Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
4 uur geleden, Derrek zei:

Ik gebruik dus een eigen SD kaartje met de laatste kaartinformatie en zodra mijn auto over maanden weer eens naar de dealer moet dan doe ik het oude originele kaartje met de oude software er weer in en mag de dealer deze updaten. Maar ik ga er dus niet extra voor rijden, afspraak maken en de dealer lastig vallen want die zitten daar echt niet op te wachten! Dat dit wel moet van Kia wordt bepaald door KMNL vanuit hun ivoren toren....

Zo doe ik het ook, altijd back-ups hebben zodat je iets kan terugzetten.

2 uur geleden, Specialmade zei:

Ik wil dit best eens aankaarten bij Kia Nederland.

Hoe goed zijn jouw contacten bij Kia Nederland? Ik heb namelijk ook nog wat vragen over de app voor de e-Niro die ik graag iets uitgebreider zie. Ik werk zelf in de software ontwikkeling en wil wel eens met ze praten over de mogelijkheden.

Geplaatst
1 uur terug, Ton van Hout zei:

Hoe goed zijn jouw contacten bij Kia Nederland? Ik heb namelijk ook nog wat vragen over de app voor de e-Niro die ik graag iets uitgebreider zie. Ik werk zelf in de software ontwikkeling en wil wel eens met ze praten over de mogelijkheden.

Zojuist ff zitten spitten en terugkomend op mijn vorige quote:
Ook Kia heeft een site waar je als particulier alle werkplaatshandleidingen kunt downen:
https://www.kia-hotline.com/euro5/login.tiles
Account aanmaken > Zorg dat je het VIN-nr bij de hand hebt en je creditcard. (Is echt veilig!)
Kost per uur €6,= per dag ca 24 euro en ga maar zo door.

Geplaatst
9 uur geleden, Ton van Hout zei:

Wij hebben als KCG (Kia Contact Groep) regelmatig overleg met de directie van Kia Nederland. Daar worden allerlei items behandeld zolang er maar meerdere personen zijn die problemen met een Kia product hebben. Persoonlijk (belangenbehartiging) vraagstukken worden derhalve niet behandeld.

Geplaatst
Op ‎17‎-‎3‎-‎2019 om 01:23, Eric-H zei:

Over de kaartupdate gesproken, heb 1 maart mijn update gekregen, gisteren, zaterdag moesten we naar Haarlem naar een adres waar we eerder geweest waren, de snelste weg is A44-A4-A5 of A9 en dan de A200.

Ik dacht laat ik de nieuwe kaart eens volgen met deze ingestelde route. 

De A44-Stukje A4 ging goed, maar toen, neem de afslag hoofddorp, oke gedaan, nou wat ie toen allemaal voor rare routes doorgaf, echt totaal overal binnendoor, we wisten gegeven moment geeneens meer waar we waren, echt dit was de beroerdste route naar de bestemming die je je kon voorstellen echt onbegrijpelijk, terug naar huis idemito, wilde die me weer binnendoor laten rijden, vanaf de A200, ik dacht bekijk het maar, ben rechtdoor gereden via de A9-A4 en hup daar was de schipholtunnel alweer, de routes die en heen en terug werden voorgesteld waren heen en terug echt te belachelijk voor woorden en nee ik had niet vermijd snelwegen aangevinkt, dit is al de zoveelste keer in nog geen half jaar dat de navigatie me alle kanten van nederland en buitenland wilde laten zien ipv de snelwegen normaal te blijven volgen, ik zet voortaan AndroidAuto met GoogleMaps wel aan of me externe TomTom Go 6000 want die beiden zorgen er teminste wel voor dat ik via de snelste wegen oftewel de normale snelwegen op mijn bestemming kom.

Ik heb ook dat ook ondervonden, ik rijd dagelijks woon werk verkeer van Almere naar Schiphol P40 dat is naast P3 lang parkeren.

De kortste route is A6-A1-A9, dan afslag Schiphol noord, de oude kaart gaf dit ook aan.

De nieuwe kaart stuurt mij A6-A1-A10-A4 dat is om, dus ik rijd mijn oude route, maar dan gaat hij helemaal de fout in, de navigatie wil mij maar naar de A10 hebben, de A9 wordt gesplitst door de A2 dan stuurt de navigatie mij de A2 op naar de A10 ik blijf op de A9, dan stuurt de navigatie mij de andere kant op naar de A2 richting Utrecht om bij de eerst volgende afslag te keren en terug te gaan naar de A9, ik blijf uiteraard op de A9 en dan eindelijk gaat de navigatie de goede route aangeven, maar dan ben ik al bijna op mijn werk.

