Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)
29 minuten geleden, dropje zei:

Ik denk wel dat het een goede optie is voor op mijn motor, daar heb ik een navigatie op zitten die af en toe raar doet en je ineens spontaan bijvoorbeeld de snelweg af stuurt om allemaal prulweggetjes te gaan rijden.

Mocht dit toevallig een een tomtom rider zijn kun je de instellingen wijzigen (dus zeker niet op "kronkelroutes" zetten), bij garmin zal dit ook beslist kunnen.

Aan de ander kant prefereer ik met de motor net wel die "prulweggetjes" (lekker sturen) :wheelchair: .

aangepast door HenkM
Geplaatst (aangepast)
5 minuten geleden, HenkM zei:

Mocht dit toevallig een een tomtom rider zijn kun je de instellingen wijzigen (dus zeker niet op "kronkelroutes" zetten), bij garmin zal dit ook beslist kunnen.

Aan de ander kant prefereer ik met de motor net wel die "prulweggetjes" (lekker sturen) :wheelchair: .

Het is eigenlijk een Outdoor-navigatie, een Garmin oregon, ik denk ondertussen al zeker weer een jaar of 5 oud.

Prulweggetjes zijn zeker erg leuk om te rijden, echter om de zoveel tijd "moet" ik ook wel eens wat verder weg, dan pak ik stukken snelweg om een beetje op te schieten.

aangepast door dropje
Geplaatst

Afgelopen zaterdag met de NIRO naar Leusden gereden, is zo rond de 80km vanuit huis.

Ik heb de Kia Navigatie die afgelopen 1 maart de nieuwste kaartupdate heeft gehad ingesteld.

En ik heb mijn externe TomTom Go 6000 die ook de laatste kaartupdate heeft gekregen ook op de route ingesteld.

Beide stonden op: De snelste route ingesteld.

Halverwege ging het met de Kia Navigatie alweer mis, deze wilde mij nu ook weer voor de zoveelste keer weer een stuk binnendoor laten rijden terwijl de TomTom Go 6000 wel keurig alle snelwegen bleef volgen, het adres in Leusden lag dan ook zo goed als aan de snelweg.

De Kia Navigatie gaf op 2 verschillende snelwegen de onjuiste Max.snelheid aan terwijl de go 6000 wel keurig de juiste Max. snelheden aan gaf.

Kortom, ik blijf de Kia Navigatie al vanaf de eerste dag dat ik hem heb zeker niet vertrouwen want hij heeft de afgelopen 5 maanden in vergelijking met de go 6000 al heel wat rare, vreemde situaties voorgesteld waardoor mijn vrouw zelfs niet meer zonder de go 6000 naar plekken durft te rijden waar ze nog onbekend is, dit is eigenlijk te gek voor woorden toch.!!!

Geplaatst (aangepast)
Op 25-3-2019 om 07:51, dropje zei:

Ondertussen heb ik gisteren Waze geprobeerd icm Android Auto

Al met al dus helaas nog niet helemaal overtuigd.

Ik denk wel dat het een goede optie is voor op mijn motor, 
Dan draai ik Waze gewoon op mijn telefoon, effe een houdertje kopen.

Tja , geuren en kleuren ...

zelf ben ik voledig verkocht aan waze  , en ja , ben ook bezig met een systeem te zoeken voor op de motor , zou een oude garmin 660 moeten vervangen , het enige probleem is dat mijn tel niet waterdicht is en dat ik ook bang ben om hem te verliezen ...

aangepast door bert111bel
Geplaatst

Vandaag bij VDNS Kia Helmond voor mijn 1e onderhoudsbeurt van de Stonic. Stond op het lijstje SW update en Navigatie update. Aangegeven dat meneer een extra kopje koffie mag drinken omdat ik die al zelf heb uitgevoerd :P Wel even gevraagd Map update op hun originele SD kaart te zetten. Eens kijken of ze iets gaat zeggen dan Developer Menu en het installeren van Youtube Netflix etc.

Geplaatst (aangepast)
Op 25-3-2019 om 07:51, dropje zei:

Ondertussen heb ik gisteren Waze geprobeerd icm Android Auto.

Echter bij een wat moeilijker afrit vond ik het persoonlijk niet heel duidelijk welke afrit ik nu precies moest hebben, daar vind ik de eigen navigatie in de NIro beter in.
Verder is het vlak aan de linker zijde wat je informatie geeft, wel erg groot, dat beslaat bijna de helft van je scherm.

Daarom ben ik van Waze overgestapt naar Google Maps, sinds de laatste update zijn de gesproken aanwijzingen vereenvoudigd (dus niet meer het vermelden van alle borden bij een splitsing van snelwegen, alleen voor jouw route) en de rijstrookbegeleiding is duidelijker geworden. Ik moet toegeven dat dit in de Kia navigatie nog iets groter getoond wordt, maar die geeft dan iets te laat de wijziging van rijstrook door.

