorbij de chassisbalken reikt en die direct aan de buitenste zijkanten van die beide chassisbalken wordt bevestigd. Bij de wiebelhaken is die buis te kort en dat wordt dan “opgelost” door deze buis aan beide wijden te verlengen met hulpstukken die tussen de (te korte) buis en de chassisbalken geschroefd worden. Deze hulpstukken torderen bij gebruik van een fietsdrager omdat deze anders op de haak drukt dan een aanhangwagen/caravan die op zijn eigen wielen staat. Ik moet dus bv bij het rechter of linker achterwiel onder de auto kijken of de eerder gefotografeerde ronde stalen buis, in de afbeelding de Balk Trekhaak genoemd dus zonder tussenstuk rechtstreeks aan het chassis is verbonden.? Wat kunnen de gevolgen eigenlijk zijn als je een wiebelhaak gemonteerd hebt, ze kunnen het toch niet maken dat bij montage van een wiebelhaak dat je dan met een fietsendrager en 2 elektrische fietsen dat je dan kans loopt dat je de boel kan verliezen onder het rijden? Of is het enige verschil dat de fietsen onder het rijden wat meer wiebelen maar is er verder geen gevaar,? Maw wat kan een wiebelhaak veroorzaken en is het van noodsbelang dat als je een wiebelhaak hebt om dan meteen de dealer in te lichten en een geen wiebelhaak te eisen en zo Ja, hoe bewijs je dan zoiets En hoe overtuig je de dealer en het belangrijkste, is de dealer dit dan ook verplicht? 10 Mei, 2019 aangepast door Eric-H Quote
Rob18 Geplaatst 10 Mei, 2019 Geplaatst 10 Mei, 2019 Ik vind dat er op dit forum behoorlijk negatief wordt gedaan over de GDW trekhaak en of het alleen maar kommer en kwel is. Ik heb er ook zo een en inderdaad merkte ik in eerste instantie dat de fietsendrager nogal wat beweging had, vooral als je over drempels reed. Meer dan bij mijn Sportage indertijd. De dealer constateerde hetzelfde. Deze heeft in samenwerking met een specialist van GDW de oplossing gevonden de trekhaak iets hoger te plaatsen, zonder gebruik van tussenstukken. Vraag mij niet hoe dit gedaan is, maar het effect was wel merkbaar. Natuurlijk zie je nog wel beweging, maar wie goed oplet is er geen trekhaak die dit niet heeft. Ook mijn Sportage was niet geheel vrij daarvan. Overigens had ik voor de modificatie ook niet bepaald het gevoel dat het een onveilige situatie was, maar nu al helemaal niet meer. Quote
BarneyRubble Geplaatst 10 Mei, 2019 Geplaatst 10 Mei, 2019 (aangepast) Ik ben even goed op onderzoek geweest, ik heb namelijk de vaste bosal type Class A50-X ( E7 ) 55R-011817 Nou vond ik een montage handleiding gedateerd op 29-08-18 van exact hetzelfde type en heb ook de ronde dwarsbalk, als ik de foto's zo bekijk dan zou ik dus geen verlengstukken aan de zijkanten hebben. Volgens mij zijn de bevestigingen ook gelijk aan die waar ik hier eerder foto's van gemaakt heb en hier eerder heb geplaatst! Hier zie je ook heel duidelijk de zwarte RONDE dwarsbalk zichtbaar. Ik zie graag jullie reacties. 10 Mei, 2019 aangepast door Eric-H Quote
BarneyRubble Geplaatst 10 Mei, 2019 Geplaatst 10 Mei, 2019 (aangepast) 45 minuten geleden, Eric-H zei: Ik ben even goed op onderzoek geweest, ik heb namelijk de vaste bosal type Class A50-X ( E7 ) 55R-011817 Nou vond ik een montage handleiding gedateerd op 29-08-18 van exact hetzelfde type en heb ook de ronde dwarsbalk, als ik de foto's zo bekijk dan zou ik dus geen verlengstukken aan de zijkanten hebben. Volgens mij zijn de bevestigingen ook gelijk aan die waar ik hier eerder foto's van gemaakt heb en hier eerder heb geplaatst! Hier zie je ook heel duidelijk de zwarte RONDE dwarsbalk zichtbaar. Het vreemde is dat ook in deze handleiding staat vermeld dat je maar max. 5km p.uur over een verkeersdrempel mag rijden, ook om zich goed in te dekken zeker ? Heb ook de hele handleiding in pdf bijgevoegd. Ik zie graag jullie reacties. 047461(1).pdf 10 Mei, 2019 aangepast door Eric-H Quote
