Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Leuke en handige gadgets/accessoires voor de Niro

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Waar maak je je zorgen om, een dealer zet er voor de verkoop een ander console in met inkoopprijs van een paar tientjes en hij verkoopt het weer.

Zo heb ik op beide achterste armsteunen in de deuren daar mooi zwart antislip uitgesneden vilt opgeplakt, ons hondje staat daar nog wel eens op om onder het rijden en in bv een file uit het raam te kunnen kijken, hij glijd anders erg snel weg op dat gladde pianolak en maakt zo ook geen krassen, had ik bij mijn vorige Captur ook gedaan. Je koopt een auto voor het rijgemak en soms zijn wat zelf aanpassingen gewoon nodig.

• 4 weken later...
Geplaatst (aangepast)
Op ‎4‎-‎3‎-‎2019 om 12:36, Vince zei:

Dit filmpje is interessant voor je. Ik heb het 'geleend' van het e-Niro forum, maar het is ook voor de hybride versie van toepassing.

Van de week ook maar eens aan de knutsel.

Heb afgelopen weekend de bakken er al een keer uit gehaald, Dat gaat echt kinderlijk eenvoudig met 10 schroefjes.

Alleen die bekleding wat die kerel hier gebruikt weet ik niet helemaal precies, dat kan ik niet vinden. Heb wel bij de Leen Bakker een soort loper gevonden gevonden op een hele slappe basis, ik denk dat ik dat maar ga gebruiken. Het rond zetten langs de kantjes gaat er echter niet mee lukken ben ik bang.

aangepast door dropje
Geplaatst (aangepast)

Bodemplaat in de kofferbak is klaar.

Heb hem in twee delen gedaan, zodat je hem makkelijker kan plaatsen/verwijderen. En het is sowieso makkelijker met aftekenen/passen.

Voor de 'golf' thv de accu heb ik het afdekkapje van de accu als malletje gebruikt.

Vanavond wil ik gaan bekleden.

Ik heb twee delen populieren multiplex, dik 9 mm, gebruikt van elk 42,0 x 102,5 cm.

Aan de onderzijde ga op wat tactische plaatsen nog wat 10 mm neopreen plakken, zodat hij links en rechts nog wat extra steunpunten krijgt. Tevens langs de randjes, tpv opleggingen, ga ik nog glasband plakken, zodat eea niet gaat liggen rammelen op het harde plastic.

Zo toch mooi effe een goede 100 liter extra kofferbak gewonnen, zijn toch zeker drie a vier sporttassen, met de vakantie.

DSC_0415.JPG

DSC_0416.JPG

DSC_0418.JPG

DSC_0420.JPG

aangepast door dropje
  • Thanks 1
Geplaatst

Wellicht een onzinnige vraag, maar wat is er tegen de bodemplaat van de Kia? Wat is de reden om er zelf één te maken?

Geplaatst
3 minuten geleden, MarcuitG zei:

Wellicht een onzinnige vraag, maar wat is er tegen de bodemplaat van de Kia? Wat is de reden om er zelf één te maken?

Ik wil voor de vakanties die standaard bakken er uit hebben. Het idee van die bakken is wel goed, alleen ze kosten machtig veel ruimte.

Bakken er uit is zo gepiept, dat zijn maar 10 schroefjes. Echter is het dan niet netjes/vlak (zie eerste foto). Dus heb ik daar een bodemplaat voor gemaakt.

Die bakken zijn zeker 12 cm hoog, als ik het uit reken kom ik op 104 liter uit. En die liters kan ik goed gebruiken op vakanties.
Als we ' gewoon' thuis zijn dan laat ik die bakken lekker zitten.

Geplaatst

koffer word dieper , maar de boodschappen moeten er wel nog uitgetild worden , is een goed idee om het enkel met het verlof te gebruiken ....:dup:

Geplaatst
Geplaatst

In mijn Niro zit standaard al een bodemplaat die zeer goed aansluit op de ruimte voor het reservewiel.

