Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Automatische ruitenwisser uit bij vorst

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste Forumgenoten,

Even een waarschuwing, wil je met vorst op de ramen voor het ijskrabben alvast je motor aan zetten, zet dan van te voren je stand automatisch wissen uit !, want start je van te voren eerst je motor om alvast te ontdooien dan gaan geheid met nog een laag ijs op je ramen je wissers aan ! en ze zullen maar vastgevroren zitten of aangaan terwijl je aan het krabben ben. Let er op dus.!

• Like 1
  • Thanks 1
Geplaatst
2 uren geleden, Eric-H zei:

Beste Forumgenoten,

Even een waarschuwing, wil je met vorst op de ramen voor het ijskrabben alvast je motor aan zetten, zet dan van te voren je stand automatisch wissen uit !, want start je van te voren eerst je motor om alvast te ontdooien dan gaan geheid met nog een laag ijs op je ramen je wissers aan ! en ze zullen maar vastgevroren zitten of aangaan terwijl je aan het krabben ben. Let er op dus.!

Goeie tip, ik had dat inderdaad vandaag. Gelukkig zaten ze nog niet vastgevroren, bedankt!

Geplaatst

Iedereen gaat me nu voor gek verklaren, maar ik doe dat altijd met lauw water. Veel makkelijker en sneller dan krabben.

Geplaatst

Ik doe ook nooit krabben, gebruik bij de Kia ruitontdooier en op de Ford zit voorruitverwarming.

Ben met krabben toch altijd beetje huiverig met krassen maken op het glas.

Stel je raam is een beetje vuil, snachts vriest het en smorgens krab je al dat vuil over je ruit. Nee, ik doe het niet.

Geplaatst
48 minuten geleden, Joey-Rio zei:

Ik doe ook nooit krabben, gebruik bij de Kia ruitontdooier en op de Ford zit voorruitverwarming.

Ben met krabben toch altijd beetje huiverig met krassen maken op het glas.

Stel je raam is een beetje vuil, snachts vriest het en smorgens krab je al dat vuil over je ruit. Nee, ik doe het niet.

Op de Niro zit ook een beste Voorruit verwarming maar dan moet ik wel de motor starten wil ik de accu niet meteen leeg trekken en dan is het niet fijn als je ruitenwissers dan nog op Automatisch staan.

Geplaatst
Ik doe ook nooit krabben, gebruik bij de Kia ruitontdooier

Ik gebruik zelf altijd ontdooier op de koplampen, zodat ik meteen goed licht heb, omdat ik het buitengebied in moet, waar nauwelijks lantaarns staan.

De ruit dek ik af, zodat deze niet bevriest, want op de voorruit ben ik geen fan van ontdooier; zodra ik ga rijden staan de ijsbloemen alweer op het glas.
En starten/warm draaien doe ik niet; mij is geleerd dat dat niet goed is voor de motor EN ik sta zelf niet graag in de uitlaatgassen...
  • Like 1
Geplaatst
17 uren geleden, Toonvkr zei:

Dat kan ook gerust, als je auto tijdens de vorst in de garage staat.

Prio 1 tijdens de herfst: zorgen dat de auto weer binnen kan, ik heb er echt een gruwelijke hekel aan om s'morgens vroeg nog de auto te moeten schoonmaken voordat ik vertrek.

Geplaatst (aangepast)
4 uren geleden, gjcvro zei:

?? voorruitverwarming ?? bij de Niro? Maar dan toch niet zoals bij Ford, elektrisch?

Screenshot_20181214-201834_Drive.jpg

aangepast door Eric-H
Geplaatst

Dat noem ik dus geen voorruitverwarming. Voorruitverwarming is net als bij de achterruit elektrische draden die in de ruit zitten de de ruit zelf verwarmt.  Als je eenmaal ziet wat het doet is het raar dat maar zo weinig merken het aanbieden.

Niet  minuten lang wachten tot de motor een beetje warm is en die lucht langs de voorruit blazen.

• Like 1
Geplaatst
6 minuten geleden, gjcvro zei:

Dat noem ik dus geen voorruitverwarming. Voorruitverwarming is net als bij de achterruit elektrische draden die in de ruit zitten de de ruit zelf verwarmt.  Als je eenmaal ziet wat het doet is het raar dat maar zo weinig merken het aanbieden.

Niet  minuten lang wachten tot de motor een beetje warm is en die lucht langs de voorruit blazen.

Mijn gehele voorruit was precies zo snel volledig ontdooid als de achterruit. Nee neem dan BMW, via een app elektrisch je voorruit laten ontdooien nog voordat je de deur uit stapt, over gemak gesproken.

Geplaatst

die handleiding heb ik ook, net als de ervaring dat die stroomdraadjes vele malen beter werken. ondanks dat ik eigenlijk nooit bevroren ramen heb vond ik het belangrijk genoeg om het op de verlanglijst te zetten. maar helaas niet bij kia leverbaar.