BarneyRubble Geplaatst 11 Mei, 2019 Geplaatst 11 Mei, 2019 (aangepast) En deze bevestigingen komen volgens mij ook precies overheen met de bevestigingen aan mijn zijkanten op de chassisbalken. ? Toch? 11 Mei, 2019 aangepast door Eric-H Quote
Derrek Geplaatst 12 Mei, 2019 Geplaatst 12 Mei, 2019 (aangepast) Dit is duidelijk geen wiebelhaak. Zoals hier op tekening getoond wordt deze balk inderdaad zonder hulpstukken op de chassisbalken gemonteerd en zo hoort het ook. Het typenummer van deze Basal afneembare trekhaak voor de Kia Niro is 047461 en is van 2018. Maar het vreemde is dat ik tekeningen heb van een Bosal afneembare trekhaak voor de Kia Niro (typenummer 051613) wat wel een wiebelhaak is. Deze is van 2016. (zie bijlage) Er zijn dus twee afneembare trekhaken van Bosal in omloop! Een verkeerde oude wiebelhaak en nu een goede nieuwe. Blijkbaar zijn ze hierbij vergeten om de waarschuwing voor de maximum snelheid om over een verkeersdrempel te rijden weg te halen. Dit was inderdaad om zich n te dekken. De conclusie is dat Bosal (wellicht door de vele klachten) tot inkeer is gekomen en later wel een trekhaak heeft ontworpen op maat voor de (nu populaire) Niro. Ik zou iedereen die de oude Bosal trekhaak heeft aanraden om naar de dealer terug te gaan en een goede trekhaak eisen van het nieuwe type. Dat kan juridisch ook vanwege het conformiteitsbeginsel (artikel 17 lid 2 van het Burgerlijk wetboek). Ik heb dat al eerder aangegeven op dit forum. Je mag van een trekhaak in Nederland verwachten dat je er ook fatsoenlijk een fietsdrager met fietsen (zelfs E-bikes) mee moet kunnen gebruiken en dat is bij de oude wiebelhaak niet zo; ook gezien de vele klachten die er zijn. Dit is kort gezegd een reden om de koop eenzijdig te ontbinden en je geld terug te ontvangen. Je staat ook sterk omdat Bosal nu wel een goede trekhaak op de markt heeft gebracht en dat doen ze niet zonder reden. Maar je kunt de dealer natuurlijk ook de kans geven om het probleem op te lossen door een goede trekhaak te laten monteren. Succes! Bosal afneembare trekhaak..pdf 12 Mei, 2019 aangepast door Derrek Tikfoutje Quote
BarneyRubble Geplaatst 12 Mei, 2019 Geplaatst 12 Mei, 2019 (aangepast) Goedemorgen Derrek, het betreft bij mij wel een VASTE trekhaak zoals op de montage handleiding en foto's zichtbaar is. Dus type 047461 wat op de montage handleiding staat. Ik heb mijn dealer gemaild om een bevestiging dat het type trekhaak wat onder mijn NIRO zit en wat ook op het type plaatje wat op de trekhaak zit dus zeker de trekhaak is die bij deze montage handleiding behoort. Het zou niet anders kunnen aangezien er op beide dezelfde gegevens vaste bosal typeClass A50-X ( E7 ) 55R-011817 staat, zowel op mijn type plaatje en deze tekeningen. Maar nogmaals, het gaat hier nu om een trekhaak met vaste kogel. 12 Mei, 2019 aangepast door Eric-H Quote