Plannen voor Maps zijn om ook de snelheid te tonen, hopelijk komt dit snel met de volgende update.

aangepast door surfingjohn
verkeerde tekst
Geplaatst
3 uur geleden, bert111bel zei:

Tja , geuren en kleuren ...

zelf ben ik voledig verkocht aan waze  , en ja , ben ook bezig met een systeem te zoeken voor op de motor , zou een oude garmin 660 moeten vervangen , het enige probleem is dat mijn tel niet waterdicht is en dat ik ook bang ben om hem te verliezen ...

Mijn laatste aantal telefoons waren altijd Sony, daar is waterdicht al jaren standaard.

Ik heb nu al een RAM Mount en ga er een Rammount X-grip bij kopen. Daar zit ook nog een rubberen extra borging bij (ben de naam effe kwijt)

Geplaatst
1 uur terug, surfingjohn zei:

Dan zal ik Google maps ook nog eens een keer proberen. Volgende week weer een eindje weg.

Geplaatst
Op 26-3-2019 om 12:52, dropje zei:

Dan zal ik Google maps ook nog eens een keer proberen. Volgende week weer een eindje weg.

het hoge noorden :smile:

Geplaatst
17 uur geleden, bert111bel zei:

het hoge noorden :smile:

Nee helaas, staat te veel aan andere zaken op de agenda. Ga jij wel?

Geplaatst
Op 28-3-2019 om 12:53, dropje zei:

Nee helaas, staat te veel aan andere zaken op de agenda. Ga jij wel?

Neen , ook niet ...:no:

Geplaatst

Opmerkelijk de mail van Kia die ik vandaag ontvangen heb met betrekking tot de belangrijkheid van goede kaarten.

Het verhaal in de mail klopt helemaal, maar we weten allemaal dat de uitvoering flut is en Kia in werkelijkheid oude kaarten levert. Met deze mail wil Kia klaarblijkelijk goede sier maken met het gratis weggeven van deze verouderde kaarten mits je natuurlijk onderhoud laat doen bij een officiele dealer. Op zich niets mis mee hoor, maar zorg dan wel dat je iets goeds weggeeft waar de klanten echt iets aan hebben!

Een beter voorbeeld van Marketing onzinpraat om klanten te misleiden is moeilijk denkbaar.

Geplaatst

Ik heb nog bij geen enkele auto meegemaakt dat de kaart up-to-date was. Dit heeft waarschijnlijk niets te maken met de onwil van de fabrikant maar meer met de manier waarop deze kaarten beschikbaar komen. Het enige verschil is dat ik er bij de andere merken € 300 tot € 500 voor mocht betalen en dit bij Kia gratis is. 

Geplaatst
Op 21-3-2019 om 09:05, henk smit zei:

ik heb geen in strukjes boek Jes. bij deze private lease auto gekregen. die zouden ze

nog nasturen. wat al ander half jaar duurt. 

Henk,

Instructieboek kan je ook gewoon downloaden.

Geplaatst

Vandaag email van Kia ontvangen dat de "nieuwste" 2019 updates er zijn.

Misschien iets met "dooie mus......." of zoiets.

Enkel maar gratis als je alle beurten bij dealer laat uitvoeren.

Geplaatst

Ik vertrouw nu na de zoveelste blunders ook bij de nu net geüpdate kaarten totaal niet meer op de Kia kaarten.

Ik neem voortaan me TomTom Go6000 mee als ik een eind weg moet, deze heeft zelf via een simkaart altijd internet via 4G En geeft supersnel realtime verkeersinfo door, incl flitspalen en pakt 100% altijd de snelst best berijdbare wegen en doet dat voortreffelijk, daarnaast staat hij op een antisliphouder op mijn dashboard precies boven het navigatiescherm van de NIRO. Deze hoogte is vele male prettiger omdat ik via enkel mijn ooghoeken te gebruiken goed overzicht op het scherm van de TT ipv steeds schuin naar beneden naar het ingebouwde venster te kijken.

Zag bij toeval een reclame van een automerk waarvan ik de naam even kwijt ben dat daar nu ook het navigatiescherm een stuk hoger geplaatst is zodat je net als zojuist hierboven geschreven je veel beter zicht op de weg en navigatiescherm hebt tijdens het rijden.

Geplaatst

in de renault ook, want daar zat uiteindelijk gewoon een tomtom ingebouwd.

Kaartupdates ook via tomtom home, kostte alleen elke keer wel 50 euro.. Of je nam een jaarabbo met 4x per jaar een update.

Afgelopen week weer eens noodgedwongen de kia navigatie gebruikt, en ja hoor weer de meest stompzinnige route naar het opgegeven adres. Samen met de adaptive cruise control de grootste irritatiepunten van de kia.

Geplaatst
17 uur geleden, meeder zei:

Kia doet dat tegenwoordig ook, het scherm hoog op het dashboard plaatsen, evenals Ford en een aantal andere merken.

eeb6a04d8ad7c0283e33e56cb53b20c1.jpg

Bij mij staat de TTGo toch echt een stuk hoger, bij deze op de foto is het wel wat beter maar als je lang bent dan blijf je met dit hier toch nog schuin naar beneden kijken.

Geplaatst

Ik heb zelf ook een losse TomTom 6100 in mijn huidige auto en die staat als het ware op het dashboard en dat is inderdaad fijn.