Geplaatst
10 uren geleden, Preston zei:

De voor ruit was afgelopen 2 dagen in een mum vrij van licht aangevroren ijs.  Werkt prima als je de knoppen even goed instelt :dup:

Zie ook de juiste instellingen op de afbeelding die ik hiervoor geplaatst heb, staat uiteraard ook zo in je handleiding. :)

Geplaatst

Vreemd. Bij mij staat de ruitenwisser ook altijd op automatisch, maar deze maakt geen slag als ik de motor start.

De Rio die ik hiervoor had deed dat wel...

Geplaatst
12 minuten geleden, Derrek zei:

Vreemd. Bij mij staat de ruitenwisser ook altijd op automatisch, maar deze maakt geen slag als ik de motor start.

Klopt, bij de Sportage maakte de ruitenwisser altijd een slag, bij de Niro niet als de ruit schoon is.

Als de ruit bevroren is "denkt" de Niro dat hij moet wissen. Afgelopen dagen gemerkt dat hij dan wel wist. Omdat ik bij kans op vorst mijn ruitenwissers van de ruit af klap leverde het verder geen probleem op.

Geplaatst (aangepast)
7 uren geleden, HenkM zei:

Klopt, bij de Sportage maakte de ruitenwisser altijd een slag, bij de Niro niet als de ruit schoon is.

Als de ruit bevroren is "denkt" de Niro dat hij moet wissen. Afgelopen dagen gemerkt dat hij dan wel wist. Omdat ik bij kans op vorst mijn ruitenwissers van de ruit af klap leverde het verder geen probleem op.

Klopt de sensor van de NIRO detecteert vorst als vocht en gaat daarom wissen bij vorst, als je dan net aan het krabben bent of de wissers zitten vastgevroren dan heb je een probleem. ( bij draaiende motor of kontakt volledig aan ! )

Bij kontakt aan of starten maakt hij dus geen slag als de ruit vocht/ijs vrij is.

aangepast door Eric-H
Geplaatst

Als mijn voorruit nat is van de regen, dan werkt de automatische ruitenwisser s'morgens bij het starten niet.  Moet ik hem handbediend weer een keer laten bewegen, daarna doet hij het weer automatisch. 

Geplaatst

Blijft toch weer vreemd, als ik met vorst op de ramen de motor start dan schieten dus op stand automatisch de ruitenwissers plots aan ( duurt wel wat seconden )  En toen ik vanmorgen met zeiknatte ramen de motor starten en ook de automatische stand aan had gebeurde er gewoon niets en moest ook ik idd na een poosje zelf de eerste keer handmatig wissen. ? Dit betekent dat de sensor dus anders op ijs dan op regen reageert.

• 5 maanden later...
Geplaatst

echt toch een minpunt bij kia , de automatische ruitenwisser,

ten eerste (vind ik) blijft hij altijd aan, bij mijn vorige auto, moest je dit bij iedere nieuwe rit opnieuw aanzetten. Bij kia moet ie echt 1 stand fysiek omhoog. En dan blijft ie daarin.niet Veilig bij ijs bijvoorbeeld.

ten tweede, ik kan in de automatische stand, niet even snel “ 1 keer wissen” doen, omdat je dan weer 2 standen naar beneden moet, naar voren is gelijk de sproeier

Ten derde, de gevoeligheid, soms rij ik met een zeiknatte voorruit, voordat ie gaat wissen, dit ga ik nog bij de dealer navragen

maar wat ik meest irritant vindt, is dat de hendel in auto stand niet recht staat met de ander hendel

Geplaatst

Bij Ford werkt de automatische wisser precies hetzelfde, set and forget. Ik ben er wel gelukkig mee. Ik weet niet hoe het bij Kia zit maar bij Ford kan je één keer wissen ook voor elkaar krijgen door de gevoeligheid van de regensensor even een keer een tandje heen en weer te schakelen.

Geplaatst
50 minuten geleden, Syrrah zei:

echt toch een minpunt bij kia , de automatische ruitenwisser,

ten eerste (vind ik) blijft hij altijd aan, bij mijn vorige auto, moest je dit bij iedere nieuwe rit opnieuw aanzetten. Bij kia moet ie echt 1 stand fysiek omhoog. En dan blijft ie daarin.niet Veilig bij ijs bijvoorbeeld.

ten tweede, ik kan in de automatische stand, niet even snel “ 1 keer wissen” doen, omdat je dan weer 2 standen naar beneden moet, naar voren is gelijk de sproeier

Ten derde, de gevoeligheid, soms rij ik met een zeiknatte voorruit, voordat ie gaat wissen, dit ga ik nog bij de dealer navragen

maar wat ik meest irritant vindt, is dat de hendel in auto stand niet recht staat met de ander hendel

Het is ook geen moet altijd aan staan stand....
Op auto zetten als het gaat regenen en weer uit als je stopt met rijden.
Zo vaak regent het nu ook weer niet.... Voordeel, staan de hendels meestal ook gelijk.

Extra gratis voordeel, je krijgt ook geen onbedoelde douche als je met de radio aan de auto wast en water op de voorruit gooit....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...