BarneyRubble Geplaatst 12 Mei, 2019 Geplaatst 12 Mei, 2019 (aangepast) 1 uur terug, Eric-H zei: Voor de duidelijkheid: De afneembare bosal die jij aanduid is het typeClass A50-X ( E7 ) 55R-011669 komt uit 2016. De (mijn) VASTE bosal is het typeClass A50-X ( E7 ) 55R-011817 en komt uit 2018 Maar nogmaals, het gaat hier nu om een trekhaak met vaste kogel. Hopelijk maken deze gegevens het alle andere forumleden nu duidelijker welke vaste trekhaak van Bosal de juiste is en geen wiebel haak is. Ben blij deze gegevens gevonden te hebben. Misschien nog een dingetje, ik heb mijn NIRO in 13-07-18 Met de Bosal vaste trekhaak opgehaald, maar de juiste goede vaste trekhaak montage handleiding die ik geplaatst heb dateert uit 29-08-18 en is type 5. Het type plaatje wat op mijn trekhaak zit correnspondeerd wel met deze nieuwe montagehandleiding Gegevens, zou er soms nog een eerdere type 4 zijn met exact dezelfde type gegevens?, ben toch erg benieuwd wat mijn dealer me gaat vertellen welke vaste Bosal type ik nu precies heb. 12 Mei, 2019 aangepast door Eric-H Quote
BarneyRubble Geplaatst 12 Mei, 2019 Geplaatst 12 Mei, 2019 (aangepast) Er is dus idd ook een afneembare trekhaak met type nummer 047-461 Het verschil zit hem in hoe deze afneembare kogels afneembaar zijn.Beide dateren dus uit 2016 . 12 Mei, 2019 aangepast door Eric-H Quote
BarneyRubble Geplaatst 12 Mei, 2019 Geplaatst 12 Mei, 2019 (aangepast) Heb net nog een keer geprobeerd duidelijker foto's te maken, heb nu ook beter kunnen kijken, ik kon nu duidelijk zien dat er bij mij zeker geen verlengstukken zijn gebruikt en dat ik de VASTE bosal is het typeClass A50-X (E7 ) 55R-011817 2018 heb . Zie ook de foto. Volgens mij zie ik op de foto alleen niet de bevestigingen C en D zitten ? 12 Mei, 2019 aangepast door Eric-H Quote
Murcielaygo Geplaatst 12 Mei, 2019 Geplaatst 12 Mei, 2019 Volgens mij zie ik op de foto alleen niet de bevestigingen C en D zitten ?Ik zie op jouw foto's duidelijk een stel bouten van onderaf in de chassisbalk gaan (naast de schuine verstevigingshoek), volgens mij gaan die bouten DOOR delen C en D, dus lijkt mij prima in orde. Quote
BarneyRubble Geplaatst 12 Mei, 2019 Geplaatst 12 Mei, 2019 (aangepast) 2 uur geleden, Murcielaygo zei: Ik zie op jouw foto's duidelijk een stel bouten van onderaf in de chassisbalk gaan (naast de schuine verstevigingshoek), volgens mij gaan die bouten DOOR delen C en D, dus lijkt mij prima in orde. Maar op de tekening zie je volgens mij dat alleen de zijkanten van de chassisbalk gebruikt worden om de haak vast te zetten, de 2 uiteinden van de haak aan de buitenkant van de chassisbalk en C en D aan de binnenkant van de chassisbalk, bij mijn bevestiging zie ik niks aan de binnenkant zitten.? Toch? 12 Mei, 2019 aangepast door Eric-H Quote
Murcielaygo Geplaatst 12 Mei, 2019 Geplaatst 12 Mei, 2019 Ik lees de tekening icm jouw foto's dat C en D aan de BUITENKANT van de chassisbalken zitten.Dus chassisbalk, onderdeel C/D, bevestigingsplaat en daar dan twee bouten doorheen vanaf buiten en 1 bout vanaf onder in C/D.Die laatste bouten zie je ook in de tekening. Quote