Het ingebouwde GPRS modem (geen 3G/4G bij TomTom) werkt ook perfect voor de verkeersinformatie.

Alleen over de routering van TomTom ben ik zeker niet tevreden, voor een groot deel werkt het goed maar hij heeft vaak de neiging om landwegen te verkiezen boven doorgaande wegen. Het is een bug in de TomTom routering die ze al 4 of 5 jaar geleden bevestigd hebben maar ze kunnen het niet oplossen. Het is misgegaan bij de introductie van de NAV4 toestellen. Dus ik maak mij al wel wat zorgen over de KIA navigatie die ik straks in mijn Ceed krijg als die zoals ik hier lees nog slechter is qua routering dan TomTom. Ik rij gemiddeld ruim 50000km per jaar en dan is een fatsoenlijk navigatie systeem wel fijn.
Garmin heeft weer zijn eigen nukken, goede routering maar slechte verkeersinformatie.

Geplaatst
8 uur geleden, meeder zei:

Ik heb zelf ook een losse TomTom 6100 in mijn huidige auto en die staat als het ware op het dashboard en dat is inderdaad fijn.

Het ingebouwde GPRS modem (geen 3G/4G bij TomTom) werkt ook perfect voor de verkeersinformatie.

Alleen over de routering van TomTom ben ik zeker niet tevreden, voor een groot deel werkt het goed maar hij heeft vaak de neiging om landwegen te verkiezen boven doorgaande wegen. Het is een bug in de TomTom routering die ze al 4 of 5 jaar geleden bevestigd hebben maar ze kunnen het niet oplossen. Het is misgegaan bij de introductie van de NAV4 toestellen. Dus ik maak mij al wel wat zorgen over de KIA navigatie die ik straks in mijn Ceed krijg als die zoals ik hier lees nog slechter is qua routering dan TomTom. Ik rij gemiddeld ruim 50000km per jaar en dan is een fatsoenlijk navigatie systeem wel fijn.
Garmin heeft weer zijn eigen nukken, goede routering maar slechte verkeersinformatie.

Mijn TomTom go heeft het nog nooit verkeerd gedaan, me zoon heeft hem ook regelmatig bij zich en vindt hem super.

Kwam vanmiddag uit Best en kreeg via de Go6000 een melding dat er over 1.5 km een file aan het ontstaan was door een auto ongeluk, dit was rond 17.30 op de A2, direct gaf hij een alternatieve route aan zo rond 500 meter voor die file, ik eraf en 3 km met 100 langs diezelfde A2 met file gereden, en een stuk na de file kon ik weer simpel diezelfde A2 op, de Kia Navigatie die op dat moment ook met dezelfde route was ingesteld en met een WiFi hotspot verbonden was liet van die hele file niets merken en had mij echt zo die file in laten rijden, dit mag in deze moderne tijd toch niet meer mogen zo, dit was de zoveelste blunder sinds een half jaar incl. Kaartupdate van een maand geleden.

Nee mijn voorkeuren zijn echt.

1. Mijn TT Go 6000

2. Google Maps via Android Auto

3. WAZE via Android Auto.

Extra alternatieven.

1. TomTom Go op mijn smartphone.

2. Google Maps op mijn smartphone.

3. WAZE via de smartphone.

En als het echt niet anders kan dan maar omdat het moet de Kia Navigatie.

Geplaatst

Geen enkel systeem is perfect. Die conclusie durf ik na bijna een miljoen kilometer rijden met verschillende navigatiesystemen wel te trekken.

Je moet altijd zelf na blijven denken. Qua routering is het beste systeem dat ik ooit heb gehad een Medion systeem geweest met één specifieke software versie. Die routering engine is nooit geëvenaard, ook niet door Waze of Google Maps.

TomTom maakt ook echt wel behoorlijk wat fouten maar daar kom je als normale consument niet heel veel mee in aanraking.

Geplaatst

Niet veel in contact met TomTom? Die snap ik niet...

Overigens moeten we ook eens stil staan bij hoe we het eerst deden; papieren kaarten. Die waren bij aanschaf al verouderd en gaven zeker geen verkeersinformatie.
En toch wisten we te komen waar we wilden zijn en vaak nog op tijd ook, omdat je beter plande...

Geplaatst

Ik moet eerlijk zeggen dat de navigatie van Kia niet vreselijk slecht is. De kaarten zijn wat verouderd idd. Maar het ziet er best  goed uit. Maar moet er wel bij zeggen dat ik de nav voor het grootste deel gebruik voor de snelheid, flitspalen en files. 

Meestal weet ik hoe ik moet rijden en staat de nav dus op stil. De ene keer dat ik hem nodig heb omdat ik de weg kwijt ben. (Wat niet veel gebeurt) doet hij het toch best aardig. Welicht dat ik het gewoon niet genoeg gebruik om de problemen die jullie hebben te zien  

En als ik het vind tegenvallen heb dan pak ik mijn iphone er bij. 

Het is idd nog steeds een stuk beter dan die oude papieren kaarten. ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...