Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sinds 2 dagen onze nieuwe Niro Executive Grafiet Blauw,  ± 350 km en uiteraard alles lekker uitproberen, tot nu toe denk ik alles redelijk te begrijpen, maar loop tegen een raar dingetje aan.
De active rijbaanassistentie heeft een afwijking naar links, gesloten streep, geblokte streep links en rechts, alles uitgeprobeert maar de Niro blijft naar links trekken.
Ongeveer tot op de linkerstreep en corrigeert dan tot ongeveer het midden (tussen de strepen, blokken of lijnen maakt niet uit), daarna loopt hij weer tot strak langs de linkerstreep enz.enz.

De dealer heeft hier nog nooit van gehoord (door de telefoon) en ik ga een keer langs om te kijken hoe of wat.

Iemand anders ervaring hiermee?

Geplaatst
Sinds 2 dagen onze nieuwe Niro Executive Grafiet Blauw,  ± 350 km en uiteraard alles lekker uitproberen, tot nu toe denk ik alles redelijk te begrijpen, maar loop tegen een raar dingetje aan.
De active rijbaanassistentie heeft een afwijking naar links, gesloten streep, geblokte streep links en rechts, alles uitgeprobeert maar de Niro blijft naar links trekken.
Ongeveer tot op de linkerstreep en corrigeert dan tot ongeveer het midden (tussen de strepen, blokken of lijnen maakt niet uit), daarna loopt hij weer tot strak langs de linkerstreep enz.enz.
De dealer heeft hier nog nooit van gehoord (door de telefoon) en ik ga een keer langs om te kijken hoe of wat.
Iemand anders ervaring hiermee?
Juist om deze reden heb ik het helemaal uitgeschakeld, reuze irritant!

Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk

Geplaatst

Ik heb het ook uitgezet, vond het ook zeer irritant :ddown:

Geplaatst

Werkt best goed soms inderdaad een klein beetje aan de linkerkant.  Waar het niet goed werkt is bij een tweebaansweg met strepen aan de zijkant en niet in het midden. Dan gaat hij in het midden rijden.

Geplaatst
35 minuten geleden zei Brat Pit:

Werkt best goed soms inderdaad een klein beetje aan de linkerkant.  Waar het niet goed werkt is bij een tweebaansweg met strepen aan de zijkant en niet in het midden. Dan gaat hij in het midden rijden.

Lijkt me logisch, bij mij blijft hij dus niet in het midden, maar heeft een sterke voorkeur voor links... en zoekt steeds de linkerstreep op, aan de rechterkant komt hij helemaal niet, stopt ongeveer in het midden tussen de strepen en gaat dan weer heel zachtjes naar links, inmiddels alle soorten strepen en wegen geprobeerd, overal hetzelfde.

Geplaatst

Inmiddels afspraak met dealer, ik heb het idee dat de auto over het algemeen iets naar links trekt, handen van het stuur en hij loopt heel langzaam naar links, ongeacht of het een bolle weg is of niet, bij een bolle weg zou je juist  verwachten dat hij naar rechts uit de pas zou lopen.

Wel vreemd voor een nagelnieuwe auto, maar kan natuurlijk altijd.

Dus het zou mogelijk  een kwestie van uitlijnen kunnen zijn.

In een ander geval wordt in ieder geval de dealer niet blij (zijn zijn eigen woorden), het complete systeem met camera's  moet dan gesteld worden met lasers, schijnt een aardige en niet alledaagse klus te zijn?

Geplaatst

Bovenstaand lezend vraag ik me af of het vervangen van een voorruit een "normale" klus wordt of dat dan ook e.e.a. moet worden gekalibreerd.

• 3 weken later...
Geplaatst

Ik heb nu optie 3 aan staan, om te kijken of ik daar aan kan wennen, nadat ik een tijd met de 2e optie aan heb gereden.

De volgende stap zal wel worden het hele systeem uitzetten.

Waarom nu optie 3 gekozen? Omdat 2 af en toe een zwengel aan het stuur geeft op het moment dat ik het niet verwacht. 

Geplaatst

ik heb optie 3 al bijna van het begin aan staan. ik vind het prima. Ik heb er geen last van. Ik merk meestal wel snel als het om wat voor reden dan ook niet aan staat. Ik heb wel 3 keer een foutmelding gehad van het systeem. Echter dit was na de auto uit en weer aan te zetten opgelost. Zal het wel melden bij de eerste beurt die er bijna aankomt.

Geplaatst
13 minuten geleden zei chippie777:

ik heb optie 3 al bijna van het begin aan staan. ik vind het prima. Ik heb er geen last van. Ik merk meestal wel snel als het om wat voor reden dan ook niet aan staat. Ik heb wel 3 keer een foutmelding gehad van het systeem. Echter dit was na de auto uit en weer aan te zetten opgelost. Zal het wel melden bij de eerste beurt die er bijna aankomt.

Welke melding heb je gehad? 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...