Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Leuke en handige gadgets/accessoires voor de Niro

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Op 26-2-2019 om 19:47, Vince zei:

Haha..op vakantie zonder reservewiel!?

Nee, die ligt er nog onder, op de plek waar hij altijd ligt.

Dankje wel. Ik ga ook maar eens kijken voor een mat. Tijdens vakantie haal ik ook de bakken eruit dan is deze mat wel handig. 

Geplaatst
Op 26-2-2019 om 00:45, Eric-H zei:

Steek je bij de laatste foto nou je middelvinger op ( lol )

Maar vindt het idd wel erg chique staan, is het moeilijk die te monteren en is evt lekkage uitgesloten omdat het waarschijnlijk over de rubbers gemonteerd wordt ?

Wil graag die link van je hebben, heb namelijk dezelfde kleur en vindt het mooie glanzende chrome daar erg mooi bij staan ook.

De link heb ik inmiddels weer gevonden: kosten € 45,- incl verzending en duurde bij mij ca. 1 week.

https://www.ebay.de/itm/Chrome-Window-Accent-Line-Garnish-Under-Trim-Molding-Sill-for-KIA-2016-2018-Niro 

Nee, de montage is niet moeilijk, maar eist wel precisie, want de hechting is zeer sterk, dus moet wel direct goed zitten.( inderdaad direct op de raamrubbers) Tot nu toe heb ik alleen nog ervaring met het wassen van de auto, maar verder geen nadelige gevolgen geconstateerd.

• Thanks 1
Geplaatst

Ah oke, het werkt echt met plakstrips (kwalitatief prima lijkt mij 3M)

Ik dacht even dat je ze over de rubbers/raamafdichtingen moest haken. Dat leek mij al een beetje spannend als daar troep op ligt en je doet je raam naar beneden...

Geplaatst

Mocht er iemand interesse hebben in de inlay voor het opbergbakje onder armsten: let me know!

Ik krijg hem net uit Korea binnen, maar had niet in de gaten dat dit niet in een e-Niro past ....

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
47 minuten geleden, harm.cremer zei:

Mocht er iemand interesse hebben in de inlay voor het opbergbakje onder armsten: let me know!

Ik krijg hem net uit Korea binnen, maar had niet in de gaten dat dit niet in een e-Niro past ....

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik wil hem wel overnemen van je

Hij is specifiek voor de NIRO toch ?

Geplaatst
Op 28-2-2019 om 04:45, casper zei:

Dankje wel. Ik ga ook maar eens kijken voor een mat. Tijdens vakantie haal ik ook de bakken eruit dan is deze mat wel handig. 

Dit filmpje is interessant voor je. Ik heb het 'geleend' van het e-Niro forum, maar het is ook voor de hybride versie van toepassing.

• Like 1
  • Thanks 1
Geplaatst

Je zou toch zeggen dat het een kwestie van tijd is totdat iemand die dingen 'gewoon' gaat produceren en leveren?

Geplaatst

Ik snap niet waarom er niet gewoon standaard een lagere vloer in de kofferruimte in zit. Die bakjes eronder zijn nutteloos, ik heb liever de extra ruimte voor op vakantie. 

Geplaatst
5 minuten geleden, Broekie zei:

Ik snap niet waarom er niet gewoon standaard een lagere vloer in de kofferruimte in zit. Die bakjes eronder zijn nutteloos, ik heb liever de extra ruimte voor op vakantie. 

Ik dacht ook dat ik ze er direkt uit zou gooien, toch is het wel makkelijk om alle losliggende troep in die bakken te leggen.

verder is voor normaal gebruik voor ons de kofferbak groot zat. Dus ik haal met vakanties de bakken er uit, binnenkort ook eens even zo'n bodemplaat zagen.

Geplaatst
35 minuten geleden, dropje zei:

Ik dacht ook dat ik ze er direkt uit zou gooien, toch is het wel makkelijk om alle losliggende troep in die bakken te leggen.

verder is voor normaal gebruik voor ons de kofferbak groot zat. Dus ik haal met vakanties de bakken er uit, binnenkort ook eens even zo'n bodemplaat zagen.

En als je over een paar jaar de auto verkoopt ontdek je dat er nog allerlei spullen in de bakjes liggen.... 

Geplaatst
42 minuten geleden, Broekie zei:

En als je over een paar jaar de auto verkoopt ontdek je dat er nog allerlei spullen in de bakjes liggen.... 

Er ligt toch altijd standaard e.e.a. in de auto, bij onze vorige lag dat bijvoorbeeld allemaal in/rond het reservewiel.

Geplaatst
1 uur geleden, Broekie zei:

Het idee achter die verhoogde vloer is dat er met de achterbank neergeklapt een redelijk vlakke laadvloer ontstaat.

Geplaatst
5 uur geleden, Vince zei:

Dit filmpje is interessant voor je. Ik heb het 'geleend' van het e-Niro forum, maar het is ook voor de hybride versie van toepassing.

