Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goededag, Is het mogelijk om een trekhaak (achteraf) te laten plaatsen op de Kia Niro. Zijn er al mensen met ervaring?

Geplaatst

Waarom zou dat niet kunnen? Dealer heeft bij mij de trekhaak ook zelf geplaatst voor aflevering. Ze monteren ze pas hier in NL, niet in de fabriek.

Geplaatst

De Niro heeft toch om het trekgewicht van 1300kg aan te kunnen een aangepast koelsysteem? Dat zal dan achteraf ook moeten gebeuren denk ik, tenzij je niet meer dan een fietsendrager aan de haak hangt.

Geplaatst
De Niro heeft toch om het trekgewicht van 1300kg aan te kunnen een aangepast koelsysteem? Dat zal dan achteraf ook moeten gebeuren denk ik, tenzij je niet meer dan een fietsendrager aan de haak hangt.
Daar heb ik geen idee van. Hij staat gewoon voor 1300 kg trekgewicht op kenteken. Heb de kar er nog niet achter gehad, moet m eerst nog inrijden.
Geplaatst

Het gaat mij er inderdaad om of er nog verdere aanpassingen gedaan moeten worden buiten het plaatsten van de trekhaak. Voorheen waren er zogenaamde connect-edities, maar die staan nu niet meer op de prijslijst. Wellicht dat nu de modellen standaard aangepast zijn? Moet wel een vouwwagen achter kunnen hangen. 

Geplaatst

Moet wel een vouwwagen achter kunnen hangen. 

Dat is ook mijn minimale vereiste. In mei gaan we proberen hoe dat gaat. Als ik eerder een proefrit met vouwwagen maak, laat ik het hier nog wel weten.

Maar ze worden op dit moment standaard nieuw aangeboden met een trekgewicht van 1300 kilo. Ik heb de mijne 2 weken geleden opgehaald. Aangezien de dealer zelf de haak gemonteerd heeft, ga ik er vanuit dat de laatste modellen geen verdere aanpassing nodig hebben. Dat zit in ieder geval niet in de meerprijs van de trekhaak inbegrepen. Maar bij twijfel gewoon even de dealer bellen, dan weet je het zeker.
Geplaatst
2 minuten geleden, Selandus zei:

Maar ze worden op dit moment standaard nieuw aangeboden met een trekgewicht van 1300 kilo. Ik heb de mijne 2 weken geleden opgehaald. Aangezien de dealer zelf de haak gemonteerd heeft, ga ik er vanuit dat de laatste modellen geen verdere aanpassing nodig hebben. Dat zit in ieder geval niet in de meerprijs van de trekhaak inbegrepen. Maar bij twijfel gewoon even de dealer bellen, dan weet je het zeker.

Ik ben nu aan het kijken naar een 2018 model dus ik zal inderdaad even navragen hoe dat zit. Laatste verkoper zei dat het wel kon, maar hij wilde ook verkopen ..... Ik zal de vraag aan een monteur te stellen 

Geplaatst (aangepast)

De eerste modellen 2016 konden nog niet worden voorzien van een trekhaak.
Kijk even op je kenteken, als daar een trekgewicht op staat kan/mag er een trekhaak onder.

Neem deze topic ook even door.

aangepast door Hen E
Geplaatst
15 uur geleden, Frank T zei:

Het gaat mij er inderdaad om of er nog verdere aanpassingen gedaan moeten worden buiten het plaatsten van de trekhaak. Voorheen waren er zogenaamde connect-edities, maar die staan nu niet meer op de prijslijst. Wellicht dat nu de modellen standaard aangepast zijn? Moet wel een vouwwagen achter kunnen hangen. 

Nee, hoor was alleen in het begin dat een Niro niet standaard 1.300 kg mocht trekken. Maar dat werd al best snel standaard.
Meeste mensen hebben dat ook in de gaten, die met trekgewicht = 0 kg, lopen niet echt tweedehands.

Dus voor een huidige nieuwe hoef je alleen maar een trekhaak (met stopcontact) te laten plaatsen verder niks.

Geplaatst
1 uur geleden, dropje zei:

Nee, hoor was alleen in het begin dat een Niro niet standaard 1.300 kg mocht trekken. Maar dat werd al best snel standaard.

Bedankt voor je antwoord. Ik ben aan het kijken voor een gebruikte Niro. Enig idee vanaf wanneer (ongeveer) de 1.300kg standaard werd? Dat helpt de zoektocht op voorhand.

Geplaatst

Volgens mij is dat standaard geworden eind 2016, dus model 2017, dat had volgens mij met de koeling en de remmen te maken.

Geplaatst
18 uur geleden, Frank T zei:

Bedankt voor je antwoord. Ik ben aan het kijken voor een gebruikte Niro. Enig idee vanaf wanneer (ongeveer) de 1.300kg standaard werd? Dat helpt de zoektocht op voorhand.

Volgens mij al best snel standaard geworden. Echter kun je niet echt stellen "vanaf toen" want de eersten met 0 kg trekgewicht kon je wel met een pakket krijgen dat je wel 1.300 kg mocht trekken (o.a. verbeterde koeling geloof ik).
Dus ze zijn er wel, Niro's die vanaf het begin 1.300 kg mochten slepen.