Hij is geïmporteerd uit Spanje, wellicht hebben ze daar andere uitvoeringen.

Geplaatst (aangepast)
59 minuten geleden, hybridefreak zei:

In mijn Niro zit standaard al een bodemplaat die zeer goed aansluit op de ruimte voor het reservewiel.

Hij is geïmporteerd uit Spanje, wellicht hebben ze daar andere uitvoeringen.

Je hebt de bakken/verhoogde vloer er niet in zitten?  Dus met de rugleuningen plat heeft u geen vlakke vloer?

In NL schijnt de Comfortline dit ook te hebben, maar die schijnt (in NL) ook bijna niet verkocht te worden.
Ik ben wel eens aan het zoeken geweest voor een bodemplaat uit een Comfortline, maar niet kunnen vinden. En ach, beetje knutselen is ook leuk!

aangepast door dropje
Geplaatst (aangepast)
2 uur geleden, henk smit zei:

weet niet wat je leef tijd is ik wort 74 heb er geen moeite mee.. 

Zoals het nu is schuift mijn vrouw de 2 best zware boodschappen kratten en een goed gevulde tas erg eenvoudig in en uit de achterklep, als ik het bovenste deksel een stuk naar beneden zou halen dan maak ik haar daar niet echt vrolijk mee en zal het ook zeker niet gebeuren.

aangepast door Eric-H
Geplaatst (aangepast)
25 minuten geleden, Eric-H zei:

Zoals het nu is schuift mijn vrouw de 2 best zware boodschappen kratten en een goed gevulde tas erg eenvoudig in en uit de achterklep, als ik het bovenste deksel een stuk naar beneden zou halen dan maak ik haar daar niet echt vrolijk mee en zal het ook zeker niet gebeuren.

Wij doen zelden boodschappen met de auto, bijna alles op de fiets.

Ik snap sowieso al niet hoe mensen aan 2 zware kratten + een volle boodschappentas aan boodschappen komen... Hoe doe je dat?? Heel groot gezin, of voor 3 weken tegelijk ofzo? Ik zie zo wel eens mensen door de supermarkt schuiven met een kar helemaal vol geladen,ik verbaas mij daar altijd over. Edit; maar goed, dat is nogal off-topic....

Zoals gezegd, bij ons is het puur voor de vakanties, de verdiepte bodemplaat.

aangepast door dropje
Geplaatst
3 uur geleden, dropje zei:

Je hebt de bakken/verhoogde vloer er niet in zitten?  Dus met de rugleuningen plat heeft u geen vlakke vloer?

In NL schijnt de Comfortline dit ook te hebben, maar die schijnt (in NL) ook bijna niet verkocht te worden.
Ik ben wel eens aan het zoeken geweest voor een bodemplaat uit een Comfortline, maar niet kunnen vinden. En ach, beetje knutselen is ook leuk!

Als mijn vrouw thuis komt vanavond zal ik eens de rugleuningen plat doen. Heb de auto net 5 dagen en nog niet gedaan. Wat me ook is opgevallen dat deze auto als Comfortline te koop stond maar blijkt 90% van de dynamic line accessoires te hebben:dup: alleen geen USB aansluiting achter, chromen deurgrepen en bekleding in stof/leder.

Zal morgen foto's van de kofferruimte plaatsen.

Geplaatst

Mijn Design Edition heeft geen Draadloos oplaad functie.

Alleen nog even een klein zwart kabeltje bestellen en whala, nu heb ik het wel.

20190402_174829.jpg

20190402_175418.jpg

Geplaatst (aangepast)
20 minuten geleden, Nir00tje zei:

Hoe blijft de telefoon daar onder het rijden op liggen?

Door de ronde antislip cirkel in het midden ligt hij super vast en zal zeer zeker niet gaan glijden.