Daar zal mijn vrouw niet blij mee zijn, met de standaardhoogte van de kofferplaat schuift ze zonder moeite de boodschappen bakken die niet bepaald licht zijn deze op de nu huidige laadvloer deksel, zodra je die net als in het filmpje gaat verlagen dan moet ze dus diezelfde zware bakken in de verlaagde kofferbak tillen en er ook weer uit tillen, nee niet echt prettig en functioneel. 

Geplaatst

Ik ben ook best tevreden over hoe de kofferbak nu is. De vakken en het vak linksachter zijn allemaal gevuld. Voor de afneembare trekhaak heb ik nog geen logische plek gevonden en ligt daarom in de schuur

Geplaatst

Ik heb ook alle losse rotzooi in die vakken liggen. Standaard spul als sjorbanden en witte plaat, hesjes enz enz. ruimt lekker op.

En een lage tildrempel. Ik mis eerder vloeroppervlak (veel stations gehad:cool:) dan volume.

Geplaatst

Normaal laat ik de bakken zitten. Vind het zelf ook wel handig. Als we een paar dagen weggaan dan haal ik ze er wel uit. Anders krijg ik nooit alles mee met 3 kinderen en mijn vrouw. Ben bang dat ik binnenkort aan de dak koffer moet. 

Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens zo een plank ga maken. Is toch wel handiger dan alles los op de reserve wiel zetten. 

Geplaatst
14 uur geleden, Eric-H zei:

Daar zal mijn vrouw niet blij mee zijn, met de standaardhoogte van de kofferplaat schuift ze zonder moeite de boodschappen bakken die niet bepaald licht zijn deze op de nu huidige laadvloer deksel, zodra je die net als in het filmpje gaat verlagen dan moet ze dus diezelfde zware bakken in de verlaagde kofferbak tillen en er ook weer uit tillen, nee niet echt prettig en functioneel. 

Tja, mijn vrouw (of ik) doen eigenlijk altijd boodschappen op de fiets :dup:

Geplaatst
15 uur geleden, Nir00tje zei:

Ik ben ook best tevreden over hoe de kofferbak nu is. De vakken en het vak linksachter zijn allemaal gevuld. Voor de afneembare trekhaak heb ik nog geen logische plek gevonden en ligt daarom in de schuur

Voor de trekhaak kun je eenvoudig in de piepschuim bak een rond gat boren waar dan de knop van de afneembare haak in valt zodat deze wel in de bak past en je hem altijd bij je hebt. Let wel op dat je bij het boren niet in de reservewiel boort…..

20190305_092323.jpg

20190305_092257.jpg

• Like 1
  • Thanks 1
Geplaatst
1 uur geleden, Derrek zei:

Voor de trekhaak kun je eenvoudig in de piepschuim bak een rond gat boren waar dan de knop van de afneembare haak in valt zodat deze wel in de bak past en je hem altijd bij je hebt. Let wel op dat je bij het boren niet in de reservewiel boort…..

20190305_092323.jpg

20190305_092257.jpg

Het is een creatieve oplossing, maar waarom zo'n lelijk gat maken als je de trekhaak, in een doek gewikkeld, naast het reservewiel kwijt kunt?

En bij een eventuele verkoop van je Niro ziet zo'n gat er niet fraai uit.

Geplaatst
2 uur geleden, Vince zei:

Het is een creatieve oplossing, maar waarom zo'n lelijk gat maken als je de trekhaak, in een doek gewikkeld, naast het reservewiel kwijt kunt?

Ik legde mijn vorige losse trekhaak altijd bij de fietsendrager, daar had ik hem immers voor laten plaatsen en enkel nog 2 x per jaar voor de Sloep in en uit het water te laten halen.

Gingen we met de fietsen op pad dan eerst de kogel erop, fietsendrager erop en gaan, bij thuiskomst  drager eraf, kogel eraf en de boel weer bij elkaar in de schuur. Geen extra ruimte voor de losse trekhaak ( kogel ) nodig.

Geplaatst
6 uur geleden, Vince zei:

Tja, aan de andere kant zal bij verkoop die trekhaak mee verkocht worden. Waarschijnlijk heeft de koper het tegen die tijd niet eens in de gaten.. 

Geplaatst
21 uur geleden, Vince zei:

De afneembare haak is te breed om in de bak te leggen (of de bakken zij te laag). Dan kan de afneembare standaard afdekplaat er niet meer op. Daarom laten mensen de haak maar thuis. Dit komt door de ronde draaiknop op de zijkant van de haak die uitsteekt.

Nu het gat in de tempex bak zit, valt die knop in het gat en kan de afdekklep van de bakken er wel gewoon op. Dan zie je dus niets meer van de spullen die in de bakken liggen.

De haak zit dan overigens wel gewoon in de opbergzak die bij de haak bijgeleverd is, maar voor de foto heb ik hem even uit de zak gehaald zodat je het beter kan zien.  

Omdat de standaard afdekplaat er nu altijd wel op zit zie je niets van het gat.

Nb. Het is overigens en heel mooi rond gat hoor….

Geplaatst
5 uur geleden, Derrek zei:

Nb. Het is overigens en heel mooi rond gat hoor….

Het gat is mooi rond, maar persoonlijk houd ik er niet van om in mijn auto te snijden of te boren. Het gat in de afdekplaat voor de trekhaak vind ik al erg genoeg:blush:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...