Terug naar huis stuurt de navigatie mij ook eerst de verkeerde kant op.

Dit alles geeft geen vertrouwen in deze update, deze route ken ik maar wat als je een vreemde route gaat rijden, je weet niet of je goed rijd.

Geplaatst

Zondag Google maps icm Android Auto maar eens even serieus proberen, als ik het zo hoor......

Geplaatst

Ik herken de problemen hier boven ook. Ik maak daarom ook geen haast met wat voor update dan ook. Zolang Apple car werkt ben ik tevreden. Dan kan ik een navigatie gebruiken die super up to date is en zelfs vooraf mijn bestemming of route instellen. Van mij mogen ze die hele navigatie er uit gooien zolang de verbinding met de smartphone maar blijft werken. 

Ik gebruik Waze (beetje kinderlijke interface) en die doet het prima. Herkent alle veranderingen op bijvoorbeeld de A6 en ziet daar zelfs de wisselstrook. 

Zolang telefoon up to date is en je de beschikking hebt over data werkt dat veel beter dan de ingebouwde navigatie en geen “gedoe” met updates voor je Niro. 

Geplaatst
26 minuten geleden, chippie777 zei:

Ik herken de problemen hier boven ook. Ik maak daarom ook geen haast met wat voor update dan ook. Zolang Apple car werkt ben ik tevreden. Dan kan ik een navigatie gebruiken die super up to date is en zelfs vooraf mijn bestemming of route instellen. Van mij mogen ze die hele navigatie er uit gooien zolang de verbinding met de smartphone maar blijft werken. 

Ik gebruik Waze (beetje kinderlijke interface) en die doet het prima. Herkent alle veranderingen op bijvoorbeeld de A6 en ziet daar zelfs de wisselstrook. 

Zolang telefoon up to date is en je de beschikking hebt over data werkt dat veel beter dan de ingebouwde navigatie en geen “gedoe” met updates voor je Niro. 

heil heil , ben van het zelfde gedacht nu ik het hierboven gelezen heb ....:D

Geplaatst
30 minuten geleden, henk smit zei:

bij mijn vorige Mazda twee. vond ik de navigatie beter dan de tomtom. er wort gesuggereerd

dat ik naar in stellingen moet gaan als ik een alternatieve route wil in plennen. Maar is op heden niet

geluk. de Tomtom geeft ook geen tol wegen  aan.

Mijn oude TomTom geeft wel degelijk tol wegen aan (met de vraag of ik deze wil vermijden). 

Geplaatst
3 uur geleden, Broekie zei:

Mijn oude TomTom geeft wel degelijk tol wegen aan (met de vraag of ik deze wil vermijden). 

Mijn nieuwe TomTom ook!

Geplaatst

Maar vreemd genoeg ben ik wel tevreden over de nieuwe kaart en (zelfgedane) upgrade. In ieder geval veel beter dan de oude software. gebruik het nu een aantal weken en ben nog geen vreemde zaken tegengekomen.

Geplaatst (aangepast)
3 uur geleden, henk smit zei:

bij mijn vorige Mazda twee. vond ik de navigatie beter dan de tomtom. er wort gesuggereerd

dat ik naar in stellingen moet gaan als ik een alternatieve route wil in plennen. Maar is op heden niet

geluk. de Tomtom geeft ook geen tol wegen  aan.

IN vorige wagen ook TOmTom ingebouwd, die vroeg ook weldegelijk om tolwegen wel/niet te vermijden e.d.

aangepast door dropje
Geplaatst (aangepast)
17 uur geleden, henk smit zei:

dat was zeker een losse tomtom.

nee, ingebouwd in Megane

aangepast door dropje
Geplaatst (aangepast)
1 uur geleden, henk smit zei:

ik heb alles ge probeert  met de tomtom in de niro. Maar snel wegen en altenatieve routers kan ik niet

in stellen. weet jij een op lossing. anders moet ik een losse kopen. 

Ja hoor, is makkelijk, Android auto en dan icm Waze of Google maps

Je hoeft alleen maar even Android Auto op je telefoon te zetten, in de 'computer' van de auto zit dit al.
Hoe je Android auto installeert op je telefoon staat in het betreffende topic meermaals beschreven.

aangepast door dropje
Geplaatst
48 minuten geleden, henk smit zei:

oke

Tenzij je Apple hebt natuurlijk dan wordt het Apple Car (of zoiets)

Geplaatst (aangepast)
1 uur terug, henk smit zei:

oke

@Henk,  druk op nav. (route) en daarna opties. Hier stel je alle mogelijkheden in. succes.  blz 42 van je handleiding staat alles uitgelegd.

aangepast door Specialmade
aanvulling.
Geplaatst
3 uur geleden, dropje zei:

Tenzij je Apple hebt natuurlijk dan wordt het Apple Car (of zoiets)

En dan hoef je niets te installeren, alleen in de iPhone aangeven dat je de Kia “vertrouwt”. 