BarneyRubble Geplaatst 12 Mei, 2019 Geplaatst 12 Mei, 2019 46 minuten geleden, Murcielaygo zei: Ik lees de tekening icm jouw foto's dat C en D aan de BUITENKANT van de chassisbalken zitten. Dus chassisbalk, onderdeel C/D, bevestigingsplaat en daar dan twee bouten doorheen vanaf buiten en 1 bout vanaf onder in C/D. Die laatste bouten zie je ook in de tekening. Oké ik neem dit zeker van je aan, ik weet nu in ieder geval dat ik 100% geen wiebelhaak heb en dat het de vaste trekhaak van Bosal is Type 5 typeClass A50-X (E7 ) 55R-0118172018 uit 2018, dus forumgenoten hopelijk heeft dit alles met alle foto's, montage handleidingen en de goeie reacties jullie ook een stuk wijzer gemaakt, wil je nog een vaste trekhaak laten monteren of vervangen dan weet je in ieder geval dat deze van Bosal 1 van de juiste is. 1 Quote
Derrek Geplaatst 13 Mei, 2019 Geplaatst 13 Mei, 2019 Op 12-5-2019 om 11:27, Eric-H zei: Goedemorgen Derrek, het betreft bij mij wel een VASTE trekhaak zoals op de montage handleiding en foto's zichtbaar is. Dus type 047461 wat op de montage handleiding staat. Ik heb mijn dealer gemaild om een bevestiging dat het type trekhaak wat onder mijn NIRO zit en wat ook op het type plaatje wat op de trekhaak zit dus zeker de trekhaak is die bij deze montage handleiding behoort. Het zou niet anders kunnen aangezien er op beide dezelfde gegevens vaste bosal typeClass A50-X ( E7 ) 55R-011817 staat, zowel op mijn type plaatje en deze tekeningen. Maar nogmaals, het gaat hier nu om een trekhaak met vaste kogel. Goedemiddag. Sorry, je hebt gelijk. Ik was een weekendje weg en heb daarom niet eerder gereageerd. Het is inderdaad het verschil tussen de Bosal trekhaken met vaste en afneembare kogel. Quote
Derrek Geplaatst 13 Mei, 2019 Geplaatst 13 Mei, 2019 Op 10-5-2019 om 21:48, Rob18 zei: Ik vind dat er op dit forum behoorlijk negatief wordt gedaan over de GDW trekhaak en of het alleen maar kommer en kwel is. Ik heb er ook zo een en inderdaad merkte ik in eerste instantie dat de fietsendrager nogal wat beweging had, vooral als je over drempels reed. Meer dan bij mijn Sportage indertijd. De dealer constateerde hetzelfde. Deze heeft in samenwerking met een specialist van GDW de oplossing gevonden de trekhaak iets hoger te plaatsen, zonder gebruik van tussenstukken. Vraag mij niet hoe dit gedaan is, maar het effect was wel merkbaar. Natuurlijk zie je nog wel beweging, maar wie goed oplet is er geen trekhaak die dit niet heeft. Ook mijn Sportage was niet geheel vrij daarvan. Overigens had ik voor de modificatie ook niet bepaald het gevoel dat het een onveilige situatie was, maar nu al helemaal niet meer. Nou, die GDW afneembare trekhaken zijn inderdaad kommer en kwel bij gebruik van een fietsdrager. Ik heb hem onder mijn Niro gehad en me rot geschrokken toen ik mijn fietsdrager achterop had. Ik heb dat niet geaccepteerd en een filmpje naar Kia gestuurd met de eis om de koop van de trekhaak te ontbinden (ik wilde dan zelf een Auto-Hak trekhaak monteren) waarna de dealer en Kia Nederland deze GDW-troep direct vervangen heeft door een Mobis. Een wereld van verschil en daarom weet ik al dat NIET elke trekhaak beweging heeft. De Mobis zit volledig star aan de Niro. Ik begrijp uit jouw woorden dat jouw GDW anders aan de Niro is gemonteerd dan de fabrikant aangeeft. Dat is opmerkelijk. Bovendien zonder tussenstukken. Ra ra hoe kan dat bij een te korte trekhaak. En hoe zit het dan met de typegoedkeuring? De GDW trekhaak kan toch moeilijk "zwevend" gemonteerd zijn; hij moet ergens aan vastzitten. En het kan toch niet zo zijn dat iedereen die een GDW trekhaak aanschaft die door de importeur geleverd wordt en door de dealer gemonteerd is nog eens langs een "specialist" moet gaan om de haak "goed" te monteren? Het is natuurlijk mooi en prima dat je tevreden bent, maar wellicht heb je nog nooit met een Niro met een goede trekhaak jouw fietsdrager met E-bikes gebruikt. Ik raad je dat dan toch een aan. Quote
