Navigatie werkt alleen met 'kortste' routes, daardoor waardeloos
0

5 berichten in dit topic

Aanbevolen berichten

Sinds februari 2018 heb ik een nieuwe Cee'd. Hierin zit een nieuw navigatiesysteem dat nergens is gedocumenteerd. Er wordt slechts een verkorte handleiding bij geleverd in vele talen in een boekje. Zoeken op het internet naar meer informatie leverde niets op. Een meer uitgebreide handleiding bestaat ook niet, zo liet mijn dealer - Autohaag Zeeuw - mij weten. In de praktijk heb ik wel geleerd ermee om te gaan.
In de praktijk blijkt het systeem uitsluitend met de kortste route in km te werken. Je kan kiezen voor 'snel' en 'kort'. Wat je ook kiest maakt echter niet uit. Het resultaat is altijd de korte afstand. Vooral tijdens de net afgelopen vakantie met caravan in Ierland gaf dit zeer veel ongemak. De navigatie brengt je over de smalste wegen, de slechtste wegen en dwars door natuurgebieden.  Daarmee is de meerwaarde van een navigatiesysteem grotendeels verloren gegaan. Om op een normale manier van A naar B te rijden ben je nu wel verplicht eerst een kaart of een ander navigatiesysteem te raadplegen.
Ik dacht met een storing te maken te hebben en wendde mij tot de dealer. De chef werkplaats van de Zoetermeerse vestiging hielp mij uit de droom. Hij herkende het probleem, alleen was dit geen storing, maar een resultaat van nieuw milieubeleid. Het nieuwe navigatiesysteem kan alleen maar de korte route geven.
Benieuwd ben ik of inmiddels meer Kia-rijders tegen dit probleem aanlopen en of zij oplossingen hebben gevonden.

navi2.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb in mijn Cee'd (2017) hetzelfde systeem. Ik kan kiezen tussen snelste, kortste en eco. Hij pakt altijd mijn keuze en heb hier nimmer problemen mee gehad.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb je route keuzes goed staan? Wat vermijd je en wat niet. Heb je een avn2 (voornamelijk groen zwart) of een iavn? (Apple CarPlay/Android Car)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

Welke software versie heb je?

Ik heb een Ceed sw van 2016 met dezelfde unit. Ook ik heb de keuze snel kort en eco

aangepast door pdakkerman

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kun je de handleiding ook niet via  MijnKia vinden?

Reactie van de werkplaatschef is heel erg vreemd. ( Hoor trouwens wel meer negatieve reacties over die dealer )
De kortste route is zeker niet de zuinigste route.
De kortste route neemt niet de meest logische doorgaande routes maar stuurt je via de kortste weg en dat kan dan best weleens dwars door woonwijken e.d. gaan waar je constant moet afremmen en optrekken. Niet echt bevorderlijk voor het verbruik en de uitstoot.

Daardoor kan een snelste route weleens veel zuiniger rijden zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
0