Geplaatst

Ik heb Android Auto met Waze en Google Maps een poosje gebruikt omdat de kaart van de Kia zo oud was dat het gewoon niet leuk was om die te gebruiken.

Maar ik vind het gebruik van Android Auto toch ook niet zo gebruiksvriendelijk.

De voornaamste reden is dat het niet draadloos werkte. Ik moest steeds vooraf een USB-kabeltje in de telefoon inpluggen terwijl mijn mobiele telefoon normaal genomen in mijn broekzak zit en blijft. Daarom werkt het draadloos handsfree gebruik zo makkelijk.

Nu ik de (zelf gedownloade) nieuwste kaart in het Kiasysteem heb geïnstalleerd is het ingebouwde navigatiesysteem weer goed te gebruiken.

Natuurlijk zijn er wel eens missers, maar dat is ook bij andere navigatiesystemen. Je moet wel altijd zelf ook altijd blijven nadenken. De missers zijn met de nieuwe kaart zeker veel minder.

Geplaatst
Op 21-3-2019 om 09:05, henk smit zei:

ik heb geen in strukjes boek Jes. bij deze private lease auto gekregen. die zouden ze

nog nasturen. wat al ander half jaar duurt. 

Henk,

Instructieboek kan je ook gewoon downloaden.

Geplaatst (aangepast)
22 uur geleden, henk smit zei:

ik kan ze op komen halen de boekjes. maar heb het eigenlijk

niet meer nodig .

Beste Henk, als je onderstaande link aan klikt dan zie je een knop downloaden en als je daar op klikt dan wordt direct de handleiding gedownload.

https://carmanuals2.com/get/kia-niro-2018-handleiding-110314

En als je een "Mijn Kia" account aanmaakt dan kan je daar echt alles van je Niro zelf ook downloaden, ook van je Navigatie.

aangepast door Eric-H
Geplaatst (aangepast)
5 uur geleden, henk smit zei:

ik hou niet van lezen.

:smile::smile::smile::smile::smile::smile::smile::smile::smile::smile::smile::smile::smile::smile::smile::smile::smile::smile::smile::smile::smile::smile::smile::smile::smile::smile::smile:

Dat is humor.

aangepast door Derrek
Geplaatst
5 uur geleden, henk smit zei:

ik hou niet van lezen.

Maar in de handleiding kun je ook gewoon plaatjes kijken! :-)

• Haha 1
Geplaatst
10 uur geleden, henk smit zei:

ik hou niet van lezen.

Misschien kan iemand je voor het slapen gaan iedere keer een hoofdstuk voorlezen.  

• Like 1
Geplaatst
39 minuten geleden, Eric-H zei:

Misschien kan iemand je voor het slapen gaan iedere keer een hoofdstuk voorlezen.  

39 minuten geleden, Eric-H zei:

Of je vraagt het hier in het forum dat is bijna het zelfde als iemand laten voorlezen. 

Geplaatst (aangepast)

Ondertussen heb ik gisteren Waze geprobeerd icm Android Auto.

Heb er een gemengd gevoel over. He is natuurlijk mooi dat je heel actueel verkeers-informatie hebt, en dat je werkelijke snelheid wordt weer gegeven.

Echter bij een wat moeilijker afrit vond ik het persoonlijk niet heel duidelijk welke afrit ik nu precies moest hebben, daar vind ik de eigen navigatie in de NIro beter in.
Verder is het vlak aan de linker zijde wat je informatie geeft, wel erg groot, dat beslaat bijna de helft van je scherm.

Verder vond ik het ook jammer dat we een tweede telefoon niet gekoppeld kregen met bluetooth, toen de kinderen muziekjes wilden draaien vanaf de achterbank.

Al met al dus helaas nog niet helemaal overtuigd.

Ik denk wel dat het een goede optie is voor op mijn motor, daar heb ik een navigatie op zitten die af en toe raar doet en je ineens spontaan bijvoorbeeld de snelweg af stuurt om allemaal prulweggetjes te gaan rijden.
Dan draai ik Waze gewoon op mijn telefoon, effe een houdertje kopen.

Al met al dus helaas nog niet helemaal overtuigd.

aangepast door dropje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...