Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

e-Niro - Levertijden en bestellingen

Ga naar de oplossing Opgelost door yvdhaak,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
2 uur geleden, zei Bastiaan75:

Bijzonder inderdaad de je spreekt over "zolang de voorraad strekt" aangezien er geen voorraad is. Ik hoop dat 2026 wel een typefout is, anders zou de levertijd wel extreem zijn.

Wij wachten inmiddels vanaf februari op een Niro EV Edition. De levertijd zou eerst augustus 2024 worden, daarna december 2023 en inmiddels staat deze weer op februari 2024. Ze kunnen er niks over zeggen want ze weten het zelf ook niet vermoed ik.

Dat ze het zelf niet weten lijkt mij inderdaad wel eens kunnen. Wat ik onbehoorlijk vind is zo’n campagne starten waarin allemaal termen worden gebruikt waaruit lijkt alsof je direct kunt overstappen. Ik vind dit misleidend. Daarover probeer ik met hen in contact te treden. Ik word echter met een kluitje het riet in gestuurd. Men vraagt mij een formele klacht in te dienen en Kia komt vervolgens haar eigen klachtenprocedure niet na. Ik voel me als klant genegeerd en totaal niet serieus genomen. 

• 3 weken later...
Geplaatst
Op 16-11-2023 om 19:51, zei Bram Middel:

Goedenavond,

Sinds ruim 2 jaar least mijn vrouw naar volle tevredenheid een e-Niro via Kia lease. Die auto werd in 2021 keurig een maand na bestellen geleverd.

Op 6 oktober dit jaar ontvingen we onderstaande aanbieding. Wij zijn hier via onze dealer direct op ingegaan in de veronderstelling dat we inderdaad nu over zouden kunnen stappen op een nieuwe Niro EV uit voorraad, immers, de aanbieding gold “zolang de voorraad strekt”, en zo “binnenkort” in een nieuwe Niro EV zouden rijden.
Binnen een paar dagen na 6 oktober was de aanvraag goedgekeurd en werd de auto door de dealer “besteld”. Vervolgens kregen we eerst een verwachte leverdatum in april 2024 en een paar dagen daarna werd dit zelfs week 29-2026. Die laatste zou volgens de dealer niet kloppen, maar staat nog wel steeds.

Mijn contact hierover met Kia Nederland verloopt uitermate onbevredigend. Ik heb inmiddels een formele klacht ingediend (met voorstel voor een oplossing). Daarop wordt niet gereageerd binnen de termijnen van hun eigen klachtenprocedure. 

Mijn vraag is of er meer mensen zijn ingegaan op dit aanbod om nu over te stappen en vervolgens werden geconfronteerd met het feit dat er helemaal geen voorraad zou zijn en met bizarre levertijden?

Bram

IMG_0007.thumb.jpeg.1ab43f3452660ed7bb913b3f31880d0e.jpeg

Aan de andere kant, zonder aanbieding zou je ook nog in de huidige auto rijden, dus zo veel verschil is er niet, behalve dat je al een leuke deal hebt voor je opvolger?

• Like 1
  • 4 maanden later...
Geplaatst

Auto1.thumb.jpg.abf999bf6d9760dab18ab97f8dbc1240.jpg

Afgelopen woensdag de Niro EV Edition Advanced kunnen ophalen. Levertijd is uiteindelijk 14 maanden geworden. De besteld Edition is omgezet naar een Edition Advanced. We zijn blij met de extra geleverde opties. Inmiddels al wat kilometers kunnen maken en het is een hele fijne auto!

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...