Screenshot_20190402-190825_Samsung Internet.jpg

aangepast door Eric-H
Geplaatst (aangepast)
3 uur geleden, hybridefreak zei:

Als mijn vrouw thuis komt vanavond zal ik eens de rugleuningen plat doen. Heb de auto net 5 dagen en nog niet gedaan. Wat me ook is opgevallen dat deze auto als Comfortline te koop stond maar blijkt 90% van de dynamic line accessoires te hebben:dup: alleen geen USB aansluiting achter, chromen deurgrepen en bekleding in stof/leder.

De dynamicline heeft een usb aansluiting onder de armsteun tussen de voorstoelen. 

Maar die is slechts een half ampère geloof ik, dus niet heel bruikbaar. 

Bank neer klappen gaat erg eenvoudig, je hoeft niet eerst de zitting op te klappen en de hoofdsteunen te verwijderen, wat in onze megane wel moest

aangepast door dropje
Geplaatst
5 uur geleden, hybridefreak zei:

De dynamicline heeft een usb aansluiting onder de armsteun tussen de voorstoelen. 

Maar die is slechts een half ampère geloof ik, dus niet heel bruikbaar

Geplaatst

En de bodemplaat is af,

Aan de onderzijde heb ik strookjes neopreen op wat tactische plaatsen geplakt.
Langs de randen (opleggingen) heb ik glasband (schuim) geplakt,tegen het rammelen.

Zal van de week nog even een totaalfoto maken, in de kofferbak

aanDSC_0424.jpg

DSC_0423.JPG

Geplaatst
16 uur geleden, hybridefreak zei:

56454548_2801357950088761_7968285548177522688_n.jpg

56355292_2801352193422670_1254063899913748480_n.jpg

56412475_2801352183422671_520782844977479680_n.jpg

iphone.browser

Geplaatst
10 minuten geleden, hybridefreak zei:

Inderdaad,u heeft de zogenaamde "bakken" niet in de kofferbak.

Foto's geven goed weer dat de kofferbak wel echt aantoonbaar stukje groter is zonder die bakken.

Geplaatst (aangepast)
31 minuten geleden, henk smit zei:

bij mij zit een aan sluiting in de armsteun.

Maar die is maar een halve Ampere, schiet niet echt op....

Ik heb meer zo iets dat ik het stekkertje rechtstreeks in de telefoon zou duwen ipv nog een extra apparaat (dradloze lader) er tussen.

aangepast door dropje
Geplaatst
36 minuten geleden, dropje zei:

Maar die is maar een halve Ampere, schiet niet echt op....

Ik heb meer zo iets dat ik het stekkertje rechtstreeks in de telefoon zou duwen ipv nog een extra apparaat (dradloze lader) er tussen.

Ik gebruik ook gewoon een stekkertje, kan ik gelijk gebruik maken van apple car play. 

Geplaatst
53 minuten geleden, dropje zei:

Inderdaad,u heeft de zogenaamde "bakken" niet in de kofferbak.

Foto's geven goed weer dat de kofferbak wel echt aantoonbaar stukje groter is zonder die bakken.

Klopt. Ik zie wel degelijk voordeel in een vlakke laadvloer bij de boodschappen maar ben super blij met mijn nieuwe auto. Ik heb inmiddels de inlegtray voor onder de armsteun en de aluminium pedalen met voetsteun besteld die in dit topic vermeld staan. Gisteren heb ik me teven aangemeld bij een Kia Niro Forum https://www.kianiroforum.com/forum/index.php en lees daar ook zeer interessante artikelen.

Geplaatst
20 minuten geleden, hybridefreak zei:

Klopt. Ik zie wel degelijk voordeel in een vlakke laadvloer bij de boodschappen maar ben super blij met mijn nieuwe auto. Ik heb inmiddels de inlegtray voor onder de armsteun en de aluminium pedalen met voetsteun besteld die in dit topic vermeld staan. Gisteren heb ik me teven aangemeld bij een Kia Niro Forum https://www.kianiroforum.com/forum/index.php en lees daar ook zeer interessante artikelen.

Het is gewoon een hele fijne wagen.

Heb jij wel de dakrails op het dak ?

Ik kijk af en toe hier een beetje rond https://www.niroforums.co.uk/

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...