BarneyRubble Geplaatst 13 Mei, 2019 Geplaatst 13 Mei, 2019 2 uur geleden, Derrek zei: Goedemiddag. Sorry, je hebt gelijk. Ik was een weekendje weg en heb daarom niet eerder gereageerd. Het is inderdaad het verschil tussen de Bosal trekhaken met vaste en afneembare kogel. Ik had mijn dealer gemaild over mijn trekhaak en welk type ik precies heb, naar eigen grondig onderzoek weet ik nu dat ik de juiste trekhaak met juiste bevestiging heb, hij vroeg me wel om dezer dagen even met de fietsendrager er op alsnog even langs te rijden zodat de wagen op de brug kan en we samen mijn trekhaak bevestiging alsnog even te bekijken, ik vindt dit weer een zeer goede service van hun en dat is niet overal zo als ik dat hier zo lees. Quote
Rob18 Geplaatst 13 Mei, 2019 Geplaatst 13 Mei, 2019 3 uur geleden, Derrek zei: Nou, die GDW afneembare trekhaken zijn inderdaad kommer en kwel bij gebruik van een fietsdrager. Ik heb hem onder mijn Niro gehad en me rot geschrokken toen ik mijn fietsdrager achterop had. Ik heb dat niet geaccepteerd en een filmpje naar Kia gestuurd met de eis om de koop van de trekhaak te ontbinden (ik wilde dan zelf een Auto-Hak trekhaak monteren) waarna de dealer en Kia Nederland deze GDW-troep direct vervangen heeft door een Mobis. Een wereld van verschil en daarom weet ik al dat NIET elke trekhaak beweging heeft. De Mobis zit volledig star aan de Niro. Ik begrijp uit jouw woorden dat jouw GDW anders aan de Niro is gemonteerd dan de fabrikant aangeeft. Dat is opmerkelijk. Bovendien zonder tussenstukken. Ra ra hoe kan dat bij een te korte trekhaak. En hoe zit het dan met de typegoedkeuring? De GDW trekhaak kan toch moeilijk "zwevend" gemonteerd zijn; hij moet ergens aan vastzitten. En het kan toch niet zo zijn dat iedereen die een GDW trekhaak aanschaft die door de importeur geleverd wordt en door de dealer gemonteerd is nog eens langs een "specialist" moet gaan om de haak "goed" te monteren? Het is natuurlijk mooi en prima dat je tevreden bent, maar wellicht heb je nog nooit met een Niro met een goede trekhaak jouw fietsdrager met E-bikes gebruikt. Ik raad je dat dan toch een aan. De ellende begint vaak met e-bikes, die gemiddeld al zwaarder wegen dan een normale fiets van ca. 17 kilo. Zo langzamerhand wordt het als normaal beschouwd dat van alles achterop de auto wordt vervoerd. In principe is een trekhaak bedoeld voor een aanhanger. De wegligging wordt er bepaald niet beter op! Quote
dropje Geplaatst 14 Mei, 2019 Geplaatst 14 Mei, 2019 Op 12-5-2019 om 13:27, Eric-H zei: Heb net nog een keer geprobeerd duidelijker foto's te maken, heb nu ook beter kunnen kijken, ik kon nu duidelijk zien dat er bij mij zeker geen verlengstukken zijn gebruikt en dat ik de VASTE bosal is het typeClass A50-X (E7 ) 55R-011817 2018 heb . Zie ook de foto. Volgens mij zie ik op de foto alleen niet de bevestigingen C en D zitten ? Ik ben er uiteindelijk toch eens onder gedoken en ik blijk dit type ook te hebben. Ik heb ook niet die verlengstukken (vaste haak) In oktober 2018 gemonteerd. Toen hebben we er bijna twee weken op moeten wachten omdat er toen wat leveringsproblemen waren. Wellicht omdat ze toen zijn over gestapt op dit type? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.