Laat je op foto's van occassions niet bedotten door een trekhaak, de eersten met 0 kg trekgewicht hebben soms wel een trekhaak voor een fietsendrager.
Best tik je het kenteken even in op www.rdw.nl daar kun je zo zien wat het toegestane trekgewicht is.

Wij hebben november 2018 ook een Niro occassion aangeschaft, was toen 11 maanden oud. Auto stond "in den lande" en hebben hem gekocht via de lokale KIA dealer. Ik heb wel actief zelf gezocht op het www en aangedragen bij 'onze' dealer. Hij heeft hem ons uiteindelijk zelfs nog iets goedkoper aan kunnen bieden dan waar hij te koop voor stond.
het zijn erg gewilde wagens, dus verwacht niet al te gek veel kortingen tweedehands. (de prijzen zakken bijna niet, als ik nu nog eens even kijk zo, tov een half jaar geleden)

Geplaatst
3 minuten geleden, dropje zei:

Laat je op foto's van occassions niet bedotten door een trekhaak, de eersten met 0 kg trekgewicht hebben soms wel een trekhaak voor een fietsendrager.

Best tik je het kenteken even in op www.rdw.nl daar kun je zo zien wat het toegestane trekgewicht is.

Bedankt. Dat vroeg ik me inderdaad af. Goede tip van www.rdw.nl. We speuren verder.

Geplaatst
9 minuten geleden, dropje zei:

het zijn erg gewilde wagens, dus verwacht niet al te gek veel kortingen tweedehands. (de prijzen zakken bijna niet, als ik nu nog eens even kijk zo, tov een half jaar geleden)

Prijzen zijn inderdaad fors. Af en toe is er een voor een leuke prijs, maar die zijn snel weg. De Kia dealer waar ik laatst een proefrit heb gemaakt bood een executive line uit 06 2016 met trekhaak voor iets minder dan 27k. Dat vond ik wel fors aangezien ze ook voor 3/4k soms minder worden aangeboden.

Geplaatst
Zojuist, Frank T zei:

Bedankt. Dat vroeg ik me inderdaad af. Goede tip van www.rdw.nl. We speuren verder.

Ik las net even terug en zag dat u een 2018 occassion zoekt, dat zou geen enkel probleem moeten zijn, die zijn sowieso allemaal 1.300 kg trekgewicht.

Of het echt een model 2018 is kunt u zien doordat de start-accu zich niet meer in de kofferbak bevind (vanaf loop/eind 2017)

Geplaatst (aangepast)
9 minuten geleden, Frank T zei:

Prijzen zijn inderdaad fors. Af en toe is er een voor een leuke prijs, maar die zijn snel weg. De Kia dealer waar ik laatst een proefrit heb gemaakt bood een executive line uit 06 2016 met trekhaak voor iets minder dan 27k. Dat vond ik wel fors aangezien ze ook voor 3/4k soms minder worden aangeboden.

Dat vind ik ook te duur..... (hoewel je voor 3/4 k goedkoper wel hard zult moeten gaan zoeken, die hebben 100 duizend km +)

Dan moet hij wel erg spik en span zijn met heel weinig km.

Eerlijk gezegd zou ik dan zelf iets bij leggen en een nieuwe Dynamicline nemen (of in ieder geval een 2018)

aangepast door dropje
  • 4 maanden later...
Geplaatst

Nog een vraag maar nu direct over de trekhaken:

Ik heb vorige week een Kia-Niro Hybride met de nieuwe facelift ontvangen.

Gelijk geprobeerd een trekhaak van HAK eronder te monteren. Maar dat is onmogelijk met het gebruikelijke model. Er zit op de Niro namelijk een andere bumperbalk met grotere steunen achter het nieuwe koetswerk. Daardoor is de balk niet meer te monteren. Veel kontakt met Rameder, de leverancier gehad maar dat heeft niet tot een oplossing geleid. Weet iemand of een trekhaak van bijv. Brink wel past?

1 haak met montage.jpg

tekening.jpg

Geplaatst (aangepast)

Daarom laat ik dergelijke zaken aan de garage over, kost wat meer maar je heb wel kopzorgen minder.

@Papapeer, kijk mbv je kenteken eens op www.winparts.nl, mogelijk zie je daar welk model geschikt is.

aangepast door Michel_1970
  • 3 weken later...
Geplaatst
Op ‎8‎-‎8‎-‎2019 om 10:02, Papapeer zei:

Nog een vraag maar nu direct over de trekhaken:

Ik heb vorige week een Kia-Niro Hybride met de nieuwe facelift ontvangen.

Gelijk geprobeerd een trekhaak van HAK eronder te monteren. Maar dat is onmogelijk met het gebruikelijke model. Er zit op de Niro namelijk een andere bumperbalk met grotere steunen achter het nieuwe koetswerk. Daardoor is de balk niet meer te monteren. Veel kontakt met Rameder, de leverancier gehad maar dat heeft niet tot een oplossing geleid. Weet iemand of een trekhaak van bijv. Brink wel past?

1 haak met montage.jpg

tekening.jpg

Lijkt mij dan toch dat u niet de juiste trekhaak heeft aangeschaft.

Er rijden bossen Niro's met trekhaak rond (zowel vast als afneembaar) dus dat zou gewoon moeten kunnen

Of de pré facelift deze balk ook heeft zou ik overigens niet durven